Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joohanh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Onko Sharkooneissa chat boost toimintoa kuten esim Turtle Beach X41 kuulokkeissa ?
Koska chat äänet ovat kumminkin oleellinen osa pelaamista niin mietin vain että kuuluuko puhe hyvin vai peittyykö peliäänten taakse ?

Chatti ja yleinen äänenvoimakkuus ovat erikseen säädettävissä, eli niiden balanssin saa käytännössä ihan mille tasolle haluaa.

Itse olen tilannut Sharkoon x-tatic (rev3) dolby digitalit ja haluaisin tietää minkälaista palautetta ootte saanu kun oote puhu xboxis live? Onko ääni muuttunu tai jotain, sillä en haluis kuulostaa joltakin heliumilta livessä. :p

Ja lisäksi, onks ne lives koko ajan päällä eli näyttääks silt et puhuis koko ajan vai onks ne niku xboxin omat kuulokket eli ne ei mee päälle jos ei tuu tarpeeksi kovaa ääntä. Ite oon menos laneille ja en haluis et mlg kaverit muteis vaa sen takii et taustal kuuluu hulluu musaa koko ajan.:o

Tulipa kans hommattua nää kuulokkeet ihan tuon surroundin takia. Se toimiikin vallan kivasti, mutta muutamia miinuksia löytyy. Aiempiin Sennheisereihin verrattuna kuulokkeet on aika epämukavat. Jo alle tunnin päässäpidon jälkeen alkaa ainakin mulla korvat puutua, enkä tykkää siitä että korvalehti ottaa kiinni kuulokkeen sisäpintaan kun pehmusteet on niin ohuet. Toiseksi, ainakin GoW2:ssa esim Marcuksen puhe kuulostaa lähes kokoajan siltä kuin se puhuis radion kautta vaikka puhuukin vieressä seisovalle. Jotenkin se ääni on kovin metallinen, säröinen. GTA:ssa tai Battlefieldissä ei tämmöistä efektiä ole. Muuten ääni on kyllä erinomainen ja esim Battlefield 1943:ssa fiilis on katossa.

Yksi kysymys vielä pidempään käyttäneille. Saako ne kuulokkeiden valot jotenkin sammumaan ilman, että vetää johtoa seinästä? Ei jaksaisi nykiä sitä jatkuvasti eikä toisaalta katsella niiden kuulokkeiden valoja pitkin päivää.

itsellänikin ollut nämä kuulokkeet jo useampia kuukausia ja minun mielestäni äänen laatu on kyllä aika heikkoa! ennen pelasin kotiteattereilla ja sennheiser hd555 kuulokkeilla kumpaankin verrattuna aika laimeaa! ja sama ongelma myös minulla korviin koskee muutaman tunnin jälkeen niin paljon et kuulokkeita joutuu siirtelee jatkuvasti! hyviä puolia on kyllä se et pystyy säätää toisten puheen voimakkuuksia helposti! ja minusta tuo 5.1 on vaan semmonen juttu mikä ei tule kuulokkeissa toimii ikinä kovin hyvin. Ainakin call of dutyja pelatessa ei tiedä onko vihut ylhäällä vai alhaalla suunan kyllä erottaa melko hyvin (kotiteattereil huomattavasti paremmin)! olen katunut ostoa jo pitkään mut jotkin kuulokkeet pitää olla missä mikki ja ei kehtais halvemmalla pois myydä.

XBL KNIGHT sanoi:
Itse olen tilannut Sharkoon x-tatic (rev3) dolby digitalit ja haluaisin tietää minkälaista palautetta ootte saanu kun oote puhu xboxis live? Onko ääni muuttunu tai jotain, sillä en haluis kuulostaa joltakin heliumilta livessä.

Ja lisäksi, onks ne lives koko ajan päällä eli näyttääks silt et puhuis koko ajan vai onks ne niku xboxin omat kuulokket eli ne ei mee päälle jos ei tuu tarpeeksi kovaa ääntä. Ite oon menos laneille ja en haluis et mlg kaverit muteis vaa sen takii et taustal kuuluu hulluu musaa koko ajan.
Ilmeisesti mikki esittää äänesi vain luonnollisesti, eikä vääristäen. Ystäväni oli vain ollut taas kerran veijari kun tiesi kuinka paljon kuulokkeeni maksoivat. Ja tosiaan mikki toimii täysin kuin normaalitkin, eli lähettävät vain kuullessaan tarpeeksi lujaa ääntä.

Sentteri sanoi:
Tulipa kans hommattua nää kuulokkeet ihan tuon surroundin takia. Se toimiikin vallan kivasti, mutta muutamia miinuksia löytyy. Aiempiin Sennheisereihin verrattuna kuulokkeet on aika epämukavat. Jo alle tunnin päässäpidon jälkeen alkaa ainakin mulla korvat puutua, enkä tykkää siitä että korvalehti ottaa kiinni kuulokkeen sisäpintaan kun pehmusteet on niin ohuet. Toiseksi, ainakin GoW2:ssa esim Marcuksen puhe kuulostaa lähes kokoajan siltä kuin se puhuis radion kautta vaikka puhuukin vieressä seisovalle. Jotenkin se ääni on kovin metallinen, säröinen. GTA:ssa tai Battlefieldissä ei tämmöistä efektiä ole. Muuten ääni on kyllä erinomainen ja esim Battlefield 1943:ssa fiilis on katossa.

Yksi kysymys vielä pidempään käyttäneille. Saako ne kuulokkeiden valot jotenkin sammumaan ilman, että vetää johtoa seinästä? Ei jaksaisi nykiä sitä jatkuvasti eikä toisaalta katsella niiden kuulokkeiden valoja pitkin päivää.
Jooh, minulla on melko isot korvat ja ne painautuvat tosiaan kuulokkeisiin. Rupeavat kyllä aristamaan parin tunnin jälkeen, mutta kaikkeen sitäkin tottuu. :)
Valoja ei saa kytkettyä pois, häiritsee kyllä minuakin kun olen pelinurkkaukseni nykyjään makuuhuoneeseen sijoittanut. En kestä pienintäkään valoa kun yritän nukkua, joten revin aina piuhat tai heitän jonkun pyyhkeen mokoman häirikön päälle. :)

damn85 sanoi:
itsellänikin ollut nämä kuulokkeet jo useampia kuukausia ja minun mielestäni äänen laatu on kyllä aika heikkoa! ennen pelasin kotiteattereilla ja sennheiser hd555 kuulokkeilla kumpaankin verrattuna aika laimeaa! ja sama ongelma myös minulla korviin koskee muutaman tunnin jälkeen niin paljon et kuulokkeita joutuu siirtelee jatkuvasti! hyviä puolia on kyllä se et pystyy säätää toisten puheen voimakkuuksia helposti! ja minusta tuo 5.1 on vaan semmonen juttu mikä ei tule kuulokkeissa toimii ikinä kovin hyvin. Ainakin call of dutyja pelatessa ei tiedä onko vihut ylhäällä vai alhaalla suunan kyllä erottaa melko hyvin (kotiteattereil huomattavasti paremmin)! olen katunut ostoa jo pitkään mut jotkin kuulokkeet pitää olla missä mikki ja ei kehtais halvemmalla pois myydä.
Sinulla saattaisi olla sama vika kuin Rottamopolla, eli kuulokkeiden kaiuttimet hajalla. Jos siltä tuntuisi, on aina mahdollisuus vaihtaa tuote. Ainakin itse kultakorva piti äänenlaadusta saadessaan toimivan tuotteen käsiinsä. ;)

kyllä ne ihan toimivat on ei niissä mitään vikaa ole!

ps: paitsi hajosivat 22.10! ja jos jotakin kiinnostaa niin takakaiuttimet eivät toimi enää kuin kovalla käytettäessä jolloin kaikki muut äänet kuulostavat liian kirkkailta

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pari kysymystä:

Olen ensimmäistä kertaa vasta nyt MW2:n kera kokeilemassa kyseisten kuulokkeiden mikkiä X360:llä, mutta jostain syystä en saa sitä toimimaan. Yhdistän mikin kuulokkeisiin (pitäisi olla kunnolla paikallaan) ja piuhan siitä säätöboksista ohjaimeen ja napsautan säätöboksin kyljestä mikin päälle. Kun yhdistän johdon tulee party ikkunaan minun kohdalleni se mikrofonin merkki, mutta mitään puhetta se mun mikki ei rekisteröi. Ohjekirjassa ei ole sen kummempia ohjeita. Olenko missannut jotain vai onko se nyt sitten paskana?

Toinen, miten säädätte pelejä varten nuo eri kaiuttimet, varsinkin takakaiuttimien säätö kohdalleen tuntuu vaikeelta? Etenkin juuri MW2 tyylisessä fps:ssä on oiken toimivat surroundit valttia. Teoriassahan sen voi tehdä niin, että säätää noiden säätöboksin valojen mukaan kaiuttimet samalle tasolle, mutta en ole ihan täysin vakuuttunut sen tyylin tarkkuudesta.

Edit: Testasin kuulokkeita liittämällä tietokoneen opitcal outtiin ja mikrofonin usb:llä PSU:sta koneeseen, kuten ohjekirjassa neuvotaan, mutta en saanut kyllä koneellakaan mikkiä rekisteröimään mitään.

Jeps, ei vaan mikki millään toiminut ja vaihtoon lähtivät kuulokkeet. Hyvät kuulokkeet muuten, mutta aikamoinen ongelmapesä tuntuu olevan kun tässäkin ketjussa useampia kuulokkeensa vaihtaneita.

Itse omistan ko. kuulokkeet ja tyytyväinen olen ollut.

Haluaisin kytkeä xboxini HDMI piuhalla kiinni telkkariin, nykyisen komponenttikaapelin sijaan.
Olen tehnyt "modauksen" komponenttijohdon liitäntäpäähän jotta hdmi mahtuisi myös kiinni koneeseen.
Nyt on vain se, että television kuvalähdettä vaihtaessa boxi buuttaa itse itsensä.
Televisiossani on optisen äänen ulostulo, eli jos laitan boxin hdmi:llä kiinni ja optisella kaapelilla sharkooneihin telkkarista niin olisiko siinä saumaa toimia ? Tv on Sony Bravia KDL40W-4210

Haluaisin kytkeä xboxini HDMI piuhalla kiinni telkkariin, nykyisen komponenttikaapelin sijaan.
Olen tehnyt "modauksen" komponenttijohdon liitäntäpäähän jotta hdmi mahtuisi myös kiinni koneeseen.
Nyt on vain se, että television kuvalähdettä vaihtaessa boxi buuttaa itse itsensä.
Televisiossani on optisen äänen ulostulo, eli jos laitan boxin hdmi:llä kiinni ja optisella kaapelilla sharkooneihin telkkarista niin olisiko siinä saumaa toimia ? Tv on Sony Bravia KDL40W-4210

Täällä tv:nä JVC, joten varmaa tietoa ei ole. Mutta ainakin oman töllön optisen lähdön kautta saa ainoastaan tv lähetysten äänet pihalle, ei siis esimerkiksi peliääniä. Harvinaisen ärsyttävää kieltämättä!

Itselläkin saa vain TV:n äänet stereona tv:n optisesta ulos. Tuohon buuttaamiseen on ratkaisu, moneen ekrtaan tännekkin eri ketjuihin jo postannut sen. Eli komponenttikaapelin boksin puoleinen liitäntä tulee purkaa, sieltä katkaista johto numero 6 (musta looppaava) ja tämän jälkeen laittaa videolähtö siitä mötikästä SD-asentoon. Ei enää boottaile kanavanvaihdon johdosta (syy johtuu siis siitä, että HDMI-signaali "katkeaa", boksi havaitsee komponentin olevan "kiinni" ja koittaa sille kääntää signaalia, ja joutuu tämän takia boottaamaan).

Jokainen omalla vastuullaan tekee tuon, itsellä meni kerran äänet kokonaan pois boksista tuon takia, sain kyllä korjattua.

Xbox 360 automatically resets with HDMI switches - Page 4 - AVS Forum

Tuolla aiheesta lisää.

Tuo taitaapi johtua siitä, että kuvalähdettä vaihtaessa HDMI-liitännän HDCP-suojauksen kättely ei enää toimi, eli Boksi ajattelee ettei HDMI:n kautta saa enää kuvaa ulos. Sitten kun sulla on edelleen komponenttikaapeli Boksissa kiinni, Boksi tuumaa että nyt onkin tarjolla sitten tämmöinen analoginen liitäntä, minäpäs siirryn käyttämään sitä ihan omatoimisesti, niin isäntä on varmaan tosi iloinen kun sen ei tarvitse itse säätää mitään. Ikävä kyllä tuon näyttöliitännän vaihtaminen lennosta vain vaatii Boksin uudelleen käynnistämistä...

Ongelman saa ratkaistua katkaisemalla yhden loopback-piuhan analogisesta liittimestä. Asiasta löytyy juttua vaikkapa täältä:

Why does the xbox 360 reboot if it loses HDMI link? Is it Jealous? - NeoGAF

Muoks: Missasinpa sitten onnistuneesti Straawberryn jo antaman vastauksen... No tulipa ainakin annettua toinen linkki aiheeseen.

Sain nämä luurit eilen käsiini. Testaillessa olen tullut siihen tulokseen, että luurit taitavat olla rikki. En saa luureilla järkevän kuuloista surround-ääntä aikaiseksi, vaan tuntuu että takakaiuttimet toimii miten sattuu.

Luurit on kytketty optisella piuhalla PS3 Slimiin ja mikrofoni ei ole käytössä. PS3:n asetuksista on päällä Dolby Digital. Olen testannut kuulokkeita pelien lisäksi myös Alien Quadrilogyn ensimmäisen DVD:n mukana olevalla THX Optimizerilla. Ensimmäisessä äänitestissä tapahtuu seuraavaa:

- Vasen etukaiutin: Kuuluu
- Keskikaiutin: Kuuluu pikaisesti, mutta ääni katkeaa yhtäkkiä
- Oikea etukaiutin: Kuuluu
- Oikea takakaiutin: Kuuluu pikaisesti, mutta ääni katkeaa yhtäkkiä
- Vasen takakaiutin: --"--
- Subwoofer: Ei kuulu

Seuraavassa testissä takakaiuttimista kuuluu osittain ääntä. Ja viimeisessä subwoofer testissä tulee ihan hyvin bassoa. Eli osassa testiä kaiuttimet toimii, osassa ei.

Olisiko teillä muilla kuulokkeiden omistajilla mahdollista testata luurien toimintaa tuolla THX Optimizerilla? Tuo löytyy käsittääkseni mm. Pixarin leffoista sekä Star Wars saagan julkaisuista. Jos teillä toimii Optimizerin mukaan kaikki kaiuttimet, lähetän omani kyllä vaihtoon...

Sain nämä luurit eilen käsiini. Testaillessa olen tullut siihen tulokseen, että luurit taitavat olla rikki. En saa luureilla järkevän kuuloista surround-ääntä aikaiseksi, vaan tuntuu että takakaiuttimet toimii miten sattuu.

Luurit on kytketty optisella piuhalla PS3 Slimiin ja mikrofoni ei ole käytössä. PS3:n asetuksista on päällä Dolby Digital. Olen testannut kuulokkeita pelien lisäksi myös Alien Quadrilogyn ensimmäisen DVD:n mukana olevalla THX Optimizerilla. Ensimmäisessä äänitestissä tapahtuu seuraavaa:

- Vasen etukaiutin: Kuuluu
- Keskikaiutin: Kuuluu pikaisesti, mutta ääni katkeaa yhtäkkiä
- Oikea etukaiutin: Kuuluu
- Oikea takakaiutin: Kuuluu pikaisesti, mutta ääni katkeaa yhtäkkiä
- Vasen takakaiutin: --"--
- Subwoofer: Ei kuulu

Seuraavassa testissä takakaiuttimista kuuluu osittain ääntä. Ja viimeisessä subwoofer testissä tulee ihan hyvin bassoa. Eli osassa testiä kaiuttimet toimii, osassa ei.

Olisiko teillä muilla kuulokkeiden omistajilla mahdollista testata luurien toimintaa tuolla THX Optimizerilla? Tuo löytyy käsittääkseni mm. Pixarin leffoista sekä Star Wars saagan julkaisuista. Jos teillä toimii Optimizerin mukaan kaikki kaiuttimet, lähetän omani kyllä vaihtoon...

Tuo kyllä kuulostaa aika lailla siltä, että kannattaa heittää suoraan vaihtoon. Jos tietyt kajarit eivät kuulu, on kyseessä ehdoton vika. Minulla ei kuvailemiasi ongelmia ole kyllä ollut.

Näissä X-Taticeissa on ilmeisesti laadunvalvonta kuitenkin hieman normaalia heikompaa, kun useasti vikaraportteja saa lukea. Tosiaan parhaaksi on ihan kokeilun jälkeen vaihtaminen, ettei jää nurkkiin pyörimään vialliset luurit.

Tuo kyllä kuulostaa aika lailla siltä, että kannattaa heittää suoraan vaihtoon. Jos tietyt kajarit eivät kuulu, on kyseessä ehdoton vika. Minulla ei kuvailemiasi ongelmia ole kyllä ollut.

Näissä X-Taticeissa on ilmeisesti laadunvalvonta kuitenkin hieman normaalia heikompaa, kun useasti vikaraportteja saa lukea. Tosiaan parhaaksi on ihan kokeilun jälkeen vaihtaminen, ettei jää nurkkiin pyörimään vialliset luurit.

Lienee tosiaan järkevintä pistää luurit suoraan vaihtoon. Onko sinulla mahdollisuutta kokeilla tuota THX Optimizeria? Olisi vain hyvä tietää onko se toimiva testausohjelma tällaisissa tapauksissa...

Lienee tosiaan järkevintä pistää luurit suoraan vaihtoon. Onko sinulla mahdollisuutta kokeilla tuota THX Optimizeria? Olisi vain hyvä tietää onko se toimiva testausohjelma tällaisissa tapauksissa...

Ei ole käytössä THX Optimizeria. Toisaalta tiedä nyt siitä, olisiko kyseessä kauhean eksakti työkalu vianmääritykseen, kun on kuulemma epätarkka.
DVD Plazan heput eivät ainakaan ole vaikuttuneita:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=35170

Mutta kyllä sinulla on tuossa kyseessä ihan selkeä vika, eipä juuri mitään ajureita tarvita sen toteamiseen. :)

Onhan tuo laadunvalvonta näissä kuuleman perusteella aika huono. Mutta toisaalta ovat paljon halvemmat kuin lähes vastaavat trittonit. Ja muutes trittoneita syytetään myös helposta hajoilusta.

Vinkki pikatestiksi vikaa epäileville.

1. Volat nollille yksitellen per kaituinpari.
2. Nostetaan äänentasoa nollasta yksitellen per kaiutinpari. Pitäisi kuulua pientä naksutusta kun äänentasoa muuttelee (äänen kovuuden säädön indikaattori naksutusta.) Naksutus ei kuulu äänten ollessa nollilla. Eli jos nostat yhtä kaiutin parin ääntä, niin vain nuo kyseiset kaiuttimet naksuvat. Ääni on todella hiljainen mutta kuultavissa.
3.Käy läpi kaikki kaiutin ryhmät.

Tuolla konstilla pitäisi löytyä tyystin toimimattomat kaiuttimet. Äänen laatua saattaa näissä heikentää myös äänen vuoto vääriin kaiuttimiin. Tätä on vaikeampi huomata. Kannattaa aloittaa kaiutin ryhmittäin stereobalanssin zekkauksella. Itselläni vuosi kajari ja ääni kuului väärästä kajarista. Antoi tosi kurjan vaikutelman äänenlaadusta.

Itselläni nämä värkit vielä pelittävät. Enää en voisi moisista luopua. Valittamistakin kyllä löyttyy. Nuo hemmetin jouluvalot kuulokkeissa palaa aina. Nämä näyttävät suljetuilta kupeilta, mutta eivät omaa sellaisten ominaisuuksia. Ylä-äänet eivät ole pelkästään puutteelliset. Ne puuttuvat lähes tyystin. Muuten äänenlaatu täyttää kelvollisen kriteerit kun pakkaan sekoittaa hivenen time-delayta tuomaan syvyyden tuntua. Uskallan edelleen suositella näitä budjettiratkaisuna "hiljaista" surroundia etsiville joilla ei ole tarkoitus kuunnella kuulokkeilla sinfonioita. Normi telkkarikajareista kuitenkin mennään rytinällä ohi, joten joillekkin nämä ovat laadun parantamistakin varten soppelit. Harmi vain, että monelle on sattunut sunnuntai kappaleita. Olkaa vain tarkkoja, noita vaihdetaan kuulemani/lukemani perusteella tosi helpoin perustein. Ilmeisesti jälleenmyyjillekkin on tullut selväksi huono laadunvalvonta. Epäselväksi on jäänyt onko ongelman aiheuttaja tuo headsetti vai alihankintana tilattu spu-boksi (joka tulee samalta tehtaalta samana mallina, mutta eri teksteillä myös trittoneita varten.).

Tuli omat tilattua eilen, toivottavasti ovat toimivat yksilöt.

Sain oman vaihtoni jälkeen kans ilmeisesti ihan toimivat kuulokkeet. Ainoa risa osa uudemmissa on se johdossa normaalisti kiinni oleva klipsi jolla estää säädinboksia kiskomasta narua. Se on kuitenkin niin pieni vika että en jaksanu enää siitä valittaa, kunhan vaan pitää säädinboksia aina jossain sohvalla tai sylissä niin ei ongelmia.

Yksi (lisää) ärsyttävä ominaisuus näissä tuntuu kyllä olevan, nimittäin takakaiuttimien ääni on huomattavasti 'tummempi' kuin muissa. Tämä kuuluu erityisesti puheissa, kun edessä seisova tyyppi puhuu ja kääntyy ympäri niin puhe kuuluu kyllä takaa, mutta se hiljenee ja muuttuu selvästi tunkkaiseksi. Ilmeisesti taitaa kuitenkin olla kuulokeiden ominaisuus, kun molemmissa pareissa ollut minulla sama juttu?

Ylös Bottom