Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anonyymit pelinarkkarit (RY)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unreal-Hawk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Anonyymit pelinarkkarit (RY)

teräsporkkana sanoi:
Kavereita minulla ei varsinaisesti ole. Minua kun ei kiinnosta mennä tuonne kylille juopottelemaan. En myöskään pelaa Counter-Strikeä, joten siinäkin yksi syy tähän kaverivajeeseen. Ei, en istu koulun käytävillä yksin, vaan "hengaan" porukan mukana välituntien ajan. Mielestäni ihmistä voi sanoa kaveriksi silloin, kun on jokin yhteinen juttu vapaa-aikana.
Harrastan jalkapalloa, mutta taidan sen lopettaa, kun alkaa mennä hieman liian totiseksi se pelaaminen.

Taidan olla pelinarkomaani, mutta eipä se minua haittaa. Sosiaaliseksi ihmiseksi minua ei kannata luulla. Sen verran paljon porukka tuomitsee ihmisiä ulkonäön perusteella täälläpäin Suomea. Minä olen käsittääkseni "tylsä hikipinko, johon ei kannata edes yrittää tutustua". Näin.

You have got to be kidding me.

Ehkä sitten kolmen vuoden päästä lueskelet täällä vanhoja viestejäsi ja naureskelet tällekin kommentille. Tuo kuulostaa sellaiselta, mitä minä olisin voinut 14-vuotiaana ihan hyvin sanoa.

Tarkoitatko alepeleillä halpispainoksia? Tekstistäsi saa sellaisen käsityksen, että ostat kaikki pelisi uutena ja täyteen ryöstöhintaan. Silloin onkin ihan ymmärrettävää, että ostat 4-5 peliä vuodessa. Niihinkin menisi rahaa (olettaen, että olen oikeassa) sellaiset 240+ valuuttayksikköä. Kun minä olen kuluttanut peleihin 240+, on minulla luultavasti aika pino pelejä, luultavasti saman verran kuin sinulla nyt yhteensä.

Ja pelinarkomaani ei olla sen takia, ettei ole mitään tekemistä. Pelinarkomaani ollaan, kun pelejä on yksinkertaisesti pakko pelata/omistaa tms.

EDIT: Nyyh.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Anonyymit pelinarkkarit (RY)

Oikeestaan siinä vaiheessa, kun aloitin imuroimisen, eli kävin imuroimasa siellä täällä niin imuroinnista saaduilla rahoilla (160e/kk) tuli haaskattua törkeästi musaan ja peleihin. Pelejä tuli ostettua 2kpl / kk, joka minulle on todella paljon, koska ylä-asteella kuitenkin vasta olen. Sitten pelien osto lopahti, mutta cd:t taas nousivat. Nyt reilun vuoden aikana tullut ostettua n. 130 cd:ä. Se on minulle jälleen todella paljon, koska ennen tuota osto piikkiä olin n. 3v aikana ostanut 50 cd:ä.
Nykyään sitten ostovimma onkin rauhoittunut, etenkin kun imurointia olen vähentänyt puolella ja samalla tulotkin puolittuneet.
 
NewsFlash

Pelaaminen on parasta huumetta? 15.11.2005

Kahden saksalaistutkimuksen mukaan yletön pelaaminen vaikuttaa samoihin aivojen osiin kuin päihteet, mikä saattaa johtaa vastaavanlaiseen riippuvuuteen.

Ensimmäisessä tutkimuksessa verrattiin viittätoista satunnaisesti pelaavaa henkilöä viiteentoista "tosipelaajaan". Tosipelaajaksi luokiteltavalta henkilöltä vaadittiin jatkuvaa halua pelaamiseen, vieroitusoireita tai elämän muiden osa-alueiden laiminlyömistä pelaamisen vuoksi.

Testihenkilöille näytettiin kuvia peleistä, alkoholijuomista ja neutraaleista esineistä. Pelikuvat aiheuttivat huomattavasti suurempia reaktioita tosipelaajien aivoissa, kuin verrokkiryhmässä, eivätkä tosipelaajat juurikaan reagoineet muihin kuviin.

Toisessa tutkimuksessa 7000 pelaajalta kysyttiin heidän pelaamisestaan ja kerättiin tietoja aggressioista sekä väkivaltaisesta käyttäytymisestä. 12 prosenttia kyselyyn osallistuneista osoitti merkkejä peliriippuvuudesta, mutta linkkiä liiallisen pelaamisen ja väkivaltaisuuden välille ei löydetty.
 
Vastaus: Anonyymit pelinarkkarit (RY)

Joo

Itse ostin tuon guild warssin noin 2kk sitten. Siihen jäin heti koukkuun, pelisessiot on ollu 6-7 tuntitisia lähes joka päivä.

Onneks on niin lyhyt toi pelitarina että pääsin läpi jo jokin aikaa sitten. Nyt olen myynyt pelin ihan vaan siksi että rupes käymään sairaanloiseksi tuo ajankäyttö.

Heti on tullut vieroitusoireita. Vaikka tunnen kaikki mestat läpikotaisin ja extra missionit on tehty, olis edelleen kiva hengailla mestoilla. :(((

Harkitsen vahvasti ennenkuin lähden uudestaan mmorpg peliä ostamaan.
 
Vastaus: Anonyymit pelinarkkarit (RY)

Itse olen peliaddikti lähinnä ajoittain - aina kun jokin kiinnostava peli ilmestyy, liimaudun sen ääreen niin usein kuin mahdollista, kunnes peli on menty läpi tai kyllästyn. Etenkin X-boxille on tullut pelejä viime aikoina hankittua, mutta kun konsoli on menossa takaisin kohti pahuudenlähdettä, täytynee pelailla Cubella, vaikkakin seuraava kiinnostava Cubelle ilmestyvä peli tuleekin vasta ensi vuoden puolella.. DS:llekään ei ole vielä näyttänyt ilmestyvän mitään pakkohankintaa, joten sekin on saanut levät aika hyvin Mario 64:n jälkeen.
 
Ylös Bottom