Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Radahn oli sitten isointa paskaa hetkeen. Ei olekkaan hetkeen käämit palaneet siihen malliin. Haastava saa olla, mutta jotain rajaa. Juustotin sitten hyvillä mielin.
 
Radahn oli sitten isointa paskaa hetkeen. Ei olekkaan hetkeen käämit palaneet siihen malliin. Haastava saa olla, mutta jotain rajaa. Juustotin sitten hyvillä mielin.
Kaatui myös tänään. Oli kieltämättä aika erikoinen bossi. Nousi kuitenkin ehdottomasti yhdeksi suosikki bosseistani Souls peleissä, vaikka itse taistelu ei kovin kummoinen ollut. Olipahan siinäkin eeppinen se siirtyminen phase 1 -> 2. Radahnin armorin iskin käyttöön myös samantien, nyt ei tarvitse enää marista siitä, että ei ole löytynyt hienoja varusteita :D.
Taistelu oli hyvin erikoinen ja jotain mitä Souls peleissä ei ole ennen ollut. Käytännössähän se oli ns. joukkotaistelu, jossa summonaaminen oli vähintäänkin suositeltavaa. Aluksi suhtauduin hieman nihkeästi kyseiseen mekaniikkaan, mutta pakko myöntää, että olihan se aika eeppistä ratsastaa kohti Radahnia rinta rinnan muiden soturien kanssa. Mielestäni yksi tällainen erikoisempi taistelu sopii ihan hyvin peliin. Musiikki, taistelukenttä ja ylipäätään se kokonaisuus festivaaleineen teki tuosta pomosta kyllä yhden suosikeistani.
Mainitaan nyt vielä kolmas ”pääpomo” tässä yhteydessä, sillä mielestäni helposti yksi huonoimmista pomoista tässä pelissä.
Pitkä ja vittumainen juoksu pomolle ja phase 1 on täysin turha, joka vain kuluttaa aikaa. En ottanut siinä juuri koskaan osumaa mutta pakko oli aina kuluttaa se muutama minuutti etsien niitä oikeita klooneja, jotta pääsi etenemään oikeaan taisteluun.
 
Sanokaa veteraanit, eli souls peleis ku näkee niitä "haamupelaajia" huitoomassa ym nii onko ne reaaliaikaisia et joku muuki pelaaja täs häröö vai onko ne jotain kummituksia että "tässä joku muuki joskus on ollut"?
 
Kyllähän tämä yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä on, varsinkin kun pelaa PS4 Pro-versiota PS5:llä niin ei ole teknisestäkään puolesta valittamista. Erityisesti pidän siitä kuinka helpoksi tietyt asiat on pelaajalle tehty, hevonen ilmestyy suoraan jalkojen alle ja pikasiirtyä voi mistä vain, nuo poistaa pelaamisesta turhaa stressiä ja pystyy helpommin keskittymään vain olennaiseen. Hevosen ohjastaminen on myöskin aika täydellistä, ei ole mitään valittamista siinäkään.
 
Sanokaa veteraanit, eli souls peleis ku näkee niitä "haamupelaajia" huitoomassa ym nii onko ne reaaliaikaisia et joku muuki pelaaja täs häröö vai onko ne jotain kummituksia että "tässä joku muuki joskus on ollut"?
Muistaakseni pelin sisäinen opas kuvaili noita sanalla "recent", eli ei ole reaaliaikaisia, mutta lähiaikoina tapahtuneita.
 
Kyllähän tämä yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä on, varsinkin kun pelaa PS4 Pro-versiota PS5:llä niin ei ole teknisestäkään puolesta valittamista. Erityisesti pidän siitä kuinka helpoksi tietyt asiat on pelaajalle tehty, hevonen ilmestyy suoraan jalkojen alle ja pikasiirtyä voi mistä vain, nuo poistaa pelaamisesta turhaa stressiä ja pystyy helpommin keskittymään vain olennaiseen. Hevosen ohjastaminen on myöskin aika täydellistä, ei ole mitään valittamista siinäkään.
Samaa mietin tuosta hevosella ratsastamisesta juuri joku kerta. Siihen on varmasti käytetty paljon aikaa, että se ohjastaminen on saatu niin toimivaksi. Hevosella tulee kuitenkin paljon tässä liikuttua, niin on ihan ensiarvoisen tärkeää, että se on helppoa ja sulavaa. Varsinkin kun monet taistelutkin käydään hevosen selässä.
 
Samaa mietin tuosta hevosella ratsastamisesta juuri joku kerta. Siihen on varmasti käytetty paljon aikaa, että se ohjastaminen on saatu niin toimivaksi. Hevosella tulee kuitenkin paljon tässä liikuttua, niin on ihan ensiarvoisen tärkeää, että se on helppoa ja sulavaa. Varsinkin kun monet taistelutkin käydään hevosen selässä.
Tuo on jopa täydellistä, se hevosen kanssa pelaaminen on niin saumatonta, tulee suoraan alle ja se tottelee todella hyvin. Jos tässä pitäis lähestyä hevosta ja napista hypätä sen selkään niin se muuttaisi tämän pelin täydellistä rytmiä.

Tästä pelistä huokuu rakkaus pelaajaa kohtaan, miten saadaan pelaaja enemmän pelaamaan, unohdetaan kaikki turha!
 
Viimeksi muokattu:
Hevonen on myös hyvä blokkaa jonku pahiksen iskut, sillon ku hyppäät selkään tai poistut, pahis iskee huti.

Tunnin yritin kolmatta bossia mut ei prkl astrologerille tuo on haastava ja viime metreillä tulee aina kuolettava one hit kill. Kyllä se jonain päivänä menee!
 
Radahn oli sitten isointa paskaa hetkeen. Ei olekkaan hetkeen käämit palaneet siihen malliin. Haastava saa olla, mutta jotain rajaa. Juustotin sitten hyvillä mielin.

Käytitkö tässä niitä taistelukentällä löytyviä sankareita? Heti kun huomasin, että niitähän ilmestyy lisää taistelun edetessä koko homma muuttui huomattavasti helpommaksi. Muut ottavat aggroa ja itse voi keskittyä täsmäiskuihin ja staggerointiin.

Radahn on myös omia lemppareita koko From Software -historiassa. Ihan mielettömän eeppinen taistelu, joka toi Final Fantasy -pelit mieleen parhaimmalla mahdollisella tavalla.
 
Mainitaan nyt vielä kolmas ”pääpomo” tässä yhteydessä, sillä mielestäni helposti yksi huonoimmista pomoista tässä pelissä.
Pitkä ja vittumainen juoksu pomolle ja phase 1 on täysin turha, joka vain kuluttaa aikaa. En ottanut siinä juuri koskaan osumaa mutta pakko oli aina kuluttaa se muutama minuutti etsien niitä oikeita klooneja, jotta pääsi etenemään oikeaan taisteluun.
Aika suoraviivainenhan ja lyhyt se reitti sinne oli. Pihan yli oikealla siltakaaren pätkää kohti ja siitä ylös ja ollaankin jo melkein perillä. Toki jos ei ollut tutkinut paikkoja niin siellä saattoi olla yksi lisäeste matkalla, mutta kyllä tässä toistaiseksi on tuntunut olevan aika suorat reitit bosseille. Ja mitä itse matsiin tulee, musta se oli ihan hauska, ekasta vaiheesta tuli mieleen DS3:n Deaconit. Eilen avustin siinä neljä kertaa, kaikki meni aika vauhdikkasti kolmen hengen tiimillä ja palkinnosit 10k runea. Itse käytin susia omassa matsissa joka taisi kaksi yritystä vaatia, en ollut varautunut toiseen vaiheeseen.

On tuo kyllä hieno. Viikon verran nyt pelaillut (lv76, 80h). Ekan linnan bossit meni ekalla yrityksellä, tosin olinkin jotain lv50... Olen 'vähän' tutkinut paikkoja, kun tapana on se että ensin tehdään kaikkea muuta paitsi sitä jota pitäisi, vasta sitten kun on pakko ja peli ei muuten etene palataan oikealle reitille. Kartasta sai auki todella paljon, hevonen on kyllä todellinen game changer tässä. Sillä pääsee isompien vihujen ohi ja osaan hevosenselästä taikominen ja huitominen toimii hyvin.

Radahnia kävin jossain varhaisemmassa vaiheessa kurkkaamassa ja totesin että moro, joskus myöhemmin sitten. Kohta varmaan pitää sitä katsoa uusiksi.
 
Täytyy ehkä turvautuu apuun siinä kolmannessa pomossa, tai sitte hp:ta kerättävä lisää, yks tietty isku aina tappaa, kilpee ehkä kokeiltava onko hyötyä
 
Oottexte viel tapellut sen jonnen kans siel rountable hoodis? Meinaan se tuotti mulle varmaa eniten vaikeuksia tähää mennes, jäi aikoinaan 30k runeiki sinne sen takia kun ei vaa pystynyt. Kunnes vihdoin löysin täydellisen tavan murhata sen, piti oikee vireo tehrä!


Juu, eilen kävin kurkkaamassa ja toisella yrityksellä meni kun osasi varautua. Mulla on käytössä edelleen prisonerin aloitus-estoc, tosin se on cold ja +17. Taikakepiksi vaihdoin DHQ:n +16. Magic Glintblade on edelleen kanssa aika ahkerassa käytössä. Shieldin takaa tökkimällä hoituu aika paljon.

Minibosseista on melkeinpä parhaiten jäänyt toistaiseksi mieleen 'juhannuskylän' elastinen. You'll know what I mean. :)
 
Nyt on sellainen 55h takana ja itse huomaan että peliä kannattaa pelata suosiolla vähän pienemmissä pätkissä. Tai ainakin pilkkoa osiin.

Itsellä jännitys ja stressi on läsnä kokoajan; milloinkaan ei tiedä mistä kulmasta pomppaa joku vihulainen joka niittää sinut riekaleiksi. En itse vaan jaksa päämäärätöntä tutkimista paikasta toiseen koska se vie jollain tavalla kaiken energian, jos ei tiedä mitä kohti menee. Sen takia olen fuskannut wikivinkkien avulla, että haen kyseisen alueen kartat ensiksi ja sen jälkeen pilkon kartan alueeksi jotka päätän tutkia yksi kerrallaan. Pelin laajuus yllätti ja tulee sellainen yltäkylläisyyden tunne että kun pitäisi tehdä ja kokeilla kaikkea. Itsellä kun on vielä sellaista vikaa että kaikki nurkat on tutkittava.

Onko muilla sellaista fiilistä että peli on liian pitkä? Vai onko teidän mielestä vaan hyvä että matskua on hurja määrä jota käydä ja napostella mahdollisesti kuukauden verran putkeen? Joskus peleissä kaipaa vanhoja aikoja, vaikkapa itselle se kaikkien aikojen suosikki, Metal Gear Solid, jonka läpipeluuseen menee 8-9h, mutta ei minua haittaa jos kokonaisuus ja siihen käytetty aika on muutoin täyttä timanttia.
 
Nyt on sellainen 55h takana ja itse huomaan että peliä kannattaa pelata suosiolla vähän pienemmissä pätkissä. Tai ainakin pilkkoa osiin.

Itsellä jännitys ja stressi on läsnä kokoajan; milloinkaan ei tiedä mistä kulmasta pomppaa joku vihulainen joka niittää sinut riekaleiksi. En itse vaan jaksa päämäärätöntä tutkimista paikasta toiseen koska se vie jollain tavalla kaiken energian, jos ei tiedä mitä kohti menee. Sen takia olen fuskannut wikivinkkien avulla, että haen kyseisen alueen kartat ensiksi ja sen jälkeen pilkon kartan alueeksi jotka päätän tutkia yksi kerrallaan. Pelin laajuus yllätti ja tulee sellainen yltäkylläisyyden tunne että kun pitäisi tehdä ja kokeilla kaikkea. Itsellä kun on vielä sellaista vikaa että kaikki nurkat on tutkittava.

Onko muilla sellaista fiilistä että peli on liian pitkä? Vai onko teidän mielestä vaan hyvä että matskua on hurja määrä jota käydä ja napostella mahdollisesti kuukauden verran putkeen? Joskus peleissä kaipaa vanhoja aikoja, vaikkapa itselle se kaikkien aikojen suosikki, Metal Gear Solid, jonka läpipeluuseen menee 8-9h, mutta ei minua haittaa jos kokonaisuus ja siihen käytetty aika on muutoin täyttä timanttia.
Kyllä itsellä on aina Dark Soulsien, Bloodbornen jälkeen jäänyt aikamoinen nälkä niin itselle tämä kelpaa. Tutkittavaa tosiaan on paljon. Ja paljon eri reittejä samoihin paikkoihin. Vapaaehtoisia alueita ja bosseja on myös todella paljon mutta omasta mielestä nuohous kannattaa kun yleensä sieltä saattaa löytyä jotain tarpeellista. Kaikki NPC questit/salaisuudet. Salaiset paikat ja mitä kautta mihinkin pääsee ja milloin. Itelle tää on kun unelmien täyttymys.
 
Nyt on sellainen 55h takana ja itse huomaan että peliä kannattaa pelata suosiolla vähän pienemmissä pätkissä. Tai ainakin pilkkoa osiin.

Itsellä jännitys ja stressi on läsnä kokoajan; milloinkaan ei tiedä mistä kulmasta pomppaa joku vihulainen joka niittää sinut riekaleiksi. En itse vaan jaksa päämäärätöntä tutkimista paikasta toiseen koska se vie jollain tavalla kaiken energian, jos ei tiedä mitä kohti menee. Sen takia olen fuskannut wikivinkkien avulla, että haen kyseisen alueen kartat ensiksi ja sen jälkeen pilkon kartan alueeksi jotka päätän tutkia yksi kerrallaan. Pelin laajuus yllätti ja tulee sellainen yltäkylläisyyden tunne että kun pitäisi tehdä ja kokeilla kaikkea. Itsellä kun on vielä sellaista vikaa että kaikki nurkat on tutkittava.

Onko muilla sellaista fiilistä että peli on liian pitkä? Vai onko teidän mielestä vaan hyvä että matskua on hurja määrä jota käydä ja napostella mahdollisesti kuukauden verran putkeen? Joskus peleissä kaipaa vanhoja aikoja, vaikkapa itselle se kaikkien aikojen suosikki, Metal Gear Solid, jonka läpipeluuseen menee 8-9h, mutta ei minua haittaa jos kokonaisuus ja siihen käytetty aika on muutoin täyttä timanttia.

Tästä muistaakseni käytiin keskustelua ei niinkää kauan aikaa sitten, mikä on liian pitkä ja mikä on liian lyhyt. Kaikki niin riippuu mistä roikkuu, tässä pelissä se ei itseäni haittaa. Juuri sen takia kun tämä ei ole niin tarinavetoinen joten ei sitä haittaa jos aikaa kuluu, tässä idea on just kaikki se tutkiminen ja ihmettely, jos tarinaa pitkitettäis vaan kaikilla turhilla diibadaaballa varmaa alkaiski väsyy. Ite vaan tykkään että tämä on massiivinen, voi jämähtää bossiin jos niin haluaa tai luovuttaa käydä missä tahansa muualla ja yrittää uudestaan myöhemmin vahvempana.

Mutta toki tämä peli toimii myös pienempinä annoksina, myös isoina maratoneina, mikä tekeeki tästä niin loistavan. Mutta mitään 8h tarina läpijuoksua tästä pelistä on turhaa odottaa.
 
Jos peli on tarpeeksi hyvä, niin pituus ei ole ongelma. Näin oli esimerkiksi Persona 5 kanssa, kuten myös tässä. Aina löytyy jotain uutta ja mielenkiintoista, joka pitää mielenkiintoa yllä. Jotenkin sitä vain haluaa kokoajan tutkia ja nuohota nurkkia :D. Ehkä se johtuu juuri siitä, että ei ikinä tiedä mitä tulee vastaan toisinkuin monissa muissa avoimen maailman peleissä.
Itsellä jännitys ja stressi on läsnä kokoajan; milloinkaan ei tiedä mistä kulmasta pomppaa joku vihulainen joka niittää sinut riekaleiksi.
Oletko pelannut kuinka paljon Soulseja? Muistan, että minulla oli tämä sama juttu ensimmäisten pelien kanssa, mutta nykyään ei samanlaista jännitystä/stressiä ole. Nykyään osaa jo aika hyvin ennakoida missä nurkissa vihuja piileksii ja missä on ansoja yms., myös viestit auttavat näissä.

Katsoin eilen hetken yhtä striimiä ja huomasin, että kaveri on levelillä 130 ja flaskit oli kehitetty tasolle +11.. Eikä ole siis vielä NG+ puolella :D. Hieman on matkaa siis vielä taitettavana kun itse olen reilu 60 lvl ja flaskit +3. Mietinkin, että kuinkakohan pitkälle tässä voi flaskeja kehittää kun nyt jo saa 2 juomaa vetää, että saa HP:t täyteen.
 
Mulla flaskit +8 ja voin luvata että en ole läheskään pelissa kaukana, ei ees koko mappia auki. Level 107 koska grindi. Et kai ne flaskit voi saahha melko "pian" suht isoks ja vahvaks ettei tartte kahta juomaa vetää et saa helat täyteen.
 
Oletko pelannut kuinka paljon Soulseja? Muistan, että minulla oli tämä sama juttu ensimmäisten pelien kanssa, mutta nykyään ei samanlaista jännitystä/stressiä ole. Nykyään osaa jo aika hyvin ennakoida missä nurkissa vihuja piileksii ja missä on ansoja yms., myös viestit auttavat näissä.
Olen koittanut Bloodbornea pariinkin otteeseen mutta kesken jäi viimeksi sinne Hemwickin kirkolle. Sittemmin ei vaan jaksanut puurtaa eteenpäin. Elden ringiä olen siis selkeästi pelannut eniten soulspeleistä.

Jotenkin jo nyt väsyttää koko ajatus että taas mennään ratsun selässä, en tiedä johtuuko se jostain jännityksestä/stressistä. Ihan kuin tekisi mieli ottaa päiväunet :D
 
Mulla flaskit +8 ja voin luvata että en ole läheskään pelissa kaukana, ei ees koko mappia auki. Level 107 koska grindi. Et kai ne flaskit voi saahha melko "pian" suht isoks ja vahvaks ettei tartte kahta juomaa vetää et saa helat täyteen.
Missä oot grindannu muute? Koittanu ettiä hyvää paikkaa mut ei viel tullu vastaan.
 
Missä oot grindannu muute? Koittanu ettiä hyvää paikkaa mut ei viel tullu vastaan.

Siitä lucaria academy porteista mikä onkaan reippaasti ylöspäin pohjoisee mesta nimeltään abandoned coffin, siinä on 3 trollia jotka tiputtaa 1100 runee per tappo ja jos kilkutin niin 1333 per tappo tjsp, lähes 4k per rundi ja melko nopeeta touhuu. Ennen grindasin sitä yhtä trollia siinä mikä on third church of marikan vieressä alkumappi joka antaa tonnin per tappo, seki ihan ok ja nopee. Oha nää grindit siis hitaita mut kyl siinä kun pariki tuntii vääntää nii saa jo ihan kivan summan.

Mut mitään ihanteellista en itekkä viel oo löytänyt mitä oli esim DS remakes tai bloodbornes josta saa tyylii 10k per lyhyt rundi, ehkä täs viel semmosiaki tulee vastaan mut toistaseks ei oo ollut tarvetta. Tosin nyt alkaa olee per levu jo niin kallista et saa kyl tovin näit trollei hakata, enkä ala ellei oo ihan pakko. Toisaseks pärjännyt nyt näillä grindeillä mainiosti.

Edit: Pistin pari kuvaa niin ei tartte pohtia et mikä ylöspäin mistä mikä pohjoinen. Nii tos mestas ne 3 trollia mitä oon grindannu.

grind1.jpggrind2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom