Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Joka taas kertoo monistakin asioista, kuten siitä että jokin on pielessä. Itsellä on 12M/1M netti ja asun rajamailla kyseisen nopeuden mahdollisuuteen ajateltuna. Silti yhteys on joka ikinen hetki 10M-11M ja uppi 0.8M-0.85M. Onko sulla langaton/kaapeli yms. yhteys? Mielestäni jokaisen hostin on omattava langallinen netti, ei langaton tai kaapeli.

Ja jos tarkkoja ollaan, niin pingihän kaiken ratkaisee. Yhteys vaikuttaa vain kuinka hyvin servu kestää. Toisinsanoen 0.5M uppi ja 15ms vakiopingi hostii paremmin 1v1 kuin 2M uppi ja 35ms vakiopingi. Sitten kun aletaan nostamaan servun kokoa esimerkiksi juuri 5v5, saattaa suurempi pingi olla jo toimivampi. Mutta kuitenkin lähes kaikilla suomalaisilla on melko hyvä pingi yleisesti, varsinkin jo hieman suuremmissa yhteyksissä. Varmaan kaikki modeemien mallit yms. omaavat vaikutusta hostin toimivuuteen.

Tiedoksi:
Pingi = viive eli mitä pienenpi arvo, sitä parempi.
Toivotaan, että näitä onkelmia ei Suomessa enää kauan ole. Eikös 2013-2015 vuoteen mennessä pitäisi 100M/100M olla mahdollinen joka ikisellä paikkakunnalla suomessa. Tämä myös tarkoittaa että valokuitukaapeli on pakko olla, mikä taas tarkoittaa sitä, että kaikilla on todella pienet viiveet verrattuna entiseen.

@Travo:
Tottakai sopi, eiköhän se ole suht fiksua pelata Junnulle pokaali, kun muilla tiimiläisillä ei siihen enää ollut mahkuja.

:)

Tiedän et mulla on ongelmia netin kanssa...Hitto et meninkin tekee 2 vuoden sopimuksen. Noit pitäis voida kokeilla ennen varsinaista tilausta.

http://www.konsolifin.net/bbs/ps3-verkkoasiat/73282-elisan-viihdepaketti-24-1m.html

En saa tuohon mistään apuja. Olen käsittääkseni yrittänyt jo kaikki konstit.

KENENKÄÄN NETILLÄ PELAAVAN EI KANNATA TILATA ELISAN VIIDEPAKETTIA! Pingit on ihan perseestä!
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Project Bling Bling kiittää muita tiimejä oppituntien antamisesta ja tästä on hyvä jatkaa MW2:n parissa.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Project Bling Bling kiittää muita tiimejä oppituntien antamisesta ja tästä on hyvä jatkaa MW2:n parissa.

mjoo, kiitos iK:kin puolesta, oli kaikinpuolin mukava turnaus. vielä ku ahma sais päivitettyyt on sarjataulukon pisteet.:)
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Runkosarja päättynyt. Tulokset päivitetty sarjataulukkoon. Ohessa Tunnetun väsäämä mahottoman komia taulukko. Kiitos!


Helkkarin tiukka oli tuo viimeinen pudotuspelipaikka SS:n ja FuKin välillä. Koska FuKi voitti SS:n 2 - 1 niin keskinäisen pelin perusteella tasapisteissä FuKi nousee kuudenneksi ja pääsee pudotusotteluihin. Propsit CTd:lle 11 ottelun winstreakista. Kiitokset myös kaikille tiimeille siitä, että pelasitte ottelut suunnitelussa ajassa eikä mitään pahempia riitoja tms. esiintynyt. KIITOS.

Eli seuraavasti pelataan:

Pudotuspelit pelataan "paras kolmesta" systeemillä, mutta välierät on jo "paras viidestä" systeemillä.

Pronssiottelu pelataan "paras viidestä" systeemillä ja finaali "paras viidestä" systeemillä. Tällöin joukkueet valitsevat vuorotellen mappinsa ja viimeinen mappi noudattaa otteluohjelmaa.

Alkusarjasta CTd ja -dA- suoraan välieriin. Neljä seuraavaa eli sijat 3-6, kamppailevat välieräpaikasta pudotusotteluilla.

Ensimmäisessä pudotusottelussa vastakkain menevät sarjan 3. joukkue eli CS ja sarjan 6. joukkue eli FuKi.

Toisessa pudotusottelussa menevät vastakkain sarjan 4. joukkue t/C ja sarjan 5. joukkue dRun.

Näistä voittajat saavat vastaansa joko sarjan ensimmäisen (CTd) tai toisen joukkueen (-dA-). Välieräparit tulevat runkosarjan mukaan, sarjan 1. saa vastaansa pudotusotteluiden alempi tasoisen joukkueen (sarjassa) ja sarjan 2. saa vastaansa välierissä pudotuspelien ylempi tasoisen joukkueen (sarjassa).

Välierien voittajat jatkavat finaaliin ja häviäjät pronssipeliin.

Leaderit, eiköhän me saada pudotusottelut ja välierät pelattua tällä viikolla sunnuntaihin mennessä? Eli pudotuspelit viikolla vaikka (deadline torstai) ja viikonloppuna välierät jossa sunnuntai katkopäivä vaikka? Viimeisellä viikolla finaali ja pronssiottelu?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

@Travo:
Tottakai sopi, eiköhän se ole suht fiksua pelata Junnulle pokaali, kun muilla tiimiläisillä ei siihen enää ollut mahkuja.

:)

Joo ei ollut siis tarkoitus mitenkään "vittuilla" tai muulla tavalla moittia tuosta tavasta. Totta kai se pelataan niin, että oma tiimiläinen veisi sen pistepörssin, jos muilla ei ole mahdollisuutta voittoon. :)

Project Bling Bling kiittää muita tiimejä oppituntien antamisesta ja tästä on hyvä jatkaa MW2:n parissa.

Kiitokset myös teille, hyvän vastuksen annoitte ja kiitoksia kaikille muillekin mukana olleille tiimeille!

Tosiaan meni tiukaksi tuo kuudennen sijan kohtalo meijän ja SS:n välillä. Kyllä meillä oli porukat mesessä oottamassa CS vs SS pelin tuloksia, kun se oli se matsi, jonka CS:n oli pakko hoitaa. :D

Ja noista deadlinesta.. Meiltä meni Wertymanilta pleikkari hajalle, ja kuulemma perjantaina saa uuden koneen.. Priva-alueella suunniteltiin, että lauantaina CS:ää vastaan ja mahdollisesti CTd:tä vastaan sitten sunnuntaina. Werty kuitenki pelasi hyvin ja toisi vahvistusta tiimiin.. Totta kai me pelataan annetussa ajassa, mutta haitaksi se meille olisi.. :rolleyes:
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Mulla on jäänyt laittamatta pudotusotteluihin kolmas mappi mahdollisessa 1-1 tasatilanteessa.
Aloitin mappikierroksen alusta eli tasatilanteessa ratkaiseva mappi on 1.kierroksella pelattu Ambush.

Välierissä pelataan paras viidestä ja 5. mappi on Vacant.

Finaalissa pelataan paras viidestä ja 5. mappi on Overgrown.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Mulla on jäänyt laittamatta pudotusotteluihin kolmas mappi mahdollisessa 1-1 tasatilanteessa.
Aloitin mappikierroksen alusta eli tasatilanteessa ratkaiseva mappi on 1.kierroksella pelattu Ambush.

Välierissä pelataan paras viidestä ja 5. mappi on Vacant.

Finaalissa pelataan paras viidestä ja 5. mappi on Overgrown.

Kyllä sä päivämääräksi olit pistäny 12-18.10 ja mappi Vacant.. :D Mut sopii se näinkin. Kiitokset selvennyksestä! :)
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Iso hali liigan järjestäjille, Pelimies-pelikaupalle, Ahmalle, Berdulle ja Fedurrelle kans joka oli alkuvaiheessa isossa roolissa. Kiitos kaikille joukkueille mahtavasta liigasta. Jatketaan samalla linjalla MW2 parissa. :)

Silloin Blingitkin antaa isän kädestä! Vahingosta viisastuneena...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Kyllä sä päivämääräksi olit pistäny 12-18.10 ja mappi Vacant.. :D Mut sopii se näinkin. Kiitokset selvennyksestä! :)

Ois se voinut Vacant olla. Mutta alunperin suunnittelin, että ei tulisi samaa mapppia viimeiseksi pakolliseksi putkeen useampana kierroksena. Jotenkin jäi tuo pudotusottelut-mappi kirjoittamatta kiireessä tätä aloittaessa.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

FuKin peli oli tänään kuraa.
Onnea CSlle ja muillekkin jatkoon ja jatkosta tippuneille.

Ja liiga oli kokonaisuutena imo melko laimea, ehkä MW2 pelataan joku liiga kunnon säännöillä, joilla peliä on mukava pelata.
CTd tovottavasti voittaa, koska CTd vs FuKi oli omista peleis parasta antia vaikka ei ehkä tiukin taisto ollutkaan ja täten ansaitsee voiton.
Ja kiitos kaikille osallistujille ja järjestäjillekin yrityksetä. En vaan tykänny säännöistä, suuttukaa pois ja loukkaantukaa, jos siltä tuntuu.
inb4 "kukaan ei pakkottanu su blaablaablaa ja olist ilonen blaablaablaa"
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Joo ei FuKin eväät enää riittäny CS:ää vastaan. :)
Kiitokset CS:lle kovasta vastuksesta, saitte jäädytettyä meidän pelin aika murhaavasti. Kiitokset myös kaikille mukana olleille tiimeille, Ahmalle, Berdulle, Pelimies-firmalle ja kaikille "FuKilaisille". :)

Kaiken kaikkiaan loistavasti järjestetty ja toteutettu liiga, itse en ala noista säännöistä valittamaan/kehumaan, koska oli mulle ja suurimmalle osalle koko tiimiä "uran" ensimmäinen tämmönen liiga, joten ei ole kokemusta muista sääntötyypeistä... Ihan hyvin nuo säännöt kuitenkin toimi ja samathan ne on kaikille. =)

Ehdottomasti ollaan mukana turnauksissa myös MW2:n puolella, ja nyt nautitaan vielä loppuhetkistä CoD4:n parissa ja uneksitaan MW2:n tuomista pelihetkistä.. :D

Travo kiittää ja kumartaa sekä toivottaa onnea kaikille välieriin päässeille tiimeille, PARAS VOITTAKOON!
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

t|C vs. dRun

2-1


Owergrown: 8-7
Crossfire: 3-8
Ambush: 8-5

Kiitos pelillisesti hyvästä pelistä, kaikki muu olikin sitten perseestä.... Anteeks viivästelyt viidennen pelaajan suhteen, ja 4v4-muotoon siirtyminen.

Ei valitettavasti pystyny kaikki teidän puolelta ottamaan näitä vastaan "aikuismaisella" tavalla.......
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

t|C vs. dRun

2-1


Owergrown: 8-7
Crossfire: 3-8
Ambush: 8-5

Kiitos pelillisesti hyvästä pelistä, kaikki muu olikin sitten perseestä.... Anteeks viivästelyt viidennen pelaajan suhteen, ja 4v4-muotoon siirtyminen.

Ei valitettavasti pystyny kaikki teidän puolelta ottamaan näitä vastaan "aikuismaisella" tavalla.......
Siis mitä? meidän puolelta ? Eihän me saatu edes puheenvuoroa lobbyssä ku joku mikkihiiri naukutti kokoajan jotain :confused:
Hullu säätö oli tosiaan ennen matsia ja 5v5 ois ollu kiva pelata loppuun asti kun siitä oli puhetta ollut. Muuten kyllä kelpomatsi. HP ja onnee jatkoon.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

t|C vs. dRun

2-1


Owergrown: 8-7
Crossfire: 3-8
Ambush: 8-5

Kiitos pelillisesti hyvästä pelistä, kaikki muu olikin sitten perseestä.... Anteeks viivästelyt viidennen pelaajan suhteen, ja 4v4-muotoon siirtyminen.

Ei valitettavasti pystyny kaikki teidän puolelta ottamaan näitä vastaan "aikuismaisella" tavalla.......

Haluan ensiksi toivottaa onnea t/C:lle voitosta ja etenemisestä välieriin.

Palautetta:
Oli sovittu, että pudotuspelit ja välierät pelataan 5v5 peleinä. Lupasitte, että saatte 5 pelaajaa. dRunnereita oli kahdeksan (8) valmiina klo 20 jälkeen vaikka saimme vasta alkuillasta tietää pelistä suurin osa. Kun t/C ei saanut viittä ja odotimme sovittua viittä pelaajaa seurasi mahdoton säätäminen ja kovaääninen spekulointi t/C:n puolelta.

Olen pelannut klaanipelejä vuodesta 2004 enkä ole koskaan joutunut suomiservulla kuuntelemaan tuollaista säätämistä ja kiljumista mitä eilen oli. Melkein kuin olisi randomi-jenkkejä vastaan pelannut. Lisäksi t/C on ainoa tiimi kenestä olen saanut useammalta tiimiltä negatiivista palautetta koskien servulla käyttäytymistä tämän liigan aikana. Eilinenkin oli välissä semmoista huutoa, että välillä ei saanut ääntään kuuluville vaan piti laittaa pikaviestejä XMB:ssä leaderille. Odeelle propsit siitä, että yritit kuitenkin pitää keskustelua asiallisella tasolla. En osallistunut kuin yhteen matsiin eilisestä kolmesta mutta se yksi riitti kyllä antamaan kuvan ja vahvisti saamani palautteen.

Osa dRunnereista hiukan lämpesi tuohon noin 20 min. kestäneeseen alkusäätämiseen sanoen jotain ei niin asiallista. Pahoittelen tapahtunutta tiimikavereiden puolesta.

Hyvää tässä tapahtuneessa oli se, että näin itse mitä tuo säätäminen voi pahimmillaan olla.

Pari parannusehdotusta tulen seuraavaan vetämääni turnaukseen tuomaan/ehdottamaan turnausisännille:
- Rosterikoko tiimissä on oltava "riittävän" suuri, jotta 5v5 pelejä voidaan pelata. Kuvittelisin, että väh. 8 oikeasti aktiivista pelaajaa per tiimi. Tuo 7 saattaa jo olla osalle liian vähän, riippuu tietysti tiimistäkin ja aktiivisuudesta paljon
- Pelit sovitaan jatkossa vain viralliseen ottelulokiin josta voidaan todeta rosterien koko jälkikäteen
- Jos on sovittu 5v5 peli tai 6v6 peli ja toinen ilmaantuu vajaalla niin vajaalla oleva tiimi pelaa alivoimalla. Jos eivät ala pelaamaan alivoimalla > luovutus.

MW2:ssa tulee tod.näk. olemaan niin paljon pelaajia, että väh. ratkaisevat pelit (pudotus-välierä-finaalit) pelataan väh. 5v5 peleinä.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Toivottavasti on MW2:ssa se lobby mute. Mä olen aina toivonut noissa matseissa että VAIN liiderit ja varaliiderit hoitaa ton puhumisen. Siinä menee pahimmillaan "kaista" niin tukkoon kun kaikki huutaa ettei kuule niitä järkeviäkään asioita ollenkaan.

Onnittelut t|C:lle voitosta envei. Ja kerrohan odee pojille terveiset, ettei enää muut joudu kärsimään. Muistan kun pelasimme teitä vastaa BA-liigassa ja mitään ongelmia ei ollut. Olitte hienosti käyttäytyvä porukka jota vastaan oli tosi kiva pelata. Pyrkikää olee se sama porukka niin kaikki tykkää. :)
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

CS - FuKi 2-0 (8-2, 8-1)

District (CS:n valinta)
img0220b.jpg


Backlot (FuKin valinta)
img0221a.jpg


Lukemat kertovat varmaan hyvin kumpi määräsi tahdin lähes alusta loppuun. Backlotissa taisi olla ainakin yksi roundi mikä kesti vain muutamia sekuntteja. Hyvä peli ja onnea FuKille mitä ikinä tekevätkän jatkossa.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

sfd
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

Mä olen aina toivonut noissa matseissa että VAIN liiderit ja varaliiderit hoitaa ton puhumisen.

Juuri näin, eli ainoastaan molempien tiimien liiderit puhuvat ja sopivat tulevasta pelistä ja muut pitää suunsa kiinni ellei ole jotain oikeasti tärkeää sanottavaa. Samaa toivoisin noissa GB peleissä, se että kaikki mölyy samaanaikaan ei hyödytä ketään ja pelin alkaminen viivästyy. Ja sitten pelataan herne nenässä.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi - liiga: Säännöt, tulokset ja tuloksista keskustelu

- Jos on sovittu 5v5 peli tai 6v6 peli ja toinen ilmaantuu vajaalla niin vajaalla oleva tiimi pelaa alivoimalla. Jos eivät ala pelaamaan alivoimalla > luovutus.
Vihdoinkin asiaa. 15-30min odotus olisi sutavaa tosin.
 
Ylös Bottom