Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Minulle taas nämä pakolliset ruokailut on ihan ehdoton ei ei. Tämä taisi olla syy, miksi RDR2 jäi kesken. Jotenkin pystyn sietää rikkoutuvat aseet (tosin GTA:ssa näitä ei ole) jne, mutta en mitään pakollisia ruokailuja. Jos tämä tähän kutoseen tulee, niin jää kyllä pelaamatta. Kyllä, pieni on valitus, mutta vihaan tälläisiä pelisuunnitteluja yli kaiken.
 
Minulle taas nämä pakolliset ruokailut on ihan ehdoton ei ei. Tämä taisi olla syy, miksi RDR2 jäi kesken. Jotenkin pystyn sietää rikkoutuvat aseet (tosin GTA:ssa näitä ei ole) jne, mutta en mitään pakollisia ruokailuja. Jos tämä tähän kutoseen tulee, niin jää kyllä pelaamatta. Kyllä, pieni on valitus, mutta vihaan tälläisiä pelisuunnitteluja yli kaiken.
Pienenä puolustuksena se, että ei tämä ainakaan mikään täysin uusi suuntaus sentään ole. Syöminenhän oli "pakollista" jo GTA: San Andreaksessa vuonna 2004. Sekin jäi kai sitten aikoinaan pelaamatta?

Ei tämä ainakaan itselleni sentään mikään maailmanloppu olisi.
 
Syöminen ja juominen, sekä vastaavat, on ehkä ideatasolla ihan jees mutta käytännössä ne on vain palkkeja, joita pitää sopivalla tasolla. Siksi se ei ikinä ole millään lailla hauskaa vaan yleensä vain helvetin tylsää tai rasittavaa ja yleensä molempia yhtä aikaa.

Syömisen ja juomisen voisi lisätä vapaavalintaisena juttuna, joka ei kuitenkaan menisi siihen että jonkun palkin mennessä tietylle tasolle, alkaa ukko hoippua tms. Samoin jos palkkeja ei ole ja homma on vaikka sitä että syö about 3-4 kertaa päivässä (kuten normaalisti) niin siitäkin tulee lopulta vain ylimääräinen "paina X ruokapöydässä"-suorite, joka on pakko aina hoitaa pois alta että pääsee tekemään jotain järkevää. Samoin tuo "syö normaalisti 3-4 krt / pvä" ei toimi myöskään siksi koska peleissä aika menee niin paljon nopeammin, joten yhden pelisession aikana täytyy syödä "jatkuvasti".

Mikäli syömisiä ja juomisia peleihinsä toivoo, niin minä sitten korotan panoksia: aamupaskalla pitää käydä aina tai ukko paskoo housuihinsa ja juokseminen ja muu vaikeutuu. Sen ottaisin oikeastikin mieluummin kuin tylsät ruoka- ja juomapalkit.

Eli tiivistettynä: ideoina ok mutta käytännössä lisää turhia palkkeja, joita pitää oikealla tasolla. Minä haluan kaiken ylimääräisen tauhkan mieluummin peleistä pois.
 
Minulle taas nämä pakolliset ruokailut on ihan ehdoton ei ei. Tämä taisi olla syy, miksi RDR2 jäi kesken. Jotenkin pystyn sietää rikkoutuvat aseet (tosin GTA:ssa näitä ei ole) jne, mutta en mitään pakollisia ruokailuja. Jos tämä tähän kutoseen tulee, niin jää kyllä pelaamatta. Kyllä, pieni on valitus, mutta vihaan tälläisiä pelisuunnitteluja yli kaiken.
Sulle riittää satoja pelejä, mistä ruokailut puuttuu. Eli ei pelattava lopu. Gta 6 ei tule olemaan sinun peli, näin veikkaan..
 
Sulle riittää satoja pelejä, mistä ruokailut puuttuu. Eli ei pelattava lopu. Gta 6 ei tule olemaan sinun peli, näin veikkaan..
Asia voi olla näinkin. Mistäs sitä tietää. Onneksi tuota valinnanvaraa kuitenkin on. Mutta jos nyt kuitenkin odotellaan, että minkälaisia pelimekaniikkoja sieltä paljastuu, ennen ku spekuloidaan kenelle tämä sopii, ja kenelle ei.
 
Viimeksi muokattu:
RDR2 vaikka alkuun ärsyttikin, syöminen oli tehty jotenkin semmoseksi että siinä rentoutui, ensin metsästit sitten menit johonkin kivaan paikkaan, pystytit teltan ja grillin, paistoit piffit söit, nukuit jne, lihominen ja laihtuminen oli suht simppeli, en muista mitä vaikutusta siinä oli, jotain et läskimpänä jotain oli paremmin mutta toinen asia huonommin ja päinvastoin.

Sit niillä lähinnä just palautettiin helat tai juomalla jotai erikois kossuja sai jotain boosteja, hevoselle syötettiin omenoita ja pistettiin "turbopiikkiä" ettei väsynyt. Mut ei ne missään vaiheessa kyllä alkanut ärsyttää tai että sitä nyt piti jotenkin niin hemmetin paljon tehää ja se alkoi tulee jo niin automaattisesti ja varastoon paistetut piffit pystyi nopeesti valikosta popsii suuhun.

Varmasti nämä meganismit viedään gta kutoses vielä "to the next level" eikä ne mua haittaa, mutta jos alkaa olemaan liikaa tyylii just että ei oo varaa maksaa sairaala laskua ja perintö alkaa heittää sun tavaroita ulos kämpästä ja tulet kodittomaks ja ei oo varaa ruokaan ja että peli muuttuu arjesta selvitymiseksi sen sijaan että pitäs pelata vaikka tarinaa. :D Mutta tuskin nyt kuitenkaa mennään niin pitkälle, tämä on nyt mun oma kauhukuva.
 
Syöminen ja juominen, sekä vastaavat, on ehkä ideatasolla ihan jees mutta käytännössä ne on vain palkkeja, joita pitää sopivalla tasolla. Siksi se ei ikinä ole millään lailla hauskaa vaan yleensä vain helvetin tylsää tai rasittavaa ja yleensä molempia yhtä aikaa.

Syömisen ja juomisen voisi lisätä vapaavalintaisena juttuna, joka ei kuitenkaan menisi siihen että jonkun palkin mennessä tietylle tasolle, alkaa ukko hoippua tms. Samoin jos palkkeja ei ole ja homma on vaikka sitä että syö about 3-4 kertaa päivässä (kuten normaalisti) niin siitäkin tulee lopulta vain ylimääräinen "paina X ruokapöydässä"-suorite, joka on pakko aina hoitaa pois alta että pääsee tekemään jotain järkevää. Samoin tuo "syö normaalisti 3-4 krt / pvä" ei toimi myöskään siksi koska peleissä aika menee niin paljon nopeammin, joten yhden pelisession aikana täytyy syödä "jatkuvasti".

Mikäli syömisiä ja juomisia peleihinsä toivoo, niin minä sitten korotan panoksia: aamupaskalla pitää käydä aina tai ukko paskoo housuihinsa ja juokseminen ja muu vaikeutuu. Sen ottaisin oikeastikin mieluummin kuin tylsät ruoka- ja juomapalkit.

Eli tiivistettynä: ideoina ok mutta käytännössä lisää turhia palkkeja, joita pitää oikealla tasolla. Minä haluan kaiken ylimääräisen tauhkan mieluummin peleistä pois.
Vaikea kuvitella että GTA pelissä olisi tuollaisia mekaniikkoja. RDR2 se sopi, koska siinä oli pääasia se larppaus villissä lännessä. GTA:t ovat enemmän vitsejä, koheltamista ja ajelua.

Tuskin tekevät mitään kovin realistista, kun ei se GTA peleihin sovi ja tuskin kukaan kaipaa sellaista.
 
Vaikea kuvitella että GTA pelissä olisi tuollaisia mekaniikkoja. RDR2 se sopi, koska siinä oli pääasia se larppaus villissä lännessä. GTA:t ovat enemmän vitsejä, koheltamista ja ajelua.

Tuskin tekevät mitään kovin realistista, kun ei se GTA peleihin sovi ja tuskin kukaan kaipaa sellaista.
Juuri näin. Olivat hyvä lisä RDR2:seen, vaikka kaikki eivät niistä pitäneet. Itse pidin, vaikka toteutus olisi voinut olla vielä parempi. GTA sarjassa pitää kuitenkin säilyttää tietty rentous ja helppous pelaamiseen.

Juuri, kun tullut viime aikoina pelattua GTA San Andreasta niin nauttinut sen yleisestä rennosta fiiliksestä verrattuna Rockstarin kahteen uusimpaan jättiläiseen verrattuna.

Ja mm. San Andreaksen mekaanikat eivät tule ollenkaan häiritsemään pelaamista, vaan niitä voi käyttää jos haluaa. Toki tässä uudessa DE-versiossa on syöminen rikki ja sitä ei tarvitse tehdä, kun tallentaminen resetoi nälän aina pois. Se vähän hankaloitti lihasten vähentämistä CJ:ltä.

Realisimia pitää olla aina enemmän uudessa GTA pelissä, mutta se ei saa mennä pelaamisen tielle. Nyt on vähän uusia henkilöitä studiolla isossa roolissa, joten saa nähdä tarjoaako GTA VI mitään isompia negatiivisia yllätyksiä. Ainakin ensimmäinen traileri oli juuri sellaista mitä oli lupa odottaa.
 
Ylös Bottom