Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

720p vai 1080p HDTV ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Ro0Ki3 sanoi:
Jhuu noista palamisista olen kuullut ennenkin ja löysin tämmöisen linkin dvdplazasta, http://www.plasma-lcd-fakta.fi/myths/screen-burn/.

Tietenkin osa noista on mainospuheita, mutta luulisi uusien Plasmojen (tuo Pana mukaanlukien) olevan varustettu jo uudella tekniikalla.

Todennäköisesti tuon saitin läpät ovat yhtä uskottavia kuin jos PS3:n pelit arvostelisivat pelintekijät itse. Eli kyseessä on plasma-telkkareiden valmistajien promosivusto. No mutta kuitenkin, omaa kokemusta ei ole mutta netistä lukemani perusteella uusimmissa plasmoissa ei tuo kiinnipalamisongelma enää ole kovinkaan vakava.

Tämä ongelma on lähes ratkaistu käyttämällä sisäisiä kuvaruutua säästäviä järjestelmiä ja parantamalla fosforikerrosta.

Bongaa avainsana.

P.S. Plasma sucks ass.

Radikus sanoi:
Tämä ongelma on lähes ratkaistu käyttämällä sisäisiä kuvaruutua säästäviä järjestelmiä ja parantamalla fosforikerrosta.

Bongaa avainsana.

P.S. Plasma sucks ass.

En nyt sanoisi noinkaan, riippuu huomattavasti telkun käyttötarkoituksesta. SD-materiaalilla parempi kuva kuin LCD:issä, ainakin jos saman hintaluokan välineitä verrataan keskenään.

remform sanoi:
Eli kyseessä on plasma-telkkareiden valmistajien promosivusto. No mutta kuitenkin, omaa kokemusta ei ole mutta netistä lukemani perusteella uusimmissa plasmoissa ei tuo kiinnipalamisongelma enää ole kovinkaan vakava.

Juu samalla tavalla promosivu kuin lcd-valmistajillakin. lcd-valmistajat on jo pitkään hyökännyt plasmojen kimppuun olevinaan ylivertaisilla tuotteillaan. Jopa myyjät kaupoissa kertoo pehmoisia, koska plasmoja ei jokaisessa pikkutönössä myydä.

Radikus: Tyypillistä fanaattista BS:ää sinulta :p Luulisi sinunkin "hifistinä" arvostavan värien kylläisyyttä, kontrastia, mustaa väriä, katselukulmia, kuvan nopeutta, tv:n ja elokuvien katselua. Kaikki missä plasma hakkaa kevyesti lcd:t :D Ainut missä LCD on selvästi edellä on desktop-käyttö, jota tarvitsee yksi tuhannesta.

Ja jos ihmisten silmää miellyttää enemmän plasman kuva niin turha siinä on vinkua, että "ei se oo hyvä, mä oon kurko ja tiedän!!11"

Ro0Ki3: On hyvä televisio. Erittäin paljon kehuttu malli. Panalta tulee ihan näinä päivinä (ellei jo tullut) tulee tuosta uudistunut mallisarja. Pieniä viilauksia sinne tänne, mutta ei mitään ihmeellistä uutta. Lukaise lisää DVDPlazalta.

Smirre sanoi:
Radikus: Tyypillistä fanaattista BS:ää sinulta :p Luulisi sinunkin "hifistinä" arvostavan värien kylläisyyttä, kontrastia, mustaa väriä, katselukulmia, kuvan nopeutta, tv:n ja elokuvien katselua. Kaikki missä plasma hakkaa kevyesti lcd:t :D Ainut missä LCD on selvästi edellä on desktop-käyttö, jota tarvitsee yksi tuhannesta.

Toivottavasti kukaan ei ota näitä Smirren puheita tosissaan ja käy itse paikan päällä toteamassa tekniikoiden erot. Plasmoissa on parempi väritoisto ja SD-materiaalia katsoessa ne tosiaan pesevät LCD:t helposti. En kuitenkaan itse maksaisi 1300:tä 37" vanhemman mallin plasmasta
kun reilu 100 enemmän sijoittamalla saa (Saksasta tilaamalla) jo tuliterän 37" Samsungin FullHD LCD-telkun. Tietty jos tarkoitus on katsoa vain tv-kuvaa niin ehkä siteen.

remform sanoi:
Toivottavasti kukaan ei ota näitä Smirren puheita tosissaan ja käy itse paikan päällä toteamassa tekniikoiden erot. Plasmoissa on parempi väritoisto ja SD-materiaalia katsoessa ne tosiaan pesevät LCD:t helposti. En kuitenkaan itse maksaisi 1300:tä 37" vanhemman mallin plasmasta
kun reilu 100 enemmän sijoittamalla saa (Saksasta tilaamalla) jo tuliterän 37" Samsungin FullHD LCD-telkun. Tietty jos tarkoitus on katsoa vain tv-kuvaa niin ehkä siteen.

:confused: Enhän minä sille mitään mahda, että plasma vie lcd:tä noissa luettelemissani asioissa. Yleisesti tunnustettuja asioita, jotka ei liity mitenkään siihen mikä televisio kullakin on olohuoneessa.

Kannattaa muutenkin käydä ehdottomasti katselemassa omin silmin noita paneeleita eikä tilata sikaa säkissä kun joku foorumilla kehui.

En minäkään maksaisi 37" tuota summaa vaan ottaisin 42" samaan hintaan. :)

Minä taas en näe mitään syytä ostaa noin pientä (37") paneelia FullHD:na. Noin pienellä ruudulla resoluution hyöty näkyy jos nauttii katselusta nokka kiinni ruudussa. +50" ja FullHD niin alkaa homma toimia. Tavallinen tv-kuva on hd-ready laitteilla paremman näköistä, se jota suurin osa nimenomaan katsoo..

Saksantilaajatkin on ihan asia erikseen.

Smirre sanoi:

Ja jos ihmisten silmää miellyttää enemmän plasman kuva niin turha siinä on vinkua, että "ei se oo hyvä, mä oon kurko ja tiedän!!11"

Viittaat "hifismiin" ja sitten puhut jostain TV:n katselusta. Muah.

Katselukulmia? Siis mistähän ihmeen suunnasta sitä telkkaria pitäs ruveta kattelemaan? Itsellä on ainakin tavote että telkkari on olkkarin keskellä ja katselukulmat riittää huonossakin LCD:ssä tähän (mulla on muuten LCD-tykki josta ei katselukulma lopu ollenkaan kesken, voi kattoa vaikka suoraan sivusta jos päässä viiraa).

Kuvan nopeutta? Kenen silmillä katsottuna nykyisen LCD:n nopeus ei riitä?

Mua kiinnostaa aivan törkeesti että SD-tauhka näyttää paremmalta siinä, kun itse ostan ainakin LCD:n nimenomaan kuvan terävyyden takia ja HD-käyttöön. Se että SD näyttää paremmalta ei kerro mistään muusta kun että plasma on niin suttuista paskaa että siihen voi tunkea mitä tahansa materiaalia ja se näyttää yhtä kuraselta aina. LCD on sentään terävä.

Telkkaria katson noin 1-2 kertaa vuodessa, ja sitä varten onkin erillinen CRT mitä käytän.

Olen katsonut kymmeniä plasmoja vuosien varrella ihan hintaluokan yläpäästäkin, ja niiden kuva on AINA ollut jollain tavalla suttuinen verrattuna LCD:n kuvaan. Itse en edes sylkisi plasmaa kohti nykytekniikalla.

Gimme OLED. Siinä on kova tekniikka, "hieman" turhan kallis vaan.

Osaako porukka sanoa mitään tämän mallisesta DTL-642E500 42" True HD Miraista? Dvd plazan puolella olenkin jonkin verran juttua tosta lueskellut, ja ilmeisesti hintaansa nähden ihan kohatainen peli. 42 tuumainen full-HD on kuitenkin kyseessä. Esimerikiksi verkkokaupasta lähtisi 1499 euroon. Jonkun verran houkuttelisi, kun alkaa tässä itselläkin varmaan lähiaikoina olemaan tv:n päivitys ajankohtainen. Onkos esim. Radikus päässyt telkkaria töllistelemään, kun sähä ilmeisesti olet verkkokaupassa duunissa? Kaikki muutkin saavat sanoa vapaasti mielipiteensä laitteesta. Merkki on ainakin itselleni aika tuntematon.

Zos kia cultus sanoi:
Entä olisko tämmönen tillutin kannattava ostos?

http://www.sony.fi/view/ShowProduct...Type=Overview&category=TVP+Rear+Projection+TV

Hinta ei kuulosta pahalta ja kuva-alaa löytyy näköjään jopa 50", mutta onko kuvanlaatu sitten mistään kotoisin? tuota 3lcd termiä ihmettelin, että mitä mahtaa tarkoittaa?
No tuosta tekniikasta voi lukea vaikka sonyn sivuilta: http://www.sony.fi/view/ShowArticle.action?article=1144943026194&site=odw_fi_FI

Itse en tykkää taustaprojektiotelkuista, koska niissä katselukulmat eivät ole mitenkään hirveän huikeat, mutta se on vain minun mielipiteeni.

Resoluutio tuossa mallissa on loistava. Ei turhia mutaatio malleja, joita joutuu aina skaalaamaan ja tosiaan aika halpa tuumahinta laitteella on.

Smirre sanoi:
Luulisi sinunkin "hifistinä" arvostavan värien kylläisyyttä, kontrastia, mustaa väriä, katselukulmia, kuvan nopeutta, tv:n ja elokuvien katselua. Kaikki missä plasma hakkaa kevyesti lcd:t :D Ainut missä LCD on selvästi edellä on desktop-käyttö, jota tarvitsee yksi tuhannesta.
Herää tähän pävään ja käyt katosamma mitä uudet LCD:t ovat. Plasma ei enää "hakkaa" mustan värissä ja katselukulmissa lcd:tä, vaan ne alkavat olla erittäin tasaisia. Oikeastaan enää todellinen hifisti huomaa eron.
Nykyään plasmat hakkaavat lcd:n värien kylläisyydessä ja kuvan nopeudessa. (Ja ehkä ne voittavat hinnassa, riippuen miten sitä katsotaan. Full hd plasmat ovat aivan törkeän hintaisia, mutta sd-plasmat ovatkin edullisia).

Kummallekkin tekniikalle on omat ostajansa ja kannattaa ostaessa tietää mihin sitä töllöä on käyttämässä. Jos suurinosa käytöstä menee peleille ja tietokoneen kanssa käytettäväksi (oli se sitten desktop härdellejä tai leffojen katselua), niin kannattaa mielestäni hankkia lcd. Jos taas kattelee perus dvd-soittimella leffoja ja telkkua paljon, niin plasma on hyvä valinta. Kummankin tekniikan valmistaan vuoron huutelee, kuinka sen tekniikan heikkoudet ovat jo täysin ohi, mutta esim lcd;n kuvanpäivitysnopeus ei ole kunnossa, kun taas plasman kuvanpalamiset ovat valitettavaa todellisuutta.

Zos kia cultus sanoi:
Entä olisko tämmönen tillutin kannattava ostos?

http://www.sony.fi/view/ShowProduct...Type=Overview&category=TVP+Rear+Projection+TV

Hinta ei kuulosta pahalta ja kuva-alaa löytyy näköjään jopa 50", mutta onko kuvanlaatu sitten mistään kotoisin? tuota 3lcd termiä ihmettelin, että mitä mahtaa tarkoittaa?

Kyseessä on siis taustaprojektio tv, eikä siis lcd sanan varsinaisessa merkityksessä. Telkkari on siis myös syvyys suunnassa jonkin verran lcd ja plasma telkkareita suurempi. Kyseinen töllötin käyttää siis kolmen lcd kennon tekniikkaa, joiden yhteisestä heijastumasta varsinainen kuva muodostuu. Saattaa hiukan hävitä kuvan terävyydessä, värien kirkkaudessa sekä katselukulman laajuudessa laadukkaille lcd tölsyille.

Sonyn projektio telkkarit ovat kuitenkin todella laadukkaita ja tuumia tulee tosiaan kanssa mukavasti enemmän kuin saman hintaluokan lcd telkkareissa. Plussa puolena tuossa voi myös pitää natiivia 720p resoluutiota, eli kuvaa ei juoduta 720p materiaalilla turhaan skaalailemaan. Eli kokonaisuutena varmasti laadukas tekele. Tietoni perustuvat kuitenkin vain netistä lukemaani, eikä käyttäjäkokemuksia kyseisestä telkkarista löydy. Itsekkin olen uutta telkkaria harkitessani pitänyt tuota yhtenä mahdollisena vaihtoehtona.

maagiset sanoi:
Kyseessä on siis taustaprojektio tv, eikä siis lcd sanan varsinaisessa merkityksessä. Telkkari on siis myös syvyys suunnassa jonkin verran lcd ja plasma telkkareita suurempi. Kyseinen töllötin käyttää siis kolmen lcd kennon tekniikkaa, joiden yhteisestä heijastumasta varsinainen kuva muodostuu. Saattaa hiukan hävitä kuvan terävyydessä, värien kirkkaudessa sekä katselukulman laajuudessa laadukkaille lcd tölsyille.

Sonyn projektio telkkarit ovat kuitenkin todella laadukkaita ja tuumia tulee tosiaan kanssa mukavasti enemmän kuin saman hintaluokan lcd telkkareissa. Plussa puolena tuossa voi myös pitää natiivia 720p resoluutiota, eli kuvaa ei juoduta 720p materiaalilla turhaan skaalailemaan. Eli kokonaisuutena varmasti laadukas tekele. Tietoni perustuvat kuitenkin vain netistä lukemaani, eikä käyttäjäkokemuksia kyseisestä telkkarista löydy. Itsekkin olen uutta telkkaria harkitessani pitänyt tuota yhtenä mahdollisena vaihtoehtona.

Näistä töllöistä on useassa ketjussa väännetty. Mutta tuossa kyllä ihan hyvä yhteenveto. Itsellä löytyy 50" Sony kotoa ja olen ollut todella tyytyväinen siihen. Katselukulmissa ainoastaan siis pystysuunnassa rajoituksia. Eli jos seisovilteen katsoo esiintyy kuvassa tummenemista. Sivusuunnassa kulmarajoitusta ei käytännössä ole.

Hmm kyllä tuo telkkari kiinnostaisi, mutta pitäisiköhän odottaa tosiaan tuohon syksyyn uutta telkkaria, kun en kesällä katsele koko vehjettä käytännössä yhtään.

Zos kia cultus sanoi:
Hmm kyllä tuo telkkari kiinnostaisi, mutta pitäisiköhän odottaa tosiaan tuohon syksyyn uutta telkkaria, kun en kesällä katsele koko vehjettä käytännössä yhtään.

Jos ei kiire ole ja on aikaa odottaa kannattaa syksyllä ehkä harkita jo 55" isoveljeä, joka on FullHD. Hinta varmaan tullut mukavasti alas syksyyn mennessä.

Grando sanoi:
Tarkoituksena olisi hankkia Sony 26" LCD-TV, joka on HDTV ja siinä olisi 720p tai 1080p resoluutio. Mikä mahtaisi olla hyvä ja edullinen vaihtoehto?

Seuraavassa linkissä on kaikki Sonyn LCD-TV:t http://www.sony.fi/view/ShowProductCategory.action?site=odw_fi_FI&category=TVP+LCD+TV
Onko minulta mennyt jotain ohi, vai onko nykyisin 1080p-resoa edes 32" töllöissä:rolleyes: Eikös tuo 40" ole se pienin koko mistä löytyy 1080p..Mutta jos 26" mietit, niin itselläni on 40" s2000-sarjalainen ja olen ollut todella tyytyväinen, eiköhän tuo pikkuvelikin suht laadukas vehje ole. kysymyksessäsi on paljon "muttia". Onko siis 26" ainut vaihtoehto? entä lcd? entä liitännät(2xhdmi?). Suosittelen lukemaan dvdplazan foorumeita. Siellä löytyy tietoa ja asiantuntijoita pilvin pimein:D

Zos kia, odota ehdottomasti, jos kesällä ei tarvetta..Hinnat tippuvat siihen tahtiin, että. Ja yhdyn nothingin ehdotukseen tuosta isoveljestä.

karpaasi sanoi:
Onko minulta mennyt jotain ohi, vai onko nykyisin 1080p-resoa edes 32" töllöissä:rolleyes: Eikös tuo 40" ole se pienin koko mistä löytyy 1080p..Mutta jos 26" mietit, niin itselläni on 40" s2000-sarjalainen ja olen ollut todella tyytyväinen, eiköhän tuo pikkuvelikin suht laadukas vehje ole. kysymyksessäsi on paljon "muttia". Onko siis 26" ainut vaihtoehto? entä lcd? entä liitännät(2xhdmi?). Suosittelen lukemaan dvdplazan foorumeita. Siellä löytyy tietoa ja asiantuntijoita pilvin pimein:D

Zos kia, odota ehdottomasti, jos kesällä ei tarvetta..Hinnat tippuvat siihen tahtiin, että. Ja yhdyn nothingin ehdotukseen tuosta isoveljestä.
Tänä vuonna taitaa sony tuodan 32" full-hd telkut myyntiin (uusi v-sarja).

karpaasi sanoi:
Mutta jos 26" mietit, niin itselläni on 40" s2000-sarjalainen ja olen ollut todella tyytyväinen, eiköhän tuo pikkuvelikin suht laadukas vehje ole. kysymyksessäsi on paljon "muttia". Onko siis 26" ainut vaihtoehto? entä lcd? entä liitännät(2xhdmi?).
Sonyn KDL-26S2000 kuulostaa sopivalta http://www.sony.fi/view/ShowProduct.action?product=KDL-26S2000&site=odw_fi_FI&pageType=Overview&category=TVP+LCD+TV

Mikä resoluutio siinä mahtaa olla kun en saanut sitä selville?

Ylös Bottom