Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Aliens vs. Predator [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Aliens vs. Predator [X360]

Tässä odoteltu jo koko viikonloppu peliä kun gamestop jostain syystä ei saanut perjantaiksi pelejä :rolleyes:

Ai perhana kun kiinnosti kovasti tämäkin tekele, mutta ilmeisesti täytyy sitten napata mukaan vasta alekorista. :c

Et kai kuitenkaan tätä ketjua lukemalla tullut tuohon tulokseen? Täällähän peli nimittäin kerää lähes poikkeuksetta kehuja. :) Myös itse olen erittäin tyytyväinen ostokseeni, eikä hieman karu ulkokuori enää pääse häiritsemään.

Itse olen nyt peliä tahkonut ihan kunnolla ja on erittäin kova peli kyseessä:D Nuo kampanjat olen kaikki läpi pelannut ja kaikki oli mukavaa pelattavaa. Parhaaksi kampanjaksi nousi yllättäen alien, innostuin jopa siinä suhteessa, että vedin sen vaikeimalla läpi. Kaksi muuta tarinaa olivat nekin hyviä, mutta eivät nouseet alienin tasolle. Nettipeliä jonkun verran tahkottu ja on tuo mukavaa, mutta ei yllä AVP2 tasolle. Erittäin tyhmä ratkaisu ranked matseissa, että ei voi peliä valita niinkun tuossa playerissa :mad:
Mutta kaiken kaikkiiaan todella hyvä peli:cool:

Tuli tänään kyseinen peli saatua ja Alien kampanjan vedin suoraan läpi. Osittain jäi huono maku, koska tarinallisesti siinä ei ollut järkeä.
Seuraavaksi sitten Marinella ja johan pomppasi tunnelma uusiin sävelmiin. Helposti näkee, että tekijät ovat tähän kamppanjaan enemmän panostanneet.

Teknisesti peli on mielestäni nätti. Varsinkin valon ja varjon efekti on hieno. Äänistäkään ei ole pahaa sanottavaa. Ehkä hieman koomista oli alienin kampanjassa marinen samat lauseet.

Moninpeli on oikeasti hemmetin hyvä tai ainakin tuntuu freshiltä kaikkien bäföjen ja codien jälkeen. Demon perusteella olin lyttäämässä alien rodun, mutta tulikin huomattua, että sillä helpoiten saa porukkaa kumoo. Predator luokka on hauskin, mutta jotenkin liian usein sain kuolema. Varsinkin ihmetytti se, että lähes kesken ilmalennon joku alien sai mut kiinniotteeseen. Ja tuo tapahtui aika monesti. Myös pari roundia oli aika lagi puoleista, joka siis pilas pelin aika pahasti.
Kokeilin myös sitä Survivor modia parii otteeseen. Siinäkin tuli yllätyksenä, että kuolema tulee vähän liiankin nopeasti. Osittain hyvä niin!

Kaikin puolin erittäin hyvältä vaikuttaa. Kunhan vain ei peli-into loppuisi hetkessä.

Tuli tässä illan aikana otettua ensikosketus moninpelin maailmaan. Jos tuota pitäisi jotenkin napakasti kuvailla, niin ensimmäiset sanat olisivat varmaankin erittäin maukasta menoa. Eli osuu ja uppoaa todella hyvin ainakin tälle suunnalle. Pelimuodot ovat kiinnostavia ja ne eroavat mukavasti toisistaan. Nyt alkuun tuli kokeiltua Infestationia ja Species DM:ää. Kummassakin on hyvin omanlainen tunnelma ja omat valttinsa.

Infestationissa tunnelma on tiivis kun liikut ahtailla käytävillä kaverisi kanssa ja koitat samalla vältellä/ paikantaa vaanivaa alienia. Meno tiivistyy mukavasti aina sitä mukaa, kun alienien määrä alkaa pelin edetessä lisääntymään. Varovaisuutta ja jopa pientä paranoiaa on tässä vaiheessa havaittavissa. Toki jos kuolo sattuu korjaamaan, niin myös tuohon alienin rooliin on mukavaa hypätä. Näin voi alkaa samoin tein kiusaamaan jäljelle jääneitä marineita.

Species DM:ssä tuli oltua Predatorien joukkueessa. Tuokin pelimuoto on hyvin omanlainen kokemus. Näkymättömyys päällä on mukavaa vaania varsinkin pahaa aavistamattomia marineita. Toki alienienkin niittäminen on tyydyttävää puuhaa, kun siihen tulee tilaisuus ja sen onnistuu tekemään. Muutamaan otteeseen pääsi kuitenkin käymään sellainen "vahinko", että alienit olivat niitä, jotka pääsivät yllättämään meikäläisen. Eli näin metsästäjä olikin metsätettävien joukossa:D.

Alkufiiliset ovat kuitenkin erittäin positiiviset kaikin puolin. Täytynee pelailla lisää tässä viikon mittaan, koska opittavaa tässä ainakin riittää vielä todella paljon. Tälläisen illan testailun perusteella tuolle moninpelille voisi kuitenkin jo nyt povata pitkää ikää, jos peli vain saavuttaa ansaitsemansa tarpeeksi suuren suosion.

Ihan onnistunut peli on, toissapäivänä pelasin heti predatorin kampanjan läpi ja eilen alottelin marinella, olisi pitänyt pelata siinä järjestyksessä kuin näkyy menussa niin tarinakin olisi mennyt oikein eteenpäin. Marinella kyllä tunnelma suoraan aliens leffasta, tänään pääsee varmaan sitten aloittelemaan viimeistä kampanjaa.

Täytyy sanoa että kyllä on tosi mukava peli! Vaikka pelissä onkin omat huonot puolensa, jaksaa sitä silti pelailla. Tulee ihan "vanhat kunnon pelit" mieleen. Löytyisiköhän täältä minkäänlaista peliporukkaa?? Yksin pelailu ei tunnu niin hohdokkaalta kuin isommassa porukassa pelaaminen. Lisäillä saa ihan vapaasti.

Julkkarinahan tämä tuli jo haettua, mutta tuntui silloin että ei riitä aika pelaamiseen joten tarjosin myyntiin. Korkeahkosta hintapyynnöstäkö lie johtui, mutta ei viikossa kauppojaan tehnyt. Ihan hyvä varmaankin niin.

Nyt nimittäin sit päätin ja sopivan tilanteentullen nappasin muovit kotelon ympäriltä ja laitoin lätyn koneeseen.
Tunnin kerkesin nyt marina -kamppista pelata ja kyllä kelpaa. Jo näin pienen maistiaisen perusteella osaan sanoa että pidän tästä pelistä. Ympäristö, joka mulle erittäin tärkeä peleissä, on varsin mainio, enkä graafista puolta menisi teknisellä puolellakaan kritisoimaan.
Realistiset sotapelit ei voisi itseä vähempää kiinostaa ja Left 4 Dead osoittautui heti ensi näppäimillä jonkun muun kuin minun peliksi. AVP taas on selkeästi jo tämän pintaraapaisun perusteella se minun fps.

Lisää mietteitä jahka saa enemmän pelattua.

Uhhuh kun tuli tänään pelattua hieno peli Species TDM:ssä predatorina, porukkaa oli tosi paljon mitä ranked peleissä harvemmin näkee (peli oli friendly game). Voisivat kyllä peleihin tehdä aina rajoituksen noihin predatoreihin sillä jos peli menee tyyliin 6vs6vs6 ja kaikki predatorit saa shoulder gunit niin aika helposti he pystyvät jyräämään muut minkä vuoksi olisi parempi että olisi aina se 4 predatoria max näissä isoissa peleissä jotka saisivat shoulder gunit.
Onko kukaan tarkastellut tuon keihään heittoa että laskeeko se ajan kanssa vai meneekö se aina suoraan ja osuu siihen kohtaan mihin tähtää, tällä hetkellä se tuntuu huonoimmalta aseelta predattorilla vaikka sen käyttö ei paljasta missä olet.

PS: Miten modet ja valvojat suhtautuvat saman viestin postaamiseen uudestaan esim. tuonne PS3 alueelle jos saman kirjoituksen teki X360 alueella?

PS: Miten modet ja valvojat suhtautuvat saman viestin postaamiseen uudestaan esim. tuonne PS3 alueelle jos saman kirjoituksen teki X360 alueella?
Periaate on, että ei mielellään. Etenkin kun olet ilmeisesti pelannut nimenomaan X360-versiota.

Periaate on, että ei mielellään. Etenkin kun olet ilmeisesti pelannut nimenomaan X360-versiota.

Harmi sinänsä mutta en omista X360 tahi peliä sille vaan pelaan sitä PS3 mutta minä keskustelen pelin gameplaysta mikä minun mielestäni pitäisi olla ihan sallittua vai onko :confused: Sillä en tiedä kummalla osastolla olisi aktiivisempia vastaajia kysymyksiini.

Harmi sinänsä mutta en omista X360 tahi peliä sille vaan pelaan sitä PS3 mutta minä keskustelen pelin gameplaysta mikä minun mielestäni pitäisi olla ihan sallittua vai onko :confused:
Periaate on, että keskustellaan sen version ketjussa, jota on itse pelannut. Olipa se sitten vaikka kaverin mummon luona tapahtunutta.

(Tiedän, tämä ei ole mikään ideaalinen tilanne, ja keskustelu näistä multiplattisketjuista nousee aina aika-ajoin esiin. Mutta tähän mennessä parhaaksi on silti koettu pitää ketjut erillään.)

Kylläpäs on kivaa, tosin vasta Marinella ehtinyt vetää kamppanjan läpi. Tunnelma oli nautinnollisen painostava koko matkan, ja muistui nopeasti mieleen mitä ns. panic fire tarkoittikaan :)

No nyt on tätäkin kokeiltu muutaman tunnin verran ja varsin hyvä mieli on jäänyt. Ei mielestäni lainkaan niin huono kun on annettu ymmärtää. Toki muutamat pikkujutut haittaa, kuten alienin "epätarkkuus", jolloin annetut instant kill-liikkeet jää välillä haaveeksi. Todella mukavaa kuitenkin väijyä pahaa aavistelevia ihmisiä. Marine-kampanja mielestäni oli ahdistava myös, ainakin tuon alun perusteella mitä kokeilin. Predator taas tuntui lähinnä sellaiselta huvitukselta, jolla pystyy mättämään ja lahtaamaan kohtuullisen helposti kaikki.

Nämä kokemukset siis yksipelin puolelta.

No nyt on tätäkin kokeiltu muutaman tunnin verran ja varsin hyvä mieli on jäänyt. Ei mielestäni lainkaan niin huono kun on annettu ymmärtää

Melkoinen läpijuoksu tuo oli itellä kuukausia sitten, mutta päälliset ajatukset helposti positiivisella puolella. Vaikeampiin asteisiin ei kiinnostanut lähteä yhtään... :D

Alieneilla oli kivaa pelata, ja predatorillakin. Marit sitten vähän sitä tusinatavaraa. Multiplayer oli melko tykitystä Alieneilla, ja poikkeuksetta Marit otti turpaan aina.

Kympin hintaankin jo ihan kelpo ostos, ja halvemmallakin pitäs saada tongittua jostain päin nettiä.

Ylös Bottom