Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No samaa toivon sitten myös taiteeseen ettei tule tuollaisia tutkimusmaksuja vai oliko sinun mielestäsi lähes puolen miljoonan arvoinen tutkimus?

Viimeksi muokattu:
Sen arvon määrittää tiedeyhteisö. Tutkimuksethan ovat vertaisarvioituja. On vaikea saada rahoitusta tutkimukselle ja siksi vain parhaita hankkeita tuetaan. Jos populistisesti jossain nettivideossa sanotaan, että hölmö tutkimus, se ei ole kovin ansiokasta kritiikkiä. Kannattaisi lukea edes se tutkimusraportti. Sitten voi aina tehdä itse paremman, jos kokee osaavansa.

Sen arvon määrittää tiedeyhteisö. Tutkimuksethan ovat vertaisarvioituja. On vaikea saada rahoitusta tutkimukselle ja siksi vain parhaita hankkeita tuetaan. Jos populistisesti jossain nettivideossa sanotaan, että hölmö tutkimus, se ei ole kovin ansiokasta kritiikkiä. Kannattaisi lukea edes se tutkimusraportti. Sitten voi aina tehdä itse paremman, jos kokee osaavansa.
Joo varmasti näin, mutta mitä itse olet mieltä tutkimuksesta? Ja kerro lukemastasi tutkimusraportista pääkohdat minulle mikä oikeuttaa moiseen rahankäyttöön?

Kiinnostaisi tietää, mitä mieltä porukka on täällä esim. tämän kaltaisesta toiminnasta yleisesti?

Tästä on tässäkin ketjussa jo aiemmin puhuttu kun samaa soopaa levitettiin aiemmin.

Jälleen: epäilen vahvasti tämän tyypin lukeneen yhtäkään noista tutkimuksista otsikkoa pidemmälle, tai edes katsoneen miten kauan niitä tutkimuksia on tehty ja monen tutkijan toimesta. Esimerkiksi: 300 000 euroa kuulostaa järjettömältä, kunnes alkaa laskea mistä ne koostuvat. Siinä kun neljä tai viisi tyyppiä tekee täyspäiväistä työtä kolmen tai neljän vuoden ajan ja maksetaan päälle eläkkeet ja verot, niin ei moisesta jää per nuppi kuin se ihan tavallinen kuukausipalkka käteen.

Tosin en ole vieläkään kuullut tämän jätkän tai kenenkään muun persun valittavan siitä, että Halla-aho sai vastaavia apurahoja kun hän analysoi Venäjän partitiivirakenteita syntaksin ja semantiikan näkökulmista, tai silloin kun Perussuomalaisten varapuheenjohtaja Teemu Keskisarja teki oman tutkimuksensa aiheesta: "Perversiot, oikeuselämä ja kansankulttuuri 1700-luvun Suomessa”.

Halla-ahohan sai muistaakseni rahoitusta sanakirjan tekemiseen, mutta ei saanut sitä koskaan aikaiseksi. Siinä varmaan sitten menneet rahat oikeaan kohteeseen.

Heh ei sun Nevada kannata suotta miettiä tuollaisia, eli kyllä mielipiteeni osaan itse muodostaa eli aito kysymykseni siis oli mielipiteistä moiseen toimintaan mihin laitoit toki oman vastauksesi mitä oletinkin mutta esim. mitä Nevada on asiasta omaa mieltään, eli onko vaan harhaista jöötiä vai pitääkö oikeasti vaan tuo paikkaansa?

Eli kerro mulle Nevada, että onko sinun mielestä ok käyttää lähes puoli miljoonaa euroa esim. tuohon videossa olevaan tarkoitukseen?

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom