Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

yllättävän koville tuntuu ottavan monella pelin hyvin todennäköinenkin myöhästyminen, kannattaa tosiaan siihen henkisesti valmistautua, myöskin Redditin puolella mitä seurannut keskustelua niin sielläkin on porukka jo sitä mieltä että, myöhästyminen hyvin todennäköisesti tulossa, itse jo sillon kun se traileri tuli ja näin vuoden 2025, niin että julkaisu päivä on tulossa liian nopeasti, ja sanoin jo kaverille silloin että tuskimpa on tulossa 2025, vaan eiköhän se siirry 2026, ottaen juuri huomioon tuon heidän aiemman historian. ja sen että kyseessä on massiivisin ja kunnianhimoisempi peli projekti koskaan, joten suorannainen ihme pitäisi tapahtua että, saisivat pelin tämän vuoden puolella ulos, itseasissa en olisi itse yllättynyt jos peli myöhästyisi vielä muutamaankin otteeseen. niin kun RDR2 kohdalla kävi.

minua henkilökohtaisesti nuo myöhästymiset ei pelien kohdalla hirveästi haittaa, koska yleensä jos peli myöhästyy sille on todella hyvä syy, ja peli tulee vain parempana ja hiotumpana ulos. (kukaan ei varmasti halua tästä uutta Cyberpunkkia, vaikka omalla kohdalla niitä häiritseviä bugeja ei hirvesti sillon ollut mutta onhan se nykyään täysin eri peli), pelejä kumminkin riittää ja aina löytyy jotain muuta pelattavaa.

minua henkilökohtaisesti nuo myöhästymiset ei pelien kohdalla hirveästi haittaa, koska yleensä jos peli myöhästyy sille on todella hyvä syy, ja peli tulee vain parempana ja hiotumpana ulos. (kukaan ei varmasti halua tästä uutta Cyberpunkkia, vaikka omalla kohdalla niitä häiritseviä bugeja ei hirvesti sillon ollut mutta onhan se nykyään täysin eri peli), pelejä kumminkin riittää ja aina löytyy jotain muuta pelattavaa.
Tämä. Mulle on itseasiassa ihan sama tuleeko GTA VI tänä vuonna vai -28. Pelattava ei kesken lopu. En muutenkaan ole ikinä ymmärtänyt GTA:n niin valtavaa suosiota. Ovathan kaikki GTA pelit olleet loistavia ja näyttäneet jopa suuntaa pelien kehitykselle mutta ovatko ne mielestäni maailman parhaita pelejä? Eivät ole.

Tämä. Mulle on itseasiassa ihan sama tuleeko GTA VI tänä vuonna vai -28. Pelattava ei kesken lopu. En muutenkaan ole ikinä ymmärtänyt GTA:n niin valtavaa suosiota. Ovathan kaikki GTA pelit olleet loistavia ja näyttäneet jopa suuntaa pelien kehitykselle mutta ovatko ne mielestäni maailman parhaita pelejä? Eivät ole.
Olen samaa mieltä mutta tämä joukkohysteria on vallannut mieleni GTA6 osalta ja odotan vähintäänkin jumalapelia mikä laittaa kaikki mittarit ja asteikot uusiksi kuten TLOU2 teki 2020. GTA5 aloitin sen seitsemän kertaa ja ikinä oikein lähtenyt kunnes sitten kahdeksannella kerralla vaan pakotin itseni pelamaan sen läpi ja olihan se nyt semmoinen pläjäys. Oli ihan hyviäkin juttuja siellä muttei todellakaan mikään 'gamechanger'

Niin joo ja räpeltänyt myös noi kaikki muutkin GTA pelit kakkosesta saakka. Ja räpeltämisellä tarkoitan että pelannut, mutten muistaakseni läpi sentäs pelannut. Minusta olisi hauskaa jos GTA6 olisi kuten GTA2 ylhäältä kuvattu B luokan peli. Että tätä tämmöistä on nyt sitten odotettu vuosia :D Olisi vuosikymmenen trollaus :D

Viimeksi muokattu:
No laitetaas tähän pieni kooste tähän astisesta keskustelusta:

Ymmärrän kyllä keskustelun, mutta vieläkö tätä on tarpeen montakin sivua jatkaa? Onko jollakin vielä uusia mielipiteitä julkaisun ajankohdasta, tai haluaako joku mahdollisesti vielä toistella näitä aiempia?

Aika kova veikkausliiga kyl menossa! :D

No toisaalta onhan tää ollut tätä samaa jo kauan, mut minkäs teet Rockstar ei anna uutta aihetta ja toisaalta ei tätä ketjua viitti pudottaa alas. Vaikkakin joka kerta kun huomaan että tähän ketjuun on tullut uusi viesti niin sitä toivoo että se olis joku mielenkiintoinen viesti. Tyyliin että ennakkotilaamisen alkamisen päivä julkaistu. Mut toi on varmaan sellainen asia että sitä ei voi olla huomaamatta kun siitä uutisoisi jokainen pelialan media + Rockstarin omat somekanavat

Itellä on myös ikävä ”vanhaa kunnon aikaa” kun esim GTA san andreas tai V oli tuloillaan, tilt.tv foorumeilla juteltiin ihan äärettömiä spekulaatioita/fantasiointia ja sillä itse ainakin pysyin hypejunan kyydissä.

Toki nyt on youtube mistä voi katsoa eri huhuja jne, mutta myös sama itsellä että en halua nähdä tätä ketjua tyyliin sivulla 5 tässä foorumissa.

Tämä on melkein tiedossa että tulee hinta nousemaan, Rockstar itsekkin tietää että tulee myymään miljardeja? vaikka hinta olisikin kalliimpi.

Itse ostaisin vaikka maksaisi 120 euroa, mutta tavallaan harmittaa että luultavasti muutkin pelien hinnat tulee nousee ylöspäin ja kohta ostat ”alennuksesta” pelejä 60 eurolla tms.

No en nyt tiie, onks tää taas näitä "gta vie 750 gigaa". Eiköhän tästä(kin) pelistä tule jotain miljoonaa eri versioo perus 70e köyhien versiosta "super digital deluxe physical editors boss box includes 10million gta online dollars preorder limited time only FOMO" versioita.

Olen tämän veikkauksen kertonut ennenkin, mutta pahoin pelkään, että GTAVI tulee saamaan (ainakin aluksi) vain only digi julkaisun. Jos näin käy, niin ainakin nähdään kuinka moni fyysisiin peleihin vannova muuttaa kantansa.

Haha, olisi kyllä kova kun tuli oikeasti joku "GTA VI: FOMO Edition", joka olisi nimenomaan noin nimetty. Sitten siinä ei edes olisi mitään ekstraa tai merkittävää eroa mihinkään muuhun versioon nähden. GTA VI:n kohdallahan se perusversiokin on "FOMO Edition" koska pitäähän jokaisen päästä heti tuon pariin koska kaikki muutkin tms.

Itse en ole ostamassa jos on A) pelkkä digitaalinen B) merkittävästi kalliimpi kuin pelit tähän mennessä. Onnekseni GTA VI ei ole niin ihmeellinen itselle ollut etteikö voisi odottaa. Tuohon B-kohtaan voisin vielä lisätä että oikeastaan nykyäänkin pelien ovh-hinnat on sellaisia että yhä harvemmin tulee pelejä ihan uutena ostettua, ainakaan ilman tarjouksia.

Sellaista mä jäin miettimään että miten erikois versioita myydään diginä? Ja mihin perustuu väite digistä? Tai tietty kyllähän levyjen tekeminen maksaa mutta ei se varmaan paljon maksa jos vertaa nyt esim gta vi markkinointikuluihin

Ja itse haluan ainakin paperisen kartan mutta sitä tuskin on normiversiossa. Mitä tulee hintaan niin joku 150-200€ oon valmis maksamaan

Sellaista mä jäin miettimään että miten erikois versioita myydään diginä? Ja mihin perustuu väite digistä? Tai tietty kyllähän levyjen tekeminen maksaa mutta ei se varmaan paljon maksa jos vertaa nyt esim gta vi markkinointikuluihin

Juu niin maksaa, mutta aina jos joku isompi firma vetoaa tuohon niin se kyllä haiskahtaa aika vahvasti.
Otetaan vaikka esimerkkinä psvr2 peli ovrdark jonka fyysinen versio maksaa 31e.
Tuo peli maksaa diginä 30e, mutta fyysisen version mukana tulee vielä latauskoodi do not open pelille joka maksaa diginä 25e.

Tai miten ois clive & wrench jonka collectors edition maksaa n.50e ja sen fyysisen pelin lisäksi mukana tulee kunnon ohjekirja, keräilykortteja, magneetti ja soundtrack cd joten tässä tapauksessa on maksettu jopa kahden levyn tekemisestä.
Kummatkin pelit pienen firman julkaisuja jos isossa mittakaavassa mietitään.

Sitten meillä on miljardi luokan rockstar joka julkaisi rdr2:sta yli 200e erikoisversion jossa ei tullut edes sitä digi versiota pelistä.
En ihmettelisi vaikka tästä tulisi vielä joku kalliimpi versio. Ilman peliä tietenkin.
GTA 4:n erikoisversio oli ihan jees. Hintaa taisi olla joku 100-120e ja siinä tuli pelin lisäksi artbook, sellainen talletuslokero jossa mulla on kaikki rc autojen akut säilössä, kassi jossa mulla on rc autojen varaosat ja työkalut sekä soundtrack cd.
Oikeasti käyttökelpoista kamaa järkevään hintaan.

74-161-007-02.jpg

Onhan tämä peli sellainen OIACG (Once In A Console Generation, ite keksin!) -tapaus, että vaikka sen saisi pelkästään diginä ja maksaisi sata euroa -> ostaisin kirkuen. Ja tämä vannoutuneelta fyysisten pelien ystävältä, joka harvemmin maksaa peleistä täyttä hintaa.

Kuten ollaan nähty, GTA-peli voi olla jopa kerran_kahdessa_konsolisukupolvessa tapahtuva ilmiö.

GTA seiskaa muuten odotellaan sitten aikanaan PS7-, jopa PS8-konsolille.

Ja mihin perustuu väite digistä?

Tämä on siis vaan omaa veikkausta, eikä liity mihinkään faktaan.

Perusteluina voisi pitää, että jos on olemassa joku peli, mikä myy kuin häkä, oli sen julkaisumuoto tai hinta mikä vaan, on se GTA VI. Take Twolla ei ole mitään ongelmaa maksimoida mahdollisimman isot voitot julkaisemalla peli vain diginä. Suuret myynit ovat käytännnössä varmaa.

Tälläkin palstalla on jo muutama kirjoittaja sanonut ostavansa peli vaikka sen hinta olisi $100 (kuten sinäkin), kun tässä hiljattain pelin hintaa spekuloitiin.

Viimeksi muokattu:
Ottaen huomioon että GTA V sai fyysisen version vielä PS5 ja Series X:lle, niin en nää mitään mahista et GTA6 olis digi only. Kyllä ne haluaa sen ihan jokaseen paikkaan saataville ja saattaapa joku sen verran kiven alla olla että tajuaa pelin ilmestyneen vasta sitkun Prismassa kävelee niitten mainoksien ohi. Sit lähtee konsolia ja peliä matkaan hetken mielijohteesta.

Enkä myöskään usko perusversion olevan satasta. Varmasti tulee ties minkälaisia versioita pihalle, mut perusversio on todnäk sen 79,90€ mihin ollaan jengiä yritetty totuttaa. Tosta jos yritetään mennä yli niin kyllä porukkaa jää odottamaan alennuksia tai ostaa fyysisen sit käytettynä.

Varmaan myös aika turha toivo et tän vuoden puolella ilmestyy ellei traileria ala parin kk sisällä tulemaan ja markkinointi lähde silleen isolla rattaalla pyörimään. RDR2 kohdalla myöhästymisestä kertoi aika ilmiselvästi se et se julkasu alko lähenemään, mutta minkäänlaista materiaalia ei ollu hetkeen puskettu pihalle ja markkinointi ei ollu lähteny käyntiin. Tässä vaiheessa taidettiin olla vielä 2017 vuodessa, enkä mitenkään usko et se tuli studiolle itelle yllätyksenä ekaa julkasupäivää ilmottaessa et tohon ei osuta. Cyberpunk teki ihan samaa, ne ilmotti julkasupäiviä ilman toivoakaan niihin osumisesta, koska se on helpompaa viivyttää kun ampua julkasu helvetin pitkälle ja kuunnella sitä vikinää. Tai siis vikinää tulee joka tapauksessa, mut ei joudu niin pitkään kuuntelemaan.

Tän pelin ympärillä jengi tuntuu muutenkin sekoavan, porukalla ihan poskettomia odotuksia ja kaikki epätodennäkösimmiltäkin kuulostavat huhut tjsp niellään ihan koukkuineen päivineen. Ei nyt tarkota tätä foorumia vaan oikeastaan jotain reddittiä tjsp. Humoristisin huhu oli se et tää peli vie jonkun teran tallennustilaa tai jotain muuta ja porukka usko sitäkin koska onhan tää käytännössä jeesuksen kolmas tuleminen.

Siinä kaikki kristallipallosta tällä erää, palataan astialle vuoden päästä ja katotaan mitkä osu ja mitkä ei.

Trailer 2, ja kolme tähteä koska "sensuroitu (yeah right ketä ne hämää)". Kolme tähteä = 3 !!

Eli traileri tulee 2.3!! Tai jenkkityyliin jos päivämäärät menee 3.2!!

Voi pojat otin jo palkatonta vapaata töistä!
Pyh. Tuo kolmonen tarkoittaa että ensin julkaisevat Red Dead Redemption 3:n. Tietysti. Sen jälkeen heti seuraavana päivänä GTA VI.

Ylös Bottom