Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

360 normi töllöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bob-Ursula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 360 normi töllöön?

player_fin sanoi:
Kuten sanottu jo moneen kertaan niin hyvin pystyy pelaamaan normaalilla kuvaputki telkkarillakin. Itselläni on PS3 ja X360 liitettynä 20" kuvaputki telkkariin. :D

Olen todella pahoillani :D

Ihme sekoilua. ps2-grafiikat? Silmä käteen nyt ja vähän äkkiä.

Itselläni on tavallinen Daewoon 32-tuumainen laajakuvatelevisio. Ja ihan helvetin rehellisesti, ilman näkövaurioita voin sanoa että hienolta näyttää. Tässä on tullut pleikkari kakkosta ja X360:a hakattua melkein vuorotellen koko vuosi, eikä mitenkään voi verrata keskenään. Muistetaan nyt, että resoluutio on resoluutio, ei grafiikka. Joku Gears of Warikin on helvetin hyvän näköinen ilman HD:tä.

Tietenkin HD on parempi, totta kai, mutta ei todellakaan menetä mitään jos on edes kohtalainen normitelevisio. Pelit ne ratkaisee. Ja grafiikan laatu on oikeasti hyvä, ja liikeessähän sen parhaiten huomaa. Yksikään peli ei näytä paskalta vaan pääsääntöisesti on saanut nauttia hienoista näkymistä. Ainoa, mistä voi vähän valittaa, niin on se, että jossain Dead Risingissa pitää silmiä siristellä nähdäkseen joitain tekstejä, mutta siinä ne ongelmat.

ps. itse pähkäilin aikoinaan samaa, että onko mitään järkeä ostaa tätä konsolia, kun on normitelevisio. ostin konsolin sitten ja luulin pettyväni. paskanmarjat tässä mitään petytty, hienoa tykitystä alusta lähtien. HD-telkunkin osto on vaan siirtynyt ja siirtynyt. ostan sitten kun huvittaa, en tunne vielä mitenkään tarvitsevani. ja mikä pakko se on samalla televisio ostaa kun konsoli, jos kerran jonkunmoinen töllö jo löytyy? ottakaa rauhassa vaan. älkää pelätkö tai uskoko mitä sanotaan. itse asiassa älkää uskoko edes minua, vaan kokeilkaa itse ja nähkää. välissä harmittaa, kun "aloittelevia" pelaajia pelotellaan näillä jutuilla, kun meinasin itsekin mennä halpaan.

Tavalliseen töllöön suosittelen tota rgb-piuhaa.
Mulla on XO kiini 28 laajakuva töllössä joytech:in rgb-piuhalla ja ihan hyvä kuva on. :)
Toi joytech:in piuha ajaa saman asian kun ms:n piuha.

Itse en nyt pelkästään HD-töllöä ostanut pelien peluun takia, vaan kun kuitenki katselemme telkasta leffoja ja sarjoja, sekä DVD:n että telkun puolelta.. suomessahan ei vielä HD-lähetyksiä tuu ku muutama päivässä eräältä maksukanavalta jos sattuu omistaa vielä HD-boxin..mutta tottakai kuvanlaatu on parempi katsellessa...

Jotkut tietysti valittavat huonosta kuvasta mutta säädöistähän se myös kiinni on ja johdoista yms.. itse asumme Heinolan keskustassa kaapelitaloudessa. parisen vuotta taloyhtiössä ollut kaapelitv, eikä ole kuin ihan alussa jotain pieniä ongelmia ollut kuvan kanssa.. ja tekstitykset puuttui välillä mutta sekin oli palveluntarjoajan yms vikaa.. ei telkuissa/boxeissa..

myönnetään että väärä foorumi alkaa täällä jaarittelemaan enempää HD-töllöistä mutta tekstiä tuli ;)

DarkSide sanoi:
Tavalliseen töllöön suosittelen tota rgb-piuhaa.
Mulla on XO kiini 28 laajakuva töllössä joytech:in rgb-piuhalla ja ihan hyvä kuva on. :)
Toi joytech:in piuha ajaa saman asian kun ms:n piuha.

edit: ei mitään.

Mulla oli X0 kytkettynä putkitöllöön ennen kuin hommasin Samsungin. Kuvanlaadussa oli niin paljon eroa, että sitä ei voi edes sanoin kuvailla. Ts. putkitöllössä kuva huono.

Onpahan taas oksettavan elitistisiä mielipiteitä ihmisillä. Pelaamiseen liittyy nykyään ihan liikaa toisarvoiset asiat, kuten vaikka juuri tämä HD -ready, LCD ym. diibadaaba, mitä ilman ei teknologiahutsujen sanojen mukaan edes pysty katsomaan pelejä kun silmät valuvat verta. XO:lla on PS2 grafiikat normaalilla teeveellä? Huh. Itse pelaan yleensä ihan perinteisellä 32" laajakuvalla ja kyllä erotan graafisen eron orginaali Boksiin. Olen myös pelannut LCD -televisiollakin, enkä tunne jääväni todellakaan niin suurista asioista paitsi, etten sen takia ostaisi konetta, että en haluaisi ostaa mitään vedätystelkkareita. Pelailen joskus myös Philipsin 21" peruspökäleellä, enkä siltikään koe mitään inhon tunteita, mutta taidankin kuulua siihen joukkoon, jotka romantisoivat videopelaamisen, eivätkä edes välitä kuin itse peleistä. Tiedä häntä.

avanto sanoi:
Onpahan taas oksettavan elitistisiä mielipiteitä ihmisillä. Pelaamiseen liittyy nykyään ihan liikaa toisarvoiset asiat, kuten vaikka juuri tämä HD -ready, LCD ym. diibadaaba, mitä ilman ei teknologiahutsujen sanojen mukaan edes pysty katsomaan pelejä kun silmät valuvat verta. XO:lla on PS2 grafiikat normaalilla teeveellä? Huh. Itse pelaan yleensä ihan perinteisellä 32" laajakuvalla ja kyllä erotan graafisen eron orginaali Boksiin. Olen myös pelannut LCD -televisiollakin, enkä tunne jääväni todellakaan niin suurista asioista paitsi, etten sen takia ostaisi konetta, että en haluaisi ostaa mitään vedätystelkkareita. Pelailen joskus myös Philipsin 21" peruspökäleellä, enkä siltikään koe mitään inhon tunteita, mutta taidankin kuulua siihen joukkoon, jotka romantisoivat videopelaamisen, eivätkä edes välitä kuin itse peleistä. Tiedä häntä.

Naulan kantaan.
Vaikka itsekin perheelisenä ja molemmat käymme töissä, joten varaa olisi. Niin en siltikään rahojani tuhlaa öky kalliisiin töllöihin.
32" vanha paska laajakuvaputki riittää ihan hyvin.
Itsekin broidin luona olen päässyt vertaamaan LCD:n kuvaa. Ei se tosiaan niin PALJON parempi ole että 1000 viittisin laittaa.

Hmm.. Ostin tänään tuon Advanced Scart-kaapelin ja olen hieman pettynyt. Ainakaan Darknessia pelatessa en huomannut mitään eroa tämän ja boksin mukana tulleen kaapelin kuvanlaaduissa. Tv:nä on 100hz 32" laajakuva.
Mitenkäs teillä muilla eroa tulee? Joku kertoi, että Advanced-kaapeli selventäisi pientä tekstiä esim Darknessin sarjakuvissa...itselläni ei tosiaan mitään eroa ollut havaittavissa luettavuudessa.
Täytyy varmaan Dead Risingiakin testata vielä noiden pienten tekstien luettavuuden osalta.

ZedNut sanoi:
Hmm.. Ostin tänään tuon Advanced Scart-kaapelin ja olen hieman pettynyt. Ainakaan Darknessia pelatessa en huomannut mitään eroa tämän ja boksin mukana tulleen kaapelin kuvanlaaduissa. Tv:nä on 100hz 32" laajakuva.
Mitenkäs teillä muilla eroa tulee? Joku kertoi, että Advanced-kaapeli selventäisi pientä tekstiä esim Darknessin sarjakuvissa...itselläni ei tosiaan mitään eroa ollut havaittavissa luettavuudessa.
Täytyy varmaan Dead Risingiakin testata vielä noiden pienten tekstien luettavuuden osalta.

Kyllä mulla vaan näkyi heti selvä ero.
Dead rising on ehkä paras peli kokeilla eroa. Siinä ei ilman tota kaapelia pystynyt lukemaan ollenkaan tekstejä kun oli pientä tuhunua.

Kyl itelle riittää v.99 ostettu 28 phiips laajakuva. Box kiinni s-video kaapelilla, potuttaa vaa ku osa kuvast puuttuu reunoilta, en usko ett RGB korjais tilannetta.

kinkero sanoi:
Kyl itelle riittää v.99 ostettu 28 phiips laajakuva. Box kiinni s-video kaapelilla, potuttaa vaa ku osa kuvast puuttuu reunoilta, en usko ett RGB korjais tilannetta.

Mul on ihan sama ongelma, joten RGB ei auta. :D
Ei tosin paljoa leikkaudu. muutama milli. Vissii kaikis 60hz peleis leikkautuu.

Kuvaputkitöllö riittää tasan niin kauan kuin muusta ei tiedä. :D Kauneutta ei osaa näkemättä arvostaa. Ja avanto, kyse ei ole mistään mitättömästä sivuseikasta, vaan erosta jonka todella huomaa. Oma mielipiteeni on että vaikka asiaa miten pyörittelee, tuo komeat grafiikat peliin sitä jotain. HD:han ei grafiikkaa kuitenkaan paranna mutta näyttää kivemmalta. Eivätkä ne todellakaan nykyään mitään "ökykalliita" ole.

no, onneks taloudessa ei olla mitään graffaHC-faneja..muuten puhuttas summista kymmenien tonnien varustuksista. Mutta ainahan se parempi kuva aina kiinnostaa..ja niinku aikasemmin kirjoitin niin meillä se telkan käyttö on muutaki kuin vaan peligraffaa. En väitä etteikö edelliselläkin telkullani (Philipsin 28" laajakuva vuoden takaa) olis hyvin pärjännyt. Mutta "uusi" tekniikka kiinnostaa aina..ja miellyttävään kuvanlaatuun ei tosiaa tartte hassata aivan älyttömästi.. tuo tilaamani telkku kaikkien kulujen jälkeen 363e.. kohtuu hinta mielestäni..

eli kyllä normitöllölläkin pärjää. ei tartte yhtään hävetä. Jos silmissä sumentaa, eikä meinaa kuvaa nähdä, kannattaa poiketa optikon luona..

Siis, eihän se mulle mikään maailmanloppu ole jos joudun pelaamaan putkitöllöllä. Pelasin kuitenkin yli vuoden putkitöllöllä, enkä kärsinyt siinä yhtään. Ne LCD- töllöt eivät enään ole mitään "ökykalliita", alle tonnilla saa superhyvän television, oma makso 699.

Jokaisella on oma maku, mistä tykkää. Ja kaikkeen tottuu ajanmittaa.

ZedNut sanoi:

Joskus vaan käy näin.
Jos televisiossasi on useita Scart-reikiä, kai olet koittanut jokaisessa? Kaikki portit eivät välttämättä suodata RGB:-signaalia.

Mutta juu, RGB-scart itselläkin kiinni, ja pitää sanoa että en huomannut mainittavaa eroa koneen mukana tulleeseen piuhaan. Sokea en ole, sen tiedän, mutta ehkä en sitten vaan ole kultasilmä. Pidän nyt kuitenkin RGB:n kiinni tietysti, ei siitä haittaakaan ole. Ehkä sitten huomaisi, jos pelaisin vielä vuoden näin ja sitten vaihtaisin komponenttiin.

Dead Risingin kanssa kuvanlaadun ero näkyy selvästi, aiemmin epäselvät dialogitekstit on nyt helppo lukea! Pakko kai sitten uskoa, että tuosta RGB-kaapelista on jotain hyötyä :)

Niin, ensin kytkin kaapelin vahvistimen kautta, joka ei ilmeisesti RGB-signaalin kanssa ole täysin yhteensopiva.. Sitten suoraan television omaan scart-liitäntään, jossa oli RGB-merkintä ja johan alkoi toimia.

Pakko kuitenkin sanoa etten ole varma oliko tuo vähäinen kuvanlaadun parannus sen 29e arvoinen, jonka kaapeli maksoi.
Mutta ostettu mikä ostettu ja kyllä mulla ainakin rahaa menee paljon turhempiinkin asioihin :rolleyes: :)

Ylös Bottom