Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake

Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Harmillisen waretettu tosiaan, mutta toisaalta AW on poikkeuksellisen otollista kamaa nörttiraivoa uhkuville piraatti-dudezeille. Pitkään kehitetty ja viivästynyt projekti, jonka sisältö on matkan varrella ehtinyt muuttua ja PC-versio hylättiin suhteellisen lähellä julkaisua. Lisäksi vielä pelkkä yksinpeli, joten surullisen korkea sijoitus listalla ei sinänsä hämmästytä.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

TorrentFreak listaa vuoden 2010 piratisoiduimmat pelit.

Alan Wake suoriutuu hienosti ja nousee Xbox 360-listalla ohi megahittien Red Dead Redemption, Halo Reach ja Call of Duty: Black Ops 1 140 000:lla laittomalla kopiollaan. Ja sehän on muuten enemmän kuin peliä on edes myyty, mikä tekee suorituksesta vieläkin makeamman. Onnea Alan & kumppanit!

On kyllä ikävää katseltavaa... Selkeästi vaikutti myös se, että juurikin esim. Dante's Infernoa ja Alan Wakea ei ostettu "edes" sen moninpelin takia.

EDIT: Kuten hforad siihen suuntaan näköjään kirjoittikin jo...
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Vaikka peli ei aluksi myynyt hyvin, on se viime aikoina alkanut löytää tiensä yhä usempien kotiin. Osa saatta olla käytettyjä, mutta osa uusia johtuen halvasta hinnasta jo pitkään jokapuolella. Jonkinlaista menestystä varmaan pystytään myös hyvin seuramaan näiden lisäosien latauksilla. Omalla kohdalla Remedy ei niiden latamisilla paljon rikastunut, sillä The Singalin sai latauskoodin kaverilta ilmaiseksi ja The Writerin tässä joulutarjouksessa 200mspisteen hintaan.

Ensiksi pelaan sen viimisen episodin loppuun heti ensivuoden alussa ja sen jälkeen lisäosat. Sen jälkeen alkaakin jännittävä odotus, koska kuulemme ekan kerran Alan Wake II:sta. :)
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Piraatit eivät ajattele noin. Kun siihen leikkiin lähtee, niin 1e on sen jälkeen jo "liikaa". Eivät he halua mistään maksaa senttiäkään, mutta samalla halutaan ladata ja varastaa kaikki mahdollinen mikä vain irti saadaan.

Tietenkään kaikki noista piraateista eivät olisi peliä ostaneet, mutta kyllä jokunen "100 000" myytyä peliä varmaan katosi tuon takia..

Netissä keskustelua asiasta seuranneena välillä ihmetyttää, kun kaamean raivon vallassa itketään, kun ei ole vielä rellu tullut jakoon tai kun peliä levylle polttaessa, dvd meni pilalle.
Jos noin paljon harmittaa, niin kannattaisi sitten varmaan ostaa se peli, niin säästyisi vaivalta.
Ja banniflageista Mikkisoftaa syyttäminen :rolleyes: Ei varmaan ole varaa katsoa peiliin, kun on konsoli brikkaantunut warettamisen takia.
Alan waken keräilyversion ostoa mietin itsekkin, kun halvalla saa ja tukisihan se Remedyä, että saataisiin vielä jatkossa yhtä loistavaa pelattavaa.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Kaksi päivää sitten sain haettua postista tilaamani Limited Editionin. Anttilastahan sen sai tilattua ennen joulua parilla kympillä + kirjelaatikkotoimitus 2,49 eur. Eihän se postimies sitä laatikkoon saanut, kun oli kooltaan iso paketti. Eipä silti harmita, vaikka pitkin ajaa asiamiespostiin 15 km matka. Alan Wake erikoispaketti on hieno laitos kirjoineen kaikkineen. Siksipä sen halusin itselleni tilata. Onhan Alan Wake ollut varmaan vuoden puhutuin peli. Jo ennakkohypen perusteella olin viittä vaille valmis pelin ostamaan julkaisun aikoihin, mutta onneksi kaikkien remonttikiireiden tms. tähden hankinta jäi loppuvuoteen. Monta euroa tuli säästöä.

En normaalisti tämän tyyppisiä pelejä pelaa. Mutta eilen laitoin pelilevyn koneeseen ja vietin aika pitkän tovin Alan Waken kanssa. Ja olen tyytyväinen. Pääsin pelissä vähän eteenpäin. Fiilisi oli hieno ja olisin voinut ilman taskulapun kanssa sohimistakin pelkästään katella miten tarina etenee.

Käväisin Alan Waken virallisessa kaupassa ja siellä on kaikki oheismateriaali nyt alennuksessa. Onko Alan Wake -logolla varustettu taskulamppu mistään kotoisin? Kenen tekemä se mahtaa olla. Voisin sellaisen tilata, jos on se on hyvälaatuinen.

Edit 11.1.: Jaa-a. Tilasin kaksi lamppua. Toinen toimii, toinen ei. Paristoadapteri painuu toisessa kovin syvälle. Toinen adapteri mahtuisi ensimmäisen perään. Valoa ei tietenkään siihen tule. Toinen toimii ok. Lampun rakenne on todella vankan oloinen. Valokeilaa ei saa säädettyä. Valo on erittäin kirkas. Siinä mielessä ei pettymystä tullut. Tuotetiedoissa sanotaan, ettei pattereita tule mukana. Kyllä ne siinä lahjapakkauksessa mukana kuitenkin oli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

En osaa vastata Austinin kysymyksiin, mutta asiasta tuli mieleeni, että virallisen Alan Wake Storen lisäksi AW fanikamaa myy CafePress, joka on sikäli myöskin "virallinen", että heillä on soppari Remedyn kanssa. Tavarat vain ovat fanien suunnittelemia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Isoveli spottasi Alan Waken Anttilasta 20€ hintaan ja päätti sen hommata minulle, kun mulla oli syntymäpäivä tuossa muutama päivä sitten ja olin ilmaissut kiinnostukseni Alan Wakea kohtaan.

Nyt on suomalaistuotoksen emopeli ja "The Signal" lisäpaketti pelattu läpi. Tällässet fiilikset jäi päälimmäisenä:

Plussat

  • Alan Waken parasta antia on varmastikkin tarina. Tuo elokuvamaisuus oli erityisesti mieleeni.
Ääninäyttely, musiikki ja ulkoasu. Ääninäyttely oli uskottavaa ja osittain myös tämän takia välivideot jaksoi katsoa, vaikkakin suurin syy siihen oli itse tarina.

  • Musiikki oli jotain mahtavaa! Tai noh, kaikista biisestä en tiedä, mutta ainakin omaan TOP 5 kappaleisiin hilautui pari uutta tulokasta Alan Waken ansiosta. Pelottaa ajatella, että ilman Alan Wakea en olisi välttämättä koskaan kuullut näitä biisejä. Vielä kun biisit ripotellaan onnistuneesti tarinan sekaan, niin a vot!

  • Ulkoasua nyt ei varmaan erikseen tarvitse mainita, se oli hienoa, vaikkakin mielestäni erityisesti aurinkoisella säällä textuurien laidat näyttivät hieman suttuisilta.

Miinukset

  • En ymmärrä, kun noikin hieno ympäristö oli luotu, niin miksi sitä ei ihan tarkoituksen mukaisesti esitelty enemmän. Nyt koko peli meni pimeissä taloissa ja metsissä samoillessa, jotka eivät tarjonneet kauheasti mitään silmiä hivelevää kokemusta. Onneksi pelissä nyt oli pari ajelu kohtaa, jossa oli päivä ja aurinko paistoi hienosti vuorien rinteille, mutta silti sitä oli liian vähän. Heti tuli mieleen, että pelissä olisi ollut mahtavaa, jos Wake ja Alice olisivat menneet siinä pelin alussa sinne saarelle, jossa heidän mökkinsä sijaitsi, niin pienellä soutuveneellä ja molemmin puolin maisemaa olisi hallinnut korkeat vuoren huiput. Voitte kuvitella mielessänne vaikka Grand Canyonin ja seilailette itse paatilla sielä rotkon pohjalla, olikos se nyt Coloradojokea pitkin. :D

  • Taistelusysteemistä jäi vähän ristiriitainen mieli. Siinä oli se hyvä, että taistelussa käytettiin valoa aseena, joten taistelut olivat sidoksissa itse tarinaan, jossa myöskin valo esitti tärkeää roolia, mutta mutta...omasta mielestäni sitä taistelua olisi pitänyt olla tästä syystä paljon vähemmän. Alkoi pitemmän päälle rasittamaan, että kaikki meni sillä kaavalla, että posotat fikkarilla tarpeeksi kauan hemmoa öögaan ja pari luotia perään, niin kaveri häviää. Sitten seuraava jne. Jotta itseäni tuommoinen jaksaisi jatkuvasti innostaa, niin siitä pitäisi palkita jotenkin. Miksi alkaa ampumaan nuita pimeitä kavereita, kun voit juosta useimmassa tilanteessa seuraavan katuvalon alle? Ne eivät pudottaneet mitään tavaraa kuollessaan tai käsikirjoituksen osia tai ei mitään. Ainut miksi niitä välillä "tappoi", oli se että sain tutkia rauhassa lähistöllä olevan majan tai laatikon pahasen.

  • Tästä päästään aasin siltana siihen, niin kuin moni on sanonut, että tarina oli liian lineaarinen. Tämä ei yritäkkään olla mikään hiekkalaatikkopeli, mutta kyllä tämän tyyliseltä peliltä odottaisi, että saisi niissä kaipaamissani auringon täyttämissä maisemissa tutkiskella paikkoja.

...Alan Wake oli "ihan" hyvä peli, josta suomalaisten ei todellakaan tarvitse häpeillä mitään. Tarinan takiahan tuo peli taidetaan ostaa ja näin sen pitääkin olla. Alan Wake ei yritä olla mitään muuta, kun tarina keskeinen elokuvamainen pelipläjäys. Itse vain olisin toivonut jtn vivahteita Resident Evil pelisarjasta (tavaroiden keräilyä enemmän!) ja GTA:sta (vähän vapaampaa liikkumista Bright Fall:ssa ja tietysti valoisaan aikaan, jotta ympäristö pääsee oikeuksiinsa.).

Ikävä juttu, että piratismi on koitunut Alan Waken kompastuskiveksi ja osittan se johtuu varmastikkin moninpelin puutteesta. Jos moninpeliä seuraavaan osaan aiotaan laittaa, niin yksi pelimuoto voisi olla, että pelaajat yhdessä varustauvat valoisaan aikaan Bright Fallsista löytyvillä esineillä ja kun pimeä tulee, niin taistelevat pimeyttä vastaan, kunnes vuorien takaa nousee pelastava aurinko :D

Jos olisin "täyden" hinnan maksanut julkkarina tästä, niin olisin ehkä voinut pettyä, mutta 20€ isoveljen rahoista, niin lähinnä tyytyväiseksihän tämä pistää. Tuettiimpahan samalla suomalaista peliteollisuutta.

PS. Tuossakun luki omaa viestiä läpi, niin Alan Wake on ainakin minun osalta toiminut paremmin kuin olisi odottanut. Nimittäin kaipaan ihan selvästi sitä VALOA!
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Tuli sitten tämäkin pelattua.

Täytyy heti alkuu todeta, että odotukset ainakin ylittyivät todella paljon.
Juurikaan mitään negatiivista ei ole pelistä sanottavaa. Tunnelma oli sopivan painostava koko ajan.

Lämpimästi voi suositella kaikille, jotka vielä miettivät pelin pelaamista.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Itse kanssa tullut peliä pelattua ja loistavaa kamaahan se on. Tuppaa välillä meneen hermot, kun koittaa samoilla vähän muualla kuin pitäisi niin Takeneita tulee kimppuun oikein urakalla. Huomaa ettei Alan ole paljoa liikuntaa harrastanut, kun jo parin juoksuaskeleen jälkeen kaveri melkein laattaa heittää kunnon loputtua kesken.

Mitä tulee pelin myynteihin niin eiköhän Remedylla olla kuitenkin ihan tyytyväisiä siihen rahamäärään mitä Microsoft heille aikanaan Xbox yksinoikeudesta maksoi. Mutta MS ei saanut myyntien valossa vastinetta omalle sijoitukselleen ja sen johdosta myös AW2:sen kohtalo on kyseenalainen.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Setäni kävi tuossa vuoden alussa jenkeissä ja oli sitten roadtrippaillut hieman ristiin rastiin. Oli ajanut Bright Fallsinkin läpi, kun hieman vihjaisin että siellä olisi komeita maisemia. Toi paikallisesta turistikrääsäliikkeestä tuliaisiakin:

bfmuki.jpg


Setä kun oli kysellyt myyjältä kirjailija Alan Wakesta ja tämän yhteyksistä kaupunkiin (setä on kova Casey-dekkarien fani), niin tämä oli kuulemma mennyt ihan oudoksi ja suurinpiirtein ajanut hänet ulos. Kaikenlaisia höperöitä noissa pikkukaupungeissa riittää.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Itse ainakin tykkäsin ja ainakin pari päivää sitten kun selasin marketplacea niin signalin perässä komeili sana free. Joko sitä nyt sitten ilmaiseksi jaetaan. Oikein piti varmistaa että ei johdu siitä kun olen sen itse jo ladannut, mutta silloinhan siinä näkyy se väkänen sen merkkinä. Tiedä sitten oliko joku virhe vai mikä.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Itse ainakin tykkäsin ja ainakin pari päivää sitten kun selasin marketplacea niin signalin perässä komeili sana free. Joko sitä nyt sitten ilmaiseksi jaetaan. Oikein piti varmistaa että ei johdu siitä kun olen sen itse jo ladannut, mutta silloinhan siinä näkyy se väkänen sen merkkinä. Tiedä sitten oliko joku virhe vai mikä.

Saattoi olla traileri kyseessä, noiden tuotteiden nimet kun ovat samat: Hakutulokset haulle "The Signal" - Xbox.com.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Hei, jos juuri Sinulta löytyy The Signal-latauskoodi ja et sitä tarvitse, niin myy Se minulle. Olisin hyvin kiitollinen, eikä tarvitsisi ostaa läjää M$pointseja
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Tuliko tuo signal-latauskoodi ihan normi waken mukana? Itellä olis yksi ylimääräinen.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Kiitos Hinin! Pelastit juuri yhden elämäm Alan Waken parissa :)
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)


Hyvällähän minä. On aina hienoa kun saa ihmisen päivän pelastettua pimeydeltä. ;) Josta tulikin mieleen, että tämäkin pitäisi taas pelata läpi vaikeammalla. Tahtoo vaan kinect-kuntoilu viedä aikaa kohtuuttomasti.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Perhanan kuumottavaa pelattaa tuo The Signal. Meinaa ihan jännittää paikoin :D
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Ei niitä lisäreitä kannata pelata, jos ei itse pääpeliä ole pelattu läpi asti. Ne kun jatkuu suoraan siitä mihin pääpeli loppuu.
 
Ylös Bottom