Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Juu ei ihan vaan vitsailin aiheesta, kun tuntuu että joka vuosi lisätään hiukan tilaa kovalevylle ja myydään sitä yhä kalliilla, eri versioita konsolista tulee vähän väliä ja nyt jopa ohjaimen huono d-pad on kaiketi korjattu mutta sitäkin myydään uutena ohjaimena nykyistä kalliimmalla.

Niin, noh, miten sen nyt sitten ottaa, että onko nämä kovalevypäivitykset ainoastaan XO:n ongelma. Myös PS3:sta on jo vähintäänkin yhtä useata mallia, uutta mallia isomman kovon kanssa tulee jatkuvasti. Onpahan PS3 ottanut jopa päivityksissään takapakkia, sitä on jopa karsittu. Ja myös Sonyn suunnalta on julkaistu Slim. Ja myös PS3 on kallis, jos kerran XO on.

Ja ohjaimet? No, itselläni on PS3:ssa Sixaxis, eli tärinätön karvalakkimalli, jota Sony myi alunperin. Uusi DualShock-ohjain maksaisikin sitten sellaiset 45-60 euroa, kalliimmalla kuin Sixaxista (jos tuota nyt enää missään edes myydään) sitäkin myydään. Ja kyllähän nuo Move- ja Navi-ohjaimetkin vievät ihan mukavan summan rahaa. Tai esimerkiksi Wiin Fit-lauta. Tai MS:n Kinect.

Kuten sanottua, nämä asiat ovat ihan siitä kiinni miten asiat näkee. Toinen näkee ne toisien lasien läpi, toinen toisien. Yksipuolinen näkemys vain tahtoo iskeä allekirjoittaneen silmään. Sinä näet nämä yllä mainitut ongelmat vain XO:ssa, minä näen ne myös PS3:ssa ja osin myös Wiissä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

TGS: How Far Has Kinect Come in One Year? - Xbox 360 Preview at IGN

Microsoft has been moving in the right direction. A lot has happened in the past year, bridging the gap between promise and reality, and it appears that there's a lot more to look forward to. Kinect may or may not interest you right now, but don't write it off just yet.

Ala kehittyy ja pelaajat saavat enemmän, mikäs sen parempaa. Ensin on kuitenkin ihan käytännössä todistettava, että nämä uudet mielenkiintoiset "HC-pelit" toimivat Kinectillä.
 
Vastaus: Sports Champions [PS3 Move]

Tämän laitesukupolven Pongi? Upeaa se ainakin on - taas oli selkä märkänä pelirupeaman jälkeen.

Vertailkaapahan vähän Wiin Table Tennikseen ja muutenkin tätä Sports Championshippia Wii Sportsiin ja muihin vastaaviin tekeleisiin Wiillä. Mielenkiinnosta olisi mukavaa kuulla mitä eroja näissä on joltain kenellä on kokemusta tekniikasta, kun ei enää sitä uutuudenviehätystä ole, mitä monella PS3-pelaajalla tuntuisi olevan.
 
Wiillä oli aikanaan kaikki nää vastaavatjq kyl move tuntuu paljon tarkemmalta ja se et tuo ottaa ihan oikeasti sen voimakkuuden.

Wiin tenniksessä pienin ranneliikkein pystyi pelata. Nyt ei kun tulee stoppari jos ei kunnolla lyö.

Toki sitä motionplussaa tms en ole testannut
 
Vastaus: Sports Champions [PS3 Move]

Tulihan sitä Wii Sportsiakin hakattua ja siinä oli hetkensä (keilailu on vieläkin parhaita toteutuksia aiheesta), mutta eihän se rehellisesti sanoen pärjää tälle mitenkään liikkeitten monipuolisuudessa ja tarkkuudessa. SC:ssä harvemmin tulee sitä fiilistä että pitäisi keksiä joku oikea tapa vempauttaa, vaan parhaat tulokset tulee kun tekee sitä mitä oikeastikin. Tekniikka kehittyy ja sen mukana tulee syvyyttä heilutteluunkin.

Gladiaattoreista Dallas on gold cupissa täysi !#&"!&€". Mutta menipä se ja loputkin vastustajat ketoon kun tarpeeksi hikoili. Mukava sinänsä että AI-hemmoilla on omat tyylinsä, vaikka välillä AI tuntuukin perinteiseen tyyliin liian A:lta kun vaikeustaso nousee.

Frisbeegolfissa olen täysi tumpelo. Pusikko raikaa kun yrittää kovia heittoja ja challengemoodi on ihan mahdoton. :(
 
Vastaus: Sports Champions [PS3 Move]

Wiillä ainakin on rockstar table tennis, mutta pelinä tämä oli aika susi kun muistaakseni motion plus ei ollut vielä tullut. Normaalissa tenniksessä grand slam tennis vie minun mielestäni wii tennis sarjassa...IGN on tehnyt vertailun sports championssista ja wiin sports resortista. Siinä ign:n nintendo toimittaja ja playstation toimittaja olivat testanneet kumpiakin pelejä. Minä henkilökohtaisesti en edes omista ps3 joten minä tuskin edes tulen testaamaan movea ja uskallan väittää että tuskin jään paljosta liikkeentunnistuksesta edes paitsi. Wiin tarjonta on kaikissa peligenreissä liikkeentunnistusta katsottaessa parempi. Olen jo kyllä 4 vuoden aikana wiitä pelatessa huomannut vuosi vuodelta, että liikkeentunnistus on kehittynyt wiillä koko ajan. Kannattaa muistaa wiin paskapökäle red steel ja hieno red steel 2. Tässä kuitenkin se IGN: video [video]http://www.ign.com/videos/2010/09/17/wii-sports-resort-vs-sports-champions-video-grudge-match?objectid=14266992[/video]
 
Vastaus: Sports Champions [PS3 Move]

SC:ssä harvemmin tulee sitä fiilistä että pitäisi keksiä joku oikea tapa vempauttaa, vaan parhaat tulokset tulee kun tekee sitä mitä oikeastikin.

Eiköhän tämä ole se tärkeä ero. Wiin "vastaavat" ovat hauskoja kokemuksia porukalla ja parhaimmillaan toimivat ihan hyvin (ainakin jos Motion Plus mukana), mutta välillä ikään kuin täytyy "oppia" ne tietyt liikkeet millä pallon/lyönnin saa helpoiten onnistumaan. Mukana on realismia, mutta mukana on myös tiettyjä opittuja tapoja pelata peliä (jotka huomaamattaan sitten omaksuun - "ai kun lyön noin niin menee hyvin").

Moven kanssa se on enemmän ihan pelaajasta kiinni, eli väärä mailatekniikka ei välttämättä tuota parasta tulosta tai yletön huitominen sotkee kuviot. Täytyy siis miettiä, että pitää mailaa "niin kuin oikeastikin" ja yrittää pelata pelejä siltä pohjalta (toimii toisissa lajeissa tosin paremmin kuin toisissa). Pingismaila Movessa on periaatteessa sama kuin kädessä ja kamera rekisteröi ranteen liikkeet myös (eli mailan kulman).

Mutta toki kyse on lopulta peleistä, ei oikeasta elämästä. Joten kyllä se "oikea" pingiksen pelaaminen on aina realistisempaa kuin missään pelissä. Aina muistan ne nuoruuden kesät, kun ko. peliä hakattiin kaverin takapihalla. Välillä oli tuulta, pöytä oli joskus vähän vinossa ja joskus liukastuin kosteaan nurmikkoon. Välillä joku huusi takana ja sekosin palautuksessa. Ei näitä elementtejä voi konsolipeliin tuoda (okei okei, peleissä pingis on sisällä - mutta silti).

Eli on realismia ja "realismia". Move on edelleen jälkimmäistä. Mutta parhaimmillaan kuitenkin tarkempaa "realisimia" kuin Wiin vastaava.
 
Vastaus: Sports Champions [PS3 Move]

Ainakin Sports Championsin pingis vaikuttaa kyllä todella toimivalta, mielenkiintoista on päästä sitten joskus kokeilemaan, varsinkin kun ihan oikeata pingistä tuli joskus ihan seuratasollakin pelattua. Tarkalta vaikuttaisi, vaikka eipä kai kallistuksen tunnistus nyt mikään uutuus ole, joten eiköhän kierteet olisi sinänsä ihan tunnistettavissa myös MotionPlussallakin.


Tiger Woods 11: Move vs. MotionPlus


In terms of motion control, responsiveness and physical gameplay, the Tiger for the Move and for MotionPlus feels largely the same.

Enemmän pitäisi tulla näitä vertailuita, siis varsinkin Move vs. MotionPlus ja nimenomaan mahdollisimman objektiivisesti. Täällä foorumilla mielipiteet tykkäävät olla ihan lasien perusteella valittuja.
 
Vastaus: Sports Champions [PS3 Move]

Ainakin Sports Championsin pingis vaikuttaa kyllä todella toimivalta, mielenkiintoista on päästä sitten joskus kokeilemaan, varsinkin kun ihan oikeata pingistä tuli joskus ihan seuratasollakin pelattua. Tarkalta vaikuttaisi, vaikka eipä kai kallistuksen tunnistus nyt mikään uutuus ole, joten eiköhän kierteet olisi sinänsä ihan tunnistettavissa myös MotionPlussallakin.


Tiger Woods 11: Move vs. MotionPlus




Enemmän pitäisi tulla näitä vertailuita, siis varsinkin Move vs. MotionPlus ja nimenomaan mahdollisimman objektiivisesti. Täällä foorumilla mielipiteet tykkäävät olla ihan lasien perusteella valittuja.

Aika köyhähkö vertailu oli tuo jonka linkkasit just saying ;)

Tiger 10 FTW!! näin niillä wii puolella kesti saada niinkin yksinkertainen juttu kuin golf oikein jotain 3 vuotta. Golf pelit ovat myyneet wiillä enemmän kuin tarpeeksi. Pelaajat haluavat jo siirtyä vähän monipuolisempiin peleihin ja ennenkaikkea innovatiivisimpiin. Hauskaa nähdä movettajien reaktiot ps3 puolella lisähärpäkkeisiin niin positiivisina, onhan tuolle wiin zapperille ja house of the dead overkillin handcannonkin saanut vain naurua sony puolella. No ei silti yleistetä liikaa, mutta itse wiin omistajana wii sports tarvikepaketit ovat jo liikaa ja sports champions lisärit pitäisi saada sama kohtelu. Samat valmistajat pukkaavat muovikuoria taas movelle kuin wiille aikoinaan . Boikottia tuommosille tuotteille.

Yksi hyvä peligenre on wiillä ollut raideräiskinnät jotka ovat aivan eri tasolla kuin ennen dead space, resident evilit ja house of the deadit ovat hupia cooppina. Nämä kuitenkin on pelialalla ohitettu kaikkialla hieman kritisoiden. Itse olen vienyt näitä nuorisotaloon pelattavaksi ja saivat vain kehua kaikki pelit wiillä Ja tuli sellaisia kommentteja malliin "wiillä näin hyviä pelejä wauuu pakko ostaa" Olin töissä nuorisotalolla ja vein pelattavaksi sinne wiin pelejä kun guitar herot alkoi kyllästyttään kaikkia.
 
Vastaus: Sports Champions [PS3 Move]

Aika köyhähkö vertailu oli tuo jonka linkkasit just saying ;)

Oli, joten ihmeessä vaan syvällisempää analyysiä vaan etsimään tahi tuottamaan. Laitoin tuon ikään kuin kutsuksi, kyllä siihen vielä tartutaan ;)


Yksi hyvä peligenre on wiillä ollut raideräiskinnät jotka ovat aivan eri tasolla kuin ennen dead space, resident evilit ja house of the deadit ovat hupia cooppina.

Näinpä ja onpa täältä foorumeilta saanut tosiaan lukea näiden raideräiskintöjen tekevän nyt Moven myötä uutta tuloaan. Aivan kuin ne eivät olisi sitä tehneet jo Wiillä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Veikkaanpa että EA on taas kerran mennyt siitä missä aita on matalin ja portannut vaan wiin kontrollit suoraan, ei ainakaan itsellä tullut sellaista fiilistä että olisi 1:1 tuntumaa ollenkaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Wiin "raideräiskinnät" ovat olleet tarkkuuden ja varsinkin kalibroinnin toimivuuden suhteen erilaisia. Siinä missä RE toimi ok, niin "House of the Dead: Overkill" oli "sinne päin" (Dead Spacea en ole ehtinyt Wiillä pelata). Nämä siis nimenomaan co-op-kokemuksia.

JOS näitä pelejä saadaan kalibroinnin helppouden ja yleisen tarkkuuden myötä paremmaksi Movella (ehkä niitä ei tosin julkaista enää uudestaan - eli iso "jos"), niin tervetuloa. Mukaan vielä luonnollisesti trophyt ja HD-reso.

Onko raideräiskintä "hauska" ja onko se "tarkka" ovat kaksi eri asiaa. Wiillä nämä kaksi eivät aina kohtaa, joten toivotaan että Movella prosentti on parempi. Mutta on selvää etteivät kaikki pelit toimi vaikka hardware/ohjain/kamera laadukkaita olisivatkin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Wiin "raideräiskinnät" ovat olleet tarkkuuden ja varsinkin kalibroinnin toimivuuden suhteen erilaisia. Siinä missä RE toimi ok, niin "House of the Dead: Overkill" oli "sinne päin" (Dead Spacea en ole ehtinyt Wiillä pelata). Nämä siis nimenomaan co-op-kokemuksia.

JOS näitä pelejä saadaan kalibroinnin helppouden ja yleisen tarkkuuden myötä paremmaksi Movella (ehkä niitä ei tosin julkaista enää uudestaan - eli iso "jos"), niin tervetuloa. Mukaan vielä luonnollisesti trophyt ja HD-reso.

Onko raideräiskintä "hauska" ja onko se "tarkka" ovat kaksi eri asiaa. Wiillä nämä kaksi eivät aina kohtaa, joten toivotaan että Movella prosentti on parempi. Mutta on selvää etteivät kaikki pelit toimi vaikka hardware/ohjain/kamera laadukkaita olisivatkin.

Kysymys. Mikä oli vaikeaa house of the deadin (2&3, overkill) kalibroinnissa piti vain osoittaa vasempaan ylänurkkaan ja laukaisu ja sitten oikea alanurkka...Ei se tuon yksinkertaisemmaksi mene(handcannon tai zapper on suositeltavia). Movelle tulee dead space extraction portattuna wiiltä, mutta movessahan tämä tähtäys käsittääkseni toimii aivan eri tavalla, kun siinä ei ole sensorbar:a . Toimiiko tuo sitten samanlailla kuin wii että tähtäin näkyy ruudulla valopyssypeleissä. Wiillä kyllä on ylitarjonta raideräiskinnöissä ja se on fakta, eikä nämä ole myynet ennen nämä raideräiskinnätkään miljoonia. Uusia ominaisuuksia ja interaktiivisuutta on tullut wiin myötä näihin UUSIIN raideräiskintöihin. Mutta hauskojahan nämä tällaiset pelit on minun mielestäni.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Veikkaanpa että EA on taas kerran mennyt siitä missä aita on matalin ja portannut vaan wiin kontrollit suoraan, ei ainakaan itsellä tullut sellaista fiilistä että olisi 1:1 tuntumaa ollenkaan.

Niin, tämähän ei voi johtua Moven tekniikasta, vian on pakko olla EA:n laiskuudessa?

Eikös esim. tuossa jonkun linkkaamassa IGN:n "vertailussa" toinen niistä sälleistä valitellut että Sports Championsissa ohjaus tuntuu "tahmealle"/lagiselle paikoittain (verrattuna Wiihin, ainakin näin ymmärsin). Olisiko siis tekniikassa vikaa, vai onko sitten kyse vain siitä, ettei laitteelle osaa kukaan vielä koodata kunnolla, kun se on niin uusi?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mitä eroa on playstation move ja move motion ohjaimilla? Ei selvinny mulle mistään kun yritin kattella.

edit: vai onko se toinen move motion ja toinen move navigation, starter pack:ssa joka tapauksessa gigantin mukaan ei ole se motion ohjain.......
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Starter Packistä löydät Playstation Move-ohjaimen (se valopallo). Navin joudut ostamaan erikseen, tosin padi sopii oikeakätisille korvikkeeksi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Olisiko siis tekniikassa vikaa, vai onko sitten kyse vain siitä, ettei laitteelle osaa kukaan vielä koodata kunnolla, kun se on niin uusi?

Aika monta "raporttia" on siitä, että Move on kohtuu lagi-vapaa ja tarkka (kannattaa lueskella tuota PS3-puolen ketjua). Ainakin SC tuntuu varsin toimivalta peliltä. Eli kannattaa nyt itse ainakin kokeilla. Itsenäisissä Move-peleissä on toki vielä petraamista, ei siinä mitään, mutta ei alku mitenkään huonolta vaikuta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Todellakin on movella "petraamista" , muut pelit kuin sports champions, eivät näytä toimivan niin helposti kuin on odotettu. Monenlaista viestiä netissä, että tiger woods ohjaus movella on kökkö ja resident evil 5 on huonompi ohjaus kuin wiin re 4 wii editionissa . Kun vertaa wiin helppouteen setupissa, niin siinä saa sensorbarin laittaa telkkarin ylös tai alas halutessaan. Wii on muutenkin vanhemmalla tekniikalla ilman kameraa ja valopalloja, pärjännyt vertailuissa aika loistavasti, ja wiin versio jostain pelistä on parempi/hauskempi nykyään aika useasti liikkeentunnistuksen ansiosta.

Esimerkiksi silent hill shattered memories psp/ps2/wii. wii voittaa psp:n ohjauksessa helposti. Wiillä on taskulamppu ohjaus ja kaiutin ohjaimessa. Ja pakokohdissa on intensiivistä wiillä riuhtoa niitä alienmörköjä pois päältä. Todella hyytävä kokemus oli peli kun läpäisin sen wiillä ;). Äskettäin on muuten taas julkaistu uusi multiplättäri movettajille ja wiille Aragorns Quest [video=youtube;nilZg8cgRXo]http://www.youtube.com/watch?v=nilZg8cgRXo[/video]
Coming to wii and playstation move controller !!! Tuskin paljon eroavat kontrollit, eihän tuossa movellakaan ole ilmoitettu mitään uutta wiihin verrattuna. Eli ei mitään eye toy kikkoja kuten start the partyssa.

Edit: löysin myös ainoan hyvän arvostelun jossa sanotaan ps3 version olevan kiirehditty porttaus moven julkaisuun IGN on ainut joka näyttää esittelevän hyviä pointteja moven ja wiin suhteen, (wii > move) erävoitto ainakin nyt wiille täytyy kyllä mennä liikkeentunnistus multiplättäreiden osalta ainakin toistaiseksi. Tiger on parempi wiillä ja sitten tämä aragorns quest. Ja ign:n vertailussa sports champions vs sports resort siinä tuli aika tasainen mielipide, että molemmat on omalla tavallaan hyviä ja hauskoja...http://wii.ign.com/articles/112/1122359p1.html
 
Ylös Bottom