Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Olen pohdiskellut X-Taticien ostoa, ja käyttöä Xbox 360 kanssa. Elikkäs, mitä piuhoja täytyy laittaa kiinni, ja mihin rööreihin?:confused: En siis ole varma siitä, mihin vanha kuvaputkitelkku kykenee...
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Olen pohdiskellut X-Taticien ostoa, ja käyttöä Xbox 360 kanssa. Elikkäs, mitä piuhoja täytyy laittaa kiinni, ja mihin rööreihin?:confused: En siis ole varma siitä, mihin vanha kuvaputkitelkku kykenee...

Kaiken saa boxiin kiinni paketissa tulevilla kamoilla, mitään ei tarvitse pistää telkkuun kiinni. Paitsi että tarvitsen sen mötikän boksiin josta saat optica out liitännän ulos boxista. Itse jouduin hommaamaan sen mötikän erikseen kun sitä ei tullut boxin mukana.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Nonniin, eli muuton yhteydessä (ja varmaankin myös elektroniikkalaitteiden suhteen suosimastani vapaakasvatuksesta johtuen) sharkoonit ovat näemmä päässeet ottamaan osakseen sitä pelien suolaa. Tarkoitan siis ehtaa ja aitoa damagea.

Jos nyt oikein muistan, niin PS3 -käytössä tuo mikrofonin säätörulla ei tehnyt aiemmin mitään. Nyt siitä saa jostain kumman syystä säädettyä äänichatin voimakkuutta. Tämähän olisi muuten juuri sitä mitä haluaisin, mutta kun mukaan on tullu ihan uskomatonta suhinaa, jonka vuoksi äänichattia ei enää jaksa pitää kovin kovalla. Suhina tulee mikistä, ja kun mikkiä koskee, suhina kasvaa. Ja vielä omituisempaa on se, että jos kosken Pleikan pintaa, niin suhina katoaa!?! :confused: Onko kellään muilla tätä ongelmaa? Ja muistako tuon oikein, että mikrofonin ruuvista ei pitäisi PS3 -setupissa pystyä mitään äänichatteja säätelemään?

Saakeli jos nämäkin vetelevät viimeisiä. Hintavuuden vuoksi olen jo kahlannut läpi stereokuulokkeita, josko niistä saisi varteenotettavan vaihtoehdon noiden tilalle. Kaikkea on tullut testattua noista feikki dolbyistä ruveten. Ja eritoten tuo oli hauska. Mutta en vain kuule niissä etu ja takaäänien eroa. Asiaa varmaan selittää se, ettei se ole teoriassa edes mahdollista kahdella kajarilla.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Ja muistako tuon oikein, että mikrofonin ruuvista ei pitäisi PS3 -setupissa pystyä mitään äänichatteja säätelemään?
Ohjekirjassa lukee tuon rullan kohdalla "Microphone volume (only Xbox 360)", mutta kyllä siitä PS3:lla tosiaan chat-volumea voi säätää.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Itsekin olen oikeastaan lähtenyt jo hakemaan vaihtoehtoa Sharkoonien tilalle normaaleista kaiuttimista, sillä vaikka aito 5.1 suljetuista kuulokkeista mainiota onkin, olen päivä päivältä kyllästynyt enemmän luurien hankaluuteen ja raskauteen. Niskakipujakin ilmaantuu käytön jälkeen.

Ei X-Taticeissa vieläkään mitään varsinaista vikaa ole, mutta olen tainnut saada tarpeeksi näistä kuulokkeista jo ihan yleisesti.

PS: Rottamopo: Älä nyt tuollaisista murehdi, itse olen joutunut vaihtamaan kuulokkeisiini mikrofonin, kolvaamaan pääjohdon takaisin yhteen koiran purtua sen poikki ja liimaamaan/teippaamaan katkenneen pannan. :) (Kaikki rikot tosin enemmän tai vähemmän omien mokailujen takia)
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Ja muistako tuon oikein, että mikrofonin ruuvista ei pitäisi PS3 -setupissa pystyä mitään äänichatteja säätelemään?

Itelläni lakkasi mikrofoni tässä joku päivä sitten toimimasta. Lähetin eilen takaisin myyjäliikkeeseen, niin katsotaan, tuleeko ehjää perille. Mielestäni tuosta ruuvista ei tosiaan pitäisi tapahtua PS3:lla mitään. Itse kun heiluttelin siihen äänensäätöpalikkaan menevää johtoa, niin esim. MW2:ssa mikki välkkyi aktiivisena ja kaverit ihmetteli, että mitä suhisen.. Puhe ei mennyt läpi.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Itellä on se kolmas versio näistä kuulokkeista ja kyllä ainakin minulla chat volumea voi säätää kaukosäätimestä. Siis kavereiden ääntä, ei ulos lähtevää ääntä.

Ketjua lueskellessani huomasin myös että kaikki eivät saa itse kuulokkeita kiinni? Sehän tapahtuu painamalla volume nappi ja Front nappi pohjaan. Vai onko tämäkin myöhempien versioiden ominaisuus? Ei kannata välttämättä tehdä tätä kuulokkeet korvilla, itsellä ainaki kuuluu semmonen kova "paukahdus" ku laittaa virtoja päälle tai pois.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Itellä on se kolmas versio näistä kuulokkeista ja kyllä ainakin minulla chat volumea voi säätää kaukosäätimestä. Siis kavereiden ääntä, ei ulos lähtevää ääntä.

Ketjua lueskellessani huomasin myös että kaikki eivät saa itse kuulokkeita kiinni? Sehän tapahtuu painamalla volume nappi ja Front nappi pohjaan. Vai onko tämäkin myöhempien versioiden ominaisuus? Ei kannata välttämättä tehdä tätä kuulokkeet korvilla, itsellä ainaki kuuluu semmonen kova "paukahdus" ku laittaa virtoja päälle tai pois.

Kas, enpä tiennyt tuota virtajuttuakaan. Napsautan aina jatkojohdosta virrat pois, jolloin virta häviää samalla Pleikkarista, kuulokkeista ja näytöstä. Noh, jospa saan nuo luurit joskus takaisin niin täytyy kokeilla, samoin kuin tuota chat volumea
hattua.gif
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Kaiken saa boxiin kiinni paketissa tulevilla kamoilla, mitään ei tarvitse pistää telkkuun kiinni. Paitsi että tarvitsen sen mötikän boksiin josta saat optica out liitännän ulos boxista. Itse jouduin hommaamaan sen mötikän erikseen kun sitä ei tullut boxin mukana.

Aion hankkia samalla kun ostan X-taticin optisen kaapelin, mutta mitä mötikkää tarkoitat? Siis mikä se on nimeltään, että osaan googlettaa mistä löydän sen ja mitä se maksaa. Lisäksi muistaakseni uudessa HD ready-töllössäni on optisen kaapelin ulostulo. Vaan eipä taida hyödyttää.

Selailin muuten tossa pari viikkoa sitten eri verkkokauppoja, joissa on verkkomaksupainike, niin ainoa, jolla oli kyseistä kuuloketta on VPD - ja hinta postikuluineen ja optisine kaapeleineen huikeat 154 euroa.

Pakko toi on GTA-himoisena kuitenkin hankkia. Haluan saada ykköspelistäni kaiken irti
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Aion hankkia samalla kun ostan X-taticin optisen kaapelin, mutta mitä mötikkää tarkoitat? Siis mikä se on nimeltään, että osaan googlettaa mistä löydän sen ja mitä se maksaa. Lisäksi muistaakseni uudessa HD ready-töllössäni on optisen kaapelin ulostulo. Vaan eipä taida hyödyttää.

Paketin mukana tulee optinen kaapeli, muuten niitä voi hankkia vaikka täältä. Mikä tahansa Toslink/SPDIF-kaapeli siis käy.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Aion hankkia samalla kun ostan X-taticin optisen kaapelin, mutta mitä mötikkää tarkoitat?

En muista miksi sitä sanottiin (xbox optinen lähtö tai jotain...)

Tuollainen.

4r7rej7.jpg


Ja hinta on suolainen. Gamestopparilla näin jonkun halppis kilkkeen jossa madollisesti oli myös optinen lähtö. En ollut varma oliko se vastaava ja myyjätkään eivät tienneet sitä. En sitten uskaltanut ostaa vaan ostib useita kertoja kalliimman virallisen "mötikän"
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Mitenkäs pitkä yhteensä tuo koko piuhahässäkkä on? Onko se vaan se kolme metriä kuulokkeista siihen äänensäätöboksiin vai lähteekö siitä äänensäätöboksista vielä paljonkin piuhaa eteenpäin? Mietin vaan kun itellä tarttis olla joku 4-5 metriä piuhaa ainakin niin jääkö tuo vajaaksi vai onko piuhaa riittävä määrä.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Mitenkäs pitkä yhteensä tuo koko piuhahässäkkä on? Onko se vaan se kolme metriä kuulokkeista siihen äänensäätöboksiin vai lähteekö siitä äänensäätöboksista vielä paljonkin piuhaa eteenpäin? Mietin vaan kun itellä tarttis olla joku 4-5 metriä piuhaa ainakin niin jääkö tuo vajaaksi vai onko piuhaa riittävä määrä.

Äänensäätöboksista ei lähde kuin noin metrin mittainen optinen piuha sekä samanpitunen virtajohto. Analogisia kaapeleita ei tule mukana. Näitä kaikkia voi tietysti aina pidentää jatkamalla tai ostamalla pidemmät kaapelit.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

En muista miksi sitä sanottiin (xbox optinen lähtö tai jotain...)

Tuollainen.

http://i16.tinypic.com/4r7rej7.jpg

Ja hinta on suolainen. Gamestopparilla näin jonkun halppis kilkkeen jossa madollisesti oli myös optinen lähtö. En ollut varma oliko se vastaava ja myyjätkään eivät tienneet sitä. En sitten uskaltanut ostaa vaan ostib useita kertoja kalliimman virallisen "mötikän"

Tiätsä suoritettuani ankarasti tutkimustyötä netissä, huomasin, notta kun mulla on Xbox 360 Elite, siinä on optinen ulostulo. Se vaan on ovelassa paikassa komponenttijohdon konsoliin tulevassa liittimessä - tai näin minä ainakin uskon. Tarkistettuani löysin pienen reiän, johon joku liitin näyttäisi sopivan. Mun ei siis tarvitse tota mötkylää hankkia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Nyt olen about viikon verran Sharkooneja käyttänyt ja nyt sitten luultavasti hajosivat.:mad:
Eli siis virta ei tule kuulokkeisiin ollenkaan eli mitään ääniä ei kuulu ja valot eivät mene päälle. Olen kokeillut virtajohtoa eri pistorasioissa, mutta eipä ole auttanut. Sen lisäksi tarkistin, että se virtajohdon irrallinen pää on kunnolla kiinni. Tähän asti ovat siis normaalisti toimineet joten onko tämä nyt sitä, että "Rikki se on, takuukorjaukseen vaan" vai olisiko ongelmaan ratkaisua?
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Nyt olen about viikon verran Sharkooneja käyttänyt ja nyt sitten luultavasti hajosivat.:mad:
Eli siis virta ei tule kuulokkeisiin ollenkaan eli mitään ääniä ei kuulu ja valot eivät mene päälle. Olen kokeillut virtajohtoa eri pistorasioissa, mutta eipä ole auttanut. Sen lisäksi tarkistin, että se virtajohdon irrallinen pää on kunnolla kiinni. Tähän asti ovat siis normaalisti toimineet joten onko tämä nyt sitä, että "Rikki se on, takuukorjaukseen vaan" vai olisiko ongelmaan ratkaisua?

Eiköhän se sitä samaa vanhaa, eli takasin vaan kuulokkeet kauppaan...mutta, josko sähkölaskusi olisi jäänyt maksamatta? Kokeile lähintä valokatkaisijaa ja tämä vika voidaan poistaa laskuista. Jos ei syty valo, sähköt on katkaistu. ;)

Kyllä alkoi hirvittää, kun nyt vedin koko ketjun läpi ja näin että kovin moni on saanut viallisen laitteen.
Mietin vaan tässä, että onko ne siellä valmistajalla lisänneet laadunvalvontaa, kun jo kolme viikkoa olen odotellut omaa kappalettani VPD:stä. Ensin toimitus luvattiin viikossa (s-postissa vastaus), sitten VPD:n nettisivuilla saatavuus mahdollinen 29.10, sitten pvm oli muutettu 15.11 ja tänään se on 16.11.
Toivottavasti tämä viivästely tarkoittaa parantunutta laadunvalvontaa eikä palautettujen kuulokkeiden korjaussumaa, ettei tässä jouduta RRodin kaltaiseen "seikkailuun" kun tuo Elite boksi näyttää nyt toimivan, ja edellinen Pro-malli oli korjattavana 2 kertaa ja kolmannella lähettivät uuden tilalle.
Koska nämä kuulokkeet toimivat kuulemma erityisen hyvin juuri GTA IV:SSA, en peru tilaustani, vaikka varmaan vekoitin hajoaa 2-3 kertaa, sillä sitä peliä pelaan koko ajan. Surround peleissä ja elokuvissa on kokemus, joka täytyy vielä saada kokea tässä elämässä New Yorkin näkemisen lisäksi. Näin minä nämä rinnastan. Jo vain en Nykiin koskaan pääse, mutta surround-kuulokkeilla tiedän sitten, miltä sateen ropina yellow cabin konepeltiin kuullostaa Nykissä 3D-äänellä eli melkein kuin oikeasti.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Nämä Sharkoon X-Tatic Digital (Rev 3) -kuulokkeet kesti sitten 8kk kunnes mikki heitti yllättäin toimimasta. Uusien toimitusajat 4-8kk ja muutama ärräpää ehti tulla.

Pakkasin kaikki piuhat ym. ja kävelin liikkeeseen takuulapun kanssa. --> "Toimitusajat näyttävät aika pitkiltä... saat halutessasi rahat takaisin?". :eek:

Kuulokkeiden hajoamisprosentista johtuen, en kyllä enää halua koskea kyseisen firman kuulokkeisiin.

Pian lähtee luultavasti Astro A40 wireless system tilaukseen. Hintaa tulee about 100€ lisää, mutta parempi sekin, kuin 120€ maksavat toimimattomat kuulokkeet.
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Nämä Sharkoon X-Tatic Digital (Rev 3) -kuulokkeet kesti sitten 8kk kunnes mikki heitti yllättäin toimimasta. Uusien toimitusajat 4-8kk ja muutama ärräpää ehti tulla.

Pakkasin kaikki piuhat ym. ja kävelin liikkeeseen takuulapun kanssa. --> "Toimitusajat näyttävät aika pitkiltä... saat halutessasi rahat takaisin?". :eek:

Kuulokkeiden hajoamisprosentista johtuen, en kyllä enää halua koskea kyseisen firman kuulokkeisiin.

Pian lähtee luultavasti Astro A40 wireless system tilaukseen. Hintaa tulee about 100€ lisää, mutta parempi sekin, kuin 120€ maksavat toimimattomat kuulokkeet.

Että noin pitkät toimitusajat! Taidankin perua tilaukseni VPD:ssä. Toi Astro sitten vissiin kykenee yhtä hyvään tilaäänivaikutelmaan, vai miten on? Kuka on testannut näitä luureja?
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Plätkäisin uuden ketjun pystyyn tuonne. Ja siirsin sinne pari sharkooneihin vain lievästi liittyvää viestiä. Itse ainakin toivon sinne lisää keskustelua kun aihe kiinnostaa kovasti. Eli sinne vaan...
 
Vastaus: Arvostelu: X-Tatic Digital Headset

Juup eli nyt on hommattu nää x-tatikit ja semmonen probleemi, että peliäänet yms kuuluun hyvin, mutta pelaajien puheet kuuluun ihan kuin ne kuiskis. Hyvä että kuulen ollenkaan ääntä. Oisko tietoo?
 
Ylös Bottom