Nyt on peli läpi, tykkäsin kyl tosi paljon tarinasta, hyvät twin peaks ja shutter island vibat. Kontrollit toimii hyvin ja valolla leikkiminen hauskaa, näyttää myös tosi hyvältä ja voin vaan kuvitella jos ois hdr ja ray traycing mukana. Se mitä oisin toivonnut niin jonkinlaista craftaus systeemiä aseisiin, myös se että joka chapteris aseet nollaantui oli hieman outoo.
Vaikka peli ei ollut open world, tuntui se ihan open worldilta. Alanin astmasta jo mainittiinkin, ymmärrän kyl mitä täl haettiin mut äijä kyl väsyy aevan liian nopeesti, pitää tosi tarkkaan miettiä et koska nyt kantsii juosta tai ei, kun peli oli jo läpi ja pelas nightmarel oli jo sen verran oppinut että tiesi milloin kannattaa juosta jne, alkuu se oli kyl tosi hankalaa ja kuolemia tuli sen takia melko tiheesti. Olisi voinut jonkinlainen stamina palkki ees olla et näkis et koska äijä alkaa ähkii. Parempaa kuntoa kyl kaipaa kakkoseen! Välil oli kyl melko kuumottavia kohtia ku takana läjä kylähulluja ja yritti päästä kaukana pimeessä olevaan pieneen valo "turvaan".
Ääninäyttely olis myös hyvää, varsinkin Alanin managerin vuoropuhelut oli melko hauskoja. Idea on myös minusta aika freeshi ottaen huomioon peli tullut 11 vuotta sitten, tässä on paljon potentiaalia ja ymmärrän miksi tätä monet sanoo Remedy parhaaksi, tästä voisi kehittyä melko suosittuukin kauhupelisarja.
Jos kakkos-osaan saatais jonkinlaista craftaus systeemiä mukaan, ehkä semi openworld? En tiedä voisko jopa sopia dying light tyylinen yö/päivä systeemi? Ehkä, kuitenkin mielenkiinnolla jään odottamaan, tämä oli peli mitä himoitsin jo silloin julkasus ja kantaa hyvin vielä tänäpäivänä.
Pelissä on myös suhteellisen helppo platina niille jotka niitä kerää.
Nyt sit vielä lisäosien kimppuun ja sit peli hyllyyn ja odottamaan Alan Wake 2sta.