Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

360 normi töllöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bob-Ursula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bob-Ursula

New Member
Terppa,
Sain just myytyä hyvin palvelleen playstation 2:sen ja olen nyt kovasti miettinyt josko olisi mitään järkeä hommata xbox 360, kun käytössä on tavallinen laajakuva-tv ja pian tulostuvan nahkapalleron vuoksi tuskin kykenee hetkeen hd -valmiudella olevaa ruutua ostamaan. Mitä mieltä porukka on tuosta, onko pelit ihan pelattavia normi tv:llä vai kannattaisiko malttaa ja säästellä kunnes on parempi telkkari?

Ja mikäs mikäs juttu tämä xboxien laukeaminen on, hajoaako ne todella noin herkästi ja kuinka kauan menee takuurulianssissa jos joutuu palauttelemaan? Lueskelin topikkeja läpi niin kieltämättä käytetyn ostaminen taitaa olla xboxin kohdalla ihan hurjan hommaa, varsinkin takuuttoman.

Vastaus: 360 normi töllöön?

Kyllä hyvin näkee pelata normi televisiolla. Itse pelaan reilusti yli 10 vuotta vanhalla finluxin töllöllä (eikä laajakuvasta tietoakaan) ja vielä ainakin vuoden loppuun asti pelaan tuolla.

Ja boxin hajoamisesta... itse ostin boxini käytettynä viime syys-marraskuussa ja vielä toimii hyvin [koputtaa puuta] mitä nyt harvoin disc read erroria pukkaa mutta se on ollut kyllä peli kohtaista.

Bob-Ursula sanoi:
Terppa,
Sain just myytyä hyvin palvelleen playstation 2:sen ja olen nyt kovasti miettinyt josko olisi mitään järkeä hommata xbox 360, kun käytössä on tavallinen laajakuva-tv

No kyllähän nuo pelit ovat aika paljon paremman näköisiä HD telkulla. Itse en kyllä kärsisi pelata normi telkulla, ero ei kuitenkaan niin kauhean suuri ole PS2 grafiikkaan. Riippuu tietysti itsestäsi arvostatko grafiikan kuinka korkealle peleissä.

Tietysti on mahdollista kytkeä boksi myös tietokoneen näyttöön kiinni, jolloin grafiikka on luonnollisesti hienomman näköistä kun normi telkulla.

Itselläni oli boksi kiinni TFT-näytössä niin pitkään, kunnes tuli HD telkku hommattua tuossa keväällä. Tosin kun ei laajakuva näyttö ollut niin joutui mustia reunoja katselemaan, mutta hyvinhän sitä pelaili silläkin :cool:

Omassa boksissa ei ole kyllä ollut mitään vikaa, hommasin sen viime syksynä. Mutta helposti saa sellaisen käsityksen, että kaikki koneet hajoavat käsiin kun ainoastaan ne ihmiset ilmoittelevat itsestään kenellä laite on hajonnut. Eli paljon on porukkaa kenellä laite toimii ihan moitteettomasti, mutta he ovat asiasta hiljaa koska mitään ongelmia ei ole ollut.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itse en pelaisi sekuntiakaan ilman 720p-töllöä mitään konsolia, jos PS2 olisi ollut. Tästä kertoo se, että hankin tuon nykyisen 42"-sampan seuraavana päivänä Xbox360:sen oston jälkeen. En vain hyväksynyt että se "näytti samalta kuin ps2" vaan sijoitus oli perkele pakko näkyä ja kunnolla :P

Tota juuri itse olen vähän pelännyt.. jotenkin ei nappaisi pelata 360:stä ps2 grafiikoilla. Parempi ehkä jättää laitos ostamatta..

Bob-Ursula sanoi:
Tota juuri itse olen vähän pelännyt.. jotenkin ei nappaisi pelata 360:stä ps2 grafiikoilla. Parempi ehkä jättää laitos ostamatta..

Ei se nyt ihan noinkaan kyllä mene. Kyllä se näyttää huomattavasti paremmalta kuin ps2. Varsinkin kunhan viitsii edes RGB-piuhan hommata. HD töllö olisi tietty optimi, mutta kyllä pelaamisesta nauttii myös normilla kuvaputkella.

Itsellä on boksi kiinni 22" laajakuva näytössä. Tätä ennen pelasin 21" Nokian kuvaputki televisiolla vuodelta miekka ja kilpi. Ostat vain tuon advanced scart - kaapelin niin saat parhaan kuvan irti. Toki tuo grafiikka on aivan erilaista teräväpiirto resolla, mutta ei ihminen osaa kaivata sitä mitä ei välttämättä ole nähnyt. Ainoa peli missä törmäsin ongelmaan kuvaputkitelevisiolla oli Enchanted Arms, jossa ilmeisesti resoista johtuen teksti oli kärpäsen kakan kokoista tihrua, jota sai silmät kierossa tähystellä kaukoputkella.
Noista boksin hajoamisista en niinkään välittäisi. Suurin osa käsittääkseni ensimmäisen erän laitteita ja toisekseen omallakin käytöllä voi vaikuttaa. Huolehdit vaan riittävästä ilmankierrosta etkä lähde kääntelemään konsolia pelatessa niin pysyvät levytkin ehjinä.
Käytetyn konsolin ostamisesta en kyllä uskalla sanoa, miten takuut sitten oikein menevät, mutta siitäkinhän on täällä topic ja eläviä esimerkkejä.

APILAS sanoi:
Ainoa peli missä törmäsin ongelmaan kuvaputkitelevisiolla oli Enchanted Arms, jossa ilmeisesti resoista johtuen teksti oli kärpäsen kakan kokoista tihrua, jota sai silmät kierossa tähystellä kaukoputkella.

Sama ongelma on Dead Risingin kanssa.

Hyviä vastauksia tulee kiitos paljon. Mieli on vähän niinkuin tuuliviiri ja pettyä ei haluaisi niin tulee oltua varovainen. Joku kone olisi kuitenkin kiva olla ja taitaisi tulla ruudun kanssa sama pullonkaula vastaan oli sitten 360, wii tai ps3 ja näistä tuntuu xbox parhaalta ittelleni. Nyt sitten kyttäämään että mistä pärähtää hyvä bundle tarjous.

Juu, kyllä boksilla SD-telkullakin pelailee mukavasti, eihän siinä ole kuin (kiteytettynä) resoluutio erona HD-telsuihin. Ja oma 360 on vuoden vanha (14. tulee vuosi täyteen) ja hyvin on toiminut.

Bob-Ursula sanoi:
Terppa,
Sain just myytyä hyvin palvelleen playstation 2:sen ja olen nyt kovasti miettinyt josko olisi mitään järkeä hommata xbox 360, kun käytössä on tavallinen laajakuva-tv ja pian tulostuvan nahkapalleron vuoksi tuskin kykenee hetkeen hd -valmiudella olevaa ruutua ostamaan. Mitä mieltä porukka on tuosta, onko pelit ihan pelattavia normi tv:llä vai kannattaisiko malttaa ja säästellä kunnes on parempi telkkari?

Ja mikäs mikäs juttu tämä xboxien laukeaminen on, hajoaako ne todella noin herkästi ja kuinka kauan menee takuurulianssissa jos joutuu palauttelemaan? Lueskelin topikkeja läpi niin kieltämättä käytetyn ostaminen taitaa olla xboxin kohdalla ihan hurjan hommaa, varsinkin takuuttoman.
Itse ostin boksin äskettäin ja käytössäni on 32" laajakuvaputki. Tavallisella mukana tulevalla piuhalla kuva on lähes xbox/ps2-tasoa, mutta tuolla Advanced Scart -piuhalla (n. 25e) pelit ovat kyllä todella hyvän näköistä katsottavaa myös vanhemmalla kalustolla . Eli voin suositella vilpittömästi boksin hankintaa, ei ole kaduttanut pätkääkään se että lykkäsin HDTV:n ostoa.

Itse olen ollut pari viikkoa kahden vaiheilla. 32" 100hz putki vs 22" lcd-näyttö. Moneen otteeseen olen näiden välillä vaihdellut ja tullut siihen tulokseen, että jos jaksaa pelata tietokonetuolilta niin 22" lcd on ihan hyvä (koko on liian pieni sinällään) kun taas sohvalta pelaaminen on rennompaa ja jotenkin parempi fiilis pelaamiseen kaikenkaikkiaan. Siihen tulokseen olen tullut, että seuraavasta palkasta räväytän ja ostan kohtuuhintaisen hd-ready telkun.

Kyllä pelaaminen nautittavaa on vanhemmallakin telkulla, mutta luonnollisesti ei siitä ihan täyttä nautintoa saa kun mahdollisuus on parempaan :o jos olet pelimies niin eihän sillä niin väliä vaikka joudut vuoden pelaamaan hiukan heikommilla grafiikoillakin.

Näin lyhyesti. toivottavasti auttaa ;)

nothing sanoi:
Ei se nyt ihan noinkaan kyllä mene. Kyllä se näyttää huomattavasti paremmalta kuin ps2. Varsinkin kunhan viitsii edes RGB-piuhan hommata. HD töllö olisi tietty optimi, mutta kyllä pelaamisesta nauttii myös normilla kuvaputkella.

Joo ei todellakaan miltään ps2 kuvalta näytä tavallises laajakuva telkuskaan.
Advanced scart piuhal saa vielä pienistä teksteistä hyvin luettavaa ja textuurien pinnat tarkemmiksi niin aika lähelle päästään jo HD telkkua. Tietyst vaikuttaa kuinka lähelt katot ja minkä kokonen telkku.
32" laajakuva töllö 3m päästä näyttää oikein hyvältä. Ei se naama pidä siinä ruudussa olla kiinni, johan siin silmät kärsii.

No siis xbox 360 pelit huonolla teeveellä ei näytä kyllä samalta ku ps2 tai xbox pelit. Itsellä on vanha matka tv, ja kyllä eron ps2 peleihin huomaa selvästi. Vaikka varmasti ero matkatv:n ja hd tv:n välillä onkin suuri, ja tottakai mieluummin hd tv:llä pelailisin, mutta kyllä tuo matkatv:lläkin on todella nautinnolista. Ja se boksien laukeaminen on vähän tuuri hommaa mielestäni. Tuleeko "hyvä" vai "huono" boksi. Tämä on minun mielipiteeni. Itsellä ollut tuo boksi nyt reilu puoli vuotta ja pelittänyt loistavasti, muutamaa pikku poikkeusta lukuunottamatta. Eli kyllä suosittelen hommaamaan tuon boksin, vaikka olisikin huonompi tv. ;)

Kumis sanoi:
Itse olen ollut pari viikkoa kahden vaiheilla. 32" 100hz putki vs 22" lcd-näyttö. Moneen otteeseen olen näiden välillä vaihdellut ja tullut siihen tulokseen, että jos jaksaa pelata tietokonetuolilta niin 22" lcd on ihan hyvä (koko on liian pieni sinällään) kun taas sohvalta pelaaminen on rennompaa ja jotenkin parempi fiilis pelaamiseen kaikenkaikkiaan. Siihen tulokseen olen tullut, että seuraavasta palkasta räväytän ja ostan kohtuuhintaisen hd-ready telkun.

Kyllä pelaaminen nautittavaa on vanhemmallakin telkulla, mutta luonnollisesti ei siitä ihan täyttä nautintoa saa kun mahdollisuus on parempaan :o jos olet pelimies niin eihän sillä niin väliä vaikka joudut vuoden pelaamaan hiukan heikommilla grafiikoillakin.

Näin lyhyesti. toivottavasti auttaa ;)

Itselläni oli aluksi XO ja 100Hz töllö, mut nälkä kasvoi aika nopeasti tuohon HD töllöön :rolleyes:
Säästä vähän aikaa ja osta HD töllö, niitä saattaa löytyä aika edullisina käytettynä, kun joku haluaakin suuremman töllön.

Tässä vaiheessa nälkä on liian suuri odottamiseen :rolleyes:

Kyllä se hd-ready telkku menee pari vuotta boxin rinnalla. Hinnatkaan noilla ei ihan päätä huimaa kun kohtuullisen hyvän hd-valmiin saa 500-800 eurolla. Meneehän siinä rahaa mutta niinkuin sanoin, nälkä on liian suuri. Kun itsellä on kokoajan tieto, että konsoli kykenee parempaan kuvaan on parinkin kuukauden odottaminen yhtä tuskaa. Pari viikkoa olen tuosta lcd-telkusta haaveillut ja ostopäätöstä miettinyt. pikkuhiljaa se olis pakko saada.

En oikeasti ymmärrä miksi porukka höyryää ton LCD:n perään. Jos oikeasti haluaa hyvän kuvan, ison tölsyn, ja hdready riittää, niin kurkkaappa jossain kodinkoneliikkeessä vaikkapa Samsungin 42"-plasmoja. Kuva näyttää perus-digiboxi-kuvassa paremmalta, ja pelikuvassa sama ero perus-lcd:hin on selvä. Kontrastia löytyy 3 kertaa enemmän, eikä ole minkäänlaisia vasteaikoja.

Jos et millään usko, käy kokeilemassa:) Itse kannoin oman X0:n Vantaan jumbon Expert Konepisteelle, ja testasin tuota nykyistä tölsyäni siellä. 1190e 42" plasmasta joka oikeasti on perkeleen hyvä tuohon rahaan, ja verratessa kalliimpiin lcd:hin.

Kyllä noita on tullut liikkeissä verrattua. Omasta mielestä plasma on vain jotenkin suttuinen. Voi johtua asetuksista, mutta kun vertaa vieressä seisovaan lcd:n niin huomaa selkeää eroa pelkästään kuvan selkeydessä. Enkä todellakaan ole ostamassa 42" telkkua nyt sillä tilaa semmoiselle ei mistään löydy. ehkä tulevaisuudessa kun isompi kämppä..

Kuten sanottu jo moneen kertaan niin hyvin pystyy pelaamaan normaalilla kuvaputki telkkarillakin. Itselläni on PS3 ja X360 liitettynä 20" kuvaputki telkkariin. :D

Ylös Bottom