Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Entä miten sitä kiekkoa saa potkittua aloitustilanteissa, häviän melkein kaikki:confused:
Minuakin kiinnostaa, mikä ihme noiden aloituksien ohjauslogiikka on. Pelaan Pro-kontrolleilla, mutta häviän aloitukset n. 1 vs. 40 joka matsissa. Ainakaan ne ei tunnu toimivan samalla tavalla kuin siinä toisessa lätkäpelissä. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Minuakin kiinnostaa, mikä ihme noiden aloituksien ohjauslogiikka on. Pelaan Pro-kontrolleilla, mutta häviän aloitukset n. 1 vs. 40 joka matsissa. Ainakaan ne ei tunnu toimivan samalla tavalla kuin siinä toisessa lätkäpelissä. :)

Oikealla tatilla voi viedä mailan aloituksissa jäähän, tai lähelle sitä. Säätö toimii portaattomasti, joten herkällä peukulla mailan saa mihin haluaa. Kätisyyttä vastaan kun kääntää, niin hyvä tulee. X-napilla sitten kiekkoa kavereille. Lisäksi aloituksessa voi käyttää sekä kolmiota, että neliötä. Näistä on hyötyä silloin kun tulee ns. pattitilanne ja aloittajat vääntävät siitä kiekosta pitempään ja muut pelaajatkin voivat tulla silloin avuksi. Vinkkinä vielä että opetelkaa se että koska se tuomari on pudottamassa sitä kiekkoa. Ennakointi on valttia tässä hommassa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

X-napilla sitten kiekkoa kavereille. Lisäksi aloituksessa voi käyttää sekä kolmiota, että neliötä.
Ilmankos... Tämän toisen pelisarjan tyyliin olen vain huispannut tattia siinä uskossa, että sillä hoituu kaikki. Nytpä tiedän, että pitää näemmä nappuloitakin painaa. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Laita slidereistä reboundit nollille tai alle viiteen. Niitä tulee edelleen, mutta ei niin törkeästi. Ja käytä maalin edestä loose shottia. Eli jos lauot yleensä oikealla tatilla, niin rebareista neliötä. Ylivoimapeliin säädän aina hyökkäystatiikan agressiiviseksi. Jotenkin tuntuu että omat pelaajat liikkuvat aktiivisemmin sillä taktiikkasäädöllä. Läpiajoissa kannattaa ennen ovieata harhauttaa hiukan mailalla, koska maalivahti reagoi jo siihen tatin vatkaukseen, maalille tulokulmakin ratkaisee. Ohessa kaksi linkkiä. toisessa käytetty oviedekeä, toisessa pelkkää tattia. Saa arvata kumpi on kumpi.

2K Sports

2K Sports

Mikä ihme tuo "loose shot neliöstä" on?? Mulla on playcomista tilattu peli, eikä ole siis suomiohjeita.. Eli, mikä on tuo looseshot?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Aloitukset ovat tässä hyvin toteutettu, ja niitä voittaa realistisen määrän (n. 50 prossaa). Tarkkailee tuomarin kättä ja reagoi vaan oikealla hetkellä käden liikkeeseen, niin jo tulee voittoja!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Mikä ihme tuo "loose shot neliöstä" on?? Mulla on playcomista tilattu peli, eikä ole siis suomiohjeita.. Eli, mikä on tuo looseshot?

Kokeile. Sillä se selviää. Ja pyydä jotain suomentamaan, jos ei oma kielitaito riitä. Mielestäni selitin sen hyödyt kyllä ihan kattavasti ja tilanteet missä sitä kannattaa käyttää.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Aloitukset ovat tässä hyvin toteutettu, ja niitä voittaa realistisen määrän (n. 50 prossaa). Tarkkailee tuomarin kättä ja reagoi vaan oikealla hetkellä käden liikkeeseen, niin jo tulee voittoja!

Aloitusten toteutus on yksi tämän pelin kuningasjutuista. Missään en ole aikaisemmin nähnyt niin kovia vääntöjä aloituskiekosta kuin tässä sarjassa. Ja kyllä. tuo 50% on hyvin paikkansa pitävä lukema. Todellisia 100-0 voittojakin saa hyvin harvoin. Silloin kun sellaisen saa, siitä aukeaa yleensä heti paikka. Näinhän se homma menee myös irl kiekossa ja siksipä jotkut aloitusspesialistit pyrkivätkin oman pään aloituksissa sitomaan tilanteen väännöksi siihen aloitukseen. Niin myös tässä. Esim. Jeff Carter pyrkii aina pelaamaan kiekkoa nopeasti pakille, kun taas LaPerriere hitailla käsillään lähestyy asiaa toisin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Kannattaisko opetella pelaan peruskontrolleilla, vai riittääkö classic? Entä miten sitä kiekkoa saa potkittua aloitustilanteissa, häviän melkein kaikki:confused:

Suosittelen Standard-kontrolleja. Aloituksissa muistaakseni neliö tai kolmio, niin vääntää sitä kiekkoa omalle joukkueelle.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Aloituksessa on pari ongelmaa kyllä. Ensinnäkin vetoa ei saa tarpeeksi jouhevasti suoraan aloitusvoiton jälkeen, vaan joutuu vähän virittelemään. Toisekseen ei voi asettaa vetäjää suoraan kaarelle, jne. Kun itse aloitukset on toteutettu hyvin, niin niitä voisi syventää ja realistisoittaa selvästi näin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Suosittelen Standard-kontrolleja. Aloituksissa muistaakseni neliö tai kolmio, niin vääntää sitä kiekkoa omalle joukkueelle.

Swipe X-button
Tie-up Swipe O-button
Jostle square-button
Pause START button

Suoraan manuaalista, standard controls.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Minuakin kiinnostaa, mikä ihme noiden aloituksien ohjauslogiikka on. Pelaan Pro-kontrolleilla, mutta häviän aloitukset n. 1 vs. 40 joka matsissa. Ainakaan ne ei tunnu toimivan samalla tavalla kuin siinä toisessa lätkäpelissä. :)

Yksi vinkki on sellainen, että laitat ennen aloitusta mailan hyvään asentoon tatilla. Kohtuu aikaisessa vaiheessa tuot taaksepäin vähän pyöräyttäen. Nopeudella ei niinkään ole väliä. Mulla aloitusprosentti on about 50%, tosin riippuu paljon aloittajista.

Peliin on ikävä kyllä jäänyt 2k9:stä peruja ollut aloituskikka, jolla aloitukset voittaa varmasti, jos toinen ei sitä käytä. Lisäksi tuo kikka on ihan epärealistisen näköinen. Ikäväkseni huomasin, että esim. Team Up -peleissä jotkut käyttävät sitä ja näin romuttavat yhden hienon aspektin koko pelistä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse aloitan aina X-napilla ja voitan yleensä 60-70% aloituksista. Joskus tulee huvin vuoksi kokeiltua oikealla tatilla ja se tuntuu jopa helpommalta. Kun esim leftin pelaajalla kääntää 270 astetta lännestä etelään niin aika varmasti voittaa (olen kokeillut ehkä 10 kertaa joten saattaa olla sattumaakin)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Peliin on ikävä kyllä jäänyt 2k9:stä peruja ollut aloituskikka, jolla aloitukset voittaa varmasti, jos toinen ei sitä käytä. Lisäksi tuo kikka on ihan epärealistisen näköinen. Ikäväkseni huomasin, että esim. Team Up -peleissä jotkut käyttävät sitä ja näin romuttavat yhden hienon aspektin koko pelistä.

Tämää lienee sellainen mailan täristäminen ylä asennossaan tatilla...
Ainakin tehoaa aloituksissa kovalla prosentilla.
:(
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tänään tuli peli tännekin ja ei voi muuta sanoa kuin että Peli on Loistava! Kaksintaistelutilanteet, mailannosto, harhautukset, kaikki ovat mahtavia. Valikko on kyllä melkoista kuraa... Itse pelissä sitten piti alkuun opetella vähän kontrolleja (pelaan PRO:lla ja Venomin sliidereillä) ja äkkiäkös nuo oppii. Tosin ekassa pelissä turpaan tuli vaatimattomasi 6-1, Osgood tosin vuosi kuin seula.. ;) Mutta loistava peli, todella positiivisesti jopa hieman yllätti pelin loistokkuus minut.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Olen pelannut melkein alusta asti jään kitkan ollessa 20 ja pelinopeus 55 ja nyt tuli ekan kerran bugi jossa alotuksessa vastustajista osa juhlii, mutta molemmat yrittää aloittaa ja tuomari ei pudota kiekkoa, kamera kuvaa hienoja lähikuvia pelaajista ja yleisö hurraa! Tuo tuli maalin jälkeen ja ihan lopussa, joten kai tuohon joku muu vaikuttaa kuin game speed tai sitten tuo oli joku normaali jäätyminen
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tuli nyt sitten tänään peli hankittua. Kirjoittelenpa tähän vähän ensitunnelmia. Edellinen käytössä ollut jääkiekkopeli oli loistava NHL 2k8.

Tarkoituksena oli ennen ensimmäistäkään ottelua säätää asetukset kohdilleen. Ensimmäisen järkytyksen aiheuttivatkin valikot. Varmaan muutama minuutti meni siinä pyöriessä, aivan eksyksissä, mutta lopulta pääsin asetuksia säätämään. Valikoiden käyttökin alkoi pikkuhiljaa tuntua ihan siedettävältä ja ajan kanssa tuo saattaa osoittautua ihan toimivaksi systeemiksi. Peliini säädin Cavaleran slaiderit.

Pakollisten alkusäätöjen jälkeen oli sitten vuorossa ensimmäinen ottelu. Ducksilla Washingtonia vastaan. Ottelun alkuseremoniat näyttivät upeilta, kuten olin osannut odottaakin. Pelin käynnistyttyä järkytyin pelin temposta, otteluhan näytti hidastahtisemmalta kuin jalkapallo ja nyt sentään pitäisi olla kyse jääkiekosta. Puolisen erää meni totutellessa, ja kun oppi käyttämään spurttia noiden slaidereiden edellyttämällä tavalla, alkoi pelikin näyttää jo vauhdikkaammalta. Pelatessa huomasi myös gameplay-grafiikan olevan huippuluokkaa, ja sidecamilla peli näytti loistavalta.

Ensimmäisen erän jälkeen olin tappiolla lukemin 2-0, mikä oli varsin hyvin ottaen huomioon, että pelaamiseni oli melkoista taaperrusta ja kontrollejen opettelua. Toisessa erässä kävikin vähän huonommin, peli nimittäin päätti jäätyä (aivan täysin peli ei tosin jäätynyt: valikot toimivat, mutta tuomari ei vain suostunut pudottamaan kiekkoa..) aloitukseen heti erän alkumetreillä. Noh, aloitin sitten ottelun alusta ja tällä kertaa sain pelattua loppuun asti. Muutamalla maalilla muistaakseni hävisin, itsekin sain jo muutaman maalipaikan luotua, mutta kiekko ei vielä verkon perille päätynyt.

Ihan ei näiden (vähäisten) kokemusten perusteella vielä 2k10 onnistunut voittamaan minua puolelleen. Hyvinä puolina oli loistava fysiikka, jonka ansiosta pelaajien törmäilyt ja kiekon kimpoilut loivat hienoa yllätyksellisyyttä peliin. Ongelmiakin pelistä löytyi. 2k on hoitanut presentaation ala-arvoisesti. On aivan käsittämätöntä, että hidastuksia hienoista tilanteista kuten toirjunnoista ei näytetä, ja tämä syö pelin tunnelmaa todella paljon. 2k8:ssa katkojen aikana näytettiin hienot taklaukset, torjunnat ja laukaukset ja melko paljon on kahden vuoden takaisesta siis tultu taaksepäin. Nyt katkojen aikana nähdään ainostaan pelaajien todella tönkköjä ja mitäänsanomattomia animaatioita, eikä siinä paljon auta olivat sitten kuinka reaaliaikaisia tahansa..

Myös kontrollit tuottivat itselle harmaita hiuksia, mikä on tietenkin osittain tottumuskysymys. Mielestäni 2k8:n todella monimutkaiset kontrollit esim kaksine spurttinappeineen olivat pienen opettelun jälkeen lähes täydelliset. 2k10:ssä ei ilmeisesti missään kontrollivaihtoehdossa ole edes omaa näppäintä rannelaukaukselle(?) ja skillstick on suoraan sanottuna melko huonosti toteutettu.

Mutta jatketaanpa illalla pelailua ja katsellaan jos pikkuhiljaa peli alkaa avautua paremmin.. :)

Muuten, milläs ohjainasetuksilla täällä on porukka peliä pelaillut?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Peliini säädin Cavaleran slaiderit.
Koklaa Elderspacemanin v3 slidereita, jotka perustuu noihin mun v2:een. Ovat paremmat.

Toisessa erässä kävikin vähän huonommin, peli nimittäin päätti jäätyä (aivan täysin peli ei tosin jäätynyt: valikot toimivat, mutta tuomari ei vain suostunut pudottamaan kiekkoa..) aloitukseen heti erän alkumetreillä.
Peli ei muuten jämähdä, jos nostat luistelunopeuden 50:een, tosin tämä onkin Elderin slidereissa jo kunnossa (muista nostaa jään kitka 23:een).

Ongelmiakin pelistä löytyi. 2k on hoitanut presentaation ala-arvoisesti. On aivan käsittämätöntä, että hidastuksia hienoista tilanteista kuten toirjunnoista ei näytetä, ja tämä syö pelin tunnelmaa todella paljon.
Totta, mutta pelin jälkeen taas näet kaikki maalit, taklauksia, torjuntoja sekä monien pelaajien huippuhetket. Nämä voi vieläpä tallentaa editointia varten, mikä on loistavaa.

2k10:ssä ei ilmeisesti missään kontrollivaihtoehdossa ole edes omaa näppäintä rannelaukaukselle(?) ja skillstick on suoraan sanottuna melko huonosti toteutettu.

Muuten, milläs ohjainasetuksilla täällä on porukka peliä pelaillut?

Skillstickin toiminta on erilaista kuin esim. EA:lla. Vaatii totuttelua.
Itse pelaan defaultilla, joka on paras noista vaihtoehdoista: voi ampua nopeasti neliöllä, mutta tikulla lähtee mehukkaita lämäreitä ja rannareita.


Mutta jatketaanpa illalla pelailua ja katsellaan jos pikkuhiljaa peli alkaa avautua paremmin.. :)
Suosittelen. Pinnan alta löytyy ihan loistava lätkäpeli.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tuo spurtti tuntuu aivan naurettavan tehokkaalta. Mitenhän saisi pienemmäksi? Mulla on luistelunopeus muistaakseni 55, Acceleration 0 ja Speed burst effect jotain 93. Pitäisikö tuota SBE:tä vähentää? Esimerkiksi Gaborikilla on liian helppoa päästä yksinläpi, jos saa pelattua sen täyteen vauhtiin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tässä on asiasta kiinnostuneille esimerkkiä, minkälaisia tilastoja tuo Online-liiga tarjoaa. Konsolifin-testiliiga

Tässä vielä pieni kooste kasattuna tämän päivän matsista Elderin Philadelphiaa vastaan: Atlanta vs. Philadelphia. Harmi vaan, että nuo videot voivat olla maksimissaan 20 sekuntia pitkiä. Olisi kunnon väännön jälkeen kiva kasata ihan kunnon koostevideo muiden liigalaisten iloksi.

Ja tuonne kun voi tosiaan kirjoittaa recappiin mietteitä ottelusta ja lisätä videoita/kuvia, on tuo online-puoli jollain kiehtovalla tavalla tajuttoman koukuttava.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Ja itse liiga löytyy täältä, aktiivisia ja asiallisia pelureita haetaan.:)

Elderin v3-sliderit on kyllä pienen totuttelun jälkeen mainiot, suosittelen. Aloituksetkin menee jo ihan hyvin, kun olen oppinut ajoittamaan sen vatkauksen oikein. Voitin jopa pari taapelua:D
 
Ylös Bottom