Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Spider-Man

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps4
Täytyy antaa elefantin kokoinen plussa siitä, että peli on täysin suomenkielinen valikoita ja käyttöliittymää myöden. Sonyn yksinoikeus joo, mutta en silti odottanut.

Mut yön alku fiilisten jälkeen onkin meno lässähtänyt pahemman kerran.
Älkää ymmärtäkö väärin. Seiteillä sinkoilu on poikkeuksellisen kivaa, taistelut sujuu sulavammin kuin missään pelissä tähän asti.

Mutta toi sisältö. Iski jotenkin tylysti nyt vasten kasvoja, kun virkeänä nyt päivällä alkoi pelaamaan.

- Aloitetaan nyt torneista, jotka avaa kartan. Oikeasti? Juuri kun Ubisoft pääsi niistä eroon. Eka fiilis oli ettette voi olla tosissanne. Myönnän toki, että Watch Dogs sarjaan ja tähän nuo sopii teemana paremmin kuin ainoaankaan muuhun pelisarjaan, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen tulee silti olo ettei enää tätä samaa..

- Siitä päästäänkin puzzleihin joita tehdään tornien avauksessa, mutta myös siellä peterinä ollessa labrassa. Ne on kuin eskari ikäiselle suunniteltuja, todella turhia ja puuduttavia. Puzzlet on tosi jees pelimekaniikaltaan, mutta nää on aivan naurettavia. Toki esim siellä labrassa ne vaikeutuu, mutta siitä huolimatta käsittämätön ratkaisu. Vai onko tän pelin oikea kohdeyleisö oikeasti 10-12v?

- Entös sit reppujen keräily? Öö..miksi? Ympäri kaupunkia hämiksen omia vanhoja reppuja menneisyydestä. Miksi se niitä on sinne heitellyt/jättänyt, eikä muista edes missä ne on? Ei hyvää päivää...
Tai maamerkkien kuvaaminen sivutehtävänä. Kaikki sivutehtävät aukeaa vieläpä suoraan kartalle..kunhan tornin on aktivoinut..

- Sivutehtävät? Jep jep. Rikosten estäminen. Täysin sitä samaa mätkintää kokoajan ja jo nyt vastustajat muistuttaa toinen toisiaan joka taistelussa ja ne etenee saman kaavan mukaan. Todella puuduttavaa.
Sama homma autojen takaa-ajo. Täysin sama kaava aina alusta loppuun.
Vielä kun noita on x määrä kaupunginosassa. Eli ne ei ole mitään GTA tyylis random rikoksia, vaan ennalta määrättyjä.

- Päätehtävät on samaa kuin sivutehtävät, mutta 100x isompia ja puuduttavampia.

- Puvut. Kuten jo kerroin, en ole supersankari fani, mutta joku on silti pyhää. Ei teräsmies tai hämähäkkimies pukeudu eri välisiin ja näköisiin pukuihin. Puvun kehitys ok, mutta noi uudet puvut. Joku rokkipuku missä joku rokkarin liivi päällä...oikeasti???

- Kaupunki on täysin kulissia jossain alhaalla, sinne on aivan turha mennä. Ylhäällä taas ei ole mitään. RDR aavikko oli eläväisempi ja mielenkiintoisempi paikka. Tässä kaupunki on vain senttien kiinnityspiste seuraavaan mätkintään.

Tarina varmasti olisi hyvä, jos tietäisi hämiksestä jotain, mutta vaikka tietäisin, niin jaksaisiko tarina viedä pelin läpi tuon kaiken muun copypasten ympäröimänä?

Alkufiilis tosiaan romahti hyvin nopeasti. Joskaan en edelleenkään pelaamista lopeta. Haluan uskoa pelin parantuvan vielä.

Edit:

Nämä bugit ei myöskään yhtään paranna peli-iloa. Ei ole edes eka kerta kun kävi..

 
Viimeksi muokattu:
Mites noi rokkikukko ynm puvut sai? Muistelin että ennakkotilaajan etuja, mutta ainakaan Gamestop versiossa ei ollut koodeja etc.

Tuliko ne season passin mukana?
 
Mites noi rokkikukko ynm puvut sai? Muistelin että ennakkotilaajan etuja, mutta ainakaan Gamestop versiossa ei ollut koodeja etc.

Tuliko ne season passin mukana?

Itsekin ostin oman kopioni GameStopista ja siinä nuo extrat tulivat ostokuittiin tulostetun koodin mukana. Sieltä kuitin loppupäästä pitäisi löytyä tyyliin "Spider-Man DLC 1 code"-teksti, jonka alla on sitten storeen laitettava koodi. Mukana pitäisi tulla myös Hämis-teema pleikkariin ja avatari käyttäjätunnuksen viereen.
 
Itsekin ostin oman kopioni GameStopista ja siinä nuo extrat tulivat ostokuittiin tulostetun koodin mukana. Sieltä kuitin loppupäästä pitäisi löytyä tyyliin "Spider-Man DLC 1 code"-teksti, jonka alla on sitten storeen laitettava koodi. Mukana pitäisi tulla myös Hämis-teema pleikkariin ja avatari käyttäjätunnuksen viereen.
NICE, sieltähän ne löytyi, kiitti jeesistä.

Eka tunti takana ja ai että mitkä nostalgiset arkham sarjan fibat tulee tästä taistelusysteemistä. Myönnän että aika suoraan ryöstetty systeemi, lopetusiskun ääntä myöten (tuo muuten alkuun jopa vähän nauratti), mutta onko se väärin, että kopioi parhaalta? Ei missään nimessä :cool:
 
Olin väärässä kun luulin ettei itseäni innokkaampaa pelaajaa löydy mutta löytyi yksi kovempi Hämisfani nimittäin oma jälkikasvu. Työnjako menee kivasti sillä tavalla, että poika sinkoilee pitkin kaupunkia reppuja ja torneja etsien ja mä hoidan vaikeat taistelukohdat. Onko tämä sitä lapsityövoiman käyttöä? :D
 
Mut yön alku fiilisten jälkeen onkin meno lässähtänyt pahemman kerran.
Älkää ymmärtäkö väärin. Seiteillä sinkoilu on poikkeuksellisen kivaa, taistelut sujuu sulavammin kuin missään pelissä tähän asti.

- Puvut. Kuten jo kerroin, en ole supersankari fani, mutta joku on silti pyhää. Ei teräsmies tai hämähäkkimies pukeudu eri välisiin ja näköisiin pukuihin. Puvun kehitys ok, mutta noi uudet puvut. Joku rokkipuku missä joku rokkarin liivi päällä...oikeasti???

- Kaupunki on täysin kulissia jossain alhaalla, sinne on aivan turha mennä. Ylhäällä taas ei ole mitään. RDR aavikko oli eläväisempi ja mielenkiintoisempi paikka. Tässä kaupunki on vain senttien kiinnityspiste seuraavaan mätkintään.

Tarina varmasti olisi hyvä, jos tietäisi hämiksestä jotain, mutta vaikka tietäisin, niin jaksaisiko tarina viedä pelin läpi tuon kaiken muun copypasten ympäröimänä?

Alkufiilis tosiaan romahti hyvin nopeasti. Joskaan en edelleenkään pelaamista lopeta. Haluan uskoa pelin parantuvan vielä.

Edit:

Nämä bugit ei myöskään yhtään paranna peli-iloa. Ei ole edes eka kerta kun kävi..


Käsittämätöntä miten sä jokaisesta pelistä onnistunut aina löytämään noi pahimmat bugit, suosittelen bugietsijän uraa :D

Se on kyllä kiehtovaa miten ihmiset kokee asiat eri tavalla ja miten suuri vaikutus sillä on, että miten "syvällä scenessä" uiskentelee. Itse edustan tässä asiassa sitä täysin päinvastaista ääripäätä eli tunnustan täysin olevani supersankarifanboy henkeen ja vereen ja täytyy sanoa, että siinä missä sinulla ei riitä ymmärrys rokkipukuun ja niitteihin päälaessa niin itsellä kyseinen kommentti aiheutti lähinnä myötähäpeää. Itse olen aivan fiiliksissä kaikista spiderman populaarikulttuuriviittauksista, joita pelintekijät ovat tuoneet peliin ja piilotelleet ympäriinsä. Muutenkin peli tavoittaa erittäin hyvin sarjakuvien ja animaatiosarjojen hengen ja kyllä mulla vaan suupielet menee pakonomaiseen virneeseen kun esim. näppäinvalikossa näkee noita Ultimate-Spiderman animaatiosarjasta tuttuja isopäisiä karikatyyli spidermaneja. Ja onhan se aika makeeta, että tähän on tuotu myös vasta "hetki sitten" elokuviin tulleen Avenger Infinity Warsin Iron Spider Suit jo julkaisuajankohtana eikä siinä vihonviimeisessä DLC:ssä vuotta myöhemmin.

Siltä varalta, että joskus Spiderman kärpäne... siis hämähäkki puraisee niin tästä triviaa:
https://comicbook.com/2015/01/13/marvel-introduces-punk-spider-man-in-spider-verse/

Ja tämä ei ollut tarkoitettu kettuiluna, useimmille ihmisille, joille trikoosankarit ei iske niin ne ei vaan iske missään muodossa, oli kyseessä sitten leffa tai peli. Se on enemmän kuin fine.

Mitä tulee itse peliin, olen ihan lopen uupunut tuohon tornikeskusteluun. Oman kokemuksen mukaan kaikki avoimen maailman pelit, joissa pelialue on koluttavissa alusta lähtien sisältää aina jonkunlaisen kartan avaus systeemin, jonka myötä tarjoutuu mahdollisuus kaiken pikkuhilpetöörin keräämiselle, jolla yleensä ei ole muuta arvoa isossa kuvassa kun platina-trophyn saaminen. Poikkeuksena toki GTA V/ Saints Row jne, jossa se pelin perusperiaate/lähestymiskulma on vähän toisenlainen. Toki joku modernimman kaltainen ratkaisu olisi tervetullut, mielenkiinnolla odotan missä julkaisussa se nähdään.

Kaupunki on käsittämättömän hienosti toteutettu. Vaikka ihmiset ällistyvät Spidermanin näkemisestä niin kovasti, että käveleminen alkaa krampata ja autoilijat eivät osaa päättää ajavatko eteen vai taaksepäin niin koko asia unohtuu hyvin nopeasti kun keskittyy siihen miten tarkkaa työtä tekijätiimi on tehnyt New Yorkin mallinnuksen kanssa. Voisi myös kuvitella, että tuo mallinnukseen kulunut aika on suuri osasyy siihen miksi tuo sivullisten käyttäytyminen on vähän alkukantaista. MUTTA olihan se kiva käydä road tripillä kertailemassa alkuvuoden reissua kun samoja paikkoja löytyy pelistä täysin oikean näköisenä ja oikeassa paikassa, hotellia myöten :D

Pelaan keskivaikealla ja täytyy sanoa, että vaikka taistelumekaniikka tulee melko selkärangasta Batman sarjan myötä niin ei tämä ole mikään kauhean helppo peli keskivertotasoapaskemmalle pelaajalle, kyllä Fiski pääs pariin otteeseen kouluttamaan jo ihan kättelyssä.

Edit: perus PS4lla tuuletin pysyy melko tasaisella kierroksella eikä huutaminen ole yhtä tuskaista kuin esim HZD.

Latausruudut ottavat välillä melko pitkiä aikoja, kerkee vinkit lukasta lävitse kertaalleen, en tiedä johtuuko a) konsolista b) pelistä c) malttamattomasta pelaajasta


EDIT. pahoittelut kirjoitusvirheistä, puhelimella kun näppäilee niin ei aina osu ihan kohdilleen
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tulee itse peliin, olen ihan lopen uupunut tuohon tornikeskusteluun.

Tässä noi tornit saa vielä hoidettua todella nopeasti ja helposti, niin ei alkanut ärsyttämään vaan sopivat tähän omasta mielestä hyvin.

On tämä vaan älyttömän kova peli ja isompia bugeja ei ole onneksi tullut vastaan, mutta kamera ei oikein pysy mukana sisätiloissa tapellessa.
 
Käsittämätöntä miten sä jokaisesta pelistä onnistunut aina löytämään noi pahimmat bugit, suosittelen bugietsijän uraa :D

Se on kyllä kiehtovaa miten ihmiset kokee asiat eri tavalla ja miten suuri vaikutus sillä on, että miten "syvällä scenessä" uiskentelee. Itse edustan tässä asiassa sitä täysin päinvastaista ääripäätä eli tunnustan täysin olevani supersankarifanboy henkeen ja vereen ja täytyy sanoa, että siinä missä sinulla ei riitä ymmärrys rokkipukuun ja niitteihin päälaessa niin itsellä kyseinen kommentti aiheutti lähinnä myötähäpeää. Itse olen aivan fiiliksissä kaikista spiderman populaarikulttuuriviittauksista, joita pelintekijät ovat tuoneet peliin ja piilotelleet ympäriinsä. Muutenkin peli tavoittaa erittäin hyvin sarjakuvien ja animaatiosarjojen hengen ja kyllä mulla vaan suupielet menee pakonomaiseen virneeseen kun esim. näppäinvalikossa näkee noita Ultimate-Spiderman animaatiosarjasta tuttuja isopäisiä karikatyyli spidermaneja. Ja onhan se aika makeeta, että tähän on tuotu myös vasta "hetki sitten" elokuviin tulleen Avenger Infinity Warsin Iron Spider Suit jo julkaisuajankohtana eikä siinä vihonviimeisessä DLC:ssä vuotta myöhemmin.

Siltä varalta, että joskus Spiderman kärpäne... siis hämähäkki puraisee niin tästä triviaa:
https://comicbook.com/2015/01/13/marvel-introduces-punk-spider-man-in-spider-verse/

Ja tämä ei ollut tarkoitettu kettuiluna, useimmille ihmisille, joille trikoosankarit ei iske niin ne ei vaan iske missään muodossa, oli kyseessä sitten leffa tai peli. Se on enemmän kuin fine.

Mitä tulee itse peliin, olen ihan lopen uupunut tuohon tornikeskusteluun. Oman kokemuksen mukaan kaikki avoimen maailman pelit, joissa pelialue on koluttavissa alusta lähtien sisältää aina jonkunlaisen kartan avaus systeemin, jonka myötä tarjoutuu mahdollisuus kaiken pikkuhilpetöörin keräämiselle, jolla yleensä ei ole muuta arvoa isossa kuvassa kun platina-trophyn saaminen. Poikkeuksena toki GTA V/ Saints Row jne, jossa se pelin perusperiaate/lähestymiskulma on vähän toisenlainen. Toki joku modernimman kaltainen ratkaisu olisi tervetullut, mielenkiinnolla odotan missä julkaisussa se nähdään.

Kaupunki on käsittämättömän hienosti toteutettu. Vaikka ihmiset ällistyvät Spidermanin näkemisestä niin kovasti, että käveleminen alkaa krampata ja autoilijat eivät osaa päättää ajavatko eteen vai taaksepäin niin koko asia unohtuu hyvin nopeasti kun keskittyy siihen miten tarkkaa työtä tekijätiimi on tehnyt New Yorkin mallinnuksen kanssa. Voisi myös kuvitella, että tuo mallinnukseen kulunut aika on suuri osasyy siihen miksi tuo sivullisten käyttäytyminen on vähän alkukantaista. MUTTA olihan se kiva käydä road tripillä kertailemassa alkuvuoden reissua kun samoja paikkoja löytyy pelistä täysin oikean näköisenä ja oikeassa paikassa, hotellia myöten :D

Pelaan keskivaikealla ja täytyy sanoa, että vaikka taistelumekaniikka tulee melko selkärangasta Batman sarjan myötä niin ei tämä ole mikään kauhean helppo peli keskivertotasoapaskemmalle pelaajalle, kyllä Fiski pääs pariin otteeseen kouluttamaan jo ihan kättelyssä.

Edit: perus PS4lla tuuletin pysyy melko tasaisella kierroksella eikä huutaminen ole yhtä tuskaista kuin esim HZD.

Latausruudut ottavat välillä melko pitkiä aikoja, kerkee vinkit lukasta lävitse kertaalleen, en tiedä johtuuko a) konsolista b) pelistä c) malttamattomasta pelaajasta


EDIT. pahoittelut kirjoitusvirheistä, puhelimella kun näppäilee niin ei aina osu ihan kohdilleen
No juu en ymmärrä miten osuu noi bugit, tuossakaan en mielestäni mitään väärää tehnyt? Se vain tapahtui. Ja on tapahtunut nyt noin 7-8 kertaa.
Nopeasti siitä lataa pois mutta silti ärsyttää.

Ja ei siinä et karttaa aukaistaan ja vaikka tehtäviä avautuu. Mutta edes Ubi itse ei enää käytä tuota systeemiä. Tuo olisi 10v sitten ollut oikein hyvä ratkaisu tähän. Sopii siis kyllä teemaan, mutta kun sitä on nähnyt +20 pelissä vuosien saatossa, niin ensi reaktio on totaalinen kyllästyminen, kun sen saman on tehnyt miljoona kertaa. Teknisesti tuo toimii, mutta ei enää 2018 sitä vain jaksa.

Ja kun tosiaan eniten ärsyttää se, että tuollaiset keräiltävät jutut on suoraan kartassa ja pelimaailmassa näkyvillä. Ei pienintäkään löytämisen iloa, vaan täysin pakkopullana sinkoiltava ympäri karttaa jotta saa parempa kamaa pukuun.

Ja siis nuo puvut. Mulle on ihan sama onko ne sarjakuvassa, leffassa tai pelissä. Mun makuun teräsmies on aina samassa puvussa ja Spiderman aina saman näköisessä. Jotain logoa selässä jne voi vaihtaa, mut tollaset lateksi asut ja rokkiasut häpäisee hahmon täysin. Siis vaikka ois alkuperäinen hahmon luoja ne lykännyt sarjakuvaan jo. Ei muuta mulla itsellä mitään. Eikä se multa ole pois jos muille uppoaa asut.

Ja kaupunki on hienon näköinen kulissi. Mutta esim AC Lontoo/Pariisi oli aivan mielettömän hienosti tehty oikeita paikkoja noudattaen ja silti oli maan tasolla kaupunki aidon oloinen.
Spidermanin kaupunki vastaa Super Mario Odysseyn kaupunkia. Ja se olis ihan ok jos sinne kadulle ei mentäisiin ollenkaan. Et se vain näkyisi siinä lennellessä.

Auton pysäytys aktiviteetissa siviilit menee autojen läpi. Tai kun kävelee kadulle, heitetään ylä femmat muiden hahmojen läpi. Voit vetää poliisia turpaan ja hajottaa kaiken polisiaseman edustalla ja kukaan ei ole kiinnostunut. Seitit menee siviilien läpi seinään yms.
Tuntuu oikeasti kuin tämä olisi tälläinen kiltti 5-6 luokkalaisille suunniteltu peli.

Kaupungin rakennukset on hienoja ja oikeaa elämää mallintavaa, mutta kun se on täysin kuollut, eloton kulissi jossa ei ole mitään mikä saisi sitä tutkimaan. Kaikki lyödään tarjottimelta minimappiin ja sanotaan et ole hyvä.
Kaupunki on vain ja ainoastaan seittien kiinnityspaikkoja tarjoava kuliss, jotta voi nopeasti matkata tappelupaikasta isompaan tappeluun ja sitä sahataan tuntikausia.

Ehkä johtuu siitä, että ostin vuosia ubin jokaisen pelin ja sain kymmenkertaisen yliannostuksen tuohon kaikki tarjolle suoraan, ei tarvi miettiä mitään tyyppiseen pelisuunnitteluun. Ja se, että Shenmue HD versiota pelaillut viime viikot, jossa pelkästään tarinassa eteneminen vaatii selvittelyä, eikä mitään anneta valmiiksi. Saati sitten keräiltävät jutut jotka vain täytyy löytää. Se on ollut niin nautintoa opetella mappia ja ihmisiä ja rakennuksia.
Tässä kun riittä se et heittää minimappiin ruksin ja sinkoilee sinne ja ottaa repun ja sit seuraavaan. Ilman mitään varsinaista pointtia tai tarkoitusta.

Ja vaikka tuo taistelu toimii upeasti, niin tuossa ei ole mitään järkeä, että mennään tappelee 5 kaverin kanssa, sit tulee vastaan 15, sit 6, sit 40 ja taas aloitetaan alusta. Koko peli on pelkkää tuota. Välissä mennään staattiseen kulissiin viilettämään ilman oikeaa syytä.

Hämis fani ihan varmasti nauttii sinkoilusta, tarinasta ja viitteistä hämiksen historiaan jne. Mutta ei se sitä tosiasiaa muuta, että open world pelinä tämä ei ole kovin häävi sisällöltään ja mapiltaan, vaikka teknisesti onkin loistavalla tasolla.
Eli vaikka tuo päätarina ja hämis jutut ois 6/5, niin tuo itse peli siellä alla on teknisesti kyllä 5/5, mutta muilta osin ei ansaitse edes 2/5:sta.
Joten en mitenkään käsitä 9/10, tai 10/10 arvosanoja.
7,5 olisi oikein hyvä arvosana ja sekin tuon kulissi maailman ja tehtävien järkyttävän copypasten osalta vähän liikaa.

Mafia 3 oli iso pettymys juurikin copypasteilussa, mutta nyt tämän jälkeen jopa siinä oli kuitenkin open world tehty ihan eri tavalla kuin tässä, vaikka sekin aika kuollut paikka oli.

Mut älkää hämis fanit tän takia ostamatta jättäkö. Varmasti tarinasta saatte irti ja tykkäätte, mutta itse en vain ymmärrä enää noita arvosanoja mitenkään, enkä sitä miten olen melkein ainut joka huomaa nuo open world puolen ongelmat.
Varsinkin kun monissa peleissä nuo on toteutettu kymmenen kertaa paremmin ja silti arvostelut olleet murskaavia juuri sen vuoksi että open world pelinä surkea.

Esim tämä hämis olisi aivan mielettömästi parempi jos ei olisi open world. Vaan olisi seitti osuuksia jne ja muutoin puhdasta tarinaa. Tälläinen täysin autioitunut keinotekoinen kaupunki pilaa hyvän pelin.
 
Ymmärrän kyllä Ompun pointin tuosta, että kaikki annetaan tarjottimella ja että noiden tehtävien/keräiltävien tekeminen alkaa puuduttaa, esim BOTW:sta pidin juuri sen takia niin paljon, että maailmaa joutui itse tutkimaan. Mutta samalla minulla on myös heikkokohta näille missä voi "putsata" kartan keräiltävistä ja tehtävistä. :)

Tornit ovat paljon käytetty juttu mutta eivät kyllä tässä vaadi kovinkaan isoa vaivaa avata, kun kattojen yllä sinkoillaan muutenkin kokoajan.

Kuollutta kulissia en kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan, kun kaupunki on niin upea ja eläväinen paikka. En tiedä mitä siellä maantasolla pitäisi hämispelissä pystyä tekemään? Ihmisiä ja autoja siellä on ainakin valtava määrä. Eivätkä ne AC peleissä sen fiksumpia kyllä ole. Mafia 3:n maailmaan vertaaminen oli jo pakko olla vitsi? Se jos mikä oli kuollut ja puuduttava. Siinä ajettiin autoilla ja ammuskeltiin, niinkuin miljoonassa muussa open worldissa, tässä sentään kaupungissa liikkuminen on jotain ihan muuta. Ja taistelut huomattavasti monipuolisempia, kuin samojen vihollisten ammuskelu samoilla aseilla.

Tuo taistelu on todella viihdyttävää, haastavaa ja monipuolista enkä keksi kuinka tuon oisi voinut paremmin toteuttaa. Samoin tuo liikkuminen kaupungilla ja seittisinkoilu on lähestulkoon täydellistä, simppeli päästä kärryille mutta lopulta kuitenkin hyvin monipuolinenkin.

Erilaiset puvut saa toki ärsyttää mutta ne nyt vain kuuluu hämikseen. Hämiksellä on ollut vuosien saatossa jos minkä näköistä pukua tämän perinteisen lisäksi. Eihän noita mikään pakko ole käyttää jos ne niin paljon ärsyttää. Minusta on myös hienoa, että näillä puvuilla on aina joku ominainen kyky, eivätkä ole vain pelkkä skini.

Mielipiteitä on toki monia ja saa ollakin. Itse pidän pelistä ja on kyllä kaikki kehunsa ansainnut! :)
 
Kuollutta kulissia en kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan, kun kaupunki on niin upea ja eläväinen paikka. En tiedä mitä siellä maantasolla pitäisi hämispelissä pystyä tekemään? Ihmisiä ja autoja siellä on ainakin valtava määrä. Eivätkä ne AC peleissä sen fiksumpia kyllä ole. Mafia 3:n maailmaan vertaaminen oli jo pakko olla vitsi? Se jos mikä oli kuollut ja puuduttava. Siinä ajettiin autoilla ja ammuskeltiin, niinkuin miljoonassa muussa open worldissa, tässä sentään kaupungissa liikkuminen on jotain ihan muuta. Ja taistelut huomattavasti monipuolisempia, kuin samojen vihollisten ammuskelu samoilla aseilla.

No siis autot menee kiskoilla, kääntyy risteyksistä kuin kiskoilla. Ne liitää siinä päällä ennalta määrättyä reittiä kuin ratikat. Se on aivan uskomattoman kamalan näköistä. Ne on täysin irrallisia objekteja siellä, mitkä ei ikäänkuin kuulu siihen maailmaan.
Jos osuu toisiinsa, toinen autoista katoaa.

Ihmiset menee yhdessä läjässä ilman mitään tarkoitusta ja myös täysin kulissia. Eli juuri sellaista mitä niiltä voi odottaa silloin kun menet ilmassa. Taustalla olevaa elämää.
Mutta jos maassa kävelee toistensa läpi, näyttävät tönköiltä kuin mitkä, niin Super Mario Odysseyn kaupunki mappi on oikeasti hyvin lähellä totuutta.

Jopa siinä mafiassa ihmiset kävelee ja autot ajaa edes siten et ne kuuluu siihen maailmaan.

Tosi hyvä esimerkki on juuri se, että poliiseja voit lyödä, voit hajottaa poliisien edessä roskikset jne, eikä ne edes reagoi siihen sanomalla mitään. Ei sua ole olemassa niille siinä.
Tai jos ammut seiteillä jotain, menee vain läpi ja se on siinä.

”Ryöstöt”...täysin irrallisen tuntuisia, eikä muu maailma juurikaan siihen reagoi. Pällistelee siellä vaa jossain.
Siinä voit tapella miten vaan ja vihuja pyöritellessä menee siviileistä läpi jne.

Kyllä niissä aika valtava ero on Jopa AC ja Mafia peleihin.
Tässä ne ei oikeastaan ole edes osa kaupunkia, vaan kiskoilla meneviä objekteja.
Kyllä se vie immersion ihan täysin, eikä sinne kadun tasolle vain halua mennä.

Kaupunki on arkkitehtuurisesti ja grafiikaltaan upea. Mutta elävä se ei todellakaan ole. Kasa vahanukkeja kiskoilla ei ole eläväinen kaupunki..

Eikä se tee open worldistä sen eläväisempää, tai upeampaa et siinä liikutaan eri keinoin. Huomattavasti parempi tapa olisi toteuttaa siten, ettei maahan pääse, paitsi esim ryöstöjen ajaksi. Silloin tuo kulissi toimisi oikein hyvin. Eikös aikanaan joku hämispeli näin toteutettukin?

Ja kyllä kaikissa muissa open worldeissä sentään siellä voi jotain tehdä. Tässä ei voi mitään, eikä mikään reagoi sun tekemisiin. Vain noukitaan ennalta kerrottu asia paikasta x. Mennään tappelemaan paikkaan A ja siitä paikkaan B.
Tuo on kuin elokuvien lavasteet, mutta ilman ihmisiä.
 
Jäi tulematta sekä Pelaajalehti julisteineen että itse peli joka oli gigantin tarjouksesta tilattu. Minkälainen arvio/tuomio oli annettu Pelaajan toimesta?

Päätoimittaja Miika Huttunen arvostellut, yleisarvosanalla 9: "Insomniacin Spider-Man tekee Hämähäkkimiehelle saman kuin Arkham Asylum teki Lepakkomiehelle - sankarin parhaan peliesityksen."
 
4h ehdin eilen pelailla ja kyllähän tuo maistui yhtä hyvältä kuin arkhamit. Omenaa kyllä komppaan tuossa, että kaikki etsittävä ilmestyy samantien kartaan on melko tylsä ratkaisu. Olisi kyllä mahtava lisä jos asetuksista saisi reput kartalta pois, mutta kai sieltä edes mini-mapin sai pois, en hoksinut itse sen tarkemmin tutkia. Ja Arkhamissa oli kaupungin katot täynnä riddlerin trophyja, joissa osassa oli hyviä puzzlejakin. niin siihen nähden tulee petyttyä kun katoilta löytyy vain puluja ja nuo reput jotka saa kerättyä noin vain.

Tarina vaikuttaa oikein hyvältä, joskin siinä paistaa vähän läpi se, että hämiksen seikkailut pitäis olla edes jossain määrin tuttuja. Toisaalta olisi ehkä ihan siistiä kokea tuo ilman mitään backgroundia ja hamoista ei tietäisi mitä tyyppejä ne on.

Combat ja kaupungissa liikkuminen on tosiaan pirun siistejä, joskin napeissa menee vielä sekaisin, mikä toi hauskoja tilanteita missä piti kesken taistelun piiloutua seinän taakse roikkumaan.

Mutta tänään jatkamaan ja toivottavasti ei käy Omenoita (eli tule bugeja vastaan)
 
No siis autot menee kiskoilla, kääntyy risteyksistä kuin kiskoilla. Ne liitää siinä päällä ennalta määrättyä reittiä kuin ratikat. Se on aivan uskomattoman kamalan näköistä. Ne on täysin irrallisia objekteja siellä, mitkä ei ikäänkuin kuulu siihen maailmaan.
Jos osuu toisiinsa, toinen autoista katoaa.

Ihmiset menee yhdessä läjässä ilman mitään tarkoitusta ja myös täysin kulissia. Eli juuri sellaista mitä niiltä voi odottaa silloin kun menet ilmassa. Taustalla olevaa elämää.
Mutta jos maassa kävelee toistensa läpi, näyttävät tönköiltä kuin mitkä, niin Super Mario Odysseyn kaupunki mappi on oikeasti hyvin lähellä totuutta.

Jopa siinä mafiassa ihmiset kävelee ja autot ajaa edes siten et ne kuuluu siihen maailmaan.

Tosi hyvä esimerkki on juuri se, että poliiseja voit lyödä, voit hajottaa poliisien edessä roskikset jne, eikä ne edes reagoi siihen sanomalla mitään. Ei sua ole olemassa niille siinä.
Tai jos ammut seiteillä jotain, menee vain läpi ja se on siinä.

”Ryöstöt”...täysin irrallisen tuntuisia, eikä muu maailma juurikaan siihen reagoi. Pällistelee siellä vaa jossain.
Siinä voit tapella miten vaan ja vihuja pyöritellessä menee siviileistä läpi jne.

Kyllä niissä aika valtava ero on Jopa AC ja Mafia peleihin.
Tässä ne ei oikeastaan ole edes osa kaupunkia, vaan kiskoilla meneviä objekteja.
Kyllä se vie immersion ihan täysin, eikä sinne kadun tasolle vain halua mennä.

Kaupunki on arkkitehtuurisesti ja grafiikaltaan upea. Mutta elävä se ei todellakaan ole. Kasa vahanukkeja kiskoilla ei ole eläväinen kaupunki..

Eikä se tee open worldistä sen eläväisempää, tai upeampaa et siinä liikutaan eri keinoin. Huomattavasti parempi tapa olisi toteuttaa siten, ettei maahan pääse, paitsi esim ryöstöjen ajaksi. Silloin tuo kulissi toimisi oikein hyvin. Eikös aikanaan joku hämispeli näin toteutettukin?

Ja kyllä kaikissa muissa open worldeissä sentään siellä voi jotain tehdä. Tässä ei voi mitään, eikä mikään reagoi sun tekemisiin. Vain noukitaan ennalta kerrottu asia paikasta x. Mennään tappelemaan paikkaan A ja siitä paikkaan B.
Tuo on kuin elokuvien lavasteet, mutta ilman ihmisiä.

No itse en kyllä kaipaakaan niiltä sen kummempaa hämis-pelissä. Minusta on kuitenkin hienoa, että siellä on sitä porukkaa ja niitä autoja eikä kadut ole vain autioita, sillä se jos mikä rikkoisi immersion oikeasta NYC:stä. Saati sitte, että kadulle ei pystyisi menemään ollenkaan ollenkaan...

Ja sitä juuri tarkoitin, että kaikissa muissa open world peleissä se kaikki tapahtuma on siellä maan tasolla niin tottakai siellä voi jotain tehä. Toisin sanoen niitä itseään toistavia tehtäviä mitä tässä tehdään siellä kattojen yllä. :D Tässä vain suurinosa tehtävistä tapahtuu siellä ylhäällä niinkun tässä pelissä kuuluukin ja maataso on sitten vähän "tyhjempi".

Ja sitä juuri tarkotin, että tässä liikutaan aivan eri tavalla siellä kaupungissa ja pistetään ukkoa kumoon suht monipuolisesti, että ainakaan itsellä ei tule sitä fiilistä, että taas pelataan samoja tehtäviä jne. Kun taas vaikka Mafiassa tai muissa vastaavissa ajelet autolla paikasta a paikkaan b ammut pahiksia ja ajat takaisin paikkaan a. Tätä on jo tehty niin paljon, että niihin kaipaisi paljon enemmän vaihtelua ja uudenlaista tekemistä noiden lisäksi. Mutta Spider-maninä sinkoilu keskellä upeasti mallinnettua NYC:tä on niin erilaista jo lähtökohdiltaankin, että tuo tehtävien toistavuus on helppo antaa anteeksi. Voihan se johtua vain minusta, koska en ole vielä tähän mennessä pelannut yhtään hyvää ja laadukasta Spider-man peliä ja tämä sen takia iskee pirun kovaa pienistä puutteista huolimatta.
 
Batman fiilistä kyllä taistelussa mutta jotenkin huonommin näin alun perusteella.. vajaa tunti takana ja ei millään mene selkäytimeen nämä näppäimet. Tuntuu avuttomalta räpellykseltä oma taistelu ja kuolo korjannut jo monesti.
 
Batman fiilistä kyllä taistelussa mutta jotenkin huonommin näin alun perusteella.. vajaa tunti takana ja ei millään mene selkäytimeen nämä näppäimet. Tuntuu avuttomalta räpellykseltä oma taistelu ja kuolo korjannut jo monesti.

Johtuisko counter-napin puutteesta? Itellä oli kans kovia vaikeuksia alussa ja kuolo korjas jatkuvasti. Jatkuvasti yritti counteria-painaa, kun spider-sense näky. :D
 
Ylös Bottom