Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meitsi suosiolla grindaa jo melko alkuvaihees niin paljon ku jaksaa, ihan vaan sen takia et sit voi "huilia" ja päästä helpommalla eteenpäin. Alkuu tuli oravilta ja lampailta turpaan, sit grindiä ja päästy taas mukavasti etiäpäin. Sekä vanhoista tottumuksista olen itte laittanut lähes kaiken str ja dex ym. Kun pääpainotteinen meininki on kuitenkin huitominen niin haluu mahd iso raakaa melee damaa tehrä. Sit tietenkin vigoriin ja sit loput ripottelee magiciin tai milloin mihinkii. Mut kukin tyylil, itte oon vaa melee miehii nii str on tietenkin se paras vaihtoehto. Ellen ny oo ihan jotain väärin ymmärtänyt.

Löytyy nyt ihan ok uus grindi mestaki, jos käyttää sit kilkutinta mikä antaa enemmän runei nii 3 jotain örkkiä jotka tiputtaa 1333 runee per tappo, suht helppoi viel. Aattelin hetken asuu tääl ja sit jatkaa etiäpäin.

Toi statsien resetointi on kyl hyvä uutinen jos ns "mokaa" voi miettii uusiks. Aikasemmin tommosii ei oo tainnu olla?


No tos on hetken runei grindannut, mä oon lvl 74 ja tuntuu et oon sen eteen asunut grindi mestoil.
Ainakin kolmosessa oli. En ainakaan itse suosittele liiallista farmaamista. Siitä seuraa pelin taisteluiden oppimattomuus. Ja pelin lopussa alkaa maistumaan kakka suussa.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin kolmosessa oli. En ainakaan itse suosittele liiallista farmaamista. Siitä seuraa pelin taisteluiden oppimattomuus. Ja pelin lopussa alkaa maistumaan kakka suussa.

No joo ei nyt oo kyse mistään hulluista grindeistä, lähinnä mitkä jotkut aseet on vaatinut + hieman päälle. Ei liian vähän eikä niin että kerrallaan 20 millii :p hulluksha siin tulee. Semmonen terve järkinen grindi ihan ok ettei nyt ihan paperia ois. Ja kyllä se kakka maistuu silloinki jos kuolee ykkösel.
 
Viimeksi muokattu:
Toi statsien resetointi on kyl hyvä uutinen jos ns "mokaa" voi miettii uusiks. Aikasemmin tommosii ei oo tainnu olla?

Kakkosessa ja kolmosessa ainakin oli mahdollisuus resetoida levut, mutta muihin ei nyt ihan varmaks riitä muistikuvat.
 
Löytyy nyt ihan ok uus grindi mestaki, jos käyttää sit kilkutinta mikä antaa enemmän runei nii 3 jotain örkkiä jotka tiputtaa 1333 runee per tappo, suht helppoi viel. Aattelin hetken asuu tääl ja sit jatkaa etiäpäin.
Mistäs tommone kilkutin löytyy?
 
Mistäs tommone kilkutin löytyy?

Abandoned Cave, se toinen? vai mikä alue onkaan punainen sellainen. Jotain ihme mönjää siin luolas ja lopussa pomo taistelu jolta saa sen kilkuttimen, eihän se paljon boostaa sitä runejen määrää mut kyl jos paljon grindaa tekee se jo loppupeleis aika paljon.
 
Ainakin kolmosessa oli. En ainakaan itse suosittele liiallista farmaamista. Siitä seuraa pelin taisteluiden oppimattomuus. Ja pelin lopussa alkaa maistumaan kakka suussa.
Tapansa kullakin. Itselläni on Soulsborne-peleissä tapana surutta grindata, juustottaa sekä co-opata pelit sellaisiksi, että mahdollisimman vähän pitää hampaat irvessä vääntää. Ainoa Soulsborne-peli, jossa se kakkelin maku alkoi maistumaan yhä enemmän ja enemmän, oli nimenomaan se ehkä eniten taistelujen tarkkaa oppimista vaatinut Sekiro. Jaksoin kahta bossia vaille loppuun, mutta sitten tuli totaalinen puutuminen tuohon opetteluun Owl Fatherin toisessa kohtaamisessa, ja peli jäi lopulta kesken. Enkä kyllä sitten mitenkään ole sen jälkeen saanut itseäni motivoitua sitä jatkamaan.

Itselleni pelit ovat loppujen lopuksi rentoutumista ensisijaisesti, joten sellainen liian kova suorittamiseen ja suoranaiseen elitistiseen pelaamiseen viittaava pelaamisen tapa ei kiinnosta. Mutta tosiaan eri tapoja saa toki olla, eikä oikeaa ja väärää tapaa ole määriteltävissä kuin yksilötasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei, siis on ihan hieno yrittää näis peleis kymmenen ehkä kaksikymmentäki kertaa joka on jo kyl liikaa. Siinä on hienous ja hauskuus kaukana, kyl haastetta saa olla ja pitääkin mut ei se tee siitä sen hienompaa että "yritin 200 kertaa ja vihdoin sit viimeisel lyönnil onnistuin ja itte oli jo kuollut mut viime hetkel sain sen huh huh, ei mennyt kun koko ilta". Kyl nyt ku on grindannut, palasin alkualueelle ja siel meni lepposasti pienemmät bossit ja isommat nii ei oo joutunut (vielä) kärsimään, niiku sanoin et itte grindaan sille tervejärkisesti jotta voi "huilia" ja pelata peliä eteenpäin, eikä että suorittaa hampaat irvessä kun se seinä jokatapauksessa tulee vastaan ja näis peleis se grindi on jokatapauksessa edessä nii miksei tee sitä alkuun?

Level 87 nyt ja mielestäni se on täs vaihees viel aika pieni levu mut helpotusta tuonut. Kyl ku isoon pomoon huitasee on siitä lähettävää enemmän ku se 1ml helaa ja itte kuolet ykkösel ja siinä yritä nyt sit vääntää.
 
Tänään nähtiin sekin ihme että eräs luola sisälsi sitten illusionary walleja oikein roppakaupalla. Olin jo tottunut siihen, että ilmoitukset ovat feikkejä mutta oli pakko kokeilla kun ensin viestissä on että ”he is not lying” ja jatko että ”illusionary wall”. :D

Souls-opit ovat vielä sen verran ytimessä että jokaista aarre-arkkua tulee mätkäistyä ennen aukaisua.
 
Tapansa kullakin. Itselläni on Soulsborne-peleissä tapana surutta grindata, juustottaa sekä co-opata pelit sellaisiksi, että mahdollisimman vähän pitää hampaat irvessä vääntää. Ainoa Soulsborne-peli, jossa se kakkelin maku alkoi maistumaan yhä enemmän ja enemmän, oli nimenomaan se ehkä eniten taistelujen tarkkaa oppimista vaatinut Sekiro. Jaksoin kahta bossia vaille loppuun, mutta sitten tuli totaalinen puutuminen tuohon opetteluun Owl Fatherin toisessa kohtaamisessa, ja peli jäi lopulta kesken. Enkä kyllä sitten mitenkään ole sen jälkeen saanut itseäni motivoitua sitä jatkamaan.

Itselleni pelit ovat loppujen lopuksi rentoutumista ensisijaisesti, joten sellainen liian kova suorittamiseen ja suoranaiseen elitistiseen pelaamiseen viittaava pelaamisen tapa ei kiinnosta. Mutta tosiaan eri tapoja saa toki olla, eikä oikeaa ja väärää tapaa ole määriteltävissä kuin yksilötasolla.
Joo, ei siinä. Jokainen pelaa tavallaan ja farmaaminen on ihan ok ja sitä hetkittäin joutuu itsekkin tekemään niin ei tarvitse huolehtia että 20,000 tippuu jonnekkin. Enemmän ehkä pointti oli uusille pelaajille ja farmaamiseen ettei mene ja katso jotain ultimate farmaus paikkaa youtubesta ja heilu sielä koko päivää ja sitten alottele pelaamaan. Menee vähän pelin pointti ja oppiminen ohi. Ja sitten kun tulee niitä vaikeampia pomoja (olkoot ne sitten vaikka vaihtoehtoisia) niin saattaa mennä sormi suuhun.

Sekiro oli kyllä hyvin eri tapaus kun nämä perinteiset Souls pelit. Pelistä tykkäsin paljo ja sen menin "oikealla" lopulla läpi, mutta viimeinen bossi oli kyllä ihan järjettömän vaikea ja siihen meni useampi tunti ennen kun se kaatui. Kun pelissä tosiaan ei summoneita tai muita apuja saa niin aikamoinen skill check oli.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, nyt tuli sellainenkin vastaan, että yhdelle alueella (jossa on myös pomo!) pääsi vain kuolemalla tietylle viholliselle tietyllä alueella.. En olisi tätä tiennyt, ellen olisi yhdessä striimissä tätä nähnyt. Paljonkohan tässä pelissä on salaisuuksia, joita kukaan ei ole vielä löytänyt.

Tämä video tarjoili muuten melkoiset huutonaurut.
 
Kyllä siitä quard counterista oli maininta. Muistaakseni siinä vaiheessa kun tapasi ensimmäisen sellaisen kilpi + keihäs sotilaan. Siinä se opastettiin. Toki todella hätäisesti ja yhdellä napin painalluksella sen saattoi helposti missata.

Aivan... No enhän minä tietysti tuollaista aluetta löytänyt, vaan olen nähtävämmin mennyt suorinta tietä ulos. En siis koskaan tippunut kolosta sisään ja mennyt putkea läpi jossa pelin mekaniikat näytettiin.

Menin sinne sitten 40 tuntia myöhemmin ja sain nämä opastukset näytölle :D
 
Olenkohan itsekkin vain kävellyt ulos, kun en muista myöskään noita opastuksia? :D No tuota guard counteria lukuunottamatta muut lienee Soulsbornesta jo selkäytimessä, mutta voishan nuo varuilta vilkaista.
 

KonsoliFINin uudessa podcastissa Jaakko, Niko ja meikäläinen pohtivat vaikeustasoja, lähestyttävyyttä ja sitä, mikä kovassa haasteessa kiehtoo. Jaakkoa houkutellaan myös pelaamaan Elden Ringiä, mutta millä menestyksellä?
 
Olenkohan itsekkin vain kävellyt ulos, kun en muista myöskään noita opastuksia? :D No tuota guard counteria lukuunottamatta muut lienee Soulsbornesta jo selkäytimessä, mutta voishan nuo varuilta vilkaista.

Joo niiku sanoin ei siin paljon menettänyt kun pelityyli sama ku muis souls peleis, olis se silti ollut ihan hyvä alkumuistutus. Tosi helposti siitä kävelee vaa ulos ihmettelee. Ihmettelinki ku tyypit puhui täs jostain tutoriaaleista et ei mulle vaa mittää selitetty.
 
Peli kyl osaa trollata, just grindas 500k päivitti aseen +9 sit on et "noni kuka haluu turpaan" hetken huitoo ja on et noni nyt kaikki on löysii, kunnes tulee joku luola, sit tulee iso pomo. Pari kolme osumaa ja kuolema, häntä koipien välis sit menee tekee jotain löysempää. Saman huomasin niin demons soulsis kun bloodbornes et grindaus helpottaa, tuut vahvemmaks, joskus jopa ylimieliseks grindauksen jälkeen. Mut et ikinä tuu olee ylivoimakas, (en sit tiie mitä tapahtuis jos vetäis levun johonki tyylii maksimiin). Et peli antaa armoa ja jotkut vihut meneeki löysäks, jotkut pomot kaatuu tosi helposti mut sit tulee taas se seinä vastaan.

Tässä on vaan niin loistava tää maailma et mikään pomo ei seiso sun tiellä vaan voit jatkaa muiden asioiden parissa, tietenkin sit ne tarinapomot tai jotkut jotka vaatii sen pomon pois tieltä, mut valikoima jatkaa jotain muuta on aivan eri luokassa mitä aikasemmissa soulseissa.
 
Peli kyl osaa trollata, just grindas 500k päivitti aseen +9 sit on et "noni kuka haluu turpaan" hetken huitoo ja on et noni nyt kaikki on löysii, kunnes tulee joku luola, sit tulee iso pomo. Pari kolme osumaa ja kuolema, häntä koipien välis sit menee tekee jotain löysempää. Saman huomasin niin demons soulsis kun bloodbornes et grindaus helpottaa, tuut vahvemmaks, joskus jopa ylimieliseks grindauksen jälkeen. Mut et ikinä tuu olee ylivoimakas, (en sit tiie mitä tapahtuis jos vetäis levun johonki tyylii maksimiin). Et peli antaa armoa ja jotkut vihut meneeki löysäks, jotkut pomot kaatuu tosi helposti mut sit tulee taas se seinä vastaan.

Tässä on vaan niin loistava tää maailma et mikään pomo ei seiso sun tiellä vaan voit jatkaa muiden asioiden parissa, tietenkin sit ne tarinapomot tai jotkut jotka vaatii sen pomon pois tieltä, mut valikoima jatkaa jotain muuta on aivan eri luokassa mitä aikasemmissa soulseissa.
Joo ihan sama fiilis oli tänään. Palasin Caelidiin vierailtuani siellä viimeksi aivan liian pieni levelisenä. Nyt vihut kuitenkin kaatui helposti ja pari pomoakin onnistuin voittamaan. Itsetunto katossa ylimielisenä taistelen tieni yhden tornin alakertaan josta löytyikin taas sellainen pomo, joka heitteli meikäläistä kuin märkää rättiä :D.

Täytyy pari yritystä antaa vielä ensi kerralla mutta voi olla, että joudun vetäytymään häntä koipien välissä.
 
Sain pelin vihdoin eilen. Nyt 10h pelattuna confessorilla ja täytyy kyllä sanoa, että on muuten pirun vaikea peli lopettaa.:D Kokoajan löytyy jotain uutta tutkittavaa ja open world on tehty kyllä upeasti tukemaan tätä tyyliä avata maailmaa. Todella mukavaa vaihtelua noihin checklist open world asetelmiin. Vaikka en mikään souls-veteraani olekkaan niin hyvin päässy taistelusta jyvälle ja muutama pikkupomokin jo kaatunut. Mistä se johtuu, että näissä peleissä tuo ihan perus rivivihollisryppäiden kaataminen tuo sellaisen onnistumisen tunteen mitä missään muussa pelissä ei tunnu tulevan edes loppupomon kaaduttua?
Niinkuin epäilinkin niin tää peli sopii itselle huomattavan paljon paremmin kun muut souls-pelit juuri siitä syystä, että ei tarvi jäädä junnaamaan pomolle joka ei vaan kaadu vaan voi tehdä välissä jotain muuta. Tässä vaiheessa oikeastaan ainut soraääni tulee tuosta fps seilailusta ps5:llä, kai olen sitten sille jotenkin yliherkkä mutta se häiritsee aikalailla, ei kuitenkaan niin paljon että malttaisi pelaamisen lopettaa sen takia.:D Taitaa jäädä kyllä horitsonit ja dying lightit hetkeksi aikaa tauolle tämän ja gt7 takia..

Edit:Nyt kaatui vielä margittikin noin 25 yrityksen jälkeen.:D
 
Viimeksi muokattu:
Harmillisesti ollut työkiireitä, mutta kai tämä tässä hiljakseen etenee :D 27h näyttää nyt olevan mittarissa ja leveleitä kerääntynyt 41 prisonerille. Godrick kaatui tuossa taannoin ja nyt ilmeisesti ollaan seuraavassa "päätarinan" paikassa
Raya Lucaria Academy
. Tuntuu tää mesta hieman haastavalta et kai tässä mennään hiukan taas tutkimaan maailmaa ja palataan asiaan myöhemmin.
 
Tuli nollattua statsit ja "aloitettua alusta" kun mahis siihen tuli. Nyt vaihdoin dex/faith > dex/int ja aseena jää-scythe. Melko eeppinen meininki ku tulee bleed+frostbitea aseesta ja toi skilli on kans melko op... :D alko toi salaman heittely tylsistyttään niin kokeillaan nyt tätä vaihteeksi.

Kokeilin myös invaasioita kun yksi sivutehtävä näin vaati, mutta se ei ehkä oo mun juttu. Kävi sääliksi ku bossia ennen ois pitäny vaikeuttaa jonkun hankalaa runia ja yhden poloisen vihut listi ku varmaa oli paniikissa vain nähtyään mut :D
 
Oottexte viel tapellut sen jonnen kans siel rountable hoodis? Meinaan se tuotti mulle varmaa eniten vaikeuksia tähää mennes, jäi aikoinaan 30k runeiki sinne sen takia kun ei vaa pystynyt. Kunnes vihdoin löysin täydellisen tavan murhata sen, piti oikee vireo tehrä!

 
Ylös Bottom