Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Huokaus. Onko mitään itse pelistä?
Toivottavasti Bethesda ei julkaise enää yhtään peliä ettei tarvi lukea näitä väittelyitä. Tiedän, ei tarvitse lukea ja kyllä, laitoin eston.

Huokaus. Onko mitään itse pelistä?
Toivottavasti Bethesda ei julkaise enää yhtään peliä ettei tarvi lukea näitä väittelyitä. Tiedän, ei tarvitse lukea ja kyllä, laitoin eston.

No tästä kyllä olen samaa mieltä. Miten voi ollakkaan, että aina nämä samat kaverit jaksaa vängätä, ja kirjoitella lähes puolensivun pituisia viestejä.

Onneksi itse peli on jo vuosia sitten koluttu läpi, joten sinänäsä tämä ketju ei itseäni enää kiinnosta.

Itse pelistä sen verran, että onhan tässä tekemistä, ei lopu heti, ei . Itse olen tykännyt, kun on päässyt jyvälle, miten tätä voi pelata, eli ihan, miten vaan. Ei tarvitse seurata pääjuonta pakotetusti. Nyt kohta 30h takana ps5 prolla, eikä vielä ole ollut yhtään bugia / kaatumista. Olen siis yksi onnekkaista

Pelasin tätä heti julkaisun jälkeen Xboxilla. Mitä bugeja tässä piti olla? Tykkäsin pelistä silleen, että mennään pelin oman "fysiikkamoottorin" armoilla. Välillä avaruusasemilla ei ole painovoimaa, jolloin liidellään.

Planeetoilla olisi voinut olla enemmän tekemistä ja erilaisten avaruusasemien ja planeetoilta löytyvien luonnonrikkaudet jäivät itselläni kokonaan testaamatta mitä niillä tekisi.

Sisällön määrä on valtava tässä pelissä, nyt uudella hahmolla olen 80 levelinen vaikka ennen eilen aloittamaani NG:tä tehtäviä jäi enemmän tekemättä kuin suoritettua. Ja vapaus on todella laajaa tehdä tehtäviä missä tahansa järjestyksessä, tai kun useimpiin POI:hin on vähintään kaksi eri reittiä sisään, jne.

Ennen NG:tä tuli pistettyä Petrov kylmäksi, tuhottua se aluksensa, ja poimittua hänen collector-asunsa talteen. Murialle puin sen Petrovin asun ja Jessaminelle UC-upseerin asu. :p

Nyt sitten Terran Armadan päälle ja pääpelissä ehkä poimia myös Sona sieltä yhdeltä planeetalta mukaan ja pitää koko bändi hengissä.

Se on muuten jännä juttu, et aina haukutaan kuinka bugisia ja liitoksistaan natisevia Bethesda Game Studiosin pelit ovatkaan. Silti jollain ilveellä onnistuu (aina) olemaan parhaimpia pelejä, mitä markkinoilla on. Kai se on se aidosti avoin maailma ja uskomaton muuttujien määrä, mitä ei vaan löydy muista peleistä. Skyrim vakuutti jo heti ensimetreillä ja myöhemmin reilusti enemmän ku tajus mitä kaikkea pelissä pystyy tekemään. Tämä oikeestaan kumoaa ne kaikki huonot puolet, koska ne hyvät ovat niin hyviä. Karkkigrafiikoiden sokaisemat pelaajat eivät tietenkään näe näissä mitään hyvää.

Selvästi yhtä käyttäjää hiertää se ettei tää tullut heti Pleikkarille, vaikka sen sais huokeaan 50€ hintaan ostettua. Tätä en ymmärrä.

Uusintakierros alotettu pleikalla, enkä ole vasta ehtiny ku vanguard yms. tehtäviä pari tekemään. Edelleen loistava peli, vaikka ei Skyrim/FO4 tasolle ihan ylläkään

Eihän täällä ole väitetty etteikö buginenkin peli voisi olla hyvä. Ymmärtääkseni kyse oli siitä että onko niitä bugeja paljon vaiko ei.

Sekin on varmasti jo mainittu että Bethesdan peleihin jo tavallaan kuuluu ne tietyt bethesdamaisuudet, jotka usein liittyvät juuri bugeihin tai vastaaviin.

Se on muuten jännä juttu, et aina haukutaan kuinka bugisia ja liitoksistaan natisevia Bethesda Game Studiosin pelit ovatkaan. Silti jollain ilveellä onnistuu (aina) olemaan parhaimpia pelejä, mitä markkinoilla on.
Tämä lienee todella vahvasti makuasia. Se on jokaisen omasta tulkinnasta kiinni, mikä on paras ja mikä ei. Bethesdan roolipeleissä on ollut PS3:n ajoista asti hyviä visioita ja aihioita, mutta tekninen toteutus on kerta toisensa jälkeen jättänyt toivomisen varaa.
Skyrim vakuutti jo heti ensimetreillä ja myöhemmin reilusti enemmän ku tajus mitä kaikkea pelissä pystyy tekemään. Tämä oikeestaan kumoaa ne kaikki huonot puolet, koska ne hyvät ovat niin hyviä. Karkkigrafiikoiden sokaisemat pelaajat eivät tietenkään näe näissä mitään hyvää.
Skyrim oli hyvä ja kiinnostava aikanaan. Tykkäsin siitä paljon silloin, kun peli sattui toimimaan kunnolla. Kuten tuolla aikaisemmin totesin, niin itsellä sattui kohdalle aika vakaviakin bugeja, jotka haittasivat ajoittain pelissä etenemistä paljonkin.

Grafiikka ei ole ainakaan itselle oikeastaan koskaan ollut se ykkösjuttu. En myöskään ymmärrä, että pitäisi antaa anteeksi huonot puolet ja mahdolliset tekniset ongelmat, jos pelissä on myös hyvää ja uusia ideoita. Jos pelissä on muutama erittäin hyvä plussa ja muutama ikävämpi miinus, niin silloin ainakin omasta mielestäni lopputulos on 'plus-miinus-nolla', eli keskitason tuotos. Huippupeleissä on sitten niitä plussia enemmän kuin miinuksia.
Selvästi yhtä käyttäjää hiertää se ettei tää tullut heti Pleikkarille, vaikka sen sais huokeaan 50€ hintaan ostettua. Tätä en ymmärrä.
Peli kiinnosti alunperin jonkun verran, mutta alkuperäisen julkaisun aikaan toteamukset 'Fallout avaruudessa Bethesda ominaisuuksineen ja bugeineen' sai aikaan sen, ettei lopulta sen kummemmin jäänyt edes harmittamaan, ettei tullut heti pleikkarille. En olisi 70 euroa maksanut kuitenkaan silloin. Peli jäi sittemmin omalla kohdalla unholaan, kun tuli vastaan muuta mielenkiintoisempaa. Positiivinen yllätys oli kuulla, että PS5-julkaisukin lopulta nähtiin, mutta harmituksen määrä oli suuri, kun pleikkarille ei saatukaan julkaisussa sitä viimeisen päälle hiottua tuotetta, vaikka peli on ollut 'valmis' jo monta vuotta, vaan ilmeisesti jopa bugisempi tapaus kuin alkuperäinen Xbox-julkaisu oli. Tokihan sitä odotti, että vuosien aikana olisi hiottu peli viimeisen päälle kuntoon.

50 euroa on kuitenkin sinänsä iso raha riskeerata peliin, jonka tekninen puoli ei välttämättä ole vielä(kään) tiptop-kunnossa, joten seurataan tilannetta tässä vielä. Mikäpä tässä on odotellessa, kun vuosia on jo mennyt muutenkin. Ostaa joskus, jos ostaa. Muutama kuukausi sinne tai tänne tässä aikajanassa ei tunnu missään.

Positiivinen yllätys oli kuulla, että PS5-julkaisukin lopulta nähtiin, mutta harmituksen määrä oli suuri, kun pleikkarille ei saatukaan julkaisussa sitä viimeisen päälle hiottua tuotetta, vaikka peli on ollut 'valmis' jo monta vuotta
Meinaat siis että peli tosta noin vaan "siirretään" Pleikkarille? Niissä horizoneissa ja spider-maneissa muuttujien määrä on huomattavasti pienempi ja ovat aika "köyhiä" pelejä verrattuna BGS-roolipelieepoksiin, että voidaan miettiä mikä on keskinkertaista ja mikä ei.

Meinaat siis että peli tosta noin vaan "siirretään" Pleikkarille?
Pelin alkuperäisen ja PS5-version julkaisun välillä oli 2,5 vuoden väli. Kyllähän sitä olettaa ja odottaa, että tuossa ajassa saadaan sitten viimeisen päälle hiottu tuote julkaisupäiväksi markkinoille. Eivätkä nämä nykyiset pleikkarit ja xboxit nyt niin paljoa arkkitehtuuriltaan toisistaan eroa, etteikö se 2,5 vuotta vanhan pelin 'siirtäminen' toiselle konsolille pitäisi onnistua ilman isompia ongelmia.

Itse rakastan Bethesdan pelejä mutta olen samaa mieltä Fabre#4:n kanssa siitä, että ei pelillä olisi pitänyt enää olla tuollaisia ongelmia pleikkarin julkaisussa. Kuitenkin julkaistu 2,5 vuotta sitten Xboxille. Ja joo, onhan ne bugit noissa Bethesdan peleissä hauskoja. Mutta ne on myös helvetin rasittavia jos oikeasti haluaisit uppoutua roolipelaamiseen ja immersiota rikkoo jatkuvasti joku taivaalle sinkoileva hevonen tai muuta vastaavaa.

Ylös Bottom