Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Totta puhut, mutta ei niitä devkittejä osteta kuitenkaan erikseen jokaiselle kehityksessä olevalle pelille;). Miksei storessa julkaistavista pelistä voida puhua? Sieltä löytyy useampi täysverinen teos, kuten Burnout tai Warhawk...
Storet ovat ihan kiva lisä konsoleihin, ja HD-koneilla löytyy näitä kokonaisia levyiltäkin saatavia pelejä myös, muuta luulin, että hait tällä näitä indie kehittäjien tekemiä pelejä, mieleen tuli ensiksi wiiwaren nyxquest, konamin rebirth-sarja, LostWinds ja sen jatko-osa, World of Goo Ja useat 360:n ja ps3:n hd remaket kuten EarthWorm jim HD.

Nuista käyttää likkeentunnistusta wiiwaressa LostWinds (tämä sopisi movellekin), mutta en tiedä onko tämä first party tai onko niillä nintendon kanssa yksinoikeussopimus.

Kuka jaksaa silti ostaa nämä wiin pelit uudestaan vaikka niissä olisikin joku trophy tuki jne. Itse odotan että moven sports championsin ja start the partyn demotuksien jälkeen kehittelemään vähänkään suurempia pelejä. Ei mitään sellaisia sports sarjoja missään nimessä tarvita liikaa, wiillä on erilaisia sports pelejä tusinan verran third partyilta. Ei niitä kukaan pelaaja jaksa pelata yhden illan jälkeen enää. Vähänkään suuremmilla liikkeentunnistus peleillä tarkoitan esim. wiin silent hill shattered memories, red steel 2 ja tuleva wiin zelda skyward sword. Kyllä sitä vuoden päästä pakko hankkia ps3 gt5:n takia ja joidenkin muiden yksinoikeuksien, movea voisi harkita jos sillä on jotain hyviä pelejä rakennettu siihen aikaan pelkästään move ohjainta silmälläpitäen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itselläni on kokemusta jo melkoisen monesta Move-pelistä, ja Racket Sportsia (ja ehkä tuota Tiger Woodsia) lukuun ottamatta kontrollit ovat toimineet joko hyvin tai suorastaan loistavasti. Joten ainakin omat odotukseni ovat täyttyneet, enkä mitään muuta oikeastaan vaadikaan.


Myös PS Eyen saa sijoittaa joko telkkarin päälle tai sen "alle".


Suoria vertailukohtia Wii- ja Move-pelien välillä taitaa olla Tiger Woodsin ja Aragorn's Questin lisäksi melko vähän. Noin pienen otannan perusteella en lähtisi kauaskantoisia johtopäätöksiä vetämään.

Oikeastaan mikä tässä väittelyssä itseäni häiritsee se, että jos jokin on jossain asiassa "hyvä" ja toinen on "erittäin hyvä", muuttuukin joidenkin silmissä se "vain hyvä" ihan huonoksi. Eli voi olla olemassa vain yksi "hyvä", ja kaikki muu on "huonoa".

Ihan teknisiltä lähtökohdiltaan Move on joissain asioissa Wiimotea + Motion Plussaa edistyneempi, mutta joissain asioissa kummiskaan ei. Kumpi on sitten hyvä ja kumpi erittäin hyvä, riippuu ihan omista mieltymyksistä. Se ei kuitenkaan poista sitä seikkaa, että toisilla on eriävä näkemys, eivätkä he ole silti yhtään väärässä.


On ihan totta, että pelkkä tekninen paremmuus ei takaa parempia pelejä, ja olet ihan oikeassa siinä, että viihdyttävä peli on viihdyttävä peli resoluutiosta tai ohjaimesta riippumatta.

Jos itsellesi Wii on tuottanut parhaat pelihetket, niin erittäin hieno juttu. Se on mahtavaa, kun pelistä ja pelaamisesta todella nauttii. Mutta myös jokin toinen alusta tai ohjain voi tarjota jollekin toiselle saman nautinnon, vaikka itse et juuri siitä pelistä, alustasta tai ohjaimesta lämpenisikään.

Lähde: Eurogamer

Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Jep itselläni on wii, mutta toivoisin, että move olisi tuonut enemmän pöytään jotain täysin uutta kinect tätä yrittää, mutta sitä en taatusti osta.

(alkaa olemaan liikkeentunnistusta joka puolella ja vielä aika kallistakin on)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Saako tiedustella mitä odotit movelta ?

No en ainakaan tätä Wii pelaamista uusilla ohjaimilla samantapaisilla peleillä :D Jotain erilaista, en osaa tuohon sanoa, mutta mitä sonylta voi muuta odottaakaan kuin time crisistä raideräiskinnässä ja sports peli jossa melkeinpä samat lajit kuin Wiin resortissa. Saanko tiedustella onko mukava pelata pelejä jotka kilpailija(Nintendo) ja lukuisat 3rd party pelit wiillä on tehnyt jo paremmin!? Tämä on kuitenkin mielipide kysymys, mutta näin yleisesti kun katsoo pelitarjontaa niin, kyllä itse jos haen kaupasta liikkeentunnistusta peleihin niin valitsisin itselleni vaikka sitten kolmannen wii-konsolin itselleni. Ja sonyn mainoskikat ovat jo nyt sellaisia, että ei osata kuin haukkua kilpailijoita ja kehutaan omaa tuotetta. Jotkut vielä ottavat nämä niin tosissaan kun katsoo youtube kommentteja sonyn mainosvideoissa.

Tämähän meni jo konsolisodaksi minun osaltani, mutta sanoin jo tuossa, että kyllä ps3 kiinnostaa, mutta ei se liikkeentunnistus siinä nappaa(vielä?), vaan blu ray ja jotkut yksinoikeuspelit joita ei ole 360:llä.

Kinect tekee raren kanssa jotain uutta, mutta köyhänä opiskelijana boikotoin sitä hintaa ja shovelware lineuppia.
 
Itelle wii tuli aikanaan julkkaripäivänä ja jos muistelee pelitarjontaa niin ihan samanlainen se oli.

Wii sports oli huomattavasti arcademaisempi jossa lopulta pärjäsi pienin ranneliikkein, moven sportsissa joutuu huitomaan tosissaan koska se ottaa lyöntien voimakkuuden, samaten nämä move versiot on tehty paljon vakavemmalla asenteella ja "realistisemmin".

Eli hieman enemmän jo nuo "casual" pelit on suunnattu varttuneemmalle väelle kuin wiin julkaisupelit.

Itselle ei tänäpäivänään ole wiille mitään hyvää peliä, mut vaimo tykkää liikkeentunnistuksesta ja on kinunut pitkään et ostan wiin takaisin. Move korvaa paljon halvemmalla tämän (kuin siis wiin ja kamppeiden osto), ja siltin saan itselleni ne pelitjoita haluan.

Ja mitä nyt wiitä ja Movea on käyttänyt ni niiden yhtäläisyydet jää sanaan liikkeentunnistus
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Saanko tiedustella onko mukava pelata pelejä jotka kilpailija(Nintendo) ja lukuisat 3rd party pelit wiillä on tehnyt jo paremmin!?
Kyllä. Kun ei ole Wiitä koskaan ollutkaan, ja muutenkin Wii-pelikokemus on jäänyt vähäiseksi, tarjoavat Move-pelit riittävän tuoreita ja uudenlaisia elämyksiä. Vertailukohtien puuttuessa se "vain hyväkin" on oikeasti hyvää, eikä mielessä suinkaan kolkuta ajatus siitä, että onkohan joku jo joskus tehnyt tämän saman paremmin, ja jos on, miksi oikeastaan pelaan tätä "huonoa" versiota.

Ihmisillä on erilaisia lähtökohtia ja suhtautumistapoja, ja omani on se, että suhtaudun Moveen(kin) avoimin mielin. Wiin hyvyyttä se ei millään lailla poista, ja uskon, että jatkossakin kun Wii-kapulaan tartun, pystyn nauttimaan siitä ihan yhtä lailla kuin ennenkin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itelle wii tuli aikanaan julkkaripäivänä ja jos muistelee pelitarjontaa niin ihan samanlainen se oli.

Wii sports oli huomattavasti arcademaisempi jossa lopulta pärjäsi pienin ranneliikkein, moven sportsissa joutuu huitomaan tosissaan koska se ottaa lyöntien voimakkuuden, samaten nämä move versiot on tehty paljon vakavemmalla asenteella ja "realistisemmin".

Eli hieman enemmän jo nuo "casual" pelit on suunnattu varttuneemmalle väelle kuin wiin julkaisupelit.

Itselle ei tänäpäivänään ole wiille mitään hyvää peliä, mut vaimo tykkää liikkeentunnistuksesta ja on kinunut pitkään et ostan wiin takaisin. Move korvaa paljon halvemmalla tämän (kuin siis wiin ja kamppeiden osto), ja siltin saan itselleni ne pelitjoita haluan.

Ja mitä nyt wiitä ja Movea on käyttänyt ni niiden yhtäläisyydet jää sanaan liikkeentunnistus

Mitä olen huomannut niin liikkeentunnistuksen ensimmäisiä askeleita wiillä ei voi verrata nykyiseen moveen eli pysytään nykyisissä peleissä ja tulevaisuuden peleissä. En voi yhtyä viimeiseen lauseeseen sitten ollenkaan, että ainoa yhtäläisy yys sana liikkeentunnistus!?. Eikös wiin pelit voi olla varttuneimmille, ei siis mikään casual peli vähänkään nuoremmille, eikä nuorille aikuisille!? Kauan olet harrastanut pelaamista saanko kysyä ja en kyllä usko ettei wiin julkaisussa ollut mitään yritystä saada esimerkiksi fps genreä mukaan heti alusta...

mutta ensimmäinen pelattava fps oli medal of honor heroes 2 joka teki 32 pelaajan nettipelin ja ohjattavuuden(säätömahdollisuudet) ja kranaatin heiton oikein. Sitten on tullut call of duty WaW ja 4 reflex edition. Kannattaa kokeilla sitä motion+ laitetta jota on myyty jo monia miljoonia kappaleita maailmalla sports resortin, tiger 10:n grand slam tenniksen, virtua tennis 2009 ja red steel 2:n ohella muita mainitsemisen arvoisia motion+ pelejä joita on tulossa conduit 2 ja legend of zelda skyward sword.

En ole vielä oikein vakuuttunut pointterin käytöstä move peleissä, mutta katsotaan nyt tuo uuden socomin arvostelu ja onko siinä sisältö menevää.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No siis ensimmäinen red steel oli jo omaan makuun hyvä peli, vaikka sitä sillon haukuttiin...se oli fps, sit oli wiin eka codi heti julkasun jälkeen.

Wiin julkaisupelit joista nyt tarkoitan esimerkiksi wii sportsia, ja vertää sitä moven sportsiin, niin wiillä riitti se et istut sohvalla ja teet 10cm liikkeen ranteella, ja ainoa idea oli et osut oikeaan kohtaan. Moven vastaavassa se ei riitä, täytyy tietää miten kovaa lyö, miten lyö (missä asennossa), mitä liikettä tekee lyönnin aikana, milloin lyö, ja jopa sijoittuminen (askel taakse, eteen tai sivulle, vaikuttaa äijään pelissä)

Se ero on huikea.

sit taas motion+....monet sanoo et movekin on liian kallis. Wiin motion plus on noin 30euroa, ja ohjain 45euroa...move kapula on sen 40euroa.. Mielestäni ei kyl järin kallis ole jos wiihin vertaa.

Jos sul on yks wiin ohjain...ostat motion plussan 30eurolla. Pleikalla sul on jo pädi, sit ostat moven 40eurolla ni kympin kalliimpi. Noh, ostetaankin toinen kapula, sen jälkeen move onkin jo 35euroa halvempi...

Moven eduksi luettava myös tuo kahdella movella pelaaminen, esim se sportsin gladiaattori touhu on jotain niin nannaa jos vertaa aikalailla epätarkkaan nunchuckiin...vieläkös muuten sekin on langallinen? joka ainakin itseä häiritsi todella pahasti aikanaan.


sit ihan OT:na...kauanko olen pelannut?? Commodore oli eka pelikone jonka omistin, sen jälkeen ollut nintendon 8 bittinen, super nintendo, n64, ja wii, gameboy ja ds myös, sit ollu segan 8 ja 16bittiset, dreamcast, sit löytynyt myös kaikki pleikat, ja eka xbox, ja lisäksi vuosia pelailin pc:lläkin, eli kyl pelattua on tullut.

Sen jälkeen kun wiin myin (suht nopeasti oston jälkeen), olen pelannut aika säännöllisesti sekä kavereilla, että kaikilla messuilla missä on tarjolla ollut wiin juttuja
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

sit taas motion+....monet sanoo et movekin on liian kallis. Wiin motion plus on noin 30euroa, ja ohjain 45euroa...move kapula on sen 40euroa.. Mielestäni ei kyl järin kallis ole jos wiihin vertaa.

Jos sul on yks wiin ohjain...ostat motion plussan 30eurolla. Pleikalla sul on jo pädi, sit ostat moven 40eurolla ni kympin kalliimpi. Noh, ostetaankin toinen kapula, sen jälkeen move onkin jo 35euroa halvempi...

Moven eduksi luettava myös tuo kahdella movella pelaaminen, esim se sportsin gladiaattori touhu on jotain niin nannaa jos vertaa aikalailla epätarkkaan nunchuckiin...vieläkös muuten sekin on langallinen? joka ainakin itseä häiritsi todella pahasti aikanaan.


sit ihan OT:na...kauanko olen pelannut?? Commodore oli eka pelikone jonka omistin, sen jälkeen ollut nintendon 8 bittinen, super nintendo, n64, ja wii, gameboy ja ds myös, sit ollu segan 8 ja 16bittiset, dreamcast, sit löytynyt myös kaikki pleikat, ja eka xbox, ja lisäksi vuosia pelailin pc:lläkin, eli kyl pelattua on tullut.

Nappasit syötin :D hehehe. On minullakin commodore 8 bittinen ollut aikoinaan lapsuudesta muistan sen ja IK+ löytyy virtual consolesta ja kaikki legendat !!!! Itsellänikin on ollut kaikki segat gameboyt ja nintendot eka xbox x2 löytyy ja 360:siä oli jossakin välissä myös kaksi käsikonsoleissakin on 2x DSi toinen on XL. Motion plussaa en ole muuten ikinä ostanut erikseen tiger 10:ssä se tuli ja sports resortissa tuli ja red steel 2:ssa tuli Eikä se motion plus niin kallis ole kuin väität, löytyy halvemmalla ja wii paketissa kun ostaa sen tulee ohjain ja nunchuck ja motion+ bundlena. Kaikissa ps3:sissa ei tule move ohjaimia näin!!!! Jos häiritsee nunchuckin johto olet varmaan 2 metrinen jäbä :D :D no ei silti onhan siihen wireless third party nunchukkei.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

no esim haluan tennis pelin missä tatilla liikutaan, ja ohjaimella huidotaan...se ei toimi jos on johto välissä.

ja movea sit ei saa halvemmalla mistään? ite otin noi wiin kapuloiden hinnat vpd:stä joka ei ainakaan kalleimmasta päästä ole. Lisäksi lyön vaikka pääni pantiksi et movesta tulee bundleja ps3:lle, joten en edelleen niele lausetta "move on kallis" tai "kallis hankkia"
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

no esim haluan tennis pelin missä tatilla liikutaan, ja ohjaimella huidotaan...se ei toimi jos on johto välissä.

ja movea sit ei saa halvemmalla mistään? ite otin noi wiin kapuloiden hinnat vpd:stä joka ei ainakaan kalleimmasta päästä ole. Lisäksi lyön vaikka pääni pantiksi et movesta tulee bundleja ps3:lle, joten en edelleen niele lausetta "move on kallis" tai "kallis hankkia"

Minun ei varmaan kannata laittaa päätä pantiksi kun olen tiennyt jo alkuvuonna että tulee sports champions ps3 bundle joka lähentelee 400 euroa...

Tulee vaikeaksi kyllä tuo liikkeentunnistuspelien teko jos mennään kaikki omilla tekniikoilla eteenpäin, ms kinectillä, wii omilla ohjaimillaan ja ps3 movella jonka väität olevan niinkin kaukana wiistä, että sana "liikkeentunnistus" on ainoa sana joka yhdistää näitä, kyllä muuten varmasti 3rd party kehittäjillä on nyt vaikeaa valita mille oman pelinsä resurssit laittaa kun liikkeentunnistus peliä kehitetään. Myynneissä wiillä on hurja johtoasema yli 70 miljoonaa wiitä kodeissa maailmalla. Uskon ja toivon, että nintendo jatkaa vahvana.

Sen lisäksi että wiimotessa on liikkeentunnistus sen voi kääntää vaakasuuntaan ja pelata nes tyyliin ja siinä on kaiutin ja vaakasuunnassa käännettynä voi pelata liikkeentunnistuksen kanssa ajopelejä (excite truck ja excite bots jne.) Sixaxis ohjaimeen verrattuna esim motorstorm on ohjaukseltaan jäljessä ollut silloin ps3:n julkaisupeleissä excite truckin ohjaukseen... Monet ovat myös tykänneet excite truckista, pelasitko itse julkaisussa wiillä tätä? Itse sain täydellisesti läpi , se ohjaus vaati hieman totuttelua kun palasin pelaamaan äskettäin.

offtopic

Tilasin wiille tämän ajopelin play.com kontrolleista en tiedä, mutta varmaan ihan hyvät liikeohjaimeksi
YouTube - TRACKMANIA WII™ - MULTIPLAYER MODES
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tuo oli se peli jota eniten wiillä pelasin, mutta ajopelit kun taas ps3:lla on niin eri tasolla, et sit pelataan jo ratilla, wiillä se ei onnistu.

sit taas wiin kapulassa ei vieläkään taida olla tärinää? Sen sijaan ainakin ekojen wii kapuloiden kaiutin oli todella järkyttävä laadultaan..ainakin zeldassa joka muuten oli loistava peli myös.

Moven etu tulee tosiaan myös siitä ,että peli tietää missä itse sijaitset, ei vain liikkeitä, samoin kahden ohjaimen yhtä suuri tarkkuus, eli esim nyrkkeilypelissä kädet menee täysin 1:1:een siten kuin oikeasti käsiäsi liikutat, noista päästään paljon HC:iin peleihin käsiksi kuin wiillä.

Wii on älyttömän hyvä omalla sarallaan, mutta oman näkökantani mukaan move menee hieman eri suuntaan, ja kinect todella paljon eri suuntaan. Jokaisella on hyvät ja huonot juttunsa
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tuo oli se peli jota eniten wiillä pelasin, mutta ajopelit kun taas ps3:lla on niin eri tasolla, et sit pelataan jo ratilla, wiillä se ei onnistu.

sit taas wiin kapulassa ei vieläkään taida olla tärinää? Sen sijaan ainakin ekojen wii kapuloiden kaiutin oli todella järkyttävä laadultaan..ainakin zeldassa joka muuten oli loistava peli myös.

Moven etu tulee tosiaan myös siitä ,että peli tietää missä itse sijaitset, ei vain liikkeitä, samoin kahden ohjaimen yhtä suuri tarkkuus, eli esim nyrkkeilypelissä kädet menee täysin 1:1:een siten kuin oikeasti käsiäsi liikutat, noista päästään paljon HC:iin peleihin käsiksi kuin wiillä.

Wii on älyttömän hyvä omalla sarallaan, mutta oman näkökantani mukaan move menee hieman eri suuntaan, ja kinect todella paljon eri suuntaan. Jokaisella on hyvät ja huonot juttunsa

Kyllä muutes on wiimotessa tärinä, jotenkin alkaa epäilyttään, että olet omistanut wiin ja et tiedä tuota hmm. ja kaiutin äänessä se ainakin toimiii omilla asetuksillani kiitettävästi no more heroesissa ja house of the deadissä liipasimen ääni siitä, silent hillin toteutus oli aivan uskomaton siinä kaiuttimessa, usko tai älä.

Kokeileppa pyörähtää moven pingis pelissä koko kroppa mukaan niin liikkuuko hahmo myös samanlailla perässä???(haluan oikeasti tietää). HC tai ei pelaan nyrkkeilypelejä tasapainolauta ja wiin kapulat kehissä don kingin nyrkkeilyssä, lol se on paska en oikeasti pelaa sellaista, vaikkakin se toimii se on liian helppo. Wiin punch out!! on hauska ja siinäkin voi pelata noin wii fit laudalla ja kapuloilla mutta olen old skool ja pelaan nes tyylillä punch outit. Ja mitä tuohon moven suuntaukseen tulee niin oletko huomannut sitä wii mainosten parodiamaista matkimista, mihin suuntaan muka mennään!? Kuka edes haluaa tunnustaa itsensä hc-pelaajaksi move liikeohjain kädessään. :D
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

löytyy jopa foorumin syövereistä myynti-ilmo: http://www.konsolifin.net/bbs/wii-p...aincomboa-10pelia-virtual-console-peleja.html

eli kyllä omistin, mutta siit on aikaa sen vert, etten kyllä muista jotain tärinää, ja jossain bilepelatessa ei paljoa kiinnittele huomiota...


Ja ei pyöri pingiksessä ympäri, mutta jos otat pari askelta sivulle niin liikkuu, tai jos otat askeleen eteen niin saat verkkolyönnit, ja taas kovaan lyöntiin vastataan siten et otetaan askel taakse jne...

ja kyllä itseni lasken hc pelaajaksi ja kaksi move kapulaa tuolla on, the fight on yksi niistä "hc" peleistä jonka vuoksi moven hankin (sen lisäks et vaimo kinus liikkeen tunnistusta), toinen oli tiger, sit virtua tennis 4....

Ja esim The fight just on semmonen, et sitä ei pystyttäis edes toteuttamaan wiillä noin tarkkana...siinä muuten btw äijä pyörähtää jos itse pyörähdät..
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ja esim The fight just on semmonen, et sitä ei pystyttäis edes toteuttamaan wiillä noin tarkkana...siinä muuten btw äijä pyörähtää jos itse pyörähdät..

Itsekkin odotan tätä innolla.
Ymmärtääkseni tässä pelissä kameraa hyödynnetään seuraamaan myös ylävartaloa eikä pelkästään ohjaimia ?

Ja mitä tässä nyt on keskusteltu konsoleiden eroista niin suurin syy minkätakia jätin wiin omalta osalta hyllyyn oli pelkistetyt grafiikat. Tiedän ettei ne merkitse monelle yhtään mitään, mutta itse kaipaan kuitenkin prameampaa ulkonäköä mihin olin jo aikaisemmin tottunut. Tätä "ongelmaa" taas ei wii pysty ratkaiseaan muussa kuin wii2 muodossa ja sellaista konsolia ei ole toistaiseksi saatavilla.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No jaa empä nyt tiedä onhan tuossa fightissa ihan hienot graffat liikepeliksi, mutta pelattavuus ei näytä kovin hauskalta, eli onko tässä huitomisessa mitään järkeä, onko pelissä jonkinlainen uramoodi ja palkitseeko peli pelaajan uusilla pelimoodeilla ja harjoitusmoodeilla, kyllä itselleni kelpaisi jonkinlainen uusi rocky nyrkkeilypeli vähän samantapainen kuin peli kuin viime konesukupolven rocky. Tässä pelataan fightia. En ole varma videokuvan perusteella liikkuuko käsi moven mukana realistisesti 1:1
[video=youtube;MvEsQ-1SGV0]http://www.youtube.com/watch?v=MvEsQ-1SGV0[/video]

laitetaan vertailuksi jotain wii peliä jota olen pelannut 1,5 vuotta vanha peli jonka sain ostettua play.com jollain 15 eurolla
[video=youtube;9TAw0Q5sdWc]http://www.youtube.com/watch?v=9TAw0Q5sdWc[/video]
ja eihän tuo ammattilaisillekaan näytä olevan vaivaksi tuo nunchuckin johto, en minäkään laita pelatessani käsiä ääriasentoihin. Tuo moven yritys on mielestäni panostaa paljon grafiikkaan(että se on mahdollisimman bad ass) että se erottuu wii peleistä ja tietenkin ehkä siinä on täydelliset 1:1 kontrollit joka tietenkin on hyvä, mutta en ole nähnyt mitään muuta kuin sitä taistelua, jotakin kyllä puuttuu pelistä jos siinä on vain sitä samaa huttua koko ajan. Tässä don king boxingissä yhdistetään harjoittelumoodit hyväksi kuntoiluksi ja nyrkkeilymatsit toimivat hyvin, mutta kuten olen aiemmin tuolla sanonut niin on peli helppo. Yksi asia vaivaa eli mitään todella vauhdikasta nyrkkeilyä ei kannata yrittää siinä muuten se on epätarkkaa ja se ei toimi jos on jatkuvassa liikkeessä, kokeilkaapa joku pelata movella fightia niin kuin tämä tässä seuraavassa videossa pelaa wiitä
[video=youtube;J4XlsrlMWpw]http://www.youtube.com/watch?v=J4XlsrlMWpw[/video]

Paras tällainen liikkeentunnistus nyrkkeilypeli on mielestäni punch out!! wiillä ja siinä voi pelata myös NES-tyylillä jos haluaa(varmaan kaikki pelaa niin) joten tässä teille movettajille paha nakki pistää tätä paremmaksi, toki siitä ei löydy kuin valmiiksi tehtyjä animaatioita lyönteihin, mutta ainakin se tekee sellaisen lyönnin kuin on tarkoitus tehdäkin. Saattaa olla paha aloitekynnys moven fightista jos se on realistisuuteen painottuva, tai joillekin se saattaa olla liian helppo. Mutta vihaiseksi tulee varmaan pelin realistisuuden takia jos häviää vastustajalle ja olisi hienoa nähdä kun joku pelaa oikein täysilla ja tulee tv:n eteen ja BOOM!! nyrkki läpi HD telkkarista :D
[video=youtube;ue5ZWiVxoKQ]http://www.youtube.com/watch?v=ue5ZWiVxoKQ[/video]
Ja kyllä pistin aika vitsillä nuita the fightin vastustajiksi, peli näytti käyttävän ohjaimen valopalloja hyödyksi syvyyden tunnistamiseksi ja toivottavasti myös ylävartalon tunnistus mukana ....mutta varauksella suhtautuisin näihin moven aloituspeleihin, toivotaan kuitenkin että wii (lue: minä myös) saisi oman version uudesta virtua tenniksestä ja haluan myös wiille grand slam tenniksen jatko-osan. Vaikka wii motion + myi aivan helvetin paljon niin melkein ainut peli jonka kasuaalit tietävät sen tukevan on wii sports resort eli ostakaa kiireellä wiin omistajat wm+ pelejä ja pelatkaa niitä ja laittakaa palautteeksi nintendo channeliin 100 prossaa niin toivottavasti saadaan jatko osia näille tennispeleille myös.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tulee vaikeaksi kyllä tuo liikkeentunnistuspelien teko jos mennään kaikki omilla tekniikoilla eteenpäin, ms kinectillä, wii omilla ohjaimillaan ja ps3 movella jonka väität olevan niinkin kaukana wiistä, että sana "liikkeentunnistus" on ainoa sana joka yhdistää näitä, kyllä muuten varmasti 3rd party kehittäjillä on nyt vaikeaa valita mille oman pelinsä resurssit laittaa kun liikkeentunnistus peliä kehitetään.

3rd party -julkaisijat joutuvat kyllä tulevaisuudessa miettimään mille alustalle tietyt pelit kannattaa julkaista/kehittää. Huonoin vaihtoehto lienee, että keksitään joku hyvä idea/konsepti, joka sitten yritetään ympätä kaikkiin konsoleihin hieman eri viilauksilla. Saadaan 2-3 versiota, joista yksikään ei ole oikeasti kauhean hyvä. Kestää varmasti aikansa, että hommaan saadaan joku tasapaino. Onneksi Sonylla, Nintendolla ja MS:lla on sitten myös täysin omaa pelinkehitystä.

Mutta en ole vuosien varrella ollut mitenkään kovin vakuuttunut Wiin 3rd party -tarjonnasta (vaikka siellä omat helmensä on), joten odotukset eivät ole mitenkään super-korkealla myöskään Moven suhteen - ainakin jos näistä casual/perhe/minipeleistä puhutaan. Aikuisemmat pelit ovat sitten jo vähän eri asia.

Sanotaan näin, että olen Movea kyllä pelaillut (ja tekniikkana olen siitä aika vakuuttunut), mutta juuri nyt pelaan esim. vanhaa Call Of Duty 3:sta Xbox 360:lle. Eli kuten on tullut sanottua, niin liiketunnistus on ainakin mulle mukava mauste ja lisä - varsinkin porukalla. Mutta ei se mun pelaamista radikaalisti tule muuttamaan (kuten Wii teki aikoinaan koko alalle). Mielestäni Moven tarkoitus ei ole laajemminkaan "muuttaa" mitään - se on vain yksi lisä PS3:n pakissa. Ja onneksi sellainenkin siellä nyt on. Tuntuu että osalle Moven pitäisi olla jonkinlainen pelialan "pelastaja" (tai jotenkin selkeästi "mind blowing") - muuten se on "epäonnistunut". Näin ei homma mene.

Kinect nyt on sitten Wiitä ja Movea erilaisempi, mutta en tiedä estääkö mikään tuomasta Kinectille jotain "apuohjainta" tulevaisuudessa. MS ei tietysti sitä nyt halua (saati että edes vihjaisi), koska idea on tuoda pelaamista "ilman ohjaimia", mutta eipä sitä koskaan tiedä mikä tilanne on vuoden-parin päästä. Ironista se tosin olisi.

Myynneissä wiillä on hurja johtoasema yli 70 miljoonaa wiitä kodeissa maailmalla. Uskon ja toivon, että nintendo jatkaa vahvana.

Nintendo varmasti jatkaa vahvana, koska onhan sillä Mariot, Zeldat, Metroidit ja muut. Mutta tavallaan "Wiin kulta-aika" on mielestäni ohi, eikä konsolia enää myydä pelkästään liiketunnistuksella.

Itse veikkaan, että "WiiHD" (tms) on varmasti jo aika pitkällä suunnittelupöydällä. Kun aika on kypsä ja Nintendo kokee että Wiin myynnit alkavat laskea "tarpeeksi" (monen mielestä siitä on jo viitteitä, että pientä laskua on), niin se siirtyy eteenpäin. Wii on jo myynyt niin paljon, että onko se edes ihme jos mielessä siintävät jo seuraavat haasteet.. Tuskin edes Nintendo ajattelee, että "GameCube-tehot" omaava konsoli liiketunnistuksella voisi porskuttaa 10 v putkeen.. Jossain vaiheessa aika on kypsä uudelle laitteelle, joka tuodaan mm. HD-aikaan ja jonka online-pelaaminen/nettikauppa tuodaan tähän aikaan.

Itse kyllä voin sanoa, että en käytännössä buuttaa enää Wiitä muuhun kuin Nintendon omiin peleihin (ja valikoituun 3rd party -kamaan). Liiketunnistuspelaamisessa (eli casual/perhe/minipeli) valinta on varmaan jatkossa PS3. Raakaa peliä Nintendon näkäkulmasta (tosin he ovat saaneet jo multa aika monta euroa konsolin, pelien ja ohjaimien muodossa, joten..), mutta realismia omassa kotona. Trophyt, HD-pelaaminen, kokonaisvaltaisempi online ja parhaimmillaan lisätarkkuus painavat tarpeeksi vaakakupissa.

Sen lisäksi että wiimotessa on liikkeentunnistus sen voi kääntää vaakasuuntaan ja pelata nes tyyliin ja siinä on kaiutin ja vaakasuunnassa käännettynä voi pelata liikkeentunnistuksen kanssa ajopelejä (excite truck ja excite bots jne.)

Mielestäni on vain hyvä, että Moven ohjain (ohjaimet) on erilainen ja täysin erillään normi-padista. Onhan Wiilläkin "classic controller", jota aika moni käyttää sitten "normi-peleihin". Mutta kyllä Wiimotellakin normi-pelaaminen onnistuu, ei siinä mitään - ei se kuitenkaan PS3:n tai 360:n padia siinä voita mitenkään.

Omasta mielestä liiketunnistuspelaaminen vaatii omat ohjaimensa ja normi-pelaaminen omansa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Olen lueskellut että tämän uuden zeldan jälkeen Nintendon pääpaino tulee olemaan 3DS laitteessa ja Nintendo sanoi, tukevansa parhaansa mukaan 3rd party kehittäjiä wii peleissään. Esimerkiksi epic mickey käyttää osoitinta maalatessaan kenttää eli wii pointteri on korvaamaton osa wiin pelimekaniikkaa ja fps peleissäkin lataaminen nunchuckia ravistamalla on juurtunut minuun(conduitissa siten heitetään naatti) eli olen sitä mieltä, että joissakin peleissä padi on huonompi kuin wiimote ja nunchuck, toki Cobretti sinullakin on mielestäni jotain pointtia "Omasta mielestä liiketunnistuspelaaminen vaatii omat ohjaimensa ja normi-pelaaminen omansa." Tämä on varmaan jokaisen pleikkapojan vastaus tällä hetkellä, wii pelaajilla on taasen (luulen ainakin niin) "liikeohjain ja pointteri perinteisiin peleihin yhdistettynä esimerkkinä fps, on korvaamaton osa pelimekaniikkaa"

Sonynkin tavoite on varmaan tuo mitä minä mainitsin eli pointteri peleihin osana sitä pelimekaniikkaa, Ajattele jos ensimmäisessä ghost reconissa olisi ollut tämä pointteri konsolipuolella, olisi ollut yhtä hyvä kuin puuceella (vuonna 2001 ainakin)
Mieti mitä mahdollisuuksia, joukkoja saa osoittamalla ja klikkaamalla ruutua sanoa mihin paikkaan pitää mennä ja se vain toimii yleensäkin paremmin samanlailla kuin pc:n hiiri näppis yhdistelmä, ja lisäksi siihen saa interaktiivisuutta esim vanhassa splinter cellissä olisi hyvä avata niitä lukkoja wii ohjaimilla, tämä kuitenkin ryssittiin wiin double agentissa eli wiin julkaisuun tuli tusina viimeistelemättömiä pelejä erityisesti "ubishitiltä"
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No jaa empä nyt tiedä onhan tuossa fightissa ihan hienot graffat liikepeliksi, mutta pelattavuus ei näytä kovin hauskalta..

Mikäli pelissä koitetaan matkia nyrkkeilyä niin pelattavuushan määräytyy melkolailla alkuperäisen lajin mukaan :) Vai odotitko nyrkkeilypeliltä jotain strategia osuutta missä päästään rakentamaan oma nyrkkeilyhalli?
Harjoittelu ja ura muodot löytyvät ainakin videoiden perusteella mikäli pelkäsit niiden puuttuvan.

Eikä noita videoita kannata tuijottaa äärimmäisenä totuutena. Suosittelen käymään jossain kokeilemassa movea niin voi olla, että sinunkin mielipiteesi tuotetta kohtaan muuttuu huomattavasti positiivisemmaksi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

niin ja siis 1:1:een ei kyl nyrkkeilyssäkään tartte pelissä mennä. Pääasia on se et se pelaaminen on hauskaa, ja tuntuu et omilla tekemisillä on jotain eroa
 
Ylös Bottom