Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake [Hype ja hankintahekumointi]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Alan Wake

Heh! En nyt puolustele yhtään epäiltyä piraattiporukkaa, mikäli ovat oikeasti pelin warettaneet, mutta itse aloitin pelin pelaamisen hetki sitten tarkoituksella offlinessa, ettei tunnelmaa pääsisi kavereiden yhteydenotot pilaamaan. Tällaisessa juoneen ja tunnelmaan perustuvassa pelissä kun se syventyminen on kaiken a ja o. Vaan ennemmin tai myöhemminpä ne pelin achit sun muut ilmestyvät kaikkien onlinessa vähääkään aikaa viettävien pelaajien gamertagiin. Ajattelin vaan mainita, että kyllä siellä offlinessa rehti ostajakin voi pelailla. :)

Edit. Pitikö tässä Limited Editionissa olla mukana myös Alan Wake -paitakoodi avatar-hahmolle? Ihan sellainen muistikuva on itselläni, että pitäisi, muttei kotelosta löytynyt muuta kuin tulevaa DLC:tä koskeva koodilappu.

Nuo "Casey Ryback is online"-, "Koiranpentu has sent you a message"- ja "Achevement unlocked"-viestit saa piiloon kätevimmin pistämällä nuo ilmoitukset pois päältä Guiden kautta (Preferences --> Notifications). Itse joudun tuota usein soveltamaan, kun nauhoittelen videoita. Harmillisesti se saattaa tietenkin jäädä päälle myöhemmäksikin, jolloin voi missata viestejä tahattomasti.

Muistelisin, että tuon paidan olisi saanut sen bonuslevyn kautta, mutta en ole omaa peliäni vielä saanut, joten en osaa sanoa varmuudella.

Jos tämä on ihan ominaisuus niin kyllähän tämä peukkua ansaitsee, eipähän tule vahingossakaan spoilaannuttua.

Ainakin itse pelasin pelin niin, etten katsonyt mitään achievement-kuvauksia tms etukäteen. Taisi niitä joku 30+/50 silti tulla, varsinkin jos matkan varrella käytti vähän maalaisjärkeä.

Achievement-ohjeita on kuitenkin mm. täällä (varo SPOILEREITA):
http://www.xbox360achievements.org/forum/showthread.php?t=227518

Onkos kukaan vielä Jyväskylän Giganteista onnistunut peliä löytämään? Aamulla kun pikaisesti pyörähdin niin ei ainakaan vielä hyllyissä näkynyt

Vastaus: Alan Wake [Hype ja hankintahekumointi]

Anteeksi nyt jos jostakin siltä tuntuu, että pelaan piraattiversiota pelistä mutta kyllä ihan aito LCE kappale on. Liikettä en ala paljastamaan syystä,että en haluan heidän joutuvan kuseen takiani. Mutta jumalauta hieman meinaa hermostuttaa, että täällä aletaan haukkumaan aivan syyttä suotta piraatiksi ja ties miksi. Arvostan syvästi Remedyn työtä ja en tasan tarkkaan peliä olisi pelannut muuten kuin aitona. Tälläiset firmat ovat harvassa, jotka tekevät pelinsä kunnolla loppuun asti ja sitä haluan myös tukea. Netissä on myös kone ollut alusta asti ja saavutuksia on kertynyt 34/50.

Ainakin itse pelasin pelin niin, etten katsonyt mitään achievement-kuvauksia tms etukäteen.
Heh, en minä tosiaan noita saavutuksia ole jahtaamassa. Ihmettelin lähinnä vain sitä ettei noita näkynyt tuolla xbox.com:issa. Boksillahan nuo näkyvät ihan normaalisti. Ei itseänikään kiinnosta tietää yhtään mitä siellä on saatavilla, lähinnä vain ihmettelin kun tottunut aina näkemään saavutukset tuolla netin GT-profiilissa.

Jaahas, kaksi viimeistä Bright Falls Episodia kärähtäneet nettiin. Löytyvät jopa ihan HD-versioina tuubista. Itse sorruin ja oli katsottava pätkät koska tuo peli jo kärvistelee hyllyssä, eikös joku sanonutkin että pätkät kannattaa katsoa ennen peliä?

Episode 5 - 'Off the Record'
Episode 6 - 'Clearcut'

Ja kiesus sentään! Olipahan minisarjan parhaat jaksot. Etenkin viimeinen jakso joka finaaleineen nosti oikeasti niskavillat ylös! Mukavasti olivat vielä istuttaneet pelinkin episodeihin. Toivottavasti tällaisestä syntyisi jotain isompaa, Alan Wake jo itsessään tuntuu niin kiehtovalta että siitä varmasti saisi ammennettua ties mitä.

D6T9K-DBXP8-489DB-QPRM7-JRHTJ

Siinä koodi jolla saat avattua NAISPUOLISELLE avatarille I'am awake t-paidan. Nopein vie. :)

Onkos kukaan vielä Jyväskylän Giganteista onnistunut peliä löytämään? Aamulla kun pikaisesti pyörähdin niin ei ainakaan vielä hyllyissä näkynyt

Keskustan Gigantista oli pelit ainakin loppu, kun kysäisin myyjältä (ei suuri yllätys näiden gigantin tarjouksien kanssa).

Omani hain gigantissa hintaan 49,90 Oulusta siis sai tuohon hintaan LEn normi oli sitten 39,90
Joka paikassa kuulma piti olla nämä hinnat kun ihmettelin että miksi muualla maksaa 39,90.

No joka tapauksessa maanantaina voi kusti viedä suoraan takasin paketin giganttiin. Nyt vaan odotellaan kun muksu menee nukkumaan niin alkaa mätöt (tosin eka suomen pelikin :O)

Peli kuulosti aika lyhyeltä taidan itsekkin pelata kuitenkin eka tuolla normaalilla jotta ei tarvi liikaa tahkota samoissa kohdissa. Paljonko se peli aika oli? 7-8h?

Nuo "Casey Ryback is online"-, "Koiranpentu has sent you a message"- ja "Achevement unlocked"-viestit saa piiloon kätevimmin pistämällä nuo ilmoitukset pois päältä Guiden kautta (Preferences --> Notifications). Itse joudun tuota usein soveltamaan, kun nauhoittelen videoita. Harmillisesti se saattaa tietenkin jäädä päälle myöhemmäksikin, jolloin voi missata viestejä tahattomasti.

Muistelisin, että tuon paidan olisi saanut sen bonuslevyn kautta, mutta en ole omaa peliäni vielä saanut, joten en osaa sanoa varmuudella.

Bonuslevyn kautta saa 2 teemaa ja gamerpicturen. Paitakoodin ( 1 mies ja 1 naisavatarille )
ja 1 premiumteema tuli erillisen paperilapun mukana jonka (tässä tapauksessa ) Tiltin myyjä antoi kouraan.

Omani hain gigantissa hintaan 49,90 Oulusta siis sai tuohon hintaan LEn normi oli sitten 39,90
Joka paikassa kuulma piti olla nämä hinnat kun ihmettelin että miksi muualla maksaa 39,90.
Heh! Kerrankin näin päin, että pienemmästä "tuppukaupungista" saa parempaan hintaan. :) Liekö ollut joku sekaannus hinnoittelussa kun sama pulju muu eri osissa Suomea eri hinnalla...

Peli kuulosti aika lyhyeltä taidan itsekkin pelata kuitenkin eka tuolla normaalilla jotta ei tarvi liikaa tahkota samoissa kohdissa. Paljonko se peli aika oli? 7-8h?
Olen kuullut, että pelillä olisi pituutta 10-12 tuntia tai 15-16 tuntia. Eri lähteistä siis kuullut nuo ajat, joten kyllä se taitaa -- riippuen pelitavasta -- kestää kuitenkin reilut 10 tunteroista. Itselleni ei ainakaan hard ensimmäisen episodin jälkeen ollut liian vaikea. Suosittelisin aloittelemaan hardilla, mikäli pelaa vähänkään enemmän konsolipelejä.

Edit. Niin ja kiitos vastauksista kysymykseen lisähärpäkkeen löytymiseen. Pitää vilkaista sitä bonus-levyä! :)

No joka tapauksessa maanantaina voi kusti viedä suoraan takasin paketin giganttiin. Nyt vaan odotellaan kun muksu menee nukkumaan niin alkaa mätöt (tosin eka suomen pelikin :O)

En tiedä kuin nopeaa tuon voi pelata läpi mutta itsellä meni arviolta se 14h. Suosittelen kyllä kokeilemaan hardia suoraan, normaali on nimittäin todella helppo eikä hardillakaan vielä mitään tuskastumista kokenut ja panoksiakin jaettiin ihan ruhtinaallisesti. Mielestäni parantaa vain tunnelmaa, kun on vähän tiukempia tilanteita. ;)

Tänään tuli verkkokaupasta Alan Wake LE ja koodit saapuivat aiemmin päivällä. Mukavasti materiaalia.

Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Fuck, empä sitten tänään saanut omaa kipaletta vaan täytyypi venailla maanantaihin. ;C eipä paljoa naurata, etenkään kun lukee erinäisiltä foorumeilta kuinka jengi hehkuttaa peliä kuin viimosta päivää.

Illalla tuli tuolla Alan Waken julkaisubileissä käytyä. Ihan hyvä meno oli ja mukavasti oli panostettu meininkiin. Erityisen hieno hetki koettiin, kun suuri osa Remedyn työntekijöistä käveli yleisön eteen ihasteltavaksi. Siinä sivussa Matias Myllyrinne muistutti kehittäjien perheiden tuen merkitystä. Väkisinkin tällainen pelikehityksen inhimillistäminen muuttaa aina sitä perspektiiviä, josta peliä katsoo. Tietenkin kaikkia pelejä kehittävät ihmiset, mutta näin Alan Waken kohdalla tuo ajatus henkilökohtaisesti tiivistyi. Osatekijöitä fiilikseen ovat tietenkin Remedyn suomalaisuus ja studion suhteellisen pieni koko näin maailman mittakaavassa. Olihan siellä joku Microsoftin isoherrakin tullut Seattlesta kiittämään Remedyä panoksestaan ja toteamaan "Bring on the sequel!"

Tulin vain kertomaan, että miten minun kävi tänään. Noh, olin aatellut mennä hankkimaan Alan Waken siinä klo 12 paikkeilla ja ajattelin, että käynnistän 360seni ennenkuin lähden ja katon, että ketä kavereita on paikalla. Noh, kun käynnistin niin ruutuun ei tullut yhtikäs mtn. Sitten katsoin valoa ja sehän oli...punainen. RROD jo kuudennen kerran.

Ei enää vtuta, vaan lähinnä nauroin sille, kuinka huono onninen olen ollut.

Noh, better luck next time

Tampereen keskustorin GameStopin yläpuolella oli tulipalo, joten huolimatta suurista Alan Wake -mainoksista kauppa ei käynyt: kaupan ovi oli poliisin eristysnauhan sisäpuolella.

Tulin vain kertomaan, että miten minun kävi tänään. Noh, olin aatellut mennä hankkimaan Alan Waken siinä klo 12 paikkeilla ja ajattelin, että käynnistän 360seni ennenkuin lähden ja katon, että ketä kavereita on paikalla. Noh, kun käynnistin niin ruutuun ei tullut yhtikäs mtn. Sitten katsoin valoa ja sehän oli...punainen. RROD jo kuudennen kerran.

Miten toi on mahdollista 6 rrod ??? onko sun konees jossai kaapissa ettei se saa ilmaa. ?? Mul on kuollut kerran ja se oli jotain julkasu bokseja gamescore on yli 12000 ja pelaan usean tunnin päivässä ja ei oo paukkunut ku kerran koodilla E74 joka ei varsinaisesti ole edes rrod

hieman offtopic mutta jos noin monta boksia on hajonnut niin saa kyllä olla todella huono tuuri.
jos niistä onn yksikään tallessa niin kannattaa kyllä itse korjata jos ei takuuta ole. Ja ilmeisestihän rrod voi mennä ohi ihan vaan sillä että antaa jäähtyä, ylikuumenemisestahan se johtuu.

aina ei voi voitaa, ei edes joka kerta.

toivottavasti posti kantaa perille maanantaina limitedin, tosin kun siinä on 2 samassa niin pitää luultavasti noutaa konttorista. Sitten pitäisi muka odottaa viikonloppuun että pääsee pelailemaan, kun arkisin ei viitsi yöllä pelata kun pitää herätä aikaisin.

Tänään kävin raision gigantissa kattomassa josko olis jääny alania hyllyyn, eipä ollut ainuttakaan.
citymarketissa olisi taas ollut hyllyssä tusina mutta hinta oli 69€ ni jätin hyllyyn

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom