Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Muuten samaa mieltä kaikesta, mutta kyllä Elden Ringissäkin varsin selkeä suunnan näyttö on tarinassa etenemisen kannalta. Se sellainen tähtisumu/kultasumu kartalla näyttää varsin selkeästi etenemissunnan mikäli haluaa edetä päätarinassa.
Joo onhan se selkeä minne pitää mennä, mutta toisaalta voi tulla hankaluuksia jos vain suoraan menee päätarinaa eteenpäin.
 
No niin tuli taas palattua tämänkin pariin, jos vaikka pääsis läpi ennen dlc:tä. Tämähän on todennäköisesti paras peli kautta aikojen itselle (sen miten nyt pelejä lopulta voi genrejen välillä edes vertailla), mutta silti tämäkin jäi kesken muiden kiireiden keskellä.

About 140h näyttää mittari ja nyt on todennäköisesti loppubossit enää jäljellä (tarinan osalta) ja turpaan on tullut jo varmaan lähemmäks parisen kymmentä kertaa. Muuten kyllä tuntuu et tämä int buildi on ollut kokonaisuutena aika ez mode. Bleed tuossa toisella hahmolla työn alla ja oikein pelottaa jo valmiiksi miten sillä tulee osasta bosseista selviämään.
 
No niin rullashan ne lopputekstit lopulta :D Puumesta vielä tutkimatta kokonaan, mutta muita suurempia alueita tuskin enää on jäljellä. Säkillinen dragoneita yms on tosin lahdattavana ja varmaan muutenkin paljon kaikkea minkä ohi on vain juossut, mutta ei tässä mitään tarvetta täysin 100% ole kaikkea tutkia. Joku ehkä 80% on menty sokkona ja jos tästä nyt tosiaan hiukan vielä tutkis paikkoja ennen kuin hyppää wikin pariin katsomaan mitä kaikkea on lopulta jäänyt löytämättä.
 
Kovasti näyttäisi liikkuvan huhuja koko ajan DLC:n julkaisusta, joka olisi lähempänä kuin koskaan. Pelin julkkarista tulee tasan 2 vuotta helmikuun 25. päivä, joten varsin looginen pvmäärä tähän tai ainakin traileriin.

Itse toivon että DLC ei tulis ihan vielä silloin, ihan siitä syystä kun FF7 Rebirth samoilla nurkilla eikä mitenkään riitä aika molemmille ja tuskin DLC:tä muutamassa päivässä ehtii tahkoamaan. Saattavat jonkin verran kilpailla samasta pelaajakunnasta.

Sisällöltään toivoisin että DLC keskittyisi enemmän hyviin rakennettuihin Legacy Dungeoneihin ja pomoihin, avointa maailmaa ja niitä perus luolastoja on jo ihan tarpeeksi normi pelissä. Joka tapauksessa Fromin DLCt olleet aina todella priimaa, joten tuskin tarvitsee pettyä.
 
Kovasti näyttäisi liikkuvan huhuja koko ajan DLC:n julkaisusta, joka olisi lähempänä kuin koskaan. Pelin julkkarista tulee tasan 2 vuotta helmikuun 25. päivä, joten varsin looginen pvmäärä tähän tai ainakin traileriin.

Itse toivon että DLC ei tulis ihan vielä silloin, ihan siitä syystä kun FF7 Rebirth samoilla nurkilla eikä mitenkään riitä aika molemmille ja tuskin DLC:tä muutamassa päivässä ehtii tahkoamaan. Saattavat jonkin verran kilpailla samasta pelaajakunnasta.

Sisällöltään toivoisin että DLC keskittyisi enemmän hyviin rakennettuihin Legacy Dungeoneihin ja pomoihin, avointa maailmaa ja niitä perus luolastoja on jo ihan tarpeeksi normi pelissä. Joka tapauksessa Fromin DLCt olleet aina todella priimaa, joten tuskin tarvitsee pettyä.
Jokaisessa Fromsoftin lisärissä on ainakin tähän mennessä ollut aivan uudet alueet, jotka kytkeytyvät jotenkin sitten emopelin maailmaan. Eiköhän nytkin mene jotenkin samaan tapaan.

Ja sitten sillä uudella alueella/uusilla alueilla toki uusia bosseja, uutta lorea sekä uusia taikoja ja aseita. Ihmettelisin, jos ei edelleen tällaisella kokonaisvaltaisella linjalla jatkettaisi, koska se on todellakin toiminut hyvin jo aiemmin.
 
Huh huh mitä uutisia. Gacha, f2p, mobile... niin monta kirosanaa lyhyessä artikkelissa. Tämä tuskin lienee Souls pelien "next evolution" mitä Fromsoftilla on varmasti pähkäilty. Nuo gacha mobiilipelit kait lienee melkosia rahasampoja Japanissa tai Aasiassa ylipäänsä niin bisnes mielessä looginen jatkumo.

Nyt sitä DLC:n traileria kehiin että palautuu tällaisesta järkytyksestä.
 
Nyt on itsellä koittanut se hetki, ettei ole enää mitään pelejä pelattavana. Itseäni on aina hiukan kiinnostanut Elden Ring, mutta jäänyt hankkimatta, koska olen aina pelännyt, että tämä peli on liian haastava itselleni ja hermot ei vain tule yksinkertaisesti kestämään. Itsellä ei ole mitään kokemusta aiemmista souls peleistä. Onko suosituksia kannattaako tätä lähteä minun hankkimaan vai onko fiksumpaa suosiolla vain jättää hyllyyn?
 
Nyt on itsellä koittanut se hetki, ettei ole enää mitään pelejä pelattavana. Itseäni on aina hiukan kiinnostanut Elden Ring, mutta jäänyt hankkimatta, koska olen aina pelännyt, että tämä peli on liian haastava itselleni ja hermot ei vain tule yksinkertaisesti kestämään. Itsellä ei ole mitään kokemusta aiemmista souls peleistä. Onko suosituksia kannattaako tätä lähteä minun hankkimaan vai onko fiksumpaa suosiolla vain jättää hyllyyn?
Soulspelinoviisille sanoisin että tämän on ehdottomasti hyvä peli aloittaa. Lähinnä siitä syystä että pelin avoin maailma antaa niin paljon erilaisia mahdollisuuksia edetä. Jos päädyt jonnekin liian vaikeaa paikkaan, niin vaihda suuntaa. Toki pelissä on ne tietyt "tarinapomot", jotka pitää voittaa, mutta niiden kanssa ei ole mikään kiire, kun pelissä on niin paljon kaikkea muutakin nähtävää. Kun sitten hetken on pyörinyt muualla ja kerännyt hahmolle tasoa ja uusia varusteita, niin voikin palata sinne vaikeaan paikkaan ja homma on heti helpompaa. Tässä on myös paljon helpotuksia, jotka aukeavat pelin edetessä, kuten erilaisia tekoälysummoneita taistelussa auttamaan.

Aikaisemmat FromSoftwaren Souls pelit olivat lineaarisempia, joten niissä näitä vaikean paikan jumeja tulee helpommin kuin Elden Ringissä. Olen itse aika kärsimätön ja silti sain pelattua Elden Ringin läpi ja nautin kovasti kokemuksesta.
 
Tämä on ainoa soulspeli, jota olen pelannut ja sain pelattua läpi. Aikaa meni muistaakseni reilusti toista sataa tuntia. Ajoittain jouduin käyttämään nettiä avuksi varsinkin buildien rakentamiseksi ja joihinkin paikkoihin, jotta homma eteni, mutta tykkäsin kyllä.

Jos samojen paikkojen grindaaminen parempien varusteiden tai hahmon tasojen saamiseksi, ja useampi yritys per pomo ei haittaa, on Elden Ring kyllä läpäistävissä.
 
Soulspelinoviisille sanoisin että tämän on ehdottomasti hyvä peli aloittaa. Lähinnä siitä syystä että pelin avoin maailma antaa niin paljon erilaisia mahdollisuuksia edetä. Jos päädyt jonnekin liian vaikeaa paikkaan, niin vaihda suuntaa. Toki pelissä on ne tietyt "tarinapomot", jotka pitää voittaa, mutta niiden kanssa ei ole mikään kiire, kun pelissä on niin paljon kaikkea muutakin nähtävää. Kun sitten hetken on pyörinyt muualla ja kerännyt hahmolle tasoa ja uusia varusteita, niin voikin palata sinne vaikeaan paikkaan ja homma on heti helpompaa. Tässä on myös paljon helpotuksia, jotka aukeavat pelin edetessä, kuten erilaisia tekoälysummoneita taistelussa auttamaan.

Aikaisemmat FromSoftwaren Souls pelit olivat lineaarisempia, joten niissä näitä vaikean paikan jumeja tulee helpommin kuin Elden Ringissä. Olen itse aika kärsimätön ja silti sain pelattua Elden Ringin läpi ja nautin kovasti kokemuksesta.
Eli pelissä on siis mahdollisuus kierrellä ja grindata omaa leveliä suuremmaksi, jolloin eteneminen on helpompaa... Tämä on kyllä asia jonka kanssa voisin elää!
 
Eli pelissä on siis mahdollisuus kierrellä ja grindata omaa leveliä suuremmaksi, jolloin eteneminen on helpompaa... Tämä on kyllä asia jonka kanssa voisin elää!

Souls-peleissä grindaaminen ei vältämättä ole avain onneen. Kyllähän se helpottaa, mutta sinun pitää joka tapauksessa harjoitella bossien hyökkäyskuviot yritys/erehdys menetelmällä. Paras tapa helpompaa etenemiseen on pyytää onlinen kautta apua, ja edetä co-oppina.
 
Eli pelissä on siis mahdollisuus kierrellä ja grindata omaa leveliä suuremmaksi, jolloin eteneminen on helpompaa... Tämä on kyllä asia jonka kanssa voisin elää!
Näin ainakin itse pelasin. Löysin jopa muutaman sellaisen grindauspaikan, että oma hahmoni oli osassa pomomatseista täysin ylivoimainen, eikä se minua haitannut yhtään. :) Olin myös aina varautunut pakittamaan ja palaamaan vaikeaan paikkaan myöhemmin, jos tuntui yhtään liian vaikealta.
 
Souls-peleissä grindaaminen ei vältämättä ole avain onneen. Kyllähän se helpottaa, mutta sinun pitää joka tapauksessa harjoitella bossien hyökkäyskuviot yritys/erehdys menetelmällä. Paras tapa helpompaa etenemiseen on pyytää onlinen kautta apua, ja edetä co-oppina.
Kyllä grindaus auttaa parhaimmillaan todella paljon soulsborne-peleissä, varsinkin jos löytää ne parhaat grindauspaikat, ja muistaa, että ainoa tehokas hahmon kehittäminen ei tietenkään ole pelkästään se hahmon soul-levelin kautta grindaaminen, vaan erityisen tärkeää on grindata aseita, varusteita ja loitsuja, maailmaa tutkimalla ja shardeja keräämällä, mahdollisimman voimakkaiksi. Tämänkaltaisella kokonaisvaltaisella grindauksella ja sitten hyvään buildicomboon satsaamalla voi aika hyvin välttää kovimmat gitgud-vaatimukset soulsborne-peleissä.

Sekirossa grindaaminen on soulsborne-peleistä vaikeinta, mutta siinäkin se onnistuu sen jälkeen, kun sen erään sivutehtävän suorittaa, jolloin saa maskin, jonka avulla voi sitten Sekirossakin alkaa enemmän hahmoa levuttamaan. Aikalailla pelin loppupuolen juttuja, mutta mahdollistaa tuossakin pelissä grindaamisella pelin helpottamisen niissä pelin ihan vaikeimmissa bosseissa,
 
Viimeksi muokattu:
Satuinpa tsekkaamaan livenä tämän trailerin kun justiin junaan työmatkalta pääsi rauhoittumaan. Huh mitä määriä ihmisiä oli kattomasa pelkkää DLCn traileria, yli 700k ainaki jossain vaiheessa ellei enempi.

Hieno traikku, kesäkuussa sitten. Hyvä ettei nyt tähän alkuvuoden kiireisiin vielä ilmestyny.
 
Ylös Bottom