Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Superihmisen jalostaminen kuului heidän omaan uskontoonsa, mutta alkeellisille planeetoille istutettiin myyttiä Messiaasta, jota voi käyttää hyödyksi, vaikka kyseessä ei olisi mikään oikea superihminen. He eivät odottaneet Messiasta, vaan yrittivät tehdä sen itse.
Bene Gesseritin suunnitelma oli, että Jessica olisi synnyttänyt tyttären, joka olisi naitettu Harkonnenien pojalle (Feyd-Rauthalle, muistaakseni). Suunnitelma meni ketuiksi siinä, että Jessica priorisoi Leton tahtoa, minkä seurauksena syntyi Paul. Politiikka vei sitten Atreidesit Dyynille, jossa kävi mitä kävi.

Voi olla, että en ihan kaikkia yksityiskohtia muista kauhean tarkkaan, kun viimeksi luin kirjat vähän reilu kaksi vuotta sitten. Pirun hienon maailman Herbert kuitenkin loi.

Nyt tämä sama kyseinen patukka on jossain paikois jopa 600€ :oops: Et melkoinen hintapomppu, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin vai onko noi sitten jotain vielä parempia patukoita? Mielestäni kyl katoin ja vertailin tekstejä ja kaikkee niin ihan sama paketti oli ja samat ominaisuudet, mutta hinta semmoset noin 500€.
Se on jokin aivan ylihinnoiteltu kappale tai sitten eri kapasiteetilla. Nuo PS5:lle kelpaavat yhden teran M.2 SSD:t pyörivät tällä hetkellä n. 250 eurossa, ja 2 teratavun kepukat ovat lähempänä neljääsataa euroa (ilman alennuksia).

Tommoinen kuuden huntin hinta viittaa enemmän 4 teratavun malliin (joka sekin on toki törkeän kallis).

Tuosta tuli mieleen, että vaikuttaako tämä AI kupla muka myös ihan perus usb kovojen hintaan vai onko prisma muuten vaan nostellut hintoja.
Pari vuotta sitten ostin terasen toshiban usb kovon joka oli 60e ja nyt se oli jo 100e.

Tuosta tuli mieleen, että vaikuttaako tämä AI kupla muka myös ihan perus usb kovojen hintaan vai onko prisma muuten vaan nostellut hintoja.
Pari vuotta sitten ostin terasen toshiban usb kovon joka oli 60e ja nyt se oli jo 100e.
Mekaanisissa kiintolevyissä on jonkin verran heittelyä hinnoissa, mutta ei se suoranaisesti tästä AI-buumista johdu.

PS. Vuonna 2021 ostin 5 teran USB-levyn n. 77 eurolla tarjouksesta. Siinä oli hinta/koko-suhde kohdillaan.

Screenshot 2026-08-17 at 11.23.00.png

Vähän alkanut polttelemaan ajatus ostaa PS5 pro levyaseman kera. Mutta en osaa tehdä ostopäätöstä. Onko se edes järkevä sijoitus kun oletettavasti muutaman vuoden päästä tulee jo PS6?
Tosin en kyllä edes tiedä olenko ostamassa koskaan koko vekotinta. Riippuu paljon mitä se maksaa ja mitä vastinetta rahalle saa. Mulla on siis julkaisumallin PS5 käytössä joka toimii moitteetta. Mutta auttakaa miestä mäessä :D

Vähän alkanut polttelemaan ajatus ostaa PS5 pro levyaseman kera. Mutta en osaa tehdä ostopäätöstä. Onko se edes järkevä sijoitus kun oletettavasti muutaman vuoden päästä tulee jo PS6?
Tosin en kyllä edes tiedä olenko ostamassa koskaan koko vekotinta. Riippuu paljon mitä se maksaa ja mitä vastinetta rahalle saa. Mulla on siis julkaisumallin PS5 käytössä joka toimii moitteetta. Mutta auttakaa miestä mäessä :D
Julkkarimallista saa varmaan ihan ok hinnan vielä, niin Just do it!! :D Itsellä Pro, mutta en osaa sanoa onko kannattava vai ei, mutta tyytyväinen olen ollut ja eiköhän tällä pärjää vielä useamman vuoden, kun tuskin lopettavat PS5 tukemista vaikka kutonen tuleekin.

Viimeksi muokattu:
En ole itse katunut Pron hankintaa, mutta sainkin sen kohtalaiseen hintaan. Samoin lisätallennustila oli tuolloin vielä järkevän hintaista. Nykyisillä hinnoilla en voi suositella pelkkää konsoliakaan, saati sitten lisämuistilla varustettua. Toki jos raha ei merkitse tässä tapauksessa paljoa, niin kannattaa katsoa vaikka se, että mitkä pelit saavat lisähyötyä tehokonsolin ominaisuuksista. Sen mukaan sitten arvottaa, että onko saatu lisähyöty päivityksen arvoista. Täytyy sanoa, että päivitetty PSSR on ollut oiva. Ja kyllähän PS4-pelitkin voivat hyötyä myös uusista ominaisuuksista.

Tässä esim. eräs lista, josta voi katsella päivityksiä:

Tehokonsolit, ja varsinkin kallis PS5 Pro, on kyllä sellaisia laitteita ettei niitä voi yksiselitteisesti suositella kenellekään, vaan harkitsijan täytyisi itse punnita että hyötyykö siitä ja/tai onko se rahan arvoinen itselle.

Olen pariin kertaa jo todennut ettei PS5 Pro mielestäni ole kauhean järkevä ostos hintaansa nähden mutta ei minua ole kaduttanut yhtään että sen ostin. En edes miettinyt mitään "saan vanhasta tuon ja tämän verran"-kuvioita vaan ihan vain ostin sen. Vanhakin jäi lojumaan kaappiin.

Mitä enemmän pelaa, niin sitä enemmän siitä kuitenkin varmasti myös hyötyy, kun pääsee kokemaan mahdollisimman paljon pelejä ja pelitunteja tehokkaimmalla konsolilla.

Ja jos vielä päivittää normivehkeestä, niin sitä parempi sen hankinta on tietysti perustella. Jos siis perusteluja edes kaipaa, sillä joskus kannattaa unohtaa järkeily, perustelut ja muistaa että mieluisat harrastukset saa maksaa. Tosin voihan senkin rahan laittaa peleihin, eli mikä nyt sitten kenelläkin on rahan arvoista yms.

Ylös Bottom