Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

360 normi töllöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bob-Ursula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 360 normi töllöön?

Ainakin LG:n hd-ready telkut tukevat mutisematta natiiviresoa vga:n kautta.

Wiips 360 sanoi:
Hajoamisesta sen verran, että täällä se on 38% tällä hetkellä. PS3:n ja Wii:n vastaavat luvut ovat alle 1%. Kone on siis etittäin helposti rikkoutuva ja aina välillä kuuleekin juttua tapaan "kymmenes konsoli huollossa".

Ja taas kerran pitää ottaa huomioon,että esim tuohon konsolifin hajoamisprosenttiin ei ole uskominen. Siihen ketjuun kun ei ilmoiteta kuin hajonneita koneita...
Itsellä kone ollut reilun vuoden ilman mitään ongelmia:D

Wiips 360 sanoi:
Hajoamisesta sen verran, että täällä se on 38% tällä hetkellä. PS3:n ja Wii:n vastaavat luvut ovat alle 1%. Kone on siis etittäin helposti rikkoutuva ja aina välillä kuuleekin juttua tapaan "kymmenes konsoli huollossa".

Joo tuo tilasto on aika vääristynyt, koska sinne on suurin osa ilmoittanut vain jos kone on hajonnut. Moni kenellä kone pelittää täysin, ei ole mihinkään siitä ilmoitellut. Joten ei tuon perusteella kannata vetää mitään kovin ihmeellisiä johtopäätöksiä :rolleyes:

Oma kone ollut kohta vuoden, eikä minkäänlaisia ongelmia.

[edit] Hydro oli nopeampi.

Nupe_31 sanoi:
Mitäköhän mahdat tarkoittaa vedätystelkkarilla?

Vedätys on tietenkin termi huijaukselle ja huijauksella tässä tapauksessa tarkoitan hintaa ylipäätänsä. En vertaa sitä hintaa siihen mitä joku kehtaa maksaa puhelimesta (itse olen kovimmillaan maksanut 2000mk kännykästä, kadun vieläkin). Vertailukohteeksi asetan esimerkiksi kuukauden Espanjassa, josta maksoin 1000 viime kesänä, johon sisältyy 6 hotelliyötä (2 Alicantessa, 2 Barcelonassa ja 2 Valenciassa), 25 yötä vuokra-asunnossa Torreviejassa, lennot, matkustelu maan sisällä (junat ja dösät), ruoka, juomat ja kaikki tuliaiset ja muut ylimääräiset ostokset (tennarit, muutama takki, pari paitaa, vinyyleitä ym.). Ja en todellakaan joutunut pihtailemaan, kävin mm. katsomassa Valencia - Roma fudismatsia, eläintarhassa Barcassa, viinan kanssa tuli oltua tekemisissä varsin ahkerasti (Lidlistä irtoaa ginit, rommit ja vodut isoina flindoina alle 4) ja ulkona tuli syötyä aina kun oli muualla kuin Torreviejassa. Jopa taksilla tuli ajeltua muutamia kertoja. Reilistä (noin suunnilleen Berliini - Praha - Verona - Nizza - Barca - Valencia - Madrid - Pariisi - Amsterdam - Helsinki) maksoin toissa kesänä 1300 kuluineen, joten yli 1000 televisiota en pysty edes vitsilläni kuvittelemaan.

Toisaalta matkusteluun olen iskenyt rahaa jo useita tuhansia ja jatkossa tulen laittamaan vieläkin enemmän, johon kaikki eivät ole valmiita. En siis väitä olevani parempi, mutta ehkä tätä kautta kantani materian ostamiseen pystyy paremmin käsittämään. Näillä hinnoilla teräväpiirto ei siis tarjoa mitään mitä vanhat putkitelevisiot eivät minulle tarjoaisi. Tartuin vain tuohon "PS2 tason grafiikkaa tulee, jos putkitelevisiolla pelaat" -väitteeseen, joka ihan oikeasti on aika pahasti yliampuvaa, ihan sama kuinka hifipäissään on.

Hydro sanoi:
No se on kiva että tykkäät matkustella... :o

Noh, hieman näitä vastauksia odotinkin. Asiat on kuitenkin mukavaa pistää hieman toisella tavalla järjestykseen, kuin vertailemalla 1000 television hintaa 32" television hintaan vuonna 1999. Yritin siis perustella teille (ainakin Nupe_31:lle) mitä kautta itse asetan teräväpiirtotelevisioiden hinnat järjettömiksi toistaiseksi vertailussa hyötyyn - itselleni. Tätähän kuitenkin kysyttiin.

EDIT: Niin ja tietenkin sitä yritin perustella, että 360 ei todellakaan anna PS2:n grafiikoita omilla televisioilla, eikä näin voi vakavalla naamalla kukaan väittää. Toki teräväpiirtona kuva on parempaa, myönnän sen itsekkin, mutta ei niin, että minä olisin valmis maksamaan 800-1000 tästä ilosta, joka varmasti tasokkaaseen teräväpiirtoon vähintään menee. Toki tarjouksista saattaa tehdä löytöjä, mutta puhunkin keskimääräisesti. Siitähän tässä alunperin oli kyse.

avanto sanoi:
Itse olen aika päinvastaisella kannalla :o Olen mielelläni valmis sijoittamaan isojakin rahasummia laitteisiin joita käytän/näen/katselen/yms päivittäin, kun taas joku reissu ulkomaille tuntuu mielestäni turhanpäiväiseltä. Arvostan toki matkailua sillä sitäkin tuli tehtyä kun vanhemmat sen kustansivat, mutta omia rahojani en siihen ainakaan tässä vaiheessa ole valmis syynäämään :p

Huhhuh kun mentiin taas ohi aiheen. Eli ei.. putkitelkullakin X0:n grafiikat ovat paaljon paremmat kuin ps2 vastaavalla tv:llä, toki joku hd-ready lcd tekee kuvasta vielä putkeakin paljon paremman mutta kyllä putkella pärjää eikä sitä tarvitse ollenkaan hävetä.

avanto sanoi:
[CLIP] Vertailukohteeksi asetan esimerkiksi kuukauden Espanjassa [/CLIP]
[CLIP] maksoin toissa kesänä 1300 kuluineen, joten yli 1000 televisiota en pysty edes vitsilläni kuvittelemaan. [/CLIP]

Niin. Joku muu ei välitä mahdollisesti matkustelemisesta yhtään ja katsoo että rahat menevät vain hukkaan, joten laittaa mieluummin tuon rahan esim. HD-televisioon kun sille on niin paljon käyttöä ja kokee telkun sen arvoisena. Tämähän on niin ihmisestä kiinni, minkä kokee minkäkin arvoisena.

avanto sanoi:
Toisaalta matkusteluun olen iskenyt rahaa jo useita tuhansia ja jatkossa tulen laittamaan vieläkin enemmän, johon kaikki eivät ole valmiita.

Juu no itse en esim. ikinä tule laittamaan matkustelemiseen monia tuhansia. Omasta mielestäni se on vain rahojen tuhlaamista. Mutta ymmärrän kyllä sinua ja ihmisiä ketkä kokevat touhun sen arvoisena.

Ja takaisin itse aiheeseen:

avanto sanoi:
Tartuin vain tuohon "PS2 tason grafiikkaa tulee, jos putkitelevisiolla pelaat" -väitteeseen, joka ihan oikeasti on aika pahasti yliampuvaa, ihan sama kuinka hifipäissään on.

Joo kyllähän tuo nyt on liioittelua, että grafiikka olisi PS2 tasoista. Eron kyllä tosin huomaa HD:n ja SD:n välillä aivan selvästi, enkä itse kärsisi enää pelata normilla putkitöllöllä mitenkään kun on HD:en tottunut.

Pointtini tuli siis selväksi. Terävämmästä kuvasta saa toki useat, ehkä täällä jopa useimmat, samanlaista mielihyvää kuin itse saan kokemuksista, joita tarttuu hiukan helpommin haaviin kun pyörii pitäjäänsä laajemalla säteellä, joten tällä tavalla toki kaikki olemme samalla kartalla. Antaa siis kukkien kukkia, en ole ottamassa mitään pois niiltä, jotka ovat jo teräväpiirtoon satsanneet.

Nupe_31 sanoi:
Joo tuo tilasto on aika vääristynyt, koska sinne on suurin osa ilmoittanut vain jos kone on hajonnut. Moni kenellä kone pelittää täysin, ei ole mihinkään siitä ilmoitellut. Joten ei tuon perusteella kannata vetää mitään kovin ihmeellisiä johtopäätöksiä :rolleyes:

Oma kone ollut kohta vuoden, eikä minkäänlaisia ongelmia.

[edit] Hydro oli nopeampi.

Samaa ajattelumaailmaa voisi käyttää Wii:n ja PS3:n tilastoissa, joissa VASTAAVA luku on alle prosentin. Nämä luvuthan ovat siis täysin vertailukelpoisia, ja enemmän realistisuutta halutessa voitaisiin ajatella, että Xbox 360 konsoleita menee yli 38 kertaa enemmän rikki, kuin PS3 ja Wii konsoleita.

Wiips 360 sanoi:
Samaa ajattelumaailmaa voisi käyttää Wii:n ja PS3:n tilastoissa, joissa VASTAAVA luku on alle prosentin.

Niinhän sitä voikin. Eivät nekään muuta ole kuin suuntaa antavia. Ei kovin pitkälle voi johtopäätöksiä vetää.

Wiips 360 sanoi:
Nämä luvuthan ovat siis täysin vertailukelpoisia, ja enemmän realistisuutta halutessa voitaisiin ajatella, että Xbox 360 konsoleita menee yli 38 kertaa enemmän rikki, kuin PS3 ja Wii konsoleita.

No koska tilastot ovat vääristyneitä niin eipä siitä paljoa mitään irti saa, vaikka niitä keskenään vertaileekin. Ja tuo sinun väittämäsi "38 kertaa enemmän" ei kyllä kovin "realistinen" ole. :rolleyes:

avanto sanoi:
Pointtini tuli siis selväksi. Terävämmästä kuvasta saa toki useat, ehkä täällä jopa useimmat, samanlaista mielihyvää kuin itse saan kokemuksista, joita tarttuu hiukan helpommin haaviin kun pyörii pitäjäänsä laajemalla säteellä, joten tällä tavalla toki kaikki olemme samalla kartalla. Antaa siis kukkien kukkia, en ole ottamassa mitään pois niiltä, jotka ovat jo teräväpiirtoon satsanneet.

Kapulakielellä ilmaistuna kyseessä on suhteutetun ajankäytön määrittelemä rajallisten rahavarojen sijoittamisen priorisointi: jos kärjistetty esimerkki-ihminen viettää suurimman osan elämästään matkaillessa ympäri maailmaa ja istahtaa telkkarin ääreen vain kerran, pari viikossa, kannattaa tällöin tietenkin sijoittaa paljon enemmän rahaa matkustamiseen kuin telkkariin. Jos taas asuu keskellä korpea vailla muita "huvituksia" kuin työt (joiden viemän ajan takia ei mahdollista sijoittaa esim. matkailuun) ja televisio, niin sitten kannattaa panostaa siihen telkkariin enemmän. Kolikon kääntöpuoli: jos rahavarat olisivat loputtomat, niin samahan se olisi ostaa paras ja kallein HD-värkki, eikö? :p

Teräväpiirron ja kuvaputken välillä on valitettavasti myös pelillisiä eroja: joidenkin HD:ta varten suunniteltujen pelien tekstit on laitettu fonttikoolla kärpäsenpaska (ainakin X360:n Dead Rising, muita?), minkä vuoksi kyseisen pelin läpi pelaaminen perusnäytöllä on käytännössä mahdotonta - tai ainakin masokistista. Toisaalta, tämäkään ongelma ei johdu kuvaputki vs. HD-asetelmasta vaan pelintekijöiden härskistä ajattelemattomuduesta.

Jona Asih sanoi:
Kapulakielellä ilmaistuna kyseessä on suhteutetun ajankäytön määrittelemä rajallisten rahavarojen sijoittamisen priorisointi

Juuri näin. Itse en osannut asiaa ilmaista noin hienosti :D

Jona Asih sanoi:
Teräväpiirron ja kuvaputken välillä on valitettavasti myös pelillisiä eroja: joidenkin HD:ta varten suunniteltujen pelien tekstit on laitettu fonttikoolla kärpäsenpaska (ainakin X360:n Dead Rising, muita?), minkä vuoksi kyseisen pelin läpi pelaaminen perusnäytöllä on käytännössä mahdotonta - tai ainakin masokistista. Toisaalta, tämäkään ongelma ei johdu kuvaputki vs. HD-asetelmasta vaan pelintekijöiden härskistä ajattelemattomuduesta.

Niin, kun pelintekijät olettavat automaattisesti, ettei kukaan enää kuvaputki telkulla pelaa.

Jona Asih sanoi:
Kolikon kääntöpuoli: jos rahavarat olisivat loputtomat, niin samahan se olisi ostaa paras ja kallein HD-värkki, eikö? :p

Tai palloilla ympäri maailmaa ja unohtaa kaikki muu, eikö? ;)

Olisiko tässä jo kuitenkin tarpeeksi rahavarojen priorisoimisesta..?

Nupe_31 sanoi:
Niin, kun pelintekijät olettavat automaattisesti, ettei kukaan enää kuvaputki telkulla pelaa.

En mitenkään usko. Jos olisin maailmankaikkeuden ylivaltias ja tietäisin kaiken, niin heittäisin tähän prosenttilukeman, että kuinka moni pelaaja käyttää normitelkkua vielä. Koska en ole, en sitä voi tehdä, mutta arvaisin että se on helvetin iso lukema. Aika moni lapsus johtuu tosiaan monta kertaa tekijöiden ajattelemattomuudesta.

Ja noista hajonneista bokseista. On totta, että ne joilla kone toimii, eivät kovin herkästi mene tuonne ilmoittamaan toimivasta koneesta. Mutta katsokaa nyt itsekin perhana sitä määrää jo pelkästään tältä foorumilta, paljonko noita koneita on levinnyt. On se jokatapauksessa aika isosti näkyvissä että noita kosahtelee.

Tempura sanoi:
En mitenkään usko. Jos olisin maailmankaikkeuden ylivaltias ja tietäisin kaiken, niin heittäisin tähän prosenttilukeman, että kuinka moni pelaaja käyttää normitelkkua vielä. Koska en ole, en sitä voi tehdä, mutta arvaisin että se on helvetin iso lukema. Aika moni lapsus johtuu tosiaan monta kertaa tekijöiden ajattelemattomuudesta.

Tarpeeksi moni käyttää normitelkkua-> moinen lapsus ei ole taloudellisesti kannattavaa ja vaikuttaa suoraan pelimyyntiin. Firma skarppasi seuraavaan peliinsä saatuaan kasan flamea yhtiön s-postiin sekä tukun sekavia pelipalautusvaatimuksia. Vahinko ehti kuitenkin jo tapahtua.

Tempura sanoi:
Ja noista hajonneista bokseista. On totta, että ne joilla kone toimii, eivät kovin herkästi mene tuonne ilmoittamaan toimivasta koneesta. Mutta katsokaa nyt itsekin perhana sitä määrää jo pelkästään tältä foorumilta, paljonko noita koneita on levinnyt. On se jokatapauksessa aika isosti näkyvissä että noita kosahtelee.

Muistaakseni GC:n USA-julkaisuerästä kosahti ostajille aikanaan tehdyn gallupin mukaan ~5%, jota pidettiin tuolloin shokkilukuna. X360:n kohdalla vastaavassa brittigallupissa kyseltiin eurojulkaisussa kosahtaneita, luku oli ~35%. Euroopan luvuksi tämä on hurja, sillä yleensä konsolin eurojulkaisu on "vuoden tai pari" muuta maailmaa jäljessä ja tämän odotusajan aikana (pahimmat) laiteongelmat on saatu korjattua. Julkaisuaikojen muuttuessa universaaleiksi myös laitteiden ongelmat paisuvat universaaleiksi.

Tiettävästi julkaisuerän jälkeen 360:n tuuletusta on parannettu (kuuleman mukaan parannettavaa olisi paljon enemmänkin ennen kuin ongelmat loppuvat kokonaan)-> Ylikuumeninen eli 360:n arkkivihollinen on heikentynyt-> matalampi hajoamisprosentti uusissa laitteissa. Mutta arvatkaas, mitä julkaisussa ostetun, nopeasti hajonneen koneen omistaja sai korvaukseksi? No tietenkin toisen boksin siitä julkaisuerän räjähdysherkästä satsista - mitään muutoksia tai uudempaa mallia kun ei oltu ehditty vielä tehdä. :p

Ei ihme, jos jotkut ovat saaneet todella negatiivisen kuvan koko värkistä saatuaan useamman julkaisuerän laitteen kouriinsa peräkkäin ja joutuneensa asioimaan useita kertoja ruuhkautuneen, alimiehitetyn ja voimakkaasti vittuuntuneen takuupalautushenkilökunnan kanssa puhelimen ja sähköpostin välityksellä odottaen pahimmillaan viikkotolkulla uutta laitetta/entisen saapumista huollosta. Tässä tilanteessa olisin itsekin alkanut kiertää foorumeita ja polttaa levyjä roviolla.

Tempura sanoi:
Mutta katsokaa nyt itsekin perhana sitä määrää jo pelkästään tältä foorumilta, paljonko noita koneita on levinnyt. On se jokatapauksessa aika isosti näkyvissä että noita kosahtelee.

Juu tätä tuskin kukaan on kieltänytkään, en ainakaan minä, etteikö bokseja hajoa. Mutta noita prosentteja on ihan turha tuijotella liian vakavasti, koska ne ovat vääristyneitä.

Wiips 360 sanoi:
Samaa ajattelumaailmaa voisi käyttää Wii:n ja PS3:n tilastoissa, joissa VASTAAVA luku on alle prosentin. Nämä luvuthan ovat siis täysin vertailukelpoisia, ja enemmän realistisuutta halutessa voitaisiin ajatella, että Xbox 360 konsoleita menee yli 38 kertaa enemmän rikki, kuin PS3 ja Wii konsoleita.

Oma pointtini oli asiaan,että vaikka Xboxeja hajoaisi enemmän niin prosentti tuskin on 38:o Jos olet yhtään lukenut tuota Xboxin hajoamisprosentti-keskustelua,niin tiedät että luvut eivät ole millään lailla vertailu kelpoisia:rolleyes:
Rehellinen tutkimus: 1000 konetta per konsoli ja sit katsotaan mitkä laukee:D

Nupe_31 sanoi:
Eron kyllä tosin huomaa HD:n ja SD:n välillä aivan selvästi, enkä itse kärsisi enää pelata normilla putkitöllöllä mitenkään kun on HD:en tottunut.

Tässä samaa mieltä!
Itse olen aina ollut sitä mieltä että peleissä sisältö ensin,sit muut viihdykearvot,
tosin en voi väittää etteikö olisi hieno kokemus pelata esim GOWia isolta ruudulta 5.1 äänillä,kyllä se tuo aivan mahtavan lisän pelikokemukseen:D

Vai että PS2 grafiikat.
Itsellä Sonyn 32´´ laajakuvatelkku, ja advanced scart-kaapeli.
Kuva on kuin postikortti. Itse en ainakaan suurta eroa huomaa HD-telkkareihin.

Ylös Bottom