Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apex Legends

Mitäs onko täällä yhä apexin pelaajia hoodzeilla? Miten on 2 kausi maittanut ?


Itse tuli monen viikon tauon jälkeen taas hypättyä mukaan. Battle passinkin ostin. Taas. jos siitä nyt edes sen Caustic skinin saisi auki niin hyvä. Alkuun tuntui tosi freshille, mutta aika nopeasti tuli ne samat vähän jo taisteluväsymyksen fiilikset takaisin. Karttaa kuitenkin aika vähän muutettu ja ne dinosaurukset ovat pitkälti aika staattisia otuksia. Pieniä viilauksia siellä täällä aseissa ja hahmoissa. Uusi L-star care droppi on törkeän hyvä. Balansoitu ~20 panoksen putkeen ampumisesta johtavaan ylikuumenemiseen. Watson oletettua heikompi. Sähköaidat käsittämättömän helppo tuhota tai kiertää, ja pitää olla 2 (tolppaa) ladattuna että voi edes tehdä pienintäkään sähköaitaa. Se hyvältä vaikuttanut ultti AKA trophy system toimiikin näemmä molempiin suuntiin. Eli tuhoaa myös sinun ja tiimiläistesi kranaatit. Käyttötarkoitusten määrä pieneni heti huomattavasti. Ainakaan ei ole OP.

Paras uudistus on ranked pelimuoto. Kohta kullassa, ja alkaa jo huomata että siellä porukka osaa ja yrittää ihan eritavalla mitä 9/10 aikaisemmista pelaamistani matseista. Vähän liian höllästi alkuun varsinkin jakelee niitä plus pisteitä. Bronssissa ei edes voi saada miinusta ja silver rankillakin vain -1 maximi. Voitosta maximi pisteet 17. Eli jos kuolet ensimmäisenä tiiminä 16 peliä putkeen ja voitat sen seuraavan niin olet silti pisteen korkeammalla kuin aloittaessasi. Toki saatavien miinuspisteiden jakelu kiristyy korkeilla rankeilla, mutta ainakin nämä 2 ensimmäistä rankkia tuntuvat nyt todella turhilta. Silveriin pääsee kuka tahansa vain pelaamalla tarpeeksi. Katsellaan miltä ne korkeammat tasot maistuvat jos sinne saakka jaksaa pelata. Tai pääsee....
 
Mitäs onko täällä yhä apexin pelaajia hoodzeilla? Miten on 2 kausi maittanut ?


Itse tuli monen viikon tauon jälkeen taas hypättyä mukaan. Battle passinkin ostin. Taas. jos siitä nyt edes sen Caustic skinin saisi auki niin hyvä. Alkuun tuntui tosi freshille, mutta aika nopeasti tuli ne samat vähän jo taisteluväsymyksen fiilikset takaisin. Karttaa kuitenkin aika vähän muutettu ja ne dinosaurukset ovat pitkälti aika staattisia otuksia. Pieniä viilauksia siellä täällä aseissa ja hahmoissa. Uusi L-star care droppi on törkeän hyvä. Balansoitu ~20 panoksen putkeen ampumisesta johtavaan ylikuumenemiseen. Watson oletettua heikompi. Sähköaidat käsittämättömän helppo tuhota tai kiertää, ja pitää olla 2 (tolppaa) ladattuna että voi edes tehdä pienintäkään sähköaitaa. Se hyvältä vaikuttanut ultti AKA trophy system toimiikin näemmä molempiin suuntiin. Eli tuhoaa myös sinun ja tiimiläistesi kranaatit. Käyttötarkoitusten määrä pieneni heti huomattavasti. Ainakaan ei ole OP.

Paras uudistus on ranked pelimuoto. Kohta kullassa, ja alkaa jo huomata että siellä porukka osaa ja yrittää ihan eritavalla mitä 9/10 aikaisemmista pelaamistani matseista. Vähän liian höllästi alkuun varsinkin jakelee niitä plus pisteitä. Bronssissa ei edes voi saada miinusta ja silver rankillakin vain -1 maximi. Voitosta maximi pisteet 17. Eli jos kuolet ensimmäisenä tiiminä 16 peliä putkeen ja voitat sen seuraavan niin olet silti pisteen korkeammalla kuin aloittaessasi. Toki saatavien miinuspisteiden jakelu kiristyy korkeilla rankeilla, mutta ainakin nämä 2 ensimmäistä rankkia tuntuvat nyt todella turhilta. Silveriin pääsee kuka tahansa vain pelaamalla tarpeeksi. Katsellaan miltä ne korkeammat tasot maistuvat jos sinne saakka jaksaa pelata. Tai pääsee....

Just tuli eka matsi kullassa pelattua, katotaan miten jatkos menee... loss forgiveness ja ragequit-penaltyt sais kyllä tulla luvatusti...

Disruptor roundsit oli niin OP että niitä täyty heti heikentää...

Battle passi on nyt aika paljon paremmin tehty ku S1
 
Soisi soolon jäädä tähän, niin tiimipeli kuin muuten onkin.

Satunnaiseksi käyneet piipahtelut eivät onnistu pilaamaan toisten pelejä kun yksin voi säätää soolossa. Yllättävän hyvin meni, mutta syke kyllä nousi ja kädet alkoivat täristä lopun väännössä,
 
Ei oikein lämmittänyt tuo soolo itseä. Istumalla pärjää turhan hyvin. Hyvin codimainen fiilis muutenkin, kun time to kill nousi (tavallaan) roimasti kun ei voi enään mennä downiin, nii se 100-200 dmg ja ulkona pelistä. Suoraan. Ei revauksia tai mitään. Käytännössä siis kaikki asiat joista pidän apexissa loistavat poissaolollaan. Mutta en näkisi siinä ongelmaa että jäisi pysyväksi muodoksi tuo soolo. Saahan sitä kaikin mokomin pelailla ne joille maistuu.
 
Lisäksi tuo on joidenkin tehtävien suorittamiseen ihan hyvä lisä. Voi ihan vapaasti valita paikan minne laskeutua, vaikka tokihan jotkut noista tulee jollain aikavälillä suoritettua hakemattakin tiimipelailunkin ohessa.
 
Eilen illalla n. klo 22:30 sain 3. kauden uuden kentän ladattua ja yhden matsin kokeeksi vedettyä. Ihan kivalta näytti uudet ympäristöt. Tänään töiden jälkeen sitten kunnolla rymistelemään ja myös uutta hahmoa kokeilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Crypto on kyllä loistava hahmo, tullut pelattua pelkästään sillä nyt ja voittoja tulee mukavasti

Fight or Frightin uus pelimuoto tullee olemaan aikamoista herkkua, ensin solona kaikki vs. kaikki, ja sit lopuks 10 hengen tiimi vs. Kuolleet
 
:eek: OHHOH!

1 matsi Shadowfallia takana, ja kalsarit vaihtoon....

Pieni kutina vatsanpohjassa jo laskeutumisen aikana, ländään loottibinille ja avaan sen... vähän muuttunut lootit :p

Kolme tappoo tuli kunnes näin ekan varjon, käännyin ampuun sitä, ni toinen puri niskaan, ja oma ura varjona alkoi... Elävät voitti lopulta, 4 pääs pakeneen

Kannattaa kokeilla vaikkei Apex maistuiskaan
 
:eek: OHHOH!

1 matsi Shadowfallia takana, ja kalsarit vaihtoon....

Pieni kutina vatsanpohjassa jo laskeutumisen aikana, ländään loottibinille ja avaan sen... vähän muuttunut lootit :p

Kolme tappoo tuli kunnes näin ekan varjon, käännyin ampuun sitä, ni toinen puri niskaan, ja oma ura varjona alkoi... Elävät voitti lopulta, 4 pääs pakeneen

Kannattaa kokeilla vaikkei Apex maistuiskaan
Taidanpa laittaa heti testiin. Eikö siinä ensin ole kaikki vastaan kaikkia ja sitten viimeiset 10 muodustuu ryhmäksi.
 
Crypto vaikuttaa todella hyvältä hahmolta ja pitää se jossain vaiheessa avata itsellekin. Erityisesti kavereiden bannereiden haku dronella on loistava ominaisuus, kuten myös vihollisten merkintä.

Shadowfall oli todella koukuttava pelimuoto! Piti vain testata mutta pelailin yli tunnin. Yhtään kertaa en voittanut legendsinä mutta varjona kyllä useita kertoja. Todella haastavaa karata sieltä ja hyvin harvalla se tuntuu onnistuvan. Tiimipeli olisi ihan älyttömän tärkeää mutta vaikka kymmenenkin pelaajaa pelaisi yhteen, on varjoja silti enemmän, ne ovat nopeampia ja spawnaavat niin kauan peliin kuin matsi kestää.

Todella intensiivistä tuo myös on. Tunnelma on todella jännittävä jatkuvasti ja taivaalta laskeutuvia varjoja on parempi pitää silmällä ettei joudu yllätetyksi. Lisäksi tappojen näkyessä kartalla on hyvin todennäköistä että mitä enemmän joutuu tai alkaa ampumaan varjoja tai legendsejä, sitä todennäköisemmin niitä vain tulee omaan sijaintiin yhä enemmän ja enemmän. Itsekin jahtasin omaa tappajaani matsin loppuun asti.

Varjojen kyvythän lienevät yhdistelmä bloodhoundin ultimatea (viholliset näkyvät punaisina) ja octanen vauhtilientä (nopeutta lienee reilusti enemmänkin? En ole octanella pelannut). Lisäksi lyönnit sen verran kovia, että kahdella kuka tahansa hoidettu: ensin suojat, sitten health.

Tulee varmasti pelattua pääosin nyt tätä uutuutta jo senkin vuoksi, että on vain rajoitetun ajan tarjolla. Ainakin sen verran, että pääsisi edes kerran itsekin pakoon tuolta kauhujen saarelta.
 
Crypto vaikuttaa todella hyvältä hahmolta ja pitää se jossain vaiheessa avata itsellekin. Erityisesti kavereiden bannereiden haku dronella on loistava ominaisuus, kuten myös vihollisten merkintä.

Shadowfall oli todella koukuttava pelimuoto! Piti vain testata mutta pelailin yli tunnin. Yhtään kertaa en voittanut legendsinä mutta varjona kyllä useita kertoja. Todella haastavaa karata sieltä ja hyvin harvalla se tuntuu onnistuvan. Tiimipeli olisi ihan älyttömän tärkeää mutta vaikka kymmenenkin pelaajaa pelaisi yhteen, on varjoja silti enemmän, ne ovat nopeampia ja spawnaavat niin kauan peliin kuin matsi kestää.

Todella intensiivistä tuo myös on. Tunnelma on todella jännittävä jatkuvasti ja taivaalta laskeutuvia varjoja on parempi pitää silmällä ettei joudu yllätetyksi. Lisäksi tappojen näkyessä kartalla on hyvin todennäköistä että mitä enemmän joutuu tai alkaa ampumaan varjoja tai legendsejä, sitä todennäköisemmin niitä vain tulee omaan sijaintiin yhä enemmän ja enemmän. Itsekin jahtasin omaa tappajaani matsin loppuun asti.

Varjojen kyvythän lienevät yhdistelmä bloodhoundin ultimatea (viholliset näkyvät punaisina) ja octanen vauhtilientä (nopeutta lienee reilusti enemmänkin? En ole octanella pelannut). Lisäksi lyönnit sen verran kovia, että kahdella kuka tahansa hoidettu: ensin suojat, sitten health.

Tulee varmasti pelattua pääosin nyt tätä uutuutta jo senkin vuoksi, että on vain rajoitetun ajan tarjolla. Ainakin sen verran, että pääsisi edes kerran itsekin pakoon tuolta kauhujen saarelta.
Pathfinderilla pako on helpointa, grapplella vaan mahdollisimman korkeella ja sit ultilla lentsikan katolle
 
Pathfinderin käyttökelpoisuuden huomasin ehkäpä ensimmäisen tai viimeistään toisen matsin jälkeen. Sen oli huomannut myös yli puolet muista pelaajista, joten sokea tai muuta saa olla jotta ei huomaa, mikä on suosituin hahmo tuossa ja sitten voikin päätellä että minkä takia.

Voittokin tuli tänään eikä tehnyt edes tiukkaa. Pari ensimmäistä yritystä vaikuttivat paremmilta mutta kolmas, jossa lähinnä reagoin ympäristön tapahtumiin enkä niinkään suunnitellut ja jumittanut piiloissa, toimi selvästi paremmin ja kohta huomasin aluksen naamani edessä, samalla kun lauma varjoja piiritti useampaa muuta pelaajaa, jotka tulivat muuta kautta. Itse tulin kolmantena alukseen suoraan vaijeria pitkin, jonne menin kahden muun pelaajan perässä. Helppo voitto.

Pelimuoto ei silti ole lähelläkään helppoa, ellei halua ottaa voittoa varjona. Legendsinä voittaminen on niin paljon enemmän tuurista kuin taidosta kiinni. Taidollakin pärjää mutta lopulta on niin monta muuttujaa että ei pelkkä taitokaan riitä. Tarvitaan sopiva hyppynen (tai pari säkillistä) tuuria.

Hieno ja mukava sekä erityisesti intensiivinen pelimuoto mutta ehkä nyt tuon voiton jälkeen keskityn silti enemmän uuteen karttaan ja perinteiseen pelaamiseen. Cryptonkin saisi kohta auki, joten pääsee sitäkin testaamaan.
 
Aika äkkiä tuo isompi into sitten tuosta pelimuodosta laskikin. Perusmeininkiä tullut sittemmin jauhettua ja se maistuu edelleen. Uusi kenttä tuntuu virkistävältä ja se varmasti yksi syistä miksi tullut taas aktivoiduttua pelin pariin. Miragella pääosin tulee "bamboozlailtua". Jo ennen hahmon aukaisemista tiesin että tuo hologrammi tulisi toimimaan omassa pelityylissä ja niimpä osasin arvata hyvinkin oikein asian. Pathfinder on sitten myös kovasti pelattu hahmo, lähinnä se takia että saa heti tietää mihin peli päättyy. Muuten tulee aika vähän käytettyä grapplea. Vaijeria toki tulee pystytettyä enemmän "advantage pointteja" varten.

Crypto saattaa olla vielä Mirageakin sopivampi hahmo itselleni. Pelityylinä on siis jonkinlainen hämäys, supportti ja vihollisten huomaaminen ennen huomatuksi tulemista. Bloodhound on huono tähän sen vuoksi että skannaus näkyy viholliselle, joten sitä ei tule käytettyä kuin lähinnä ultimaten takia, jolla saakin usein helpot tapot vihollisten helpon huomaamisen sekä nopeuden ansiosta.
 
Ite hinkannut nyt Rankedia, kultaan asti pääs taas helpolla, mut nyt on ollu hankalampaa ku typerien Randojen saaminen tiimiin maksaa hätäseen sen 24 pistettä
 
Ylös Bottom