Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Yōtei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R2zapiN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
53 tuntia ja platina. Hieman fiksummin pelaamalla, osan sivutehtävistä ja välivideot skippaamalla olisi läpimeno juurikin luokkaa 40-45 tuntia. Hyvä peli, sellainen 8+. Tykkäsin tietyistä suoraviivaisuuksista, kuten pelkän R2-napin käytöstä toimintanappina. Tsushiman loppu itselleni tunteellisempi, mutta hyvä tämäkin. Teema alkaa olemaan hieman kulunut Tsushiman ja AC Shadowsin myötä.

Mulla meni se 68h ku tein aivan kaiken, osa ei liittyny platinaan, jos vaan se kiilto silmissä juoksee ni alle 50h mahis käyttäen kokoajan fast travelia yms

Löysittekö pelatessa miten helposti kartalta ne tuulikellot itse olen kaksi löytänyt ja saman verran löytämättä.

Löysittekö pelatessa miten helposti kartalta ne tuulikellot itse olen kaksi löytänyt ja saman verran löytämättä.
Tuulen avulla nuo löytyi aika helposti, toki hiukan piti pyöriä sillä alueella ja kun tuli muutakin mielenkiintoista tutkittavaa samalla vastaan.

Saikos tässä tuota kosketuslevy pelleilyä pois päältä, kokoajan tulee näyttöön ne neljä vaihtoehtoa (kutsu tuuli,kunnioitus jne) ja ne kun on näkyvissä niin peli ei reagoi vaikka kuin lääppisi ohjainta :cool: :oops:

Plääh, pakko vähän ottaa takaisin noita aiemmin ketjussa antamiani kehuja. Jotenkin hiipu innostus tuon Onin alueen jälkeen ja Atsun seikkailut alkoivat tuntumaan ihmeen työläältä pelattavalta. Harmi sinänsä, koska olisin todella halunnut pitää tästä mutta nyt kokemus jäi vaisuksi.

Mua jotenki tökki helkkaristi tuo aseiden määrä, mitä pelaajalle tässä tyrkytettiin. Tuntui kamalan kömpelöltä taistelun tuoksinnassa pyöritellä viittä eri asetta ja päälle vielä pika-aseet ynnä muut. Tämä aserumba myös söi immersiota omalla kohdalla turhankin paljon. Ja jostain ihmeen syystä en koskaan päässyt tässä sisälle parryyn, vaikka ykkönen tuli pelattua lethalilla ilman ihmeempiä ongelmia. Liekö sitten parryikkunaa kutistettu kunnolla tai sitten olen itse tulossa vanhaksi, mutta vaikeustasoa tuli tiputettua huolella.

Toinen iso miinus oli pelin ihmeellisen tilkkutäkkimäinen rakenne. Kokonaisuus ei tuntunut millään tapaa ehjältä ja häiritsi helvetisti esim. se että aseita päivittääkseen piti aina palata sinne kotipajalle. Myös se Ainujen alue tuntui ihmeellisen iralliselta.

Tarina oli kyllä hyvä vaikka tuntui olevan harmillisen taka-alalla ennen loppupuolta. Lopetus oli myös mielestäni todella onnistunut. Isoin miinus tällä saralla oikeastaan sama kuin ykkösessä, eli viholliset jäävät liian kaukaisiksi. Tämä harmitti erittäin paljon vielä kun etukäteen odottelin että tällä kertaa Sucker Punch panostaisi kunnolla viholliskatraaseen, mutta toisin kävi.

Todella negatiivista marinaa tuli ruststtua, mutta en kuitenkaan pidä peliä varsinaisesti huonona ja ymmärrän kyllä miksi monet pitävät tästä ykköstä enemmän. Itselle ei nyt vaan tällä kertaa napannut.

Tuo asepuoli vähän itseäkin askaruttaa.

Tsushiman eri taistelutyylit olivat erinomaisesti tehty ja niiden vaihtelu kesken taistelun sopi hyvin peliin, mutta ison ase arsenaalin repäisy omasta perseestä kesken taistelun tökkii vähän ajatuksen tasolla. Voihan nuo eri aseet olla hauskojakin sitten itse pelatessa, mutta ei ne itse aseet myöskään oikein etukäteen innosta.

No jossain vaiheessa tulee Yotei pelattua ja sen näkee sitten miten nuo muutokset itselle kolahtaa. Tämä ei myöskään ilmeisesti ole mikään samurai-peli (?), joten ehkä ne eri aseet sopii ihan hyvin peliin. Toki voihan se olla, että asioita on vaan muutettu muutoksen takia.

Itse sodin myös tätä ajatusta vastaan että on liikaa toimintoja taistelussa, oli ne sitten aseita yms, mutta tässä pelissä en kokenut sitä, jokaisella aseella on ne omat selkeät jutut ja aika pian oppii niiden vahvat puolet ja peli antaa pelaajalle myös usein aikaa vaihella niitä kesken taistelun, kun vihut ei rynni heti suoraan päälle.

Ylös Bottom