Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)
Oletko varma, että pelin juonikuviot sallivat Colelle jatkoa DLC:n muodossa?
Ensimmäistä saarta koluttu nyt reilut 90% ja hyvältä on maistunut. Vapaa hiekkalaatikko voisi olla myös rasite, mutta tässä se on toteutettu tavalla joka pitää pelaajan mielenkiinnon yllä monipuolisuudellaan. Pääjuonen lisäksi pääsee tekemään sivutehtäviä, jotka ovat tyyppiä "seuraa tuota", "posauta noi" tai vaikkapa "vedä toi reitti ajassa x". Tämän lisäksi kaiken aikaa taustalla on ikuisuusprojekti, jossa kerätään pariston jämiä sieltä täältä ja nämä yhdessä vaikuttavat Colen varautumiskykyyn. Sähköllä on pelissä olennainen osa, kun sankarimme kaupunginosa kerrallaan sytyttää valot lamppuihin ja palauttaa järjestyksen kadulle lamauttavilla sähköshokeillaan.
Kiipeilemään pääsee ja siinä ei olla onneksi turhan tarkkoja. Eteneminen tapahtuu vauhdilla ja aina löytyy korsi johon tarttua. Ympäristön hyödyntäminen on tehty käytännöllisen helpoksi, missään vaiheessa ei tule edes mieleen välttää tätä tapaa edetä. Suora juokseminen kadulla taitaa jäädä melkeimpä toiseksi.
Hyvän ja pahan välinen taistelu vallasta sankarimme pääkopan sisällä näkyy valinnoissa. Olenko virkavallan ja kansalaisten tukena, vai heitänkö lekkeriksi. Tilanne näiden välillä esitetään ihan suorana mittarina ruudulla. Tähän mennessä pyritty olemaan siellä hyvisten osastolla, vaikkakin osin vahingossa on väliin pahisteltukin. Colen shokkihoidot poikkeavat näiden kahden leirin välillä. Pahistellessa alkavat kadunkulkijat heittelemään kivillä, poliisit juoksemaan perässä ja muutenkin olo on kuin vamppyyritaudin kourissa Oblivionissa. Hyviksenä saat kannustusta ja kehuja kansalaisilta. Ihan pienimmätkin valinnat vaikuttavat, jopa se päästätkö vihulaiset päiviltä vai jätätkö jatkotoimenpiteet virkavallan hoidettavaksi. Loukkaantunut kannattaa mielummin raudoittaa kuin vapauttaa palveluksesta napakalla niskalaukauksella, näin siis jos haluaa pitää sankarin maineensa. Leirin valinta vaikuttaa myös tehtävänantoihin.
Juonikuvoista paha sanoa vielä oikein mitään. Katsotaan nyt mitä loppu tuo tullessaan. Ollut hyvin mielyttävä kokemus tähän asti, vaikka rakennuksiin ja ajoneuvoihin ei pääse sisälle tai mitään konetuliaseita ei pääse hiplailemaan. Demo oli pätkä sieltä, toinen tuolta - itse peli lähtee liikkeelle eri tilanteesta.