Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]
Pelistä muuten kai piti alun perin tehdä low fantasyä. Ainakin muistelisin näin joskus lukeneeni jostain (Pelit-lehdestä?). Esimerkiksi taistelussa kerran kuolleet hahmot olisivat pysyneet kuolleina. Taiat olisivat muutenkin olleet paljon pienemmässä roolissa. Mutta jossain vaiheessa Biowaren kaverit päättivät muuttaa maailman High Fantasyksi. Oletusarvoisesti low fantasy on mielestäni paljon mielenkiintoisempaa, joten vähän harmitti tämä muutos. Mutta kyllähän tuo fantasia uppoaa muodossa kuin muodossa.
Kiinnostavaa muuten nähdä kuinka aikuiseksi pelimaailma on saatu jos esimerkiksi vaikka Witcheriin verrataan. Witcherissähän myös haltiat olivat muuten sorrettua kansaa.
Muuten en väitä vastaan kommentteihisi IGN:n arvostelusta (joka tosiaan tuntuu aika kevyin perustein rykäistyltä), mutta tuossa kohtaa IGN:llä on kyllä faktat ihan oikein. Dragon Age tosiaankin on suoranainen malliesimerkki "high fantasysta", eikä edes mitenkään kliseettömimmästä päästä. High Fantasy ei viittaa mihinkään ruusunpunervaan My Little Pony -ilonkukerrusfantasiaan, vaan maailmaan joka vilisee yliluonnollisia elementtejä ja Merkittäviä Tapahtumia.
Pelistä muuten kai piti alun perin tehdä low fantasyä. Ainakin muistelisin näin joskus lukeneeni jostain (Pelit-lehdestä?). Esimerkiksi taistelussa kerran kuolleet hahmot olisivat pysyneet kuolleina. Taiat olisivat muutenkin olleet paljon pienemmässä roolissa. Mutta jossain vaiheessa Biowaren kaverit päättivät muuttaa maailman High Fantasyksi. Oletusarvoisesti low fantasy on mielestäni paljon mielenkiintoisempaa, joten vähän harmitti tämä muutos. Mutta kyllähän tuo fantasia uppoaa muodossa kuin muodossa.
Kiinnostavaa muuten nähdä kuinka aikuiseksi pelimaailma on saatu jos esimerkiksi vaikka Witcheriin verrataan. Witcherissähän myös haltiat olivat muuten sorrettua kansaa.