Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

720p vai 1080p HDTV ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Snigge sanoi:
Mitäs tämä nyt meinaa, kun pystyn valikoista valitsemaan 1080p kuvan, ja kuva näkyykin sillä ihan normaalisti.. Niin onkos minulla nyt muka 1080p töllö ? :D

Kun ymmärtääkseni 1080p on vain FullHD töllöissä, ja minulla on vain HD-Ready..

Kiitoksia vastauksista :cool:

Töllösi osaa kaiketi ottaa vastaan 1080p signaalia, ja skaalata sen alaspäin 720p:hen.

Zos kia cultus sanoi:
Noniin Nyt meinasin minäkin jättää hyvästit tuolla vanhalle 14" daewoo:lle ja ostaa uuden TV:n. Itse en ymmärrä kettuakaan näistä telkkareista, mutta ajattelin että en työnnä siihen kuin noin 1500-2000 Eli ajattelin, ettten tarvitse 1080p telkkua, vaan 720p riittää. Antakaa jotain neuvonpoikasta mallista.

http://www.markantalo.fi/kauppa/products.php?g1=8249e9&g2=3953b3

Sony KDF-50E2010 on hiton hyvä 50-tuumainen 720p taustaprojektiotelkku. Ja on vielä halpakin! Itselläni on tuosta vanhempi malli ja olen erittäin tyytyväinen :D

ps. Tuosta 1599 pyyntihinnastakin saa tinkaamalla ainakin satasen pois.

Ro0Ki3 sanoi:
^ Älä noita osta, molemmissa on sisäinen digiviritin, jos oikein katsoin.

Mitä ihmettä sä tolla tarkoitit? Siis sisäinen digiviritin olis huono juttu? Plussaahan se vaan on. Kyllä telkkuun erillisen digiboksinkin saa kytkettyä jos haluaa parempaa...

Korbenn sanoi:

Sony KDF-50E2010 on hiton hyvä 50-tuumainen 720p taustaprojektiotelkku. Ja on vielä halpakin! Itselläni on tuosta vanhempi malli ja olen erittäin tyytyväinen :D

ps. Tuosta 1599 pyyntihinnastakin saa tinkaamalla ainakin satasen pois.

Juu, ONOFF:issa on toi kyseinen töllötin jo valmiiksi tohon 1499 euron hintaan, tosin tinkausvarasta en tiedä. Vanhempaa mallia myytiin jossain vaiheessa 1299 euron hintaan, enää ei tosin taida vanhempaa mallia olla myynnissä. Nämä havainnot siis Ison Omenan myymälässä Espoossa.

maagiset sanoi:
Juu, ONOFF:issa on toi kyseinen töllötin jo valmiiksi tohon 1499 euron hintaan, tosin tinkausvarasta en tiedä. Vanhempaa mallia myytiin jossain vaiheessa 1299 euron hintaan, enää ei tosin taida vanhempaa mallia olla myynnissä. Nämä havainnot siis Ison Omenan myymälässä Espoossa.

Kaveri (myyjä kodinkoneliikkeessä) olis myynyt tuon telkun (siis KDF-50E2010 ) mulle about 1300 hintaan. Ja tuollakin hinnalla kauppa saa vähän voittoa. Eli kyllä ne katteet on sellaset, että rohkeasti tinkaamaan vaan! :)

Korbenn sanoi:

Mulla on kanssa se vanhempi 1 HDMI paikalla varustettu 50-Tuumainen (KDF50EA-11A tjsp). On kyllä ilo katsella siitä. Elokuussa 2006 tilasin Saksasta kotiinkuljetettuna 1325e.

Rixa sanoi:
Mulla on kanssa se vanhempi 1 HDMI paikalla varustettu 50-Tuumainen (KDF50EA-11A tjsp). On kyllä ilo katsella siitä. Elokuussa 2006 tilasin Saksasta kotiinkuljetettuna 1325e.

Huhtikuussa Saksasta hintaan 1500. En ole kyllä hetkeäkään katunut. Jos ei tekniikka aivan täysin uudistu, niin uskon seuraavan töllöni olevan fullHD taustaproju.

No niin, asiat näyttäis olevan silleen että tännekkin laskeutuu sellane ADHD telkkari, oon katellu netissä ja vertaillu niitä, pelithän on vielä yleesä 720p resolla, mutta miks mä löydän vaa 768 resolla olevia tölsyjä? Kumpi noista on parempi pelatessa ja muutenkin 768 vai 720 resoinen televiissori:confused:
Ja jos joku ois ystävällinen ja kertois että mistä noita pienempiä saa hankittua (Jos on parempi)

Laitan tänne, kun liippaa niin läheltä, ettei viitsi omaa kejua tehdä. Tykin omistajat, laitatteko kokemuksia uuden pleikkarin kanssa? Olisin kovin kiinnostunut. Viitsittekö vielä ilmoittaa millä tykillä ja millä asetuksilla/resoilla pelatte? :)

Optoma HD70lla toimii pelit ja trailerit mainiosti ainakin 720p, 1080i ja 1080p resoilla. Harmi vaan ettei PS3 osaa konvertoida BD leffoja vielä 720p muotoon vaan pitää pukata ne joko 1080i tai 1080p muodossa tykille joka sitten skaalaa ne 720p resoon.

2 metrin tavallisella HDMI letkulla optoma hyväksyy 1080p resoa mukisematta joka skaalataan ilmeisesti suoraan 1080p -> 720p -> kuva on vallan loistava!:D

10 metrin sikakalliilla HDMI letkulla PS3 ja tykki eivät saakaan HDMI kättelyä läpi joten pitää tyytyä 1080i resoon joka näytetään 540i resossa puolikuvina.:mad: Kuva on silti loistava mutta ei ihan niin hyvä kuin 1080p:nä tai mitä se voisi olla jos PS3 konvertoisi sen 720p:ksi. Pitää toivoa että tuokin ominaisuus PS3seen vielä tulisi, XBOXistahan se jo löytyy.

Laitan tänne, kun liippaa niin läheltä, ettei viitsi omaa kejua tehdä. Tykin omistajat, laitatteko kokemuksia uuden pleikkarin kanssa? Olisin kovin kiinnostunut. Viitsittekö vielä ilmoittaa millä tykillä ja millä asetuksilla/resoilla pelatte?

Itse kysyin toisaalla tuota samaa asiaa, joten heitän linkin tähän. Tuolta saat joitain kommentteja.

keho sanoi:
Optoma HD70lla toimii pelit ja trailerit mainiosti ainakin 720p, 1080i ja 1080p resoilla. Harmi vaan ettei PS3 osaa konvertoida BD leffoja vielä 720p muotoon vaan pitää pukata ne joko 1080i tai 1080p muodossa tykille joka sitten skaalaa ne 720p resoon.

2 metrin tavallisella HDMI letkulla optoma hyväksyy 1080p resoa mukisematta joka skaalataan ilmeisesti suoraan 1080p -> 720p -> kuva on vallan loistava!:D

10 metrin sikakalliilla HDMI letkulla PS3 ja tykki eivät saakaan HDMI kättelyä läpi joten pitää tyytyä 1080i resoon joka näytetään 540i resossa puolikuvina.:mad: Kuva on silti loistava mutta ei ihan niin hyvä kuin 1080p:nä tai mitä se voisi olla jos PS3 konvertoisi sen 720p:ksi. Pitää toivoa että tuokin ominaisuus PS3seen vielä tulisi, XBOXistahan se jo löytyy.
Ai 10m on liikaa?:eek:
Hmm hmm, luulis ettei noin nuuka ole johdon suhteen. :(
Ei sulla olis kuvia laittaa kuvanlaadusta; peleistä ja leffoista? Kiinnostaisi tuo tykki ja PS3 kovasti. :)

pziuz sanoi:
Ai 10m on liikaa?:eek:
Hmm hmm, luulis ettei noin nuuka ole johdon suhteen. :(
Ei sulla olis kuvia laittaa kuvanlaadusta; peleistä ja leffoista? Kiinnostaisi tuo tykki ja PS3 kovasti. :)

Ei ollut 10m liikaa vaan joko Van Den Hul:lin HDMI kaapelissa oli liikaa vaimenemista 10m matkalla tai se ei vain yksinkertaisesti sopinut HD70:sen ja PS3sen kanssa yhteen 1080p resolla. Näistä HDMI kättelyongelmista on paha mennä sanomaan. Kun vaihdoin toiseen kaapelimerkkiin niin jopas toimi vallan mainiosti:D

Kattelinpa sitten eilen Kingdom of Heavenin ja kuvanalaatu oli vallan loistava. Kuvia ei valitettavasti ole..

Tuossapa linkki tuohon Techlink wiresin toimivaan 10m kaapeliin.

http://www.kotiav.fi/index.php?productID=297

Ois aikeissa hankkia Sharpin 37-tuuman hd rdy tv, kaverin suosittelemana.Hintakin on kohtuullinen.Onko 1080i ja 720p resoilla mitä eroa?Muuta kuin se että 720p on progressive scan kuvaa?Kumpi on tarkempi/parempi?

Tuomas sanoi:
Ois aikeissa hankkia Sharpin 37-tuuman hd rdy tv, kaverin suosittelemana.Hintakin on kohtuullinen.Onko 1080i ja 720p resoilla mitä eroa?Muuta kuin se että 720p on progressive scan kuvaa?Kumpi on tarkempi/parempi?

Itse huomannut seuraavaa:

1080i näyttää paremmalta paikallaan olevissa kohteissa ja siis yleisesti sellaisissa tapauksissa, jotka eivät paljoa liikettä sisällä. 720p taas on liikkeessä huomattavasti parempi ja mitään häntimisiä ja vastaavia ei esiinny.

Itse suosin kyllä 720p aina kun mahdollista.

Itse olen pelaillut PS3lla kahden eri TV:n kanssa (Thomson 32" ja LG 37" molemmat "vain" HD ready) ja molemmissa mielestäni 1080i näyttää paremmalle.

Mutta on kai se 1080i:kin katsojan silmässä....

Tämä lienee tyhmin kysymys mitä voin esittää, mutta onko normaaliputkitv:stä harppaus tuommoiseen hdtv:hn niin iso että hankkiminen kannattaa.Tuleeko WAU yms elämyksiä ja onko grafiikka selkeästi parempaa kuin putki tv:llä.

Tuomas sanoi:
Tämä lienee tyhmin kysymys mitä voin esittää, mutta onko normaaliputkitv:stä harppaus tuommoiseen hdtv:hn niin iso että hankkiminen kannattaa.

Tokihan HD-kuva on SD-kuvaa selkeästi miellyttävämpi katsoa, mutta ei se nyt mikään koko elämän mullistava muutos ole, kuten voisi joidenkin HD-profeettojen puheiden perusteella luulla.

Hyvä vertailukohta voisi olla vaikka siirtyminen vanhasta kuluneesta VHS-nauhurista laadukkaaseen DVD-toistimeen. Tai siihen jos liian pitkään viivyteltyään vihdoinkin hankkii sopivat silmälasit. Voit myös testailla resoluution vaikutusta vaikka PC:n näyttöasetuksia säätämällä. Ero on siis selvä. Se on kuitenkin ihan itsestä kiinni, kuinka suuren rahasumman arvoiseksi tätä parannusta arvostaa.

Tuomas sanoi:
Tämä lienee tyhmin kysymys mitä voin esittää, mutta onko normaaliputkitv:stä harppaus tuommoiseen hdtv:hn niin iso että hankkiminen kannattaa.Tuleeko WAU yms elämyksiä ja onko grafiikka selkeästi parempaa kuin putki tv:llä.

Itsellä kyllä wau fiilis oli aikamoinen kun ensimmäisen kerran pisti kunnon HD matskua pyörimään. Mutta taitaa olla aika henk koht juttu.

Ylös Bottom