Doctor Pepper
Well-Known Member
Tieteen rahoituksella on jo tarkka valvonta. Ei niitä rahoituksia mikään fakiiri kisko hatusta mututuntumalla.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Joo varmasti näin, mutta mitä itse olet mieltä tutkimuksesta? Ja kerro lukemastasi tutkimusraportista pääkohdat minulle mikä oikeuttaa moiseen rahankäyttöön?Sen arvon määrittää tiedeyhteisö. Tutkimuksethan ovat vertaisarvioituja. On vaikea saada rahoitusta tutkimukselle ja siksi vain parhaita hankkeita tuetaan. Jos populistisesti jossain nettivideossa sanotaan, että hölmö tutkimus, se ei ole kovin ansiokasta kritiikkiä. Kannattaisi lukea edes se tutkimusraportti. Sitten voi aina tehdä itse paremman, jos kokee osaavansa.
Kysyinkin pelkästään mielipidettä asiastaEn ole lukenut tutkimusta enkä ole sitä sen vuoksi myöskään kritisoinut tai lytännyt arvottomaksi ilman perusteita.
Kiinnostaisi tietää, mitä mieltä porukka on täällä esim. tämän kaltaisesta toiminnasta yleisesti?
Eikö sinua yhtään kiinnosta minkälaiseen toimintaan puoluetaustasta riippumatta yhteisiä rahoja käytetään vaikka olisikin pienen ryhmän eläkkeisiin tai veroihin ym omiin maksuihinsa mitä kaikki muutkin joutuvat maksamaan yhtälailla?Tästä on tässäkin ketjussa jo aiemmin puhuttu kun samaa soopaa levitettiin aiemmin.
Jälleen: epäilen vahvasti tämän tyypin lukeneen yhtäkään noista tutkimuksista otsikkoa pidemmälle, tai edes katsoneen miten kauan niitä tutkimuksia on tehty ja monen tutkijan toimesta. Esimerkiksi: 300 000 euroa kuulostaa järjettömältä, kunnes alkaa laskea mistä ne koostuvat. Siinä kun neljä tai viisi tyyppiä tekee täyspäiväistä työtä kolmen tai neljän vuoden ajan ja maksetaan päälle eläkkeet ja verot, niin ei moisesta jää per nuppi kuin se ihan tavallinen kuukausipalkka käteen.
Tosin en ole vieläkään kuullut tämän jätkän tai kenenkään muun persun valittavan siitä, että Halla-aho sai vastaavia apurahoja kun hän analysoi Venäjän partitiivirakenteita syntaksin ja semantiikan näkökulmista, tai silloin kun Perussuomalaisten varapuheenjohtaja Teemu Keskisarja teki oman tutkimuksensa aiheesta: "Perversiot, oikeuselämä ja kansankulttuuri 1700-luvun Suomessa”.
Ai käsiteltiin vai? Meni itseltä ohi. Mutta helpotukseksesi voin sanoa etten sinulle postiani kohdistanutkaan. Ja huomautin erikseen etten kritisoi tuotantoa. Vaan läpinäkyvyyttä rahavirtoihin.Jaa, taas tämä aihe. Kauanko siitä on kun käytiin tämä sama Yle-asia läpi? Sanoin jo silloin että itse maksan mielelläni siitä että on riippumaton media tai ainakin sellainen, joka ei pyöri mainosrahoilla. Toki jos ihan tarkkoja ollaan niin Ylenkin tuotannoissa logoja näkyy tasaiseen tahtiin yhteistyökumppaneina - muistaakseni.
Yle Areenassa on myös oikeasti ihan kivasti katsomista, varsinkin kun meillä ei ole mitään suoratoistoa ikinä jatkuvasti päällä vaan vain yksittäisiä aina silloin tällöin. Nyt katselen Prime Videosta Expansea eikä maksa mitään, joten ei minulla olisi aikaa edes muihin palveluihin.
Toki jos asian näkee niin että maksaa ilman vaihtoehtoa Netflixin kaltaisesta palvelusta mutta itselle Yle on paljon enemmänkin. Tärkein pointti se että on se kansallinen radio- ja tv-taho plus että kyllä kai siellä tuetaan suomalaista tekemistä alalla ihan kivasti. Aika vähiin/suppeaksi jäisi varmaan jos olisi vain kaupallisista toimijoista kiinni.
Täällä Briteissä pitää tv-lupa maksaa myös jos katsot live-lähetyksiä Netflixista tai vastaavasta.YLEn rahoituksen läpinäkyvyyden puutetta muistaakseni kritisoitiin jonkin aikaa sitten (mun päässä jongin aikaa = 0v-5v).
Ymmärrän kyllä tuon. Ne on kuitenkin niitä minunkin veromarkkoja mitä siellä käytetään milloin mihinkin. En kritisoin YLEn tuotantoa itsessään, mutta toki olisi mielestäni oikeutettua nähdä mihin minun rahoja laitetaan.
Hyvin suomen valtio(?) pelasi muuten tuon TV-lupamaksun vaihtamisen joksikin miksi lie yleisradioveroksi. Mä tuota ihan normi perustelkkaria katsonut aikoihin enkä aikanaan TV-lupamaksuakaan maksanut samasta syystä. Radiotakaan en kuuntele. Tuohon maailman aikaan torrentit (piratebay) huusi linjoilla ja jotain Netflixiäkin alko olemaan tarjolla ni ei sieltä telkkarista vaan oikein tarttenut mitään nähdä..
No, nyt ei tartte enää miettiä kattooko sitä television lähetyksiä vai ei, maksat siitä jokatapauksessa. Vähän niinko pakollinen kk-bussilippu. Käytit bussia liikkumiseen tai et.
Yrityksillä ole moista velvoitetta luonnollisestikaan lähteä jotain yksittäisiä projektikustannuksia julkistamaan, se tietysti suotakoon heille kun pelaavat ns. omilla dollareillaan eikä mun.
p.s. huomasin että valehtelin! katson kyllä televisiosta jääkiekkoa aina kun jotain isompaa on tapahtumassaEli joo. tunnustan.
Laitat jatkossa varmuuden vuoksi hydrauliikkaa pyörimään telkkariin aina kun ovikello soi odottamatta. Voit sitten sanoa ukoille/akoille kylpytakissa että "Mitä haluatte, on vähän huono hetki."Täällä Briteissä pitää tv-lupa maksaa myös jos katsot live-lähetyksiä Netflixista tai vastaavasta.
Ite katon ainoastaan futiksen isot kisat, joten en maksa, vaan menen pubiin kattomaannparhaat pelit. Tulleet ovelle jo kahdesti tarkastelemaan. Ulko-ovelta näkee olkkariin, joten viimeksi tivasi oikein olan takaa, että miks löytyy noin iso telkkari, jos sillä ei katsota livenä mitään. Melkein meinasin kysyä, että lasketaanko onlyfansin katsominen tähän, mutta ei kehannu kuitenkaan. Ois saattanut tonnin lasku tulla siitä vitsistä
Harvinaisen typerä systeemi. Tosin samaahan se oli meilläkin kun aina se tv oli muka vain television katselua varten vaikka kyllä sitä varmasti monilla oli ruutu ihan vain pelaamista ajatellen.Täällä Briteissä pitää tv-lupa maksaa myös jos katsot live-lähetyksiä Netflixista tai vastaavasta.
Ite katon ainoastaan futiksen isot kisat, joten en maksa, vaan menen pubiin kattomaannparhaat pelit. Tulleet ovelle jo kahdesti tarkastelemaan. Ulko-ovelta näkee olkkariin, joten viimeksi tivasi oikein olan takaa, että miks löytyy noin iso telkkari, jos sillä ei katsota livenä mitään. Melkein meinasin kysyä, että lasketaanko onlyfansin katsominen tähän, mutta ei kehannu kuitenkaan. Ois saattanut tonnin lasku tulla siitä vitsistä
Tai suoratoistoa tai .avi /.mp4 ymsHarvinaisen typerä systeemi. Tosin samaahan se oli meilläkin kun aina se tv oli muka vain television katselua varten vaikka kyllä sitä varmasti monilla oli ruutu ihan vain pelaamista ajatellen.