No en tiie onko semmosta ihmistä edes olemassa joka jotain kerättäviä ilman ohjeita itse etsis,

ellei sitten ole peli jossa kaikki kerättävä krääsä näkyy mapissa.
Minä kyllä yritän ja katson ohjeet vasta kun on liian työlästä tai ei itse tajua miten tai mistä jokin kama löytyy. Yleensä suurin osa on kerätty jo itse ekalla rundilla ja toisella katson ensin mistä puuttuu ja mitä, minkä jälkeen yritän usein itse etsiä ennen apuja. Mutta riippuu paljon myös pelistä: jos iso maailma eikä suunnasta hajuakaan, niin en varmasti etsi itse vaan haen ainakin jonkin vihjeen että mistä etsiä.
Kiitos jäsenille
@shamaniac ja
@Jogi edellisen sivun viesteistä. Peli oli tuossa pari päivää sitten kauppareissulla jo hyppysissä, mutta jäin vielä miettimään, haluanko maksaa 60 euroa tästä. Nuo viestit tuossa alleviivasivat, että tein ainakin vielä oikean valinnan, kun jätin fyysisen kappaleen kauppaan.
En tiedä olisinko itsekään 60 eurolla ostanut mutta 50 eurolla kyllä hain ja on minulle ihan helposti sen arvoinen.
Varsinkin tuosta
@shamaniac in viestistä tuli siinä mielessä hyvä mieli, kun siinä mainittiin tuo 'halpis Hitman-logiikka', jonka huomasin ja taisin täälläkin mainita, kun ketjussa oli esillä se ensimmäinen julkaistu noin puolen tunnin pelivideopätkä. Ihan ilo siinä mielessä huomata, etteivät omat hoksottimet ole ainakaan vielä ihan kalkkeutuneet, vaan pystyy edelleen pelivideoista tekemään tällaisia huomioita ilman, että tarvitsee peliä ostaa.
En tainnut käyttä tuota "halpis"-termiä kuitenkaan, mikä on varmaan tässä muilla tökkinyt eniten.
Taisin mainita että suppeampi, mitä se onkin. Paljon myös kiinni omista odotuksista. Minä en tiennyt tästä oikein mitään koska en katsonut gameplaytä kuin alle minuutin ja ostin kehujen ja arvostelujen vuoksi, joten siksi yllätti miten vähän tämä on Hitman. Enkä siis edes odottanut 1:1-Hitmania mutta yllärinä tuli miten vähän on vapautta siihen verrattuna.
Mutta ei tämä myöskään mikään Uncharted ole lineaarisuudessaan vaan kyllä tästä leveyttä huomattavasti enemmän löytyy, kun niistä peleistä ikinä.
No jaa, tästä olisin tässä kohtaa eri mieltä kun takana on laiva-meiningit. Aika suppeita ne kentät on olleet ja outoja rajoituksia siellä täällä. Koen jopa että Uncharted 4:n avarat alueet on aukeamman tuntuisia mitä tässä on tähän mennessä paikat olleet.
Huvittavaa muuten, että suurinosa on täälläkin on tainnut vain kehua peliä mutta sitten, kun löytyy muutama soraääni niin voi pönkittää niillä omaa ennakkoasennetta. Kai se validaatio pitää jostain saada…
Tähänhän kirjoittaja jo vastasi että hänellä oli tietty kuva pelistä, jota vastaan kehut "taistelu", kunnes tuli vahvistus pelanneilta että hänen saamansa käsitys onkin ollut ok. Ei kaikkien tarvitse kaikesta tykätä ja jos "rajatumpi Hitman" ei maistu, niin oikean kuvan siinä on saanut.
Toki tuo on hyvin suppea kuvaus pelistä, joka seisoo selvästi omilla jaloillaan, mutta jos se vähempi vapaus on ongelma, niin on ihan sama mikä peli on kyseessä.
Juu, näkeehän sen heti pelatessa ettei tämän ole tarkoituskaan olla Hitman Bond -lisenssillä, vaan pikemminkin suoraviivaisesti ja kovalla vauhdilla etenevä toimintaspektaakkeli, jossa on hitusen Hitmanin DNA:ta mukana. Tämä on ihan eri peli Hitmanin kanssa ja hyvä niin. Ja silti tässä on enemmän vapautta kuin monessa muussa saman tyylisessä pelissä, kuten nyt vaikka Unchartedissa.
Jännä miten porukka pitää Unchartedia rajatumpana vaikka itsellä se on ehkä lähin asia, mikä tulee mieleen. Tai Hitman Absolution, joka oli myös ohjatumpi kokemus. Tosin taisi sekin olla silti vapaampi kuin tämä.
Itse toki mietin lähinnä Uncharted 4:sta ja sen laajempia alueita enkä pelisarjan muita pelejä tai kohtauksia.
On ollut huikeaa menoa tähän asti. Enkä kyllä minäkään saa taistelusta tönkköä oikein millään. Taas kerran esim. jos Unchartediin vertaa, niin paljon tönkömpää sen taistelu on kuin tämän uuden Bondin.
Ei kukaan varmaan Unchartediin taistelun osalta ole verrannutkaan vaan ne verrokit on sitä Arkhamia, Sleeping Dogsia ja Indyä.
Sen kyllä sanon että vaikeimmalla tasolla nuo vastukset kestää ihan liikaa iskua. Tosin yleensä heitän ne vain rotkoihin ja muihin pudotuksiin, mikä on ehkäpä parhaita asioita koko pelissä.