Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Hienoja luomuksia näyttää porukka tekevän. Ite en oo ennalta jaksanu vielä perehtyä.

Vaan kyllä siinä sit immersio kärsii ku lähdet maailmaa pelastamaan ja suuntaat Riftiin etsimään urhoja rinnallesi ja sieltä jotai Pikachuja, Karvisia ja Nallepuheja lyöttäytyy joukkoon. :D
Itselle tämä pawn-kuvio ei kyllä maistu. Ensinnäkin tämä on täysi kopio siitä ykkösen kuviosta, eikä siinäkään itseäni innostanut. Ja lieveilmiönä sitten erityisesti tuo, että kaiken maailman pelleluomuksia saa pelissään katsella.
 
En muista ykkösestä mutta pyörikö niitä maailmassa satunnaisesti? Jos ei pyöri ni eipä ongelmaa, älä ota tiimiin niitä.
Itselle tämä pawn-kuvio ei kyllä maistu. Ensinnäkin tämä on täysi kopio siitä ykkösen kuviosta, eikä siinäkään itseäni innostanut. Ja lieveilmiönä sitten erityisesti tuo, että kaiken maailman pelleluomuksia saa pelissään katsella.
Mut joo tää kopio vähä huolettaa mitä kattonu videoita. Iha siis koko peliä ajatellen. Jos en ois tienny et katon dd2:n videota oisin voinu luulla kattovani dd1:stä. Samat musat, käyttöliittymä, animaatiot, graafinen ilme, vihut. Onko tämä enemmön joku ykkösen remake yms kuin oikea kakkonen? Sama lähtötilannekin kuin ykkösessä. Sama lohharijumala vie sydämen, lähet perään.
 
Viimeksi muokattu:
En muista ykkösestä mutta pyörikö niitä maailmassa satunnaisesti? Jos ei pyöri ni eipä ongelmaa, älä ota tiimiin niitä.
Muuten joo noin, mutta jos kuitenkin kaipasi apua, niin kai niitä oli otettava? Vai olikos siellä sitten kuitenkin jotain ihan järkevästi tehtyjä pelin omia NPC-hahmoja saatavilla avuksi? Taisi olla, vai oliko? En muista enää varmaksi. Mutta muistelen ainakin, että noita pawneja mukaansa ottamalla oli mahdollisuus saada hiukan leveliltään parempia apureita, jos sellaisia kaipasi ja jaksoi hakea.
 
Muuten joo noin, mutta jos kuitenkin kaipasi apua, niin kai niitä oli otettava? Vai olikos siellä sitten kuitenkin jotain ihan järkevästi tehtyjä pelin omia NPC-hahmoja saatavilla avuksi? Taisi olla, vai oliko? En muista enää varmaksi. Mutta muistelen ainakin, että noita pawneja mukaansa ottamalla oli mahdollisuus saada hiukan leveliltään parempia apureita, jos sellaisia kaipasi ja jaksoi hakea.
Oli muistaakseni jotain pelin omiakin. Ja ykköses ainaki oli enemmistö ihan fiksun näköstä apuria saatavil, oli outojaki nut ne ei sopinu fiiliksee yhtää ni eipä niit tullu otettua.
 


olipahan mahtava video, eihän tässä millään malta odottaa peliä, jotenkin semmoinen tunne että tulen käyttämään tämän pelin kohdalla sanoja "this game is something Special" se nimittäin oikein huokuu videosta.

tämä clippi kuvaa hyvin fiiliksiä videon jälkeen :D

 
Kattelin eilen Fextran videota pelistä ja hän antoi vinkkejä peliin yleisönä uudet pelaajat, tää tekee asiat vähä eri tavoin kuin vois ajatella.

Tässähän on siis ajallisia juttuja, sivutehtävät vanhenee esim. Fextra käytti esimerkkinä kuvitteellista tehtävää jossa lähetään pelastamaan jotain kaukaisesta luolasta.

Esimerkin pelaaja ei ollut varustautunut ja valittu party vähän huono, niin matkaan menee liikaa aikaa ja pelastettava ehtii kuolla luolaan. Tehtävä epäonnistuu, et saa mitään ja nyt oot jumissa luolassa ilman varusteita eikä fasttravelia ole. Ja peli autosavettaa yhtee slottiin niin et voi ladata itseäs takas kaupunkiin.

Tää kuulostaa paperilla raikkaalta tuulahdukselta mutta aloin väkisin miettimään, käykö tämä lopulta liiaksi hermoille. Maailma on noin 4x isompi iuin ekassa ja siinäki se matkaaminen oli jokseenki tuskaa kun oli niitä polkuja juossu ees taas hetken. Kannattaako ottaa enempää kuin pari sivutehtävää kerralla jos ne voi herkästi mennä pielee ku et vaa ehi sinne?

Eikö tämä ole negatiivinen asia myös tutkimisen suhteen? Näissä avoimen maailman ropeissa aina käy niin, että oot matkalla tehtävälle kun huomaat jotain muuta ja lähet tutkimaan. Nyt et periaatteessa voi poiketa koska a) tehtävä feilaa jos hidastelet ja b) varusteet loppuu tai c) keräät roinaa matkalla jollonka oot iha kuormittunut ja kaikesta tulee vaikeeta ku stamina loppuu heti.

Nyt on kyllä itellä hyvin vahvat epäilykset tän suhtee et onko vedetty vähä överiksi.
 
Kuulostaa saman tyyliseltä kuin ekassakin pelissä, tosin siinä ei ajalliset tehtävät ihan niin HC ainakaan olleet. Lähinnä jotkin sivutehtävät piti tehdä ennen tiettyjä päätehtäviä tai niistä tuli failed. Ja pari ihan ajallistakin tehtävää oli, joskin ne oli aika selkeät silloin. Platinaa ku pelistä hankin ja siihen piti kaikki sivutehtävät tehdä, niin sai netistä kyllä apua ettiä että tuli oikeassa järjestyksessä kaikki huomioitua.

Se onko tuo hyvä vai huono juttu, päättäköön jokainen. En kuitenkaan tohon fast traveliin liikaa takertuis. Eiköhän noita ferrystoneja kuitenkin sen verran taas kerry että paikoista pääsee ulos jos tiukka hetki tulee. En jaksa uskoa että olisivat tiukentuneet noissa saantia, kun kerran maailma entistä isompi on.
 
Joo, yks artikkeli sai sen kuulostamaan tosi ankaralta.

Artikkeli

Noi ajalliset tehtävät on ilmeisesti merkattu tiimalasilla jote ehkä ne voi strategisesti suunnitella mite tekee millonki.
 
Joku oli striimannu peliä Twitchissä. Kuulemma tekoäly tarvitsee paaaaljon töitä ja framerate oli aika kamala paikoin.
 
Mielenkiinnolla kyllä odotan arvosteluja. Tässä on nyt sellainen tilanne, että Rebirth menee seuraavalla pelikerralla läpi, joten voin joko hypätä suoraan DD2 kimppuun tai sitten jättää tämän odottelemaan päivityksiä ja alennuksia.
 
Eikö tämä ole negatiivinen asia myös tutkimisen suhteen? Näissä avoimen maailman ropeissa aina käy niin, että oot matkalla tehtävälle kun huomaat jotain muuta ja lähet tutkimaan. Nyt et periaatteessa voi poiketa koska a) tehtävä feilaa jos hidastelet ja b) varusteet loppuu tai c) keräät roinaa matkalla jollonka oot iha kuormittunut ja kaikesta tulee vaikeeta ku stamina loppuu heti.
No jaa. Riippuu vähän. Minusta se on aina ollut vähintäänkin huvittavaa että voi ihan miten haluaa viettää aikaa vaikka mikä maailmanloppu odottaisi parissakin tehtävässä.

Nytkin pelaan FF XVI:n lopputohinoita, joissa aukesi 11 sivutehtävää ja teen niitä niin, että edistän aina lähimpiä eli menee ihan miten sattuu ristiin rastiin. Mietin jopa hetken että pitäisikö yhtä kylän puolustusta jäädä immersion vuoksi tekemään ihan just heti, koska ne möllit on sinne hyökkimässä mutta ajattelin sitten että ei, tämä on pelilogiikkaa, kyllä ne minua siellä odottaa. Ihan kuten se loppumeininki odottaa nuo kaikki 11 sivutehtävää, jotka peli nakkais siihen kohtaan ympäri karttoja.

Jokin keskitie tuohon olisi tietysti ihan kiva saada. Ei sitä jaksaisi että koko ajan pitää stressata tehtävien epäonnistumisesta ja aikarajoista mutta on sekin vähintään huvittavaa että koko maailma odottaa jatkuvasti päähahmon toimia eikä mikään etene jos ei ole itse paikalla.

Ei minulla tuohon ole mitään hyvää ratkaisua mutta tuollainen merkintä on ihan ok. Toisaalta ehkä riittäisi että kerrankin hahmot ihan suoraan tarkoittaisivat sitä mitä sanovat: jos on kiire niin on kiire ja jos vihulaiset on portilla niin ne on, eikä ilmesty sinne vasta kun itse menee johonkin checkpointiin ne aktivoimaan. Ja kiireettömissä tehtävissä myös puheltaisiin rennommin, että kunhan vain ehdit niin käy keräämässä tuhat höyhentä, pliis.
 
Monille varmaan yhdentekevää, mutta tässä(kin) pelissä voi kuulemma ostaa asunnon ja sisustaa ja on siinä kai jotain muutakin virkaa kun vaan istua ja jäpittää siinä.
 
Monille varmaan yhdentekevää, mutta tässä(kin) pelissä voi kuulemma ostaa asunnon ja sisustaa ja on siinä kai jotain muutakin virkaa kun vaan istua ja jäpittää siinä.
Kunhan et valitse verhoja liian pitkään :D
No jaa. Riippuu vähän. Minusta se on aina ollut vähintäänkin huvittavaa että voi ihan miten haluaa viettää aikaa vaikka mikä maailmanloppu odottaisi parissakin tehtävässä.

Nytkin pelaan FF XVI:n lopputohinoita, joissa aukesi 11 sivutehtävää ja teen niitä niin, että edistän aina lähimpiä eli menee ihan miten sattuu ristiin rastiin. Mietin jopa hetken että pitäisikö yhtä kylän puolustusta jäädä immersion vuoksi tekemään ihan just heti, koska ne möllit on sinne hyökkimässä mutta ajattelin sitten että ei, tämä on pelilogiikkaa, kyllä ne minua siellä odottaa. Ihan kuten se loppumeininki odottaa nuo kaikki 11 sivutehtävää, jotka peli nakkais siihen kohtaan ympäri karttoja.

Jokin keskitie tuohon olisi tietysti ihan kiva saada. Ei sitä jaksaisi että koko ajan pitää stressata tehtävien epäonnistumisesta ja aikarajoista mutta on sekin vähintään huvittavaa että koko maailma odottaa jatkuvasti päähahmon toimia eikä mikään etene jos ei ole itse paikalla.

Ei minulla tuohon ole mitään hyvää ratkaisua mutta tuollainen merkintä on ihan ok. Toisaalta ehkä riittäisi että kerrankin hahmot ihan suoraan tarkoittaisivat sitä mitä sanovat: jos on kiire niin on kiire ja jos vihulaiset on portilla niin ne on, eikä ilmesty sinne vasta kun itse menee johonkin checkpointiin ne aktivoimaan. Ja kiireettömissä tehtävissä myös puheltaisiin rennommin, että kunhan vain ehdit niin käy keräämässä tuhat höyhentä, pliis.
Juu joku keskitie olisi paras. Lopulta tän näkee sitte ku saa pelin hyppysiin. Toivon että annettu aika on riittävä ja tarjolla olis myös joku pieni merkki että onko tehtävä vaikea hahmon tasoon nähden. Ettei käy niin että pitää hakea kukka läheiseltä pellolta ja vastassa onki arkkilohikäärme :D
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs mieltä porukka on tuosta että ruudunpäivitys on vain 30fps konsoleilla?

Käsittääkseni tämä on aika nopeatempoinen peli niin hieman itseäni pelottaa ajatus.
 
Mitäs mieltä porukka on tuosta että ruudunpäivitys on vain 30fps konsoleilla?

Käsittääkseni tämä on aika nopeatempoinen peli niin hieman itseäni pelottaa ajatus.
Tuo on itselle ainut syy miksei lähde julkkarissa ostoon kun ei vaan nykyään enää pysty tuolla pelata kun tottunut parempaan. Toivotaan että tulisi päivitys tuohon niin sitten kyllä ostohousut jalkaan, jos nyt arvostelut ei ihan täysin lyttää peliä mitä en kyllä usko.
 
Eikö tämä ole negatiivinen asia myös tutkimisen suhteen? Näissä avoimen maailman ropeissa aina käy niin, että oot matkalla tehtävälle kun huomaat jotain muuta ja lähet tutkimaan. Nyt et periaatteessa voi poiketa koska a) tehtävä feilaa jos hidastelet ja b) varusteet loppuu tai c) keräät roinaa matkalla jollonka oot iha kuormittunut ja kaikesta tulee vaikeeta ku stamina loppuu heti.
Tavallaan mutta mun mielestä tässä (ja ykkösessä myös) täytyisi omaksua vaan erilainen lähestyminen kuin tavanomaisissa open world roolipeleissä. Ei tarvitse tehdä / kokea kaikkea, jos quest menee persiilleen niin se on osa kokemusta. Ykkösessä kryptiset questit kyllä ärsytti mutta toisaalta, ei koskaan tuntunut että jäisi jostain paitsi vaikka niitä ei tee tai ne menee pieleen.

Se on toki ikuinen mielipiteitä jakava asia, mis kohtaan tietyt QoL asiat (kuten vaikka fast travelaus, questien tracking yms.) alkaa sotiin itseään vastaan ja vievät jotain pelikokemuksesta pois jos tehdään kokemuksesta liian käyttäjäystävällistä. Toivottavasti DD2 pysyy hyvän maun rajoissa.
 
Tuli saatua lahjakortti, joten tämä tai Rise of the Ronin menee ehkä sittenkin heti perjantaina ostoon. Riippuen vähän minkälaisen vastaanoton saa.

Ykkösessä oli paljon potentiaalia, vaikken sitä itse ikinä pitkälle pelannut. Tämä vaikuttaa siltä mitä sen pelin piti olla. Pidetään peukut pystyssä että tämä lunastaa odotukset
 
Jos on lootti Rise of the Roninin (ainakin omasta mielestäni) yksi isompia vahvuuksia, samaa voi sanoa myöskin Dragons Dogma 2:sta, näyttää siltä että molempien pelien yksi suurimpia vahvuuksia tulee olemaan Loot ja Itemization eli tämä Fextran video Lootista taas nosti hype levelin melkeinpä Rise of the Roninin kanssa taas tasoihin. se että peli sisältää myös tuota Random Loottia, Static lootin lisäksi on todella iso plussa. tämän kaltaisen peliin kaipaa molempia

Tosiaan itse povaan pelille kovia scoreja ja predictionitkin näyttäisi olevan foorumeilla siellä 85-90 luokassa, oma veikkaus menee myös siihen haarukkaan. ja kyllä povaan siis pelille kovempia scoreja Kun Rise of the Roninille, että uskon että Rise of the Roninin arvosanat on +80 eli jotain väliltä 80-85 kun taas DD2:n kohdalla uskon sen olevan +85. eli jotain välilltä 85-90

tuossa video tuosta lootista.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom