Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Tässä tuli nyt kaksi toisistaan eroavaa vastausta. :)

Jotenkin haluan olettaa että muissakin ohjaimissa voi olla tärinöitä, koska olisi se muuten aikamoinen pallonpudotus Sonylta, että oikeasti blokkaisivat tämän kokonaan.
On niissä tärinät, mutta:

Only official PS5 controllers support the advanced DualSense features, which include:Haptic Feedback: The highly advanced, precise rumble system that mimics footsteps, rain, and textures.Adaptive Triggers: The triggers that provide dynamic physical resistance.

Nämä ominaisuudet ovat vain Sonyn omissa ohjaimissa.

Only official PS5 controllers support the advanced DualSense features, which include:Haptic Feedback: The highly advanced, precise rumble system that mimics footsteps, rain, and textures.Adaptive Triggers: The triggers that provide dynamic physical resistance.

Hyvä näin. Se olisi kieltämättä ollut todella erikoista, jos Sony ei sallisi tärinöitä muissa ohjaimissa.

Hyvin siis voi ainakin tehdä vertailua muihin ohjaimiin. Se on sitten kiinni siitä miten eri ominaisuuksia arvottaa. Esim. ohjaimen painon muokkausta, vaihdettavia tatteja ja d-padia, lisänappeja ja niiden määrää, akun kestoa, Hall Effect -tatteja, liipaisinlukkoja niin edelleen.

Juurikin näin.
Eli tietyissä Sonyn hyväksymissä 3. osapuolen ohjaimissa on ihan perustärinät, ilman mitään sen ihmeempiä virallisen PS5 ohjaimen krumeluureja.

Kyllä se mun tietääkseni on juuri näin, mikä on älytöntä. Esim. mun ostaman ohjaimen Xbox-versiossa ois tärinämoottorit, mutta Pleiggaversiossa ei ole. Ite en tykkää pärinöistä ja tykkään keveistä ohjaimista niin olen tyytyväinen tähän tilanteeseen.
Haptisia tärinöitä ja toimintoja ei muissa ole kuin Sonyn omissa ohjaimissa. Perusvärinät kylläkin löytyvät, siis samaan tapaan kuin vaikkapa Xboxin perusohjaimissa.

Edit: vastailin saman minkä muutkin totesivat, kun en silloin huomannut, että olikin seuraavalla sivulla jo lisää kommentteja.

Tuo liipaisinten dynaaminen vastus on kyllä turhista turhin ominaisuus, ja ainakin itseäni se ainoastaan ärsyttää peleissä. Haptiset värinät muuten ihan ok, mutta en minä niitäkään ole mitenkään kokenut kaipaavani, kun olen pelannut boxin tai Nintendon ohjaimilla.

Viimeksi muokattu:
Hmm, no tämä. Kyllä mä haptic feedback ominaisuudet haluan enkä perus tärinöitä. Joten kyllä siinä tapauksessa se dualsense edge lähtis muitten sijasta, mutta kattoo nyt. Jotenkin vaikka onkin jo reilusti alle 200, on silti 170e ohjaimesta kun ohjaimesta vielä melko kova hinta. Pitää nyt pähkäillä onko siitä sitten kuinka paljon hyötyä perus dualsenseen, varsinkin kun en mitään shoottereita pahemmin enää pelaa, toki on tos varmaa hyötyä ihan yksinpeli 3rd person shoottereissa ja autopeleissä.

Mulla on vielä avaamaton kerran kokeiltu että toimiiko uusi PS5 ohjain jos veisi sen vaihtoon ja jotain pari peliä niin ei jäisi maksettavaa ku alle 100, se on jo ihan hyvä mutta täytyy nyt kattoo. Onko nyt vain joku "uuden lelun" himo päällä, jos se tästä laantuisi.
Vielä halvemmalla saat tuon, jos olet S-ryhmän omistajajäsen, nimittäin Prismassa nyt asiakasomistajapäivillä sunnuntaihin asti Edge ohjain 152€.

Hmm, no nyt alkoi houkuttaa vieläkin enemmän.

Edit: Pitäs opetella alkaa lukee viestit loppuun ennen ku kyselee, ok siis sunnuntaihin asti. Noh jos ei siihen mennes lähe ostoskoriin niin jatketaan ihmettelyä.

Nyt kun dualsense edge on ollut pari päivää käytössä niin laitetaan lyhyt arvio.

Heti alkuun on kehuttavaa ohjaimen esillepano, heti tuli olo että nyt ollaan laadukkaan tuotteen kimpussa, ihan kun ois avannut jotain apple tuotetta. Ohjaimen ulkoasu ja esille pano 10/10.

Ohjaimen paino miellyttää käsiä, vaikka ei se perus dualsenseä paljon painavampi ole kun niitä molemmissa käsissä pidin, napit ja tatit kaikki ihanan kiinteitä, mutta eiköhän ne löysty ajan mittaan kuten kaikissa ohjaimissa.

Eka ohjain mulle missä takanapit, enkä tiedä voinko enää elää ilman niitä vaikka pelannut vasta pari päivää. Jokaiselle pelille voit tehää omat "loadoutit", takanapeilla voit korvata esim R3 L3 napit niin ettei niitä tarvii enää painaa ja ne jää puhtaasti vain hahmon liikuttamiseen, esim L3 juoksu takanappiin jne, tekee pelaamisesta vaan niin paljon mukavampaa.

Nämä pitäis olla jo ihan standard juttuja ohjaimessa mutta en usko että ikinä niin tulee käymään, nämä säilytetään näissä pro ohjaimissa että jos ne haluat joudut maksaa tästä luksuksesta.

Akun kesto ainoa miinus, en tiedä voisko oisko tähän peräti mahollista vaihtaa tehokkaampi akku?

Muuten olen kyllä tyytyväinen ostokseen, hintakin oli semmonen mitä olin valmis maksamaan. Alkuperäinen 250e olis ollut kyl melko suolainen, se on jo puolet konsolin hinnasta. :oops:

Eka ohjain mulle missä takanapit, enkä tiedä voinko enää elää ilman niitä vaikka pelannut vasta pari päivää.

En mä ainakaan voinut. Tai no voisin, mutta en halua.
Eilen viimein heitin pkp:sta boxille tilaukseen langallisen 8bitdo ultimaten kun maksoi vain 45e. Siinäkin sentään vielä hall effect tatit sekä liipaisimet.
Sitten on kaikille kolmelle koneelle takanapeilla varustetut ohjaimet.

En varsinaisesti kommentoi sitä onko Dualsense Edge tuohon rahaan hyvä ostos, mutta itse katselisin kyllä samalla summalla jotain sellaista Pro ohjainta, jossa on Hall Effect -tatit. Noin paljon rahaa kun käyttää ohjaimeen, niin ei oo kiva, jos lähtee tatit driftaamaan.

Vielä tätä viestiä lainatakseen sen verran että nyt kun edge hommattu niin googletin näitä vaihtotatti moduuleita niin tähän ilmeisesti saa ostettua näitä jotain "TMR Upgraded PS5 DualSense Edge Stick Modules" eli joku magneetti next gen systeemillä varustettu jonka pitäisi "ikuisesti" poistaa se drifti mahdollisuus.

Hinta kyl mitä kattonut on sellaiset noin 70€/kpl, mutta jos toi tekee sen että on "ikuiset" tatit niin kai se on ton hinnan väärti.

Mutta on ne kai muutenkin jotenkin parantanut tota driftausta, tai sit käynyt tuuri kun edelleen yli vuosi sitten päivittäin käytössä ollut perus musta dualsense toimii edelleen ilman mitään driftejä, kun ne ekat pari dualsense alkoi driftaa jo reilusti alle vuodessa.

Sekä noi perus normi vaihtomoduulit halvin on tällä hetkellä verkkokaupassa 24,99€. En tiie onko tarjous vai onko verkkokaupassa toi hinta ihan vakio, jos on niin luonnolliesti sieltä tilaan varalle tatin tai pari. VPD 35€ melko suolainen, mutta on seki halvempaa kun ostaa uusi ohjain. Mutta toivotaan nyt ettei tässä ihan heti kättelyssä ilmenee mitään ongelmia. (koputtaa päätä).

Vielä tätä viestiä lainatakseen sen verran että nyt kun edge hommattu niin googletin näitä vaihtotatti moduuleita niin tähän ilmeisesti saa ostettua näitä jotain "TMR Upgraded PS5 DualSense Edge Stick Modules" eli joku magneetti next gen systeemillä varustettu jonka pitäisi "ikuisesti" poistaa se drifti mahdollisuus.
Tästähän oli puhetta aikaisemmin kun näistä Pro ohjaimista kyselit. Siis että kun toisissa on heti suoraan magneettiset stick driftiä ehkäisevät Hall Effect -tatit (vähän kuin nämä TMR tatit) ja Edgessä on edelleen tätä vanhaa tekniikkaa käyttävät driftiin taipuvaiset tatit.

Kyllä minusta tuo upgrade on se seuraava mikä sinun kannattaa ottaa. :)

Tiesittekö muuten että Switch 2:en ei voi vaihtaa HE-tatteja. Ohjaimet on magneetilla kiinni ja mitä luultavimmin sotkee HE-tattien toiminnan. Ikävä homma, kun ekan konsolin ohjaimiin sai vaihdettua erittäin helposti HE-tatit, niin kakkoseen ei onnistu. Sentään looginen syy taustalla kerrankin.

Tuo on kyllä käsittämätöntä omasta mielestä, että niin tästä Edgessä, Elitessä, kun Pro ohjaimessakin puuttuu nuo hall effect tatit. Kyllä tuon hintaluokan ohjaimessa pitäisi olla nuo jo mukana.

Ihan niinkin älytön päätös sonyn pomoilta että on hyvä syy saada tehtyä rahaa näillä erikseen myytävillä drifti tattimoduuleilla. Eihän näitä kukaa ostaisi jos olisi ne ikuisesti kestävät magneettitatit.

Toisaalta niitä kyllä myydään mutta eivät taida olla sonyn itse valmistamia vaan 3rd party tatteja? Se on kyllä varmasti mulla seuraava hankinta sitten joskus, mutta sitten niitä tietenkin pitäisi ostaa 2kpl ja niiden hinta yhteensä tulis maksaa melkein jo mitä tämä pro ohjain tämän hetken tarjouksessa.

Alkaisi sitten olemaan jo melkoinen sijoitus ohjaimeen.

En tiedä mikä ketju olisi ollut tälle paras, mutta liittyy ainakin konsolien yksinoikeuspeleihin.

Xboxin uusi johtaja Asha Sharma antoi ymmärtää, että Xbox saattaa tulevaisuudessa palata ainakin osittain yksinoikeuspeleihin. Hänen mukaansa Xboxista halutaan rakentaa vahvempi alusta, ja alustat tarvitsevat myös yksinoikeussisältöä houkutellakseen pelaajia. Kaikkia pelejä ei välttämättä enää julkaista muille alustoille, vaan päätökset tehdään tapauskohtaisesti.

Myös Sony näyttää kulkevan samaan suuntaan. Viimeisimpien tietojen mukaan Sony aikoo keskittyä jälleen enemmän yksinoikeuksiin, eikä suurimpia tulevia pelejä välttämättä enää julkaista PlayStationin ulkopuolelle.

Saa nähdä, nähdäänkö jo huomisessa Xbox Showcase -lähetyksessä ensimmäisiä merkkejä siitä, että yksinoikeuspelit ovat tekemässä paluuta.

Aiheesta kukkaruukkuun, kun dualsense edges on kahvoissa ne "kumit" jotka kyllä tuntuu hyvältä kädessä mutta vuosien mittaan kuulemma alkaa röpsöttää, se mitä ainakin googlettanut. En tiedä kuvitteleeko ihmiset mut näitä on tapahtunut just näissä ekoissa valkoisissa edgeissä, mustassa kuulemma on käytetty jotain parempaa materiaalia, tiedä sitten. Riippuu toki ihmisestä, joillaki hikoo kädet kun niagra falls, ite en ole niin kova kämmenhikoilija paitsi jos on joku tosi hektinen pelihetki menossa, harvoin niin hektistä menoa kuitenkaan on.

Onko teillä joilla edge ollut ahkeras käytös lähteny ne kahvan kumit röpsöttää? Itte oon sitä mieltä että kaikki oli kuinka mukava tahansa ei käytetä jos ei se kestä käyttöä niin parempi jos olisivat tässä(kin) käyttäneet ihan vain kovaa muovia, tai jos on pakko jotain "eliteä" käyttää niin jotain erilaista röpelöistä muovia ym joka kestää isältä pojalle.

Juu aivan kamalalta tuo omakin edge näyttää. Ikää sillä tulee pian kolme vuotta, mutta nuo kumit alkoi repsottamaan joskus alle kahden vuoden paikkeilla varmaan eikä sillä ole edes paljoa lopulta pelattu kun mulla on ollut niitä kuukausia kestäviä retroilu sessioita tässä viime vuosina.

Juu aivan kamalalta tuo omakin edge näyttää. Ikää sillä tulee pian kolme vuotta, mutta nuo kumit alkoi repsottamaan joskus alle kahden vuoden paikkeilla varmaan eikä sillä ole edes paljoa lopulta pelattu kun mulla on ollut niitä kuukausia kestäviä retroilu sessioita tässä viime vuosina.

En tiie ootko tietoinen mut ton "takakannen" voi vaihtaa, niitä myydään amazonista aliexpressiin jne, vai etkö vaa jaksaa välittää? Suht helppo vaihtaa mitä itse kattonut youtubesta. Jos joskus itel alkaa röpsöttää niin harkitsen kyllä vakavati vaihtamista, tai jos takuun sisällä alkaa röpsöttää niin armotta vaa sonylle huoltoon.

Ootko koittanut että onko mahollista noita kumilörtsyjä liimata takas jollain superliimalla? Vai onko ne muutenki jo kun rotan syömät ettei liimaaminen paljon auta?

Tämä on itel tällä hetkel ainoa miinus ohjaimesta, en tiedä miten tekijöille ei juolaha mieleen että nämä ovat kuluvia osia ku ei se ohjain ole tarkoitettu hyllyyn koristeeksi, kyllä ne pysyis siinä jos tämä olisi vain koriste ja kuten sanoin on niitä semmosia kovia "kumimaista" muovia olemassa, esim saman tapasta matskuu mitä switchin takaosa, se on muovia mut semmosta jännää mattapintasta ei niin liukuvaa.

Mulla nyt ei ole vielä huolta kun ohjain alle viikon vanha, mutta kyllä jo nyt hieman ottaa päähän kun on vain ajan kysymys koska alkaa röpsöttää. Vieläpä kun kyseessä on kallis "premium" ohjain.

Akun kestosta en niinkää välitä kun ite pelaan aina että täs läppäri vieres ja aina siitä olen ohjaimet ladannut kun kesken pelin alkaa vilkkuu, johto vaa kiinni läppärii ja toimii melkein kun ei olis latauksessa.

Jeff Grubb väittää että Gears of War E day ei olisi tulossa enään pleikalle. Kohtahan se nähdään mutta onhan noita huhuja ollut yksinoikeuksien paluusta mutta en odottanut näin nopealla aikataululla.

Jeff Grubb väittää että Gears of War E day ei olisi tulossa enään pleikalle. Kohtahan se nähdään mutta onhan noita huhuja ollut yksinoikeuksien paluusta mutta en odottanut näin nopealla aikataululla.

Walmart ehti listata Gears of War: E-Dayn PlayStation 5:lle jo tänään, mutta tämän jälkeen Jeff Grubb väitti, että Xbox olisi viime hetkellä perunut PS5-version. Saa nähdä, mikä totuus lopulta on.

Itse en kuitenkaan vielä usko, että PS5-julkaisu olisi peruttu. Xbox Series -konsolien myynti ei ole ainakaan ulkopuolelta katsottuna vastannut Microsoftin odotuksia, joten olisi hieman erikoista vetää yksi yhtiön suurimmista peleistä pois monialustastrategiasta juuri nyt.

Oma veikkaukseni on, että Microsoft jatkaa nykyistä linjaansa ainakin tämän sukupolven loppuun asti, ja mahdolliset tiukemmat yksinoikeudet nähtäisiin vasta seuraavan Xbox-sukupolven myötä.

No, ei tarvitse odotella enää kauaa. Xbox Showcase on tänään, joten asia selvinnee pian.

Ylös Bottom