Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Alkaa olla aika tuttu juttu jo, milloinkahan ne mahtavat oppia, ensi vuonna, 2 vuoden päästä vai seuraavassa konsolisukupolvessa viimein? ;-(
Siinä vaiheessa, kun tällaiset turhat trollailut loppuvat myös.
 
Kuten sanoin, ei wiillekkään osattu pelejä aluks tehdä kunnolla, nyt jo osataan.

Movelle taas portataan suoraan wiiltä eikä käytetä moven ominaisuuksia hyväksi.

Helposti pienellä vaivalla rahaa, siihen toi perustuu
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Move pelaajan katkera tunnustus boldatussa :D

Samat liikkeentunnistus mekanismit ovat ohjaimen sisällä kun wiimote+:ssa. Ainoastaan valopallo+kamera on uutta. Tämän parempaa vertailua ei ole olemassa liikkeentunnistuksia vertaillessa. Onko se reilua ettei wiilä ole vakiona omaa kameraa, on kamera vain siinä "your shape" 1:ssä ja valopalloa ei ole ollenkaan, enkä näitä kyllä tarvitsekaan, akkujen kesto ohjaimissa kärsisi valopallon kanssa.

Tuntuu kyllä, että sinä olet se kuka täällä on hieman katkera.

Kannattaa oikeasti kokeilla sitä movea ja niitä pelejä mitä sille on tehty.
Se valopallo ja kamera eivät ole movessa vain sentakia, että siinä olisi enemmän roinaa koneen mukana wiihin verrattuna. Molemmilla on oikeasti oma tarkoituksensa, mutta mikäli niiden toimintaa ei pysty ymmärtämään niin sillehän ei sitten vain voi mitään.

Akkujen kesto movella ei taas ole pieninkään ongelma, koska ohjaimia voi ladata erittäin helposti.

Ja mikäli se move ei maistu sitten millään niin senhän voi aina jättää kauppaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kuten sanoin, ei wiillekkään osattu pelejä aluks tehdä kunnolla, nyt jo osataan.

Movelle taas portataan suoraan wiiltä eikä käytetä moven ominaisuuksia hyväksi.

Helposti pienellä vaivalla rahaa, siihen toi perustuu

Tiger 11:sta ei tietääkseni ole siirrytty wii tasoisiin graffoihin!?
Ja nämä sonyn mainostamat start the party, the fight, heavy rain move edition, sports champions ovat aivan uusia ja käyttävät kyllä moven teknologian jo ehkäpä sinne ääripäähän omalla tavallaan, mutta pelinä sports championssii ja heavy rainii lukuunottamatta ovat huonoja(the fight pelistä en sano vielä mitään), ja myös socom, jota on työstetty jo kauan move ohjauksen kanssa. Time crisis kokoelma ja se uusin time crisis tulee mukaan myös, tämäkään ei ole wii porttaus. Dead space extractionissä on move ohjaus yhdistettynä uusiin graffoihin, mutta tämä on sisällöllisesti sama peli kuin wiillä. RE 5 gold edition < RE 4 wii edition tuosta voin sanoa, oman mielipiteeni, että re 5:ssä ohjaus on melkein sama kuin 4:ssä wiillä, mutta pieniä pelillisiä eroja kuten "realtime weapon change" on mukana vitosessa ja sisältö on rautaa ressa 4:ssä verrattuna ressa viiteen. Osasin tuon sanoa, koska olen katsonut pelivideot move ohjauksesta ressa 5:ssä ja olen pelannut sen läpi padilla.

Kyllä tässä olisin sinuna suht tyytyväinen, jos et ole kokenut samoja peli genrejä wiillä pelatessa!! Sonylla meni varmasti aikaa järkätä kaikki pelit tähän syksyyn ja joulumarkkinoille, joten 2011 odotan, että on aika hiljaista move rintamalla :(. Wiin tarjontakaan ei ole hidastunut tulee Call of Duty black ops liikeohjain tuella, conduit 2 motion+ tuella ja goldeneye tulee. tasoloikat ovat paljon parempia wiillä kuin muilla konsoleilla(uskallan näin sanoa) Ja sitten tulee Zelda Skyward sword pistetään vuonna 2011 sorcery sitä vastaan ja katsotaan sitten kumpi on parempi :)

ps: huomasin että on ainakin 20 viestiä täällä liikkeentunnistusohjainten keskustelu aiheessa, taidan vähentää vauhtia ja alan pelaamaan gamecube versiota prince of persia two thrones pelistä(en ehtinyt tätä läpäistä), kohta tulee forgotten sands alkuviikosta postiluukusta wiille. On koko prince of persia trilogia kohta koluttu + forgotten sands liikeohjaimineen on varmaankin hyvä kokemus

Ja Kiitäjälle sellaista, että en ole yhtään katkera. Miksi edes olisin? Vastasin tuossa viestissäni jota lainasit siihen, että verrattiin moven julkaisua wiin julkaisupeleihin !!!Se ei kuulemma kenenkään mielestä ole reilua, että verrataan nykypelejä. Ja kyllä olen ymmärtänyt tuon valopallon merkityksen. Kiitäjä ei varmaankaan tiedä edes kuinka pitkälle pelkällä wiimotella jossa on wiimotion+ mukana voidaan mennä on siinäkin esim. lyönnin voimakkuuden tunnistus erinomainen
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ja Kiitäjälle sellaista, että en ole yhtään katkera. Miksi edes olisin? Vastasin tuossa viestissäni jota lainasit siihen, että verrattiin moven julkaisua wiin julkaisupeleihin !!!Se ei kuulemma kenenkään mielestä ole reilua, että verrataan nykypelejä. Ja kyllä olen ymmärtänyt tuon valopallon merkityksen. Kiitäjä ei varmaankaan tiedä edes kuinka pitkälle pelkällä wiimotella jossa on wiimotion+ mukana voidaan mennä on siinäkin esim. lyönnin voimakkuuden tunnistus erinomainen

En tiedä miksi olisit. Jostain syystä vaan tulee sellainen tunne, että sinua harmittaa kun move julkaistiin.

Eikö vertailu ole hyvä tehdä jotenkin samalla viivalla oleviin tuotteisiin ? Toki wiin julkaisupelit eivät ole täysin vertailukelpoisia, mutta onko wiin helmet vastaan moven julkkarit sen parempi ?

Voimakkuuden mittaus voi olla hyvinkin erinomainen, mutta onko tarkkuus myös samalla tasolla ?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tiger 11:sta ei tietääkseni ole siirrytty wii tasoisiin graffoihin!?
Tässä varmastikin viittattiin siihen, että liikkeentunnistusominaisuudet on portattu lähes sellaisenaan, eikä Moven täyttä potentiaalia ole hyödynnetty.

... mutta pelinä sports championssii ja heavy rainii lukuunottamatta ovat huonoja...
Ei pidä unohtaa esimerkiksi Tumblea eikä Flight Control HD:tä. Eikä se RE5:kään pelinä todennäköisesti ihan huono ole, vaikka päälle on Move-kontrollit laitettu.

RE 5 gold edition < RE 4 wii edition tuosta voin sanoa, oman mielipiteeni, että re 5:ssä ohjaus on melkein sama kuin 4:ssä wiillä, mutta pieniä pelillisiä eroja kuten "realtime weapon change" on mukana vitosessa ja sisältö on rautaa ressa 4:ssä verrattuna ressa viiteen.
Kuulun tässäkin taas siihen eriävään koulukuntaan. RE4:ä olen pelannut vain PS2-versionakin ja sekin jäi kesken. Vaikka se olikin ihan hyvä peli, jossain noin pelin puolivälin paikkeilla into vaan loppui, enkä ole siihen sen koommin enää palannut. (Ja ihan turha vetää mitään "olisit pelannut Wii-versiota, se on paras, PS2-versio on ihan huono" -korttia esiin.)

RE5:tä en ole Movella vielä edes aloittanut, ja ainoa kokemukseni pelistä on PS3/X360-demoista. En pitänyt siitä silloin, mutta hypen ja hehkutuksen vuoksi lopulta annoin periksi ja ostin PS3-version alennusmyynneistä. Tosin koskaan en ehtinyt edes muoveista ottaa, kun jo laitoin Gold Editionin tilaukseen... Jos sekään ei iske, en usko syyttäväni ainakaan Move-kontrolleja, vaan yksinkertaisesti liian kankeaa ja vanhahtavaa pelimekaniikkaa.

Sonylla meni varmasti aikaa järkätä kaikki pelit tähän syksyyn ja joulumarkkinoille, joten 2011 odotan, että on aika hiljaista move rintamalla :(.
Wikin Move-pelilistauksesta nopeasti laskin, että peräti 26 pelillä oli julkaisuajankohtana TBA tai 2011. Osa TBA-peleistä toki ilmestyy vielä tämän vuoden puolella, mutta jo nyt on siis tiedossa ainakin 54 Movea tukevaa peliä. Luulisi sillä pääsevän alkuun.

Ja sitten tulee Zelda Skyward sword pistetään vuonna 2011 sorcery sitä vastaan ja katsotaan sitten kumpi on parempi :)
Appelsiineja ja orankeja on kevyesti turha verrata toisiinsa. Etenkin kun kumpaakaan ei ole edes julkaistu. Ja edelleenkin, jos toinen peli osoittautuu erinomaiseksi ja toinen "vain hyväksi", on se toinenkin silti hyvä peli. Tai jos toinen on susihuono, ja toinen vain huono, ei se paremmuus taida hirveästi lämmittää.

Mutta joo, otetaanpa tähän loppuun hieman avautumista. Tässä on ilmassa taas turhan vahvasti sitä ajatusmaailmaa, että kun jokin peli on jo joskus Wiillä julkaistu, on se automaattisesti paras, ja Move-versio ei voi enää tuoda mitään oleellista uutta. Niinpä sen täytyy olla automaattisesti huono. Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Jos ei kertakaikkiaan ole aiempaa vertailukohtaa, on se ainoa versio näin ollen kyseiselle pelaajalle "paras". Se ei kuitenkaan tarkoita, että peli olisi samalla myös hyvä. Se voi olla hyvinkin huono, mutta ennen kuin kyseinen pelaaja kokeilee muita versioita, Move-versio on hänen ainoa näkemyksensä. Sitä eivät tilastot ja muiden mielipiteet voi muuttaa.

Minusta tuntuu, että joillain on tästä huolimatta sellainen asenne, että heidän versionsa on Paras ja Oikea, ja kaikki muut mielipiteet ovat vääriä. "Kyllä minä tiedän, minä olen pelannut näitä Wiillä jo vuosia, joten minun ei edes tarvitse koskeakaan koko Moveen tietääkseni, että se on huono, ja jos joku muuta väittää, on väärässä." Ihan yhtä väärä asenne on toki yrittää tuputtaa Movea/Kinectiä "tää on parasta ikinä, muut kyykkyyn" -otteella.

Tämä on ihan samanlaista turhaa vääntämistä kuin PS3/X360-multiplattareiden kanssa. Jos joku haluaa sitä teknisesti heikompaa versiota pelata (ihan vain jo vaikka siitä syystä, ettei omista kuin yhden konsolin), se hänelle suotakoon sen sijaan, että tullaan pöyhkeänä latistamaan fiilistä "mun versiopa on parempi eli paras" -viesteillä. Vaikkei tuollaista suoraan sanoisikaan, rivien välistä se asenne paistaa silti.

Luulisi, että monivuotisen Wii-pelaajan ei tarvitsisi tuntea oloaan uhatuksi Moven (tai Kinectin) kanssakaan. Eikä varsinkaan sen vuoksi tarvitse tulla pilaamaan muiden fiilistä vähättelemällä laitteen ominaisuuksia, sen pelejä ja mitä ikinä. Kevin Butler julistikin asian hienosti E3-messupuheessaan:

Look at it this way—if you’ve got an awesome girlfriend, and then someone else gets an awesome girlfriend, you know who wins? Everyone... because every gamer is a true gamer. Motion gamers, sitting gamers, everyone. And though we may pledge fanboy allegiances to different flags, deep down inside we all serve one master, one king, and his name is gaming! Forever may he reign!
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

En tiedä miksi olisit. Jostain syystä vaan tulee sellainen tunne, että sinua harmittaa kun move julkaistiin.

Eikö vertailu ole hyvä tehdä jotenkin samalla viivalla oleviin tuotteisiin ? Toki wiin julkaisupelit eivät ole täysin vertailukelpoisia, mutta onko wiin helmet vastaan moven julkkarit sen parempi ?

Voimakkuuden mittaus voi olla hyvinkin erinomainen, mutta onko tarkkuus myös samalla tasolla ?
Wiimotion+ lunastaa ne odotukset wiin liikkeentunnistusominaisuuksista piti etsiä pikaisesti joku esimerkki red steel 2:n ohjauksesta, löyty heti yksi esimerkki youtubesta. Red Steel 2:n tekijätiimi oli pettynyt myynteihin, eli jos et omista sitä vielä niin 15 euron diili motion plussan kanssa on erinomainen tapa käyttää rahat ja aikasi johonkin peliin. Kuuntele mitä nämä sanoo wiimotion+ kontrolleista, ei varmasti olisi ollut toteutettavissa normaalilla wiimotella
[video=youtube;6iTSCk-HWE4]http://www.youtube.com/watch?v=6iTSCk-HWE4[/video]

TT-2k.... Yllättävän paljon pelejä movelle tulossa 2011, mutta suurin osa on sellaisia jotka ei itseäni kiinnosta. Tämä vahvistaa vain sitä ajatusta, että movea tuskin hankin plegelle kun sen ostan.
EDIT: löysin paremman gameplay videon wii ohjaimen tarkkuudesta motionplussalla, kertokaa toki onko se moven toteutus selvästi parempi kuin wii pelit, ja ohjattavuus nostaa pelin arvosanan minun 1-10 asteikolla 8/10
[video=youtube;eBbVePJ0tFk]http://www.youtube.com/watch?v=eBbVePJ0tFk[/video]
ja myös vähän grand slam tennistä, tästä voi jo sanoa että on aika erinomainen tennispeli, jota ei ole hinnallakaan pilattu
[video=youtube;C8EIYjT6Yww]http://www.youtube.com/watch?v=C8EIYjT6Yww[/video]
zelda skyward sword
[video=youtube;Em-n3LrCD-Y]http://www.youtube.com/watch?v=Em-n3LrCD-Y[/video]
ja sitten move-pelaajia varmaan kiinnostaa mitä odotettavissa kun dead space extraction tulee dead space 2:n mukana
[video=youtube;qKW5BngoV9o]http://www.youtube.com/watch?v=qKW5BngoV9o[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No More heroes 2... wii ensimmäinen tulee ps3:lle euroopaankin kohtapuolin move tuella
[video=youtube;wycIEH2zA4E]http://www.youtube.com/watch?v=wycIEH2zA4E[/video]
Mad World
[video=youtube;c3hc_leuFuY]http://www.youtube.com/watch?v=c3hc_leuFuY&feature=fvst[/video]
House of the Dead Overkil
[video=youtube;6yOI8BEkqbg]http://www.youtube.com/watch?v=6yOI8BEkqbg[/video]
Sin & punishment 2
[video=youtube;njDLyQ3jUCg]http://www.youtube.com/watch?v=njDLyQ3jUCg[/video]
Sient Hill Shattered Memories
[video=youtube;G0LnHuOW4Vw]http://www.youtube.com/watch?v=G0LnHuOW4Vw[/video]
Pointtini näillä videoilla on todistaa että wiin liikkeentunnistuspelit ovat erinomaisia ja en näe grafiikankaan olevan este kenellekkään pelaajalle. Onko teistä kukaan edes testannut PC-puolella wii emulaattoria (Dolphin)!? Siinä huomaisi kun nostaa reson hd tasoiseksi, että dead space extractionissa on paljon enemmän yksityiskohtia mitä wiin omalla hardwarella pelaisi. On se mahdollinen se WiiHD. Odotan että 29 päivä tulee 3DS julkistusten kanssa myös wii-julkistuksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

RE4:ä olen pelannut vain PS2-versionakin ja sekin jäi kesken. Vaikka se olikin ihan hyvä peli, jossain noin pelin puolivälin paikkeilla into vaan loppui, enkä ole siihen sen koommin enää palannut. (Ja ihan turha vetää mitään "olisit pelannut Wii-versiota, se on paras, PS2-versio on ihan huono" -korttia esiin.)

Ainakin minusta RE4:sen "paras" versio on alkuperänen GC-versio. Sitä varten piti aikoinaan lainata kaverin GC, heh. Siihen peliin en varsinaisesti liikeohjaamista kaipaa, kuten en tavallaan RE5:kaan. Mutta vaihtoehtoisena (mitä se PS3:lla on - hint hint) ohjaustapana Move toimii varmasti osalle. Kokeilemalla varmaan selviää jos Gold Edition ja Move taloudesta löytyy. RE5:sen vahvuus on kuitenkin todella nautittava co-op kokemus, joten monen valinta on varmaan padi (eipä silti, voihan molemmilla olla tietty Move).

(OT: RE4 oli kyllä aivan mahtava peli. Ai että jos tuon saisi HD-resolla ja trophyilla uudestaan.. Ja sitten siihen voi lisätä myös vaikka Move-tuen tyyliin Wiin RE4..)

Tämä on ihan samanlaista turhaa vääntämistä kuin PS3/X360-multiplattareiden kanssa.

Niin, sitähän tässä on ilmassa. Harmillista, ettei apteekissa ole helposti saatavaa lääkettä "Sony allergiaan". Move-ohjaimen tuoma siitepöly tuntuu taas kutittavan osan nenää, vaikka luulisi että allergia on todettu jo aikaa sitten - ja siihen olisi hankittu jo helpotusta. (ja varmuuden vuoksi: ;) )
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Bonus Round: Episode 409 - Part 4
tuossa uusin gametrailers bonus round kelatkaapa epic mickey move kohtaan :eek: Hiphopgamer vauhdissa taas väitteillään, kyllä ne osaa nuo sonynkin kannattajat laittaa nintendon liikkeentunnistusta alakynteen. Warren Spector vaan toteaa olevansa nintendo-fani ja ei kukaan ole edes ehdottanut ps3-versiota hänelle.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Hiphopgamer vauhdissa taas väitteillään, kyllä ne osaa nuo sonynkin kannattajat laittaa nintendon liikkeentunnistusta alakynteen.
Hiphopgamer on lähinnä viihdettä, ei sen näkemyksiä kannata ottaa erityisen vakavasti.

Eikä kyse nyt ole siitäkään, etteikö löytyisi tyyppejä, jotka jaksavat dissata toisia osapuolia. Kyse on siitä, että se on tyhmää ja turhaa, ja en halua sitä tällä foorumilla nähdä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Warren Spector vaan toteaa olevansa nintendo-fani ja ei kukaan ole edes ehdottanut ps3-versiota hänelle.

Kukapa tietää, jos Mickey julkaistaan Movelle myöhemmin. Sehän olisi vain fiksua (ja hyvin "Disneymäistä") ensin ottaa "exclusive" pelillä rahat pois yhdeltä porukalta ja sitten lypsää vähän lisää myöhemmin toiselta käyttäjäkunnalta (onhan mm. Mass Effect 2 tulossa PS3:lle vuoden jälkeen). Mutta epätodennäköistä varmaan juuri nyt.

**

EDIT: Uudessa Game Informer -lehdessä oli lyhyt haastis Naughty Dog -heppujen kanssa. Kun heiltä kysyttiin Movesta, niin ainakaan heti ei ole suunnitelmia, koska ovat työn touhussa muun/muiden projektien kanssa. Ja kyllähän heidän viesti oli se, että jos Move-tuki peliin laitetaan, niin se täytyy olla selvillä heti kehityöntyön *alussa*. Eli peliä kehitetään alusta lähtien Move-tuki mielessä.

Tämä asia (onko Move-tuki ollut mukana alusta lähtien + myös suunnittelupöydällä - VAI "liimataanko" se sitten lähes valmiin pelin päälle myöhemmin) varmasti määrittelee jo heti miten laadukas Move-ohjaus pelissä on. Vaikka tietenkin peleissä, ideoissa ja toteutuksissa on eroja (eivät kaikki toimi loistavasti, vaikka Move olisi mukana alusta lähtien), niin kyllä tuki pitää olla ajoissa mukana pelisuunnittelussa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kukapa tietää, jos Mickey julkaistaan Movelle myöhemmin. Sehän olisi vain fiksua (ja hyvin "Disneymäistä") ensin ottaa "exclusive" pelillä rahat pois yhdeltä porukalta ja sitten lypsää vähän lisää myöhemmin toiselta käyttäjäkunnalta (onhan mm. Mass Effect 2 tulossa PS3:lle vuoden jälkeen). Mutta epätodennäköistä varmaan juuri nyt.

Kyllä se on täysin kiinni Julkaisijasta, että jos se epic mickey epäonnistuu niin todennäköisesti se portataan. Ja moven täytyy myös menestyä ensin. On se taas niin kiva kun aika iso joukko pelaajia dissasi wiin epic mickeytä kännykkäpelin veroiseksi. Mutta seuraavana päivänä kaikki ne vinkuvat jo että portatkaa se hd koneille, hiphopgamerin kysymyksen jälkeen siis. 2 päivää sitten näin ensimmäisen videon tuosta hiphopgameristä ja oli se ihan hauska ja osasi haastatella ihmisiä, mutta tämän kysymyksen jälkeen hän saa itsensä näyttämään vielä enmmän pelleltä.

Mutta uskon, että se portataan loppujen lopuksi, mutta itse warren spector ei varmaankaan tuhlaa aikaansa porttauksiin.

Takaisin liikkeentunnistukseen siis nyt... ja liikkeentunnistuspeleihin.
wii sports resort hyvää demoamista
[video=youtube;5qcDjwRynyU]http://www.youtube.com/watch?v=5qcDjwRynyU[/video]
sports champions arvostelu ign
[video=youtube;X0nkO6-gX48]http://www.youtube.com/watch?v=X0nkO6-gX48[/video]
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mutta vaihtoehtoisena (mitä se PS3:lla on - hint hint) ohjaustapana Move toimii varmasti osalle.

Tietenkin se liikkeentunnistus on parhaimmillaan juuri niin kuin Sony sen toteuttaa. Joka tapauksessa, myös Wiillä se ohjaus on ihan valittavissa itse, riippuen kumman RE4:n ostaa, GC:n vai Wiin. Niin tosiaan, Wii on taaksepain yhteensopiva (hint hint).

Jonkun mielestä Resident Evil 5:een ei sovi liikkeentunnistus, joidenkin mielestä Resident Evil 4 on parhaimmillaan GameCubella - niin mielipiteitä on varmasti monia. En kuitenkaan ymmärrä miksei juuri Resident Eviliin sovi Move? Koska se on juttujen mukaan ryssitty ei riitä vastaukseksi.

Niin, sitähän tässä on ilmassa. Harmillista, ettei apteekissa ole helposti saatavaa lääkettä "Sony allergiaan".

Ainoastaan Sony-lasit sallittu?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ainoastaan Sony-lasit sallittu?

Näinpä tosiaan. Kyllä asiasta nyt pitäisi voida väitellä ihan reippaasti ilman hampaiden kiristelyä ja syyttelyä anti- tai pro-jotain-asenteesta.

TT-2k: Miten Move-tuki käytännössä toimii Heavy Rainissa, päälleliimattu lisä joka saa vuoden parhaan pelin jälleen pelattavaksi vai oikeasti innostava ja hienosti toteutettu järjestelmä?

Look at it this way—if you’ve got an awesome girlfriend, and then someone else gets an awesome girlfriend, you know who wins? Everyone... because every gamer is a true gamer. Motion gamers, sitting gamers, everyone. And though we may pledge fanboy allegiances to different flags, deep down inside we all serve one master, one king, and his name is gaming! Forever may he reign!
Tämä oli myönnettävästi hauskaa lollailtavaa siinä aamuyön pöhnässä, mutta jälkeenpäin tarkasteltuna puhe on aika tyhjää nörttikansan kiihotusta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kyllä asiasta nyt pitäisi voida väitellä ihan reippaasti ilman hampaiden kiristelyä ja syyttelyä anti- tai pro-jotain-asenteesta.
Nimenomaan. Vaikka sydän olisikin yhteen suuntaan kallellaan, pitää silti antaa muillekin näkemyksille sijaa ja ennen kaikkea kunnioitusta.

TT-2k: Miten Move-tuki käytännössä toimii Heavy Rainissa, päälleliimattu lisä joka saa vuoden parhaan pelin jälleen pelattavaksi vai oikeasti innostava ja hienosti toteutettu järjestelmä?
Alkutotuttelun jälkeen kontrollit muuttuvat suht. luonteviksi, mutta loppujen lopuksi erilaisia käyttötapoja on melko vähän; Movella mm. vedetään/työnnetään, vatkataan, osoitetaan ja tietysti kallistellaan. Mitään oikeasti nerokkaalta vaikuttavia käyttötapoja ei ole tullut vastaan, vaikka peli on jo loppumetreillä. Eli kaikki erilaiset käyttötavat tulevat tutuiksi aika nopeasti.

Yhdessä suhteessa Move kuitenkin vie voiton tavallisella padilla ohjaamisesta. Toimintakohtaukset tuntuvat vielä hektisimmiltä, kun Movea joutuu käyttämään tiuhaan tahtiin monin eri tavoin. Niin, ja Navin kanssa pelatessa hahmoa ohjataan tatilla, mikä toimii joissain tilanteissa paremmin kuin alkuperäisen ohjaustavan "panssarivaunumeininki".

Summa summarum: olisin joka tapauksessa pelannut Heavy Rainin jossain välissä uudestaan läpi, mutta Move aikaisti aikataulua. Hyvältä on tuntunut, vaikkei mistään mullistavasta muutoksesta puhutakaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Jep Onhan siinä ressa 4:n wii editionissakin silti mukana classic- ja cube ohjaintuki, mutta ressa 4:n wii ohjaimilla pelattaessa paljon tarkempaa pointterin ansiosta headshottei tulee paljon enemmän kuin cube ohjaimella. Ja kyllä minäkin ostin cubelle aikoinaan tämän ressa 4:n, mutta wii edition oli pakko ostaa kun se oli se "definite" versio pelistä. Kaikki extrat oli ja grafiikka oli parempi kuin esim. ps2, erot toki pieniä, mutta huomasin ne. Hassua, että tämä on vieläkin siellä top 30:n wii pelien joukossa 2005-julkaistu peli on se vaan niin hyvä.

Toivoisin silti vieläkin lisää cubelta wiihin new play control pelejä, kun jotkut pelit voisivat toimia paremmin, ehkäpä rogue squadron sarjaan sellainen jossa kaikki ne vanhat mukana ja sitten vielä wiille ihan alkujaan wiille kehitelty star wars roque squadron. Uusi F-zero gx 2 olisi hyvä online pelimoodit sihen mukaan myös.

wii uusinnat jotka tulevat mieleen

pikmin 1&2
metroid prime trilogy
mario power tennis
donkey kong jungle beat
prince of persia rival swords
resident evil zero & 1 & 4
samba de amigo dreamcastilta


Peleissä kaikissa uusitut kontrollit ja laajukuvatuet lisättynä, joihinkin sopii nämä kuten pikmin 1&2 ja resident evil 4 ja tietysti metroid prime trilogy. Ei se ehkä se kontrollien päälleliimattu ominaisuus pilaa peliä, mutta tässäkin on 50/50 tilanne
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

On se taas niin kiva kun aika iso joukko pelaajia dissasi wiin epic mickeytä kännykkäpelin veroiseksi. Mutta seuraavana päivänä kaikki ne vinkuvat jo että portatkaa se hd koneille, hiphopgamerin kysymyksen jälkeen siis.

En lue "hiphopgameriä", mutta Epic Mickey on kyllä saanut paljon positiivista kuhinaa pelaajien keskuudessa. Kyllähän tuo erittäin mielenkiintoiselta ja toimivalta peliltä vaikuttaa. Visuaalisesti myös hieno screenshottien ym perusteella.

Jos porukka tuota peliä "dissaa", niin luultavasti syynä on kateus siitä, ettei se tule omalle konsolille. En ole ainakaan mitään isompaa dissausta lukenut, vaikka toki Disneyn piirroshahmot eivät kaikille avaudukaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vaikuttaisi siltä, että Move on myynyt varsin hyvin jos kauppojen hyllyjen kertomaan on uskomista. Pari kertaa olen Helsingin kauppoja kiertänyt, viimeksi tänään, ja aina yksittäin myytävät Move-ohjaimet ovat loppu. Niin tänäänkin keskustan molemmista Anttiloista, Stockmannilta ja Konsolinetistä kun yritin löytää itselleni kakkoskapulaa, ja näemmä myös Verkkokauppa on miinusaldolla. Samaten Move-pelit olivat nekin loppu kaikista näistä paikoista. Hajakappaleita Kung Fu Rideria ja Petiä oli tarjolla, muut loppu. Starter-packeja on tarjolla kaikissa paikoissa.

Konsolinetistä lopulta sain ohjaimen, kun repivät niitä Starter-packeista. Juttelin myös hetken myyjän kanssa, ja hän kertoi Moven ja pelien myyneen paremmin kuin osasivat odottaa.

Kaltaiseni terävä analyytikko voi tuosta vetää johtopäätöksen, että Move on houkuttanut erityisesti niitä pelaajia, joilla Eye-kamera on ollut jo ennestään joko Eye of Judgment tai Playstation Pet peruina, tai erikseen ostettuna. Uskoisinpa, että kyse on nimenomaan hard-core pelaajista, ei satunnais-casual yleisöstä.

PS. Epic Mickeyn osalta keskustelut ovat käynnissä sen porttaamisesta tehokonsoleille. Varmaa se ei kuitenkaan vielä ole, ainakaan julkisesti. Toivottavasti olisi tulossa Movelle, sillä Epic Mickey on Wiin tulevasta tarjonnasta kiehtonut eniten.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Lasketaanko liikkeentunnistukseksi myös wiin tasapainolauta...hmm siinähän liikutaan yleensä wiin kapula myös kädessä, voittaahan se kevyesti myös tony hawk ride lisälaitteen, en ole siltikkään Ride-peliä testannut, mutta pelejä wiin tasapainolaudalle löytyy!!
[video=youtube;JxjkFph-69Q]http://www.youtube.com/watch?v=JxjkFph-69Q[/video]
Missä viipyy minun "skate It" jatko osa, ensimmäinen on aivan liian vaikea/liian tarkka, ja siinä jäi paljon vielä parannettavaa
[video=youtube;NBuN1iLafwU]http://www.youtube.com/watch?v=NBuN1iLafwU[/video]
ostin tämän wii fit plussan vain minipelien kuten mäkihypyn takia, en minä kuntoile yhtään television ääressä, mutta hauskempaa kokemusta ei ole vielä tehty, wii fit plussan minipelit on parhaita!! Kuntoilu on kuitenkin aika kaukana näistä minipeleistä.
[video=youtube;faBlz-8KIcc]http://www.youtube.com/watch?v=faBlz-8KIcc[/video]
tässä on shaun white world stage wiille. ssx meininkiä, mutta ei se sitä voita
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom