Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Pääsin testailemaan Kinectiä ja Movea kaverin kanssa tuolla Levels tapahtumassa, molemmissa oli tuo urheiluminipeli kokoelma pelattavana.

Kinect lukee pienetkin liikkeet mikä näkyy valikossa kun kursori heiluu koska minun käteni tärisevät aika helposti. Mutta pinggiksessä osuin palloon vaikka se ei oikeasti olisi osunut mikä hieman söi immersiota pois.
Nyrkkeily taas oli aika arpapeliä sillä liikkeet oli mitä oli.
Ainut mikä ärsytti Kinectissä ei taida edes johtua laitteesta vaan softasta. Se ei ollut mukavaa ja liikkeet tuntuivat erittäin rajatuilta.

Movella pelit taas toimi paremmin ja tarkasti (ne kultatasot varmaan meinaa minkä tyyppiset eleet käyvät) enkä huomannut mitään ongelmaa kontrollien puolella paitsi gladiaattoritappelussa jotkut lyönnit eivät osuneet. Mutta jos tätä vertaa Kinectin nyrkkeilyyn vie Moven gladiaattorit voiton
Kiekon heitossa ei saannut oikeaa tuntumaa sillä et sinä pidä kädessäsi sitä Frisbiitä vaan pyöreätä Move ohjainta minkä vuoksi heittokulma oli vaikeata määrittää.
Movekin oli tarkka eikä siitä mitään huomautettavaa löytynyt kuin softapuolen vikoja.
Mutta lisähuomautuksena sanon että hyvää tuntumaan oli vaikeata löytää kun pidin Movea kädessä kun en saannut kättäni pidettyä samassa paikassa ja asennossa minkä vuoksi piti aina vähän väliä laittaa käsi oikealle paikalle. Olisi auttanut enemmän jos kädelle olisi muotoiltu kädensija.

Mutta jos suosikki pitäisi valita niin se on Move, parempi käytännön toteutus ja enemmän hardcoreille suunnattu ohjaustapa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

The Sixth Axis on vertaillut Virtua Tennis 4:n myyntiversiolla Kinect- ja Move-tukea. Tällä kertaa kapulalla huiskiminen voitti pelkän tyhjän käden heiluttelun suoraan kolmessa erässä. Kinectiä käytettäessä valikot toimivat hitaasti, ja itse pelikentällä lyöntien mallinnustarkkuus oli lähes surkeaa.

Unfortunately the dodgy menu screens become the highlight of the whole Kinect package as the experience deteriorates once you hit the court. Of all the games that were played not once did Kinect properly map my arm to the on-screen tennis racquet. It’s imprecise and poorly executed, which is made all the more galling by the fact that the potential is clearly there. Is it the fault of the Kinect camera? Perhaps, but other Kinect specific games have managed tasks such as this with no issues at all.
Move-kapula kädessä tennismailat heiluivat kuten pitääkin, ja myös pelin kamera toimi ystävällisemmin.

As with the Kinect version the computer takes control of moving your character, leaving you in charge of performing shots. Whilst I am unsure if it is true 1:1 mapping, it feels close enough and, more importantly, it’s a lot of fun – personally it had me grinning like a loon.

The camera also behaves itself a lot more when using Move, allowing the player to practice with the eventual aim of increasing the AI difficulty level. It’s not perfect, and will occasionally have a funny moment, but it’ll leave you wanting one more go.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onko PS3:n Move kuolemassa pois? IGN löysi seuraavan yllättävän listan tulevista Move-tuellisista peleistä:

BioShock Infinite
Carnival Island
Child of Eden
Dungeon Defenders
Everybody Dance
EyePet & Friends
GoldenEye 007: Reloaded
LittleBigPlanet 2 DLC
Medieval Moves: Deadmund's Quest
No More Heroes: Heroes' Paradise
Oddworld: Stranger's Wrath
PixelJunk Lifelike
Resistance 3
Sorcery
The House of the Dead Overkill: Extended Cut
Wanted Corp

Listalla on mm. 3 Wii-porttausta, joista No More Heroes on jo Euroopassa saatavilla, Child of Eden, jonka XO-versio tuli jo myyntiin eikä sytyttänyt myyntilistoja tuleen, PS2-porttaus Oddworld ja LittleBigPlanet 2:n DLC-paketti. Alkavatko Sonyn välinpitämätön suhtautuminen Moveen ja laitteen epäselvä markkina-asema kostautua jo nyt, vai onko lista vain vaillinainen ja väliaikainen?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinectillä taitaa olla huomattavasti vähemmän pelejä, sekä julkaistuja että tulossa. Onko kinect kuollut? Tuskinpa sentään. Sama pätee Wii motion plussaan... Mutta hieno sensaationhakuinen postaus, onnittelen.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onko Move kuolemassa pois? - ja perään pitkä lista Movelle tulevia pelejä.. Ei se sitten varmaan ole kuolemassa pois. Jos aiot esittää Sonya negatiivisessa valossa, niin jätä lista ensi kerralla pois.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinectillä taitaa olla huomattavasti vähemmän pelejä, sekä julkaistuja että tulossa. Onko kinect kuollut? Tuskinpa sentään. Sama pätee Wii motion plussaan... Mutta hieno sensaationhakuinen postaus, onnittelen.

Kinectillä on tällä hetkellä vähemmän pelejä, mutta sitten vielä julkaisemattomia onkin kaksinkertainen määrä, jos esimerkiksi Wikipedian listauksia katsoo. Tietenkin tuohon joukkoon mahtuu nimikkeitä, joissa laitetta käytetään lähinnä äänentunnistukseen, mutta suurin osa on Kinect Only -julkaisuja. Onhan tuo selvää, että Microsoft panostaa ja vouhottaa Kinectistä ihan eri tavalla kuin Sony Movesta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Toisaalta hiljalleen kehtaisi jo alkaa kysellä, onko koko liikepelaamisen saralla sitten Wiin julkaisun jälkeen edes tapahtunut mitään mullistavaa? Tässä on nyt kuitenkin se puoli vuosikymmentä jo vierähtänyt, kun liikepelaaminen alkoi pelikenttää valloittaa ja uhkasi pistää pelaamisen kokonaan uusiksi mutta kummasti näin ei vain tunnu käyvän. Tästä myrkyllisestä sarkasmista pyrin kyllä edelleen eroon mutta kun Move ja Kinect näyttävät yllätyksettömästi osoittautuneen vain Wii-huuman jatkajiksi, ei valoa noiden(kaan) tunnelien päässä tunnu näkyvän.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Toisaalta hiljalleen kehtaisi jo alkaa kysellä, onko koko liikepelaamisen saralla sitten Wiin julkaisun jälkeen edes tapahtunut mitään mullistavaa? Tässä on nyt kuitenkin se puoli vuosikymmentä jo vierähtänyt, kun liikepelaaminen alkoi pelikenttää valloittaa ja uhkasi pistää pelaamisen kokonaan uusiksi mutta kummasti näin ei vain tunnu käyvän. Tästä myrkyllisestä sarkasmista pyrin kyllä edelleen eroon mutta kun Move ja Kinect näyttävät yllätyksettömästi osoittautuneen vain Wii-huuman jatkajiksi, ei valoa noiden(kaan) tunnelien päässä tunnu näkyvän.

Nostan vanhan viestin, mutta ei näytä kovin suuria mullistuksia olevan näköpiirissä. Moven hieman isompi nimi Sorcery oli vain "ihan kiva" ja tässä taisi mennä sitten Kinectin viimeinen toivo - eli:
Steel Battalion: Heavy Armor Review - IGN
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Sanotaan niin ,että xbox360 ja ps3 ovat failanneet tuon liikkeentunnistuksen kanssa totaalisesti , eivät tuoneet mitään toimivaa/erilaista verrattuna wii:hin. Vaikka enemmän tulee xbox360 ja ps3 pelattua kuin wiitä niin tämä nyt on mielestäni täysin selvää :D
 
Ylös Bottom