Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apple iPod - Windows

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Apple iPod - Windows

Hex sanoi:
Onko kokemuksia iPodien käytöstä lenkkeillessä?
Ainakin Suffleja näkyy omalla punttiksella. Porukka kuuntelee niitä juoksumatolla, stepperillä sekä ellipsi- ja soutulaitteessa veivatessaan. Eli eiköhän se lenkkipolullakin pelitä. Omakohtaista kokemusta ei ole.

Hex sanoi:
Onko kokemuksia iPodien käytöstä lenkkeillessä?

Aika normaalisti pitäisi pelittää, jotain lämmintä kannattaa olla ympärillä (joku karvapussi) niin ei pitäisi kylmänkään iskeä (itsellä on huonoja kokemuksia)..

Hex sanoi:
Jep, tosin 29 euron hinnan sijasta tosin joku kutomistaitoinen saisi tehdä sen.
Työnnä punttiin vaan, niin näyttää miehekkäältä. :cool: Tietysti Shufflen käsivarsiremmi ja urheilukotelo pelittävät myös toppatakin alla. "Juokse tai hypi - katkoton toisto on taattu..."

Olen kyllä samaa mieltä noista Mini-malleista. Tuntuvat jotenkin väliinputoajilta, kun verrataan kunnollisia kovalevysoittimia ja muistikorttivehkeitä. Ja nyt kun Sony-Erkki aikoo julkaista suunnilleen samaa kokoluokkaa olevan puhelin-walkmanin, alkaa olla jo valikoimaa siinäkin kategoriassa.

Tiedote: http://www.mobile-review.com/articles/2005/se-w800-103-en.shtml
Kuvia: http://www.mobile-review.com/articles/2005/se-w800-pict-en.shtml

feldon sanoi:
Ja nyt kun Sony-Erkki aikoo julkaista suunnilleen samaa kokoluokkaa olevan puhelin-walkmanin, alkaa olla jo valikoimaa siinäkin kategoriassa.
Käyttääpi vaan Memory Stickejä, joita Sonyn uusi pomokin on valitellut liian hintaviksi.

feldon sanoi:
...Sony-Erkki aikoo julkaista suunnilleen samaa kokoluokkaa olevan puhelin-walkmanin, alkaa olla jo valikoimaa siinäkin kategoriassa.

Tiedote: http://www.mobile-review.com/articles/2005/se-w800-103-en.shtml
Kuvia: http://www.mobile-review.com/articles/2005/se-w800-pict-en.shtml

Tuon mainospuheen perusteella alkoi muuten kutkuttamaan. Kerrankin mahdollisuuksia toimivaan multimasiinaan, kamerassa alkaa olla jo ytyä kuin myös soittimessa ja puhelimessa, ja mikä parasta, soitin on pidetty osaksi erillisenä kokonaisuutena. Turha varmasti toivoa täysin sulavaa käyttistä niin monen eri asian laitteessa, mutta odotan silti innolla. Hinta voi tietenkin olla koko homman kaatava asia, ainakin tuo kamera voi tuoda lisää kustannusta aika mojovasti, vaikka vajaan puolen vuoden päästä 2 megapikseliä tuskin on mikään yliharvinaisuus kamerapuhelimissa.

EDIT: ja tuskin on puhelimenakaan pöllömpi. Tallennetaankohan samalle muistikortille sitten kuvat ja puhelimen softat?
EDIT2: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp...oader&php=php1_10245&zone=pp&lm=pp1&pid=10245

Tuolla sanotaan että sisäistä muistia löytyy paljon. Ans kattoo mitä sekin sitten loppupeleissä tarkoittaa. Joka tapauksessa en vaadi kannettavalta soittimeltani muuta kuin pientä kokoa, nopeaa käytettävyyttä ja riittävää äänenlaatua, luulisi W800:n täyttävän kriteerini.

EDIT3: Voisihan avata silmät, tarkempia speksejäkin jo löytyy. 38 Mt muistia. Ja radio.
EDIT4: Tuo on muuten varmasti erittäin kallis. Sen verran hulppea näyttökin.

Kannattaa tsekata vaikka jotain Matkapuhelininhoo noista kännykkäjutuista, tuntuvat olevan (ainakin jotkut) kohtuullisesti kärryillä. Mitä SE:n puhelimiin ja iPodiin tulee niin ei, en voisi kuvitellakkaan kuuntelevani musiikkia P900:sta ja myyväni iPodiani. Puhelimet tulee ja menee, iPod jää. 2,5v. onnellista yhteiseloa takana 10Gt mallin kanssa.

Apple iPod

Ajattelin hommata lähiaikoina iPodin.. ja nyt tässä vähän kyselisin että minkälainen ipod kannattaa hommata? minkälaisia kokemuksia? saako laajennettua, kun oon kuullut että jollain olisi ollu linux ipodissaan ja voinut pelata mm. doomia ja katsella videoita..

entä mistä saa halvimmat ipodit? ulkomailta tilattavako?

Vastaus: Apple iPod

Itsellä on ollut jonkin aikaa iPod Mini, joka on palvellut ihan hyvin. Koko on erittäin hyvä, ja vehje mahtuu näpppärästi taskuun, ja kuulokkeet ovat varsin oivalliset. Koneen käyttökin on varsin simppeliä ja helppoa. Musiikkia taisi mahtua 4Gb jos oikein muistan. Miinuksiakin löytyy. Minin akku tuntuu kuluvan loppuun kumman nopeasti, tähänkin toisaalta saataa vaikuttaa se jos käyttää Podia kylmässä lämpötilassa. Pakkauksen mukana tulee kaapeli, jolla siirretään musat koneelta iPodin. Samainen kaapeli on myös ainoa tapa ladata iPod, ellei osta erikseen myytävää laturia.
Tuosta Linux jutusta en tiedä muuta kuin sen, että jos softan podilleen lataa, niin saa hyvästellä takuun, jos oikein muistan. Ja noista videoista sen verran, että juuri vähän aikaa sitten ilmestyi uusi iPod, jossa on videoiden katselu mahdollisuus. tjsp. Apple

Viimeksi muokannut moderaattori:

Minissä on 4 GB tai 6 GB riippuen mallista, uudessa Nanossa sen sijaan on 2 GB tai 4 GB. Minin valmistus on loppunut, mutta niitä saattaa saada vielä joistakin liikkeistä.

Sopiva malli kannattaa valita miettimällä a) kuinka paljon haluaa maksaa b) kuinka paljon tarvitsee tilaa c) kuinka pieni laitteen tulee olla. Vaihtoehdothan ovat
tässä .

Minulla on nyt reilun vuoden ajan ollut 20 GB mustavalkoisella näytöllä varustettu malli, enkä ole ostostani katunut. Hieman kookas tuo on (nykyinen 30 GB on tätä ohuempi), voi haitata jos harrastaa liikuntaa iPodin kanssa. Käytettävyydeltään soitin on todella upea, heti kun Click Wheel-ohjauspyörän ideologiaan pääsee mukaan. iPod on ehdottomasti "söpöin" elektroniikkatuote johon olen törmännyt, PSP kalpenee sen rinnalla michaeljackson-valkoiseksi.

iPodiin siirretään musaaiTunes-ohjelmalla, jonka saa ilmaiseksi esimerkiksi Applen sivuilta. Winampin tyylisiin ohjelmiin tottuneille iTunes voi olla pieni shokki, mutta jos musiikin id3tagit ovat kunnossa, ei sen käyttämisessä pitäis olla mitään ongelmia. Kannattaa kuitenkin olla antamatta ohjelmalle lupaa järjestellä musakirjastoa automaattisesti, sillä epämääräisten tagien kanssa tuo aiheuttaa totaalisen sotkun musiikin hakemistorakenteeseen. Kerran olen kokeillut kun ei kiinnostanut lueskella kysymyksiä läpi :D

Mulla on 4 Gt nano ja voi että olen onnellinen, että valitsin sen. On nimittäin tippunut parin päivän aikana ainakin viisi kertaa maahan. Applen omat kumisuojukset ja flash-muisti pelastavat aina! Kovalevyllinen malli olisi voinut sanoa sopimuksen irti jo.. :)

Mä ajattelin tässä kevään aikana investoida itselle sen 30Gt soittimen. Haaveenna olis pikkuhiljaa siirtää tuon noin 250 cd:n kokoelma siihen. Töissä tulee kuunneltua noin 7h päivässä MiniDiscillä ja alkaa tympiä ne levyt taskuissa ja se että yhdelle levylle menee reilut kahden cd:n biisit. Sitten jos sen sais näppärästi myös autoon. Videotoisto vois olla kans ihan jees joskus, esim joitan Simpsoneta tai sellaisia sinne siirellä.

Prisoner sanoi:
Mulla on 4 Gt nano ja voi että olen onnellinen, että valitsin sen. On nimittäin tippunut parin päivän aikana ainakin viisi kertaa maahan. Applen omat kumisuojukset ja flash-muisti pelastavat aina! Kovalevyllinen malli olisi voinut sanoa sopimuksen irti jo.. :)

Joo, vähän jäänyt suunnittelu keskeneräiseksi, kun naarmuuntuu ihan typerän helposti. Tai sitten tarkoituksellinen rahastus, jotta ihmiset ostaisivat noita kumisuojia.

Riippuu mihin tarpeeseen iPod tulee. Minulla on ollut pari vuotta 40 giganen G3 iPod, jossa tällä hetkellä on musiikkia noin 22 gigaa (4500 kappaletta). Mukana kulkee aina koko musiikkikirjastoni. alunperi sitä ajattelin, että eihän tuohon ole tarvetta, mutta nyt en voisi kuvitellakkaan asiaa muuten. Lisäksi on hienoa kun iPodia voi käyttää ulkoisena kannettavana kovalevynä jonne voi siirtää tavaraa väliaikaissäilytykseen.

On tosi mukavaa, jos ollaan kaveriporukalla esim. mökkireissulla, laivalla tai muuten vaan matkalla, kun bileet kulkee taskussa aina.

edit.
iTunesista.
Minulla on alusta asti ollut itunes käytössä joten minkäänlaisia ongelmia ei sen kanssa ole ikinä ollut, päinvastoin ylistän ohjelman korkeuksiin. Toimii kuin unelma ja kirjasto pysyy aina kunnossa.

edit2.
Apple säätelee tarkasti iPodien hintaa ympäri maailman. Halvimmat iPodit on jenkeissä. Jenkkien ulkopuolella halvemmalla saa Hong Kongista koska se on verovapaa kaupunki. (ainakin elektroniikkatuotteiden osalta)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Thingy sanoi:
Apple säätelee tarkasti iPodien hintaa ympäri maailman. Halvimmat iPodit on jenkeissä. Jenkkien ulkopuolella halvemmalla saa Hong Kongista koska se on verovapaa kaupunki. (ainakin elektroniikkatuotteiden osalta)
Näin on. Kannattaa siis tsekata läpi myös kilpailijan tuotteet. Esimerkiksi Creative tekee erittäin hyviä soittimia paljon Applea edullisemmin: videonäytöllä varustettu 30 gigan malli palkittiin CES-messujen parhaana vekottimena.

Ylös Bottom