Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joohanh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Yksi (lisää) ärsyttävä ominaisuus näissä tuntuu kyllä olevan, nimittäin takakaiuttimien ääni on huomattavasti 'tummempi' kuin muissa. Tämä kuuluu erityisesti puheissa, kun edessä seisova tyyppi puhuu ja kääntyy ympäri niin puhe kuuluu kyllä takaa, mutta se hiljenee ja muuttuu selvästi tunkkaiseksi. Ilmeisesti taitaa kuitenkin olla kuulokeiden ominaisuus, kun molemmissa pareissa ollut minulla sama juttu?

Juuh, takakaiuttimien tone on tosiaan alhaisempi kuin etummaisten. Ei tosin ainakaan minua häiritse ollenkaan.

Sain oman vaihtoni jälkeen kans ilmeisesti ihan toimivat kuulokkeet. Ainoa risa osa uudemmissa on se johdossa normaalisti kiinni oleva klipsi jolla estää säädinboksia kiskomasta narua. Se on kuitenkin niin pieni vika että en jaksanu enää siitä valittaa, kunhan vaan pitää säädinboksia aina jossain sohvalla tai sylissä niin ei ongelmia.

Yksi (lisää) ärsyttävä ominaisuus näissä tuntuu kyllä olevan, nimittäin takakaiuttimien ääni on huomattavasti 'tummempi' kuin muissa. Tämä kuuluu erityisesti puheissa, kun edessä seisova tyyppi puhuu ja kääntyy ympäri niin puhe kuuluu kyllä takaa, mutta se hiljenee ja muuttuu selvästi tunkkaiseksi. Ilmeisesti taitaa kuitenkin olla kuulokeiden ominaisuus, kun molemmissa pareissa ollut minulla sama juttu?

Tuo pieni sävyero on äänellisesti harmillinen, mutta toisaalta se selventää myös äänen tulosuuntaa. Normaalisti ihminen skannaa äänilähteen tulosuuntaa stereokuulon ja alueherkkyyden avulla. Eritoten pienet päänkääntelyt(jopa lähes huomaamattomat sellaiset) helpottavat tätä. Nämä kupit tunnetutsti kääntyvät pään mukana ja kaikki kajarit sijaitsevat hyvän kuuloalueen rajojen sisällä joten tuo pieni ero tonessa on mielestäni todella tärkeä. Onhan tuo toisaalta huijaamista, mutta surround kuppikuulokkeet eivät ole helppo juttu toteuttaa.

no niin nyt sit hajos jo toiset kappaleet näitä! nyt sais verkkokauppa luvan vaihtaa vaikka sennheiserin pc 350 tuntuu niin heikko laatusilta ja huonolta päässä et itkettää. eilen hajosi mikrofoni pitää itekseen semmosta outoa surinaa joka on kovaa ja puheestani ei saanut enää selvää. Vian paikansin säätöpalikan liitokseen sillä johtoa taittelemalla se välillä katoaa mutta sitä ei saa pysymään poissa! ja mulla ei ole kyllä koskaan kuulunu tuota naksutusta volumee säädettäessä paitsi sillon kun edelliset hajosi!

no niin nyt sit hajos jo toiset kappaleet näitä! nyt sais verkkokauppa luvan vaihtaa vaikka sennheiserin pc 350 tuntuu niin heikko laatusilta ja huonolta päässä et itkettää. eilen hajosi mikrofoni pitää itekseen semmosta outoa surinaa joka on kovaa ja puheestani ei saanut enää selvää. Vian paikansin säätöpalikan liitokseen sillä johtoa taittelemalla se välillä katoaa mutta sitä ei saa pysymään poissa! ja mulla ei ole kyllä koskaan kuulunu tuota naksutusta volumee säädettäessä paitsi sillon kun edelliset hajosi!

Noniin, puretaanpas tämänkin tapaus. :p

1) Naksutus volumea säädettäessä kuuluu asiaan.
2) Surina kuuluu yleensä kun on ohjaimen akku vähissä (ainakin 360:n kohdalla).
3) Kuulokkeet toki tuntuvat päässä raskailta ja ehkäpä joillekin epämukavilta, mutta sillä perustella on toki hankala saada vaihdettua.

Kävipäs minulla nyt ainakin tuuri, kun en saanut maanantaikappaletta. Tosiaan Sharkoonin laadunvalvonnan on parempi parantua, tai joutuvat huonoon maineeseen.

Omat X-Tatic 5.1 luurit saapuivat perjantaina, mitenkäs noita kannattaisi testailla että selviäs että ovatko täysin toimivat yksilöt?, mitä volumen säädöllä koitin niin kaikista kanavista tuntuisi ääni kuuluvan...

edittiä:

Tuli tossa kuullosteltua hiukan tarkemmin noita luureja ja kuullostaa siltä että kun boxin valikoissa esim console settings painaa alaspäin niin kuullostaa siltä että ääni särkisi, saman tunteen saa FORZA3 ratavalikossa kun valitsee radan tai sen muodon, ääni särähtää, jäljitin tämän särähdyksen etu kaiuttimiin, onko tämä ominaisuus vai vika?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuo pieni sävyero on äänellisesti harmillinen, mutta toisaalta se selventää myös äänen tulosuuntaa. Normaalisti ihminen skannaa äänilähteen tulosuuntaa stereokuulon ja alueherkkyyden avulla. Eritoten pienet päänkääntelyt(jopa lähes huomaamattomat sellaiset) helpottavat tätä.

Taitaapi olla eräällä suomalaisella firmalla tuloillaan myös PS3:n kanssa yhteensopiva järjestelmä, joka perustuu pään liikkeiden seuraamiseen ja äänen lähettämiseen sen mukaan reaaliajassa.

Omat X-Tatic 5.1 luurit saapuivat perjantaina, mitenkäs noita kannattaisi testailla että selviäs että ovatko täysin toimivat yksilöt?, mitä volumen säädöllä koitin niin kaikista kanavista tuntuisi ääni kuuluvan...

edittiä:

Tuli tossa kuullosteltua hiukan tarkemmin noita luureja ja kuullostaa siltä että kun boxin valikoissa esim console settings painaa alaspäin niin kuullostaa siltä että ääni särkisi, saman tunteen saa FORZA3 ratavalikossa kun valitsee radan tai sen muodon, ääni särähtää, jäljitin tämän särähdyksen etu kaiuttimiin, onko tämä ominaisuus vai vika?

Minullakin ääni särisee tietylle taajudelle mentäessä, kuten Arkham Asylumissa radiopuhelimen kautta tuleva ääni. Tosin jos Dashboardilla tai Forzan valikoissa ollessa ääni särisee, saattaa tuotteessa olla vikaa. Minulla ei ainakaan edellämainituissa särinää kuulu.

- Vasen etukaiutin: Kuuluu
- Keskikaiutin: Kuuluu pikaisesti, mutta ääni katkeaa yhtäkkiä
- Oikea etukaiutin: Kuuluu
- Oikea takakaiutin: Kuuluu pikaisesti, mutta ääni katkeaa yhtäkkiä
- Vasen takakaiutin: --"--
- Subwoofer: Ei kuulu

Kuulokkeet ei liene rikki (ainakaan vielä) mutta se dekooderi yllättäen ei ole mitään huippukamaa vaan luultavasti aikalailla halvin mahdollinen joka siihen on ykätty kyytiin. Ite huomasin saman HIFI-lehden testi-DVD:llä ja totesin että dekooderi "heittää häränpyllyä" noissa testeissä. Normaalistihan tollasta tilannetta ei tule melkeimpä ikinä, että vain yhteen kanavaan laitetaan ja kaikki muut on hiljaa.

Anyway, trailerit ja muut oli ihan ok. Myös takakaiuttimet kuuluu jne. Joskus harvoin se tais heittää lievästi sekoilua myös pelissä jä kuulu jotain rutinaa...mutta siis tositosi harvoin.

Mutta joo, omista hajoskin sitten 2kk käyttön jälkeen jo mikki ja johto poikki (normi käytössä, ei repimistä tms) siitä "kaukosäätimen" juuresta. Tiedän toisenkin tapauksen jossa johto menossa poikki samasta kohtaa kun rutisee jo äänet. Laatu vaikuttaa kelvottomalta, en uskalla suositella.

Niillä kellä on jo käytössä suosittelen vahvistamaan sen mokkulan alta sitä johtoa vaikka jeesusteipillä, jotta ei menisi poikki niin helposti. Mikkiä ei kannata ikinä ottaa irti virtojen ollessa päällä, koska omasta se mikki kilahti ehkä sillä tavalla?

sama juttu oli muuten itselläni et kuulokkeet särki tietyllä taajuudella huomasin vidzone britney spearsin 3 nimistä kappaletta kuunneltaessa :D . juu kyllä pitää tosiaan vahvistaa vähän joka kohdasta noita kunhan kuukauden päästä taas uudet tulevat postissa! on se vaan niin hidasta tuo verkkokauppaan palauttaminen ja uuden saaminen! yritin vielä soittaa ja vaihtaa kuulokkeita kalliimpiin sennheiserin pc 350, mutta tälläinen ei ole mahdollista, ja minulla on kuulemma vain huono tuuri ollut kuulokkeiden kanssa. Taitaapi olla silleen et joilla toimii niin on ollut hyvää tuuria niiden kanssa.

Sain perjantaina takuuvaihdosta uudet luurit tilalle. Parin päivän testailun perusteella nämä vaikuttaa toimivilta yksilöiltä. Tosin THX Optimizer antaa näilläkin täysin saman tuloksen kuin aiemmat eli ensimmäisessä testissä ei takakaiuttimista ja subwooferista kuulu mitään. Voi olla että THXO antaa dekooderille sellaista signaalia jota se ei osaa käsitellä oikein. Hankin tänään Prismasta WipEout HD Fury -pelin (offtopic: hinta 29,95e). Pelin mukanahan tulee surround testi. Tämän perusteella kaikki kaiuttimet ja subbari toimivat ihan oikein. Eli kannattanee testata kuulokkeiden toimivuus enemmin tuolla (tai oikealla kalibrointilevyllä) kuin THXO:lla.

Toinen asia, jota myös suosittelen, on kuulokkeiden mukana tulevan optisen piuhan vaihtamisen parempilaatuiseen. Ensimmäisessä testissä ihmettelin, kun ääni välillä rutisee ja oikealta puolelta ei aina kuulunut kunnolla ääntä. Jälijitin ongelma tuohon optiseen piuhaan, jota piti käännellä jonkin verran ennen kuin sain äänen kuulumaan oikein. Eilen hankin Clas Ohlsonilta optisen piuhan 10 eurolla ja tämän kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

Kuulokkeiden surround-ääni ei ole kovin hääppöinen mutta kyllä se mielestäni peleissä toimii ihan ok. Takaäänet saisi kuulua "enemmän takaa", mutta kuulokkeissa tämä taitaa olla melko hankala toteuttaa. Olen yrittänyt lisätä time delaytä, mutta en ole huomannut sillä olevan kovinkaan suurta vaikutusta. Millaiset TD (ja muut) asetukset teillä muilla on?

Täytyy tosin lopuksi myöntää, että on esim. COD4:n pelaaminen noiden kanssa aika mukava kokemus. Rytinä ja pauke kuuluu melko hyvin ympärillä ja subbari potkii myös melko mukavasti.

Olen yrittänyt lisätä time delaytä, mutta en ole huomannut sillä olevan kovinkaan suurta vaikutusta. Millaiset TD (ja muut) asetukset teillä muilla on?

Itse olen säätänyt Time Delayn siihen mahdollisimman "keskelle", jotta se ei erottuisi liian korkeana tai matalana. Surround-fiilikseen se ei välttämättä auta, mutta tuo todella mukavaa lisäsyvyyttä mukaan, kun muuten äänet olisivat aivan tylppiä. Tarkkana saa kuitenkin olla, kun tuolla voi saada peliäänet kuulostamaan melko karseiltakin.

Minä oon miettiny jo pitkään. Että onko piuhallinen kuuloke vasen vai oikealle puolelle?

Minä oon miettiny jo pitkään. Että onko piuhallinen kuuloke vasen vai oikealle puolelle?

joka ikinen kuuloke mikä itsellä on tullut vastaan, on ollut, niin, että se puoli josta lähtee naru, on vasen. En tiedä onko toi aina sääntö mutta itsellä on ollut aina noin. Jos tuota tarkoitit ;)

Ainakin ohjekirjan kuvista päätellen mikki ja piuha ovat vasemmassa luurissa.

Vasen luuri. Tämä on hyvä muistisääntö, kun surroundin kannalta mietitään, kummin päin se laitos nyt päähän pistettiinkään. ;)

Piuhasta puheen ollen, se kiertyy todella, todella helposti. Melkein raivostuttavan paljon, kun huomaa piuhan taas lyhentyneen parilla metrillä.

Vasen luuri. Tämä on hyvä muistisääntö, kun surroundin kannalta mietitään, kummin päin se laitos nyt päähän pistettiinkään. ;)

Piuhasta puheen ollen, se kiertyy todella, todella helposti. Melkein raivostuttavan paljon, kun huomaa piuhan taas lyhentyneen parilla metrillä.

Sori OT.Taitaa olla melkein aina vasen luuri. Fatal1tyissäkin on ja jossain vanhoissa philipseissä (noita philipsejä pidin melkein vuoden päivät väärin päin ennenkuin ymmärsin)

Huomasin, että täällä puhutaan paljon noista sharkoon x tatic digital kuulokkeista. Olen laittanut tästä asiasta jo viestin mutta se meni väärälle alueelle. Eli eli minulla on nuo sharkoon x tatic digital kuulokkeet sain ne vähän joulun jälkeen ostettua. Nyt on kuitenkin käynyt sillä lailla, että kuulokkeeni ovat menneet jollakin tapaa lukkoon. Eli niissä kun on ne neljä kaiutinta per kuuloke niin minulla toimii kaikki muut kaiuttimet PAITSI se sub kaiutin. Se sub kaiuttimen led valo palaa punaisella eli se ois muka maksimi voluumillä. Sitten ku koitan säätää sitä pienemmälle se ottaa sen sub kaiuttimen käyttöön MUTTA kun koitan pienentää sitä se ei reagoi millään tavalla ja kun sitä sub painiketta on kerran painanut mittään nappia ei voi enää painaa enne kuin on ottanu virta johdon pois seinästä ja laittanut takaisin. sitten kaikki 4 valoa palaa ja se sub on edelleen punaisella!!! raivostuttavaa!! en tiedä missä vika. Olen pelannut niillä siitä huolimatta ja pelotta että ne menee rikki jos jatkan pelailua tuolla tavalla. Pelaan call of duty mw2:osta ja esim kun heitän naden ja se pamahtaa niin kuulokkeista kuuluu sellainen rätinä koska se sub ei toimi! jos joku tietää mikä vialla vastatkaa mahdollisimman pian!! kiitos jo etukäteen!:D

kun heitän naden ja se pamahtaa niin kuulokkeista kuuluu sellainen rätinä koska se sub ei toimi! jos joku tietää mikä vialla vastatkaa mahdollisimman pian!! kiitos jo etukäteen!:D

Ne ovat rikki. Tuskin kukaan tietää mistä tuo johtuu, mutta toisaalta, mitä väliä sillä on miten ne ovat rikki, jos ne ovat rikki? Jos luurit on noin uudet, niin ei muuta kuin takuukorjaukseen tai vaihtoon. Ei sillä kannata päätä sen enempää vaivata, jos kyse on nimenomaan selkeästä viasta ja jos ongelma ei ollut itse aiheutettu.

Juu IGGY, vie vaihtooja ja vaadi uusi paketti samalta seisomalta mukaasi tai uhkaa laskuttaa kaikki matkakulusi paketin kaupanneelta firmalta.

Tämä foorumi ei ole ainut joka on törmännyt kuulokkeiden huonolaatuisuuteen. Tai veikkaisin pikemminkin, että tuon spu-yksikön huonolaatuisuuteen.

Oma setti pelittää edelleen ilman ongelmia ja edelleen olen myös todella tyytyväinen näihin kuulokkeisiin. Aika paljon ongelmia on kuitenkin ihmisillä näiden kanssa ollut, joten ei näitä voi suositella muutakuin sillä varauksella, että toimivien yksilöiden löytyminen saattaa viedä oman aikansa. Ja uusien ostajille ensimmäinen testi on tuo aiemmin ketjussani heittämäni nakutus testi. Sen voi tehdä vaikka kaupassa ilman äänilähdettä kunhan vaan saa virtaa seinästä.

Ylös Bottom