Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apple iPod - Windows

Vastaus: Apple iPod - Windows

iPodin ehdoton valtti on se, että se toimii niin saumattomasti iTunesin kanssa. Jo pelkästään se tekee muista vaihtoehdoista melko marginaalisia vaihtoehtoja. Käytön mukavuus ei ole kiinni pelkästään itse laitteen käytettävyydestä (mikä iPodeissa on erinomainen) vaan myös biisien siirtoon käytettävän ohjelmiston käytettävyydestä. Tätä ei moni ensimmäistä MP3-soitinta ostava välttämättä hiffaa..
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Prisoner sanoi:
iPodin ehdoton valtti on se, että se toimii niin saumattomasti iTunesin kanssa. Jo pelkästään se tekee muista vaihtoehdoista melko marginaalisia vaihtoehtoja. Käytön mukavuus ei ole kiinni pelkästään itse laitteen käytettävyydestä (mikä iPodeissa on erinomainen) vaan myös biisien siirtoon käytettävän ohjelmiston käytettävyydestä. Tätä ei moni ensimmäistä MP3-soitinta ostava välttämättä hiffaa..
Tosi kuin vesi. Ainakin Creativen softat ovat silkkaa pascaa. Onneksi niitä ei ole pakko käyttää.

Minulla on käytössä iTunes ja biisit siirtyvät Creativen Zenille resurssienhallinnan kautta. Olen jäänyt kaipaamaan lähinnä iTunesin soittokertalaskurin synkkaamista soittimen kanssa, mutta ilmeisesti sellaista mahdollisuutta ei ole edes iPodeissa.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

feldon sanoi:
Tosi kuin vesi. Ainakin Creativen softat ovat silkkaa pascaa. Onneksi niitä ei ole pakko käyttää.

Minulla on käytössä iTunes ja biisit siirtyvät Creativen Zenille resurssienhallinnan kautta. Olen jäänyt kaipaamaan lähinnä iTunesin soittokertalaskurin synkkaamista soittimen kanssa, mutta ilmeisesti sellaista mahdollisuutta ei ole edes iPodeissa.

Muistaakseni joskus ircissä kerroin, että tuota mahdollisuutta ei ole. Taisi olla ensimmäinen kerta kun olin väärässä sitten ala-asteen. Jos iPodin laittaa päivittymään automaattisesti (koko kirjasto siirtyy iPodiin, tai sitten vain halutut playlistit), siirtyy iPodin biisien soittokerrat ja arvosanat iTunesiinkin päin. En ole testannut mitä käy jos tiedoissa on ristiriitoja. Pikatestauksella homma vaikuttaa pelittävän ainakin iTunesin macciversiolla.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Hmm.. jännittävää. Tosin nyt olen harkinnut erillisestä mp3-soittimesta luopumista. Tuntuu etteivät taskut riitä. Seuraava askel saattaa hyvinkin olla medialuuri, johon saa dumpattua vaikka gigan verran kuunneltavaa. Veikkaan että sellainen on lopulta ihan passeli ratkaisu peruskäyttöön.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Olisi kysymys iPodista/iTunessista. Haluaisin postaa kappaleita iPodiltani, mutta onko se mahdollista? Jos on, en millään löydä sitä vaihtoehtoa iTunessista tai iPodista. Olisi kiva jos joku voisi vastata.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

olge sanoi:
Olisi kysymys iPodista/iTunessista. Haluaisin postaa kappaleita iPodiltani, mutta onko se mahdollista? Jos on, en millään löydä sitä vaihtoehtoa iTunessista tai iPodista. Olisi kiva jos joku voisi vastata.

Kytket iPodin kiinni koneeseen, iTunesin iPod-valikon alta valitset haluamasi biisin ja painat deleteä?
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Lastsoul sanoi:
Kytket iPodin kiinni koneeseen, iTunesin iPod-valikon alta valitset haluamasi biisin ja painat deleteä?

Noin minäkin luulin sen toimivan.. Kun menen sinne iPod valikkoon (iPod, oma nimi), niin kaikki ne biisit ovat "harmaina" ja niille ei voi oikeen tehdä mitään.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

feldon sanoi:
Seuraava askel saattaa hyvinkin olla medialuuri, johon saa dumpattua vaikka gigan verran kuunneltavaa. Veikkaan että sellainen on lopulta ihan passeli ratkaisu peruskäyttöön.

Miten olisi neljä gigaa? Nokia N-Series -esittelysivut. Jostain noiden järkyttävien vilkkuvälkkysivujen syövereistä löytyy speksit Nokia N91:stä, jossa on neljän gigan kovalevy esim. musiikkitiedostoille. Voi sinne tietenkin tallettaa muutakin. Lisäksi vehkeessä on 2 Mpixelin kamera ja muuta mukavaa.Hinnasta ei liene vielä tietoa.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Jari Tomppo sanoi:
Miten olisi neljä gigaa? Nokia N-Series -esittelysivut. Jostain noiden järkyttävien vilkkuvälkkysivujen syövereistä löytyy speksit Nokia N91:stä, jossa on neljän gigan kovalevy esim. musiikkitiedostoille. Voi sinne tietenkin tallettaa muutakin. Lisäksi vehkeessä on 2 Mpixelin kamera ja muuta mukavaa.Hinnasta ei liene vielä tietoa.
Testailin noita Nokialaisten prototyyppejä jokin aika sitten, enkä oikein vakuuttunut. Etenkin valtava koko häiritsi. Talvella toppatakin taskuun mahtuu vaikka Creativen Xtra ja pari Commaria, mutta kesä onkin sitten eri juttu. Silloin tarvitsen mahdollisimman pienen yleislaitteen.

Mutta saapa nähdä nyt. Mielelläni tukisin suomalaista.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Jari Tomppo sanoi:
Miten olisi neljä gigaa? Nokia N-Series -esittelysivut. Jostain noiden järkyttävien vilkkuvälkkysivujen syövereistä löytyy speksit Nokia N91:stä, jossa on neljän gigan kovalevy esim. musiikkitiedostoille. Voi sinne tietenkin tallettaa muutakin. Lisäksi vehkeessä on 2 Mpixelin kamera ja muuta mukavaa.Hinnasta ei liene vielä tietoa.
Minäkin olen kiinnostunut hyvästä soittimen sisältävästä medialuurista, mutta toistaiseksi ainuttakaan sopivaa ei ole tullut vastaan. Yksi kriteeri on se, ettei puhelinta tarvitse kantaa repussa.

Jos Nanon kokoiseen laitteeseen saa neljä gigaa muistia/tilaa, ei luulisi olevan vaikea saada samaa käytännöllisen kokoiseen ja painoiseen matkapuhelimeen.

Nanoa olen sillä silmällä katsellut. Ihanahan se on, mutta liika kallis, ei siitä mihinkään pääse.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

olge sanoi:
Noin minäkin luulin sen toimivan.. Kun menen sinne iPod valikkoon (iPod, oma nimi), niin kaikki ne biisit ovat "harmaina" ja niille ei voi oikeen tehdä mitään.

Jaa, sulla on ilmeisesti iPodin automaattipäivitys päällä? Eli iPodiin menee automaattisesti kaikki iTunesin biisit, tai vaihtoehtoisesti valittujen playlistien sisältö? Silloin poistat biisin playlistiltä, tai jos koko kirjastoin synkronointi on päällä, pistä iTunesin iPod-asetuksista päälle ruksi "Päivitä vain merkatut kappaleet" ja napsauta biisin nimen vasemmalta puolelta se ruksi pois, seuraavassa päivityksessä biisi katoaa iPodista.

Toinen keino on laittaa päälle perinteinen manuaalikäyttö, jolloin itse heität biisit iPodiin ja myös poistat ne deletellä normaalisti.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Laitan tänne iPod Miniäni koskevan kyssärin. Aikaisemmin tänään laitoin iPodini lataukseen. Noh, lataamisen jälkeen tempaisin Podin irti laturista, kuten aina, mutta tällä kertaa Podin ruutuun jäi viesti "Disk Mode. OK to disconnect". Eipä tuo tuosta ole mihinkään lähdössä(viesti siis). Tein vielä niinkin, että laitoin vehkeen uudestaan koneeseen kiinni, ja sammutin Poodin oikein koneen kautta ensin, ja sitten vedin irti. Ei auttanut.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Mulla on 30 Gb Video iPod. Aivan loistava vehje on se. Orkkisnappikuulokkeet olen vaihtanut Koss The Plug-tulppamallisiin - pysyvät päässä lenkkeillessäkin ja soundi on mahtava. Katson ja kuuntelen jonkun verran podcasteja, ja olen törkeästi käyttänyt kirjaston levyvalikoimaa hyväkseni.

Olge: etkö saa siis Miniäsi toimimaan? Voiko sen resetoida niin, että painaa keskinäppäintä ja vaikka alaspäin samaan aikaan muutaman sekunnin ajan?
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

Chemo sanoi:
Mulla on 30 Gb Video iPod. Aivan loistava vehje on se. Orkkisnappikuulokkeet olen vaihtanut Koss The Plug-tulppamallisiin - pysyvät päässä lenkkeillessäkin ja soundi on mahtava. Katson ja kuuntelen jonkun verran podcasteja, ja olen törkeästi käyttänyt kirjaston levyvalikoimaa hyväkseni.

Olge: etkö saa siis Miniäsi toimimaan? Voiko sen resetoida niin, että painaa keskinäppäintä ja vaikka alaspäin samaan aikaan muutaman sekunnin ajan?

En saa. Eikä tuo keskinäppäin ja alaspäin tee mitään. Ei viitsisi tuota akkua kuitenkaan ulos kaivaa :rolleyes:
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

olge sanoi:
En saa. Eikä tuo keskinäppäin ja alaspäin tee mitään. Ei viitsisi tuota akkua kuitenkaan ulos kaivaa :rolleyes:

Jospa odottelet että akusta loppuu virta? Luulisi että sen jälkeen resetoituu itsestään.
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

M. Pajulahti sanoi:
Jospa odottelet että akusta loppuu virta? Luulisi että sen jälkeen resetoituu itsestään.

Ainakin se viesti katosi tuossa yön aikana. Pääsin taas käsiksi valikkoihin yms, ja laitoin Podin lataukseen. Pitää katsoa sitten latauksen jälkeen.

Nyt toimii. Kiitos avuista :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Apple iPod - Windows

Tällä tai ensiviikolla olen ostamassa ihka-ensimmäistä iPodiani, kyllästyttyäni paskaan Creativeen ja Sony Ericssonin K800i puhelimen musasoittimeen. Eli tulossa olisi musta iPod Nano 8GB, jonka tilaan Apple Storesta.

Kuulokkeiksi ostan sitten joko Kossin SparkPlugit tai The Plugit. Kummat paremmat?

Ja onko antaa mitään vinkkejä kun aloitan iPodin käyttämisen. Kuten esim. Windows-käyttäjän pitää varoa ettei Windows synkronoi iPodia? Mikäköhän tämä juttu on?
 
Vastaus: Apple iPod - Windows

ProBale sanoi:
Kuulokkeiksi ostan sitten joko Kossin SparkPlugit tai The Plugit. Kummat paremmat?
Mulla on ollut molemmat, eikä mun mielestä ole mainittavaa eroa -hyvin toimivat. Lisävaihtoehdoksi ehdottaisin kuitenkin Shuren E-sarjan plugeja. Varsinkin E3 ja E4 tai vaikkapa E5 ovat _erittäin_ päteviä.

ttp://www.noretron.fi/index.php?site_id=2&act_id=9&mgroup_id=79&group_id=359&prod_id=2634
 
Ylös Bottom