Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Pienenä puolustuksena se, että ei tämä ainakaan mikään täysin uusi suuntaus sentään ole. Syöminenhän oli "pakollista" jo GTA: San Andreaksessa vuonna 2004. Sekin jäi kai sitten aikoinaan pelaamatta?Minulle taas nämä pakolliset ruokailut on ihan ehdoton ei ei. Tämä taisi olla syy, miksi RDR2 jäi kesken. Jotenkin pystyn sietää rikkoutuvat aseet (tosin GTA:ssa näitä ei ole) jne, mutta en mitään pakollisia ruokailuja. Jos tämä tähän kutoseen tulee, niin jää kyllä pelaamatta. Kyllä, pieni on valitus, mutta vihaan tälläisiä pelisuunnitteluja yli kaiken.
Kyllä vain. Tosin en edes muistanut, että tuossa syöminen oli pakollista. Minulla oli SA vuosia PS2:lla, mutta keskenhän sekin jäi. Syystä tai toisesta.Syöminenhän oli "pakollista" jo GTA: San Andreaksessa vuonna 2004. Sekin jäi kai sitten aikoinaan pelaamatta?
Sulle riittää satoja pelejä, mistä ruokailut puuttuu. Eli ei pelattava lopu. Gta 6 ei tule olemaan sinun peli, näin veikkaan..Minulle taas nämä pakolliset ruokailut on ihan ehdoton ei ei. Tämä taisi olla syy, miksi RDR2 jäi kesken. Jotenkin pystyn sietää rikkoutuvat aseet (tosin GTA:ssa näitä ei ole) jne, mutta en mitään pakollisia ruokailuja. Jos tämä tähän kutoseen tulee, niin jää kyllä pelaamatta. Kyllä, pieni on valitus, mutta vihaan tälläisiä pelisuunnitteluja yli kaiken.
Asia voi olla näinkin. Mistäs sitä tietää. Onneksi tuota valinnanvaraa kuitenkin on. Mutta jos nyt kuitenkin odotellaan, että minkälaisia pelimekaniikkoja sieltä paljastuu, ennen ku spekuloidaan kenelle tämä sopii, ja kenelle ei.Sulle riittää satoja pelejä, mistä ruokailut puuttuu. Eli ei pelattava lopu. Gta 6 ei tule olemaan sinun peli, näin veikkaan..
Vaikea kuvitella että GTA pelissä olisi tuollaisia mekaniikkoja. RDR2 se sopi, koska siinä oli pääasia se larppaus villissä lännessä. GTA:t ovat enemmän vitsejä, koheltamista ja ajelua.Syöminen ja juominen, sekä vastaavat, on ehkä ideatasolla ihan jees mutta käytännössä ne on vain palkkeja, joita pitää sopivalla tasolla. Siksi se ei ikinä ole millään lailla hauskaa vaan yleensä vain helvetin tylsää tai rasittavaa ja yleensä molempia yhtä aikaa.
Syömisen ja juomisen voisi lisätä vapaavalintaisena juttuna, joka ei kuitenkaan menisi siihen että jonkun palkin mennessä tietylle tasolle, alkaa ukko hoippua tms. Samoin jos palkkeja ei ole ja homma on vaikka sitä että syö about 3-4 kertaa päivässä (kuten normaalisti) niin siitäkin tulee lopulta vain ylimääräinen "paina X ruokapöydässä"-suorite, joka on pakko aina hoitaa pois alta että pääsee tekemään jotain järkevää. Samoin tuo "syö normaalisti 3-4 krt / pvä" ei toimi myöskään siksi koska peleissä aika menee niin paljon nopeammin, joten yhden pelisession aikana täytyy syödä "jatkuvasti".
Mikäli syömisiä ja juomisia peleihinsä toivoo, niin minä sitten korotan panoksia: aamupaskalla pitää käydä aina tai ukko paskoo housuihinsa ja juokseminen ja muu vaikeutuu. Sen ottaisin oikeastikin mieluummin kuin tylsät ruoka- ja juomapalkit.
Eli tiivistettynä: ideoina ok mutta käytännössä lisää turhia palkkeja, joita pitää oikealla tasolla. Minä haluan kaiken ylimääräisen tauhkan mieluummin peleistä pois.
Juuri näin. Olivat hyvä lisä RDR2:seen, vaikka kaikki eivät niistä pitäneet. Itse pidin, vaikka toteutus olisi voinut olla vielä parempi. GTA sarjassa pitää kuitenkin säilyttää tietty rentous ja helppous pelaamiseen.Vaikea kuvitella että GTA pelissä olisi tuollaisia mekaniikkoja. RDR2 se sopi, koska siinä oli pääasia se larppaus villissä lännessä. GTA:t ovat enemmän vitsejä, koheltamista ja ajelua.
Tuskin tekevät mitään kovin realistista, kun ei se GTA peleihin sovi ja tuskin kukaan kaipaa sellaista.