Plääh, pakko vähän ottaa takaisin noita aiemmin ketjussa antamiani kehuja. Jotenkin hiipu innostus tuon Onin alueen jälkeen ja Atsun seikkailut alkoivat tuntumaan ihmeen työläältä pelattavalta. Harmi sinänsä, koska olisin todella halunnut pitää tästä mutta nyt kokemus jäi vaisuksi.
Mua jotenki tökki helkkaristi tuo aseiden määrä, mitä pelaajalle tässä tyrkytettiin. Tuntui kamalan kömpelöltä taistelun tuoksinnassa pyöritellä viittä eri asetta ja päälle vielä pika-aseet ynnä muut. Tämä aserumba myös söi immersiota omalla kohdalla turhankin paljon. Ja jostain ihmeen syystä en koskaan päässyt tässä sisälle parryyn, vaikka ykkönen tuli pelattua lethalilla ilman ihmeempiä ongelmia. Liekö sitten parryikkunaa kutistettu kunnolla tai sitten olen itse tulossa vanhaksi, mutta vaikeustasoa tuli tiputettua huolella.
Toinen iso miinus oli pelin ihmeellisen tilkkutäkkimäinen rakenne. Kokonaisuus ei tuntunut millään tapaa ehjältä ja häiritsi helvetisti esim. se että aseita päivittääkseen piti aina palata sinne kotipajalle. Myös se Ainujen alue tuntui ihmeellisen iralliselta.
Tarina oli kyllä hyvä vaikka tuntui olevan harmillisen taka-alalla ennen loppupuolta. Lopetus oli myös mielestäni todella onnistunut. Isoin miinus tällä saralla oikeastaan sama kuin ykkösessä, eli viholliset jäävät liian kaukaisiksi. Tämä harmitti erittäin paljon vielä kun etukäteen odottelin että tällä kertaa Sucker Punch panostaisi kunnolla viholliskatraaseen, mutta toisin kävi.
Todella negatiivista marinaa tuli ruststtua, mutta en kuitenkaan pidä peliä varsinaisesti huonona ja ymmärrän kyllä miksi monet pitävät tästä ykköstä enemmän. Itselle ei nyt vaan tällä kertaa napannut.