Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

Vastaus: Armeijassa

Kutsunnat parin kuukauden päästä...Jos ei erikoisjoukot mua kaipaa niin sitten toivototavasti huotlopataljoonaan...Tarkkaampuja koulutukseen kun pääsis niin olisin onnellinne.

Lopuksi Tarkkaampujaksi jenkkien armeijaan ja kun tulee sota niin napsin teidät yksitellen...Tai sitten nappi teidän verkkokorttiin/warepurkkiin niin tapatte ite ittenne:D
 
Vastaus: Armeijassa

Kahen ekan viikon jälkeen voin sanoo, että ei kaduta yhtään armeijaan meno vaan musta siellä on ihan mukavaa. Juoksu lenkit ja sulkeiset on ainoot joista en hirveesti pidä, mutta kyllä siellä nyt muuten on ihan siedettävää ja kyl noi juoksutkin on alkanut tuntua ihan mukavilta kuhan vaan polvi kestäs. Coopperissa juoksin 2205m ja lihas kunnosta sain 3 pistettä muistaakseni. Tällä hetkellä oon 2.ItPtri:ssa.

Tupa porukka on kanssa mukava ja hauskaa on kyllä iltasin tuvassa. Ruokaa tulee mätettyä aika paljon, mutta ei tässä alussa pääse lihoomaan, koska noita liikunta juttuja on aika paljon.
Meillä on tuolla hyvän näkönen nais yliluutnantti kanssa.;)

Hauskinta on ollut ammunta vaikka ei se aluks nyt menny kovin hyvin. Paras tulos tuli vikalla 10 panoksen sarjalla, kun sain 3 kymppiä ja sit loput panokset jäi siihen mustan ympyrän sisälle, mutta en muista paljonko oli tulos.

Illan kohokohtia on pinkka ja punkka tarkastukset:

Alikessut: JÄKITTÄÄ!!! 1min
... joku alikessu tulee sisälle tupaan kattelemaan meidän aikaansaannoksia...
Alikessu: Värit kiertää ja ei helvetti minkälainen autotalli täällä päädyssä on... sinnehän mahtuu vaikka mulkku sisään.
Tupalaiset: Hahahahahaaha
Alikessu: Ei mitään hauskaa!!!
Tupalaiset: Hahahaha
Alikessu: Joillain on viellä hauskaa? Tarkastuksen jälkeen sitten vitsejä kertomaan alikessujen tupaan.

Joillain on aina tuvissa hauskaa noiden tarkistusten aikana, niin on hauskaa, kun ne uhkailee, että joutuu mennä kertoo vitsejä niille. Ite en oo onneks joutunu sinne viellä.:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Armeijassa

Vekaralle tuli päädyttyä, 1. PSJK. Ihan rentoa menoa ollut ja hyvin olen viihtyny. Rynnäkkökiväärillä ampuminen oli kyllä elämys, kun ensimmäistä kertaa ruutiaseella pääsin ampumaan. Odottava hiljaisuus, sitten alkaa armoton laukausten pamahtelu. Ensimmäisellä kerralla aika hieno kokemus. Eiköhän sitä kuitenkin aina joskus tule hajottua tulevaisuudessa :p
 
Vastaus: Armeijassa

Eniten tuolla hajottaa aamut. KOMPPANIASSA HERÄTYYYYYS ja aamureippailuun, ai että silloin vituttaa. Muuten se alkaa jo rutinoitumaan.
Iltavahvuuslaskennat nekin on oma tapaus, aina jonkun pällin ansiosta saadaan juosta muotoon monta kertaa kun alikessu huutaa että PUHETTA MUODOSSA, ruoduittain takaisin tupiin ja välitön minuutti!
Itku, mutta joo. Onneksi pääsee lomille.
 
Vastaus: Armeijassa

CODEath sanoi:
Eniten tuolla hajottaa aamut. KOMPPANIASSA HERÄTYYYYYS ja aamureippailuun, ai että silloin vituttaa. Muuten se alkaa jo rutinoitumaan.
Iltavahvuuslaskennat nekin on oma tapaus, aina jonkun pällin ansiosta saadaan juosta muotoon monta kertaa kun alikessu huutaa että PUHETTA MUODOSSA, ruoduittain takaisin tupiin ja välitön minuutti!
Itku, mutta joo. Onneksi pääsee lomille.

Ootko Upinniemessä? Siellä on ainakin sama meininki. Joka halvatun aamu ja ilta sama juttu. Iltavahvuuslaskennoissa ne valittaa ku kaulus on päi seiniä ja sitten mennään tykkihalliin kuuntelemaan sitä pahuksen jäkätystä. Ja tosiaan aamuherätys on päivän tyhmin juttu. Meillä kun ensimmäinen tyyppi herättää kymmenen minuuttia ennen kuulutusta.
 
Vastaus: Armeijassa

Juri sanoi:
Ootko Upinniemessä? Siellä on ainakin sama meininki. Joka halvatun aamu ja ilta sama juttu. Iltavahvuuslaskennoissa ne valittaa ku kaulus on päi seiniä ja sitten mennään tykkihalliin kuuntelemaan sitä pahuksen jäkätystä. Ja tosiaan aamuherätys on päivän tyhmin juttu. Meillä kun ensimmäinen tyyppi herättää kymmenen minuuttia ennen kuulutusta.
En, huh huh, Haminassa olen.
Iltavahvareiden jälkeen joskus on alikessuja tuvassa pelleilemässä jotta porukka alkais repeilemään ja sitten tulee kollega huutamaan että IMETÄÄN SITÄ HYMYÄ! Heh, onhan siinäkin viihdettä...
Me herätään yleensä kaikki sen 10-15min ennen kuulutusta, ehditään vetässä smurffit niskaan ja tehdä punkka (jos ei kokonaan niin ainakin lähes) valmiiksi ennen aamureippailuun siirtymistä. Yleensä annetaan se 3min herätyksen jälkeen valmistautua ulos siirtymiseen.
 
Vastaus: Armeijassa

Tota noin, oon 17 ja aikaa on viel jotai pari vuotta mutta kuitenki. Oon logistiikka alalla ja valmistun kuljettajaksi (a.k.a rekkamies) niin mihin kannattaa hakea että pääsee kuljetushommiin? onko se viestijoukkoihin?

ja saako vessassa käydä iltavapaalla/yöllä ilman lupaa ja saako kännykän tuoda?

ehkä vähään n00b kysymysksiä mutta kuitenkin.
 
Vastaus: Armeijassa

Lastsoul sanoi:
Vekaralle tuli päädyttyä, 1. PSJK. Ihan rentoa menoa ollut ja hyvin olen viihtyny. Rynnäkkökiväärillä ampuminen oli kyllä elämys, kun ensimmäistä kertaa ruutiaseella pääsin ampumaan. Odottava hiljaisuus, sitten alkaa armoton laukausten pamahtelu. Ensimmäisellä kerralla aika hieno kokemus. Eiköhän sitä kuitenkin aina joskus tule hajottua tulevaisuudessa :p
itse olen vekaralla 3. PSJK:ssa
 
Vastaus: Armeijassa

tortza sanoi:
Tota noin, oon 17 ja aikaa on viel jotai pari vuotta mutta kuitenki. Oon logistiikka alalla ja valmistun kuljettajaksi (a.k.a rekkamies) niin mihin kannattaa hakea että pääsee kuljetushommiin? onko se viestijoukkoihin?

ja saako vessassa käydä iltavapaalla/yöllä ilman lupaa ja saako kännykän tuoda?

ehkä vähään n00b kysymysksiä mutta kuitenkin.

Vessassa saa/pitää käydä, muttei hiljaisen tunnin aikana (22.00-23.00). Luvan tarvitset vain silloin, jos teille on annettu tietty aika valmistautua ja katsot ettet mitenkään ehdi siinä ja siinä ajassa vessaan ymv. Ei tuo vessa ole mitenkään rajoitettu mutta tosiaan hiljaisen tunnin aikana sinne ei ole asiaa.

Kännykän saa tuoda, se lukee myös alokas oppaassa joka lähetetään ennen inttiin menoa. Sitä saa käyttää vapaa-ajalla. Toki lupaa voi kysellä jos odotat tärkeää puhelua mutta palveluksen aikana sitä ei saa käyttää eikä mielellään kantaa mukana. Eli kannattaa pitää luuri siviililaatikossa suljettuna, ja avata se vasta vapaa-ajalla ettei tule ongelmia.

CODEath sanoi:
En, huh huh, Haminassa olen.
Iltavahvareiden jälkeen joskus on alikessuja tuvassa pelleilemässä jotta porukka alkais repeilemään ja sitten tulee kollega huutamaan että IMETÄÄN SITÄ HYMYÄ! Heh, onhan siinäkin viihdettä...
Me herätään yleensä kaikki sen 10-15min ennen kuulutusta, ehditään vetässä smurffit niskaan ja tehdä punkka (jos ei kokonaan niin ainakin lähes) valmiiksi ennen aamureippailuun siirtymistä. Yleensä annetaan se 3min herätyksen jälkeen valmistautua ulos siirtymiseen.

Siellä on sitten näköjään samat jutut kuin Upparissa. Kuulemma siellä on vähän ankarampi kuri.
 
Vastaus: Armeijassa

Noniin, kaksi ekaa viikkoa Niinisalon kakkospatterissa takana, enkä kyllä pahemmin ole viihtynyt. Fyysisesti rankkaa ei ole ollut, ja oikeastaan kaikki kuntoilu on vain hyvä juttu, mutta täällä on vain niin paljon kaikkea naurettavaa pikkupaskaa jossa ei yksinkertaisesti ole mitään ideaa. Ymmärrän kyllä tietynlaisen kurin ym. jotta ihmiset oikeasti esim. siirtyisivät ripeästi käskettyyn paikkaan eivätkä jäisi lorvailemaan jonnekin. Mutta miten helvetissä se, että mun pinkassani ei ole ruudut millilleen suorassa tai jos mun punkkani alalaidasta löytyy yksi ryppy, liittyy yhtään mihinkään. Miten se liittyy kuriin ja sotaan? Lähdin armeijaan oppiakseni sotimaan, en leikkimään aivotonta apinaa joka sokeasti tottelee käskyjä. Aseiden purku/ampuminen sun muu on kyllä ollut hauskaa ja mielenkiintoista ja siinä on ollut järkeäkin, mutta oikeastaan kaikki muu liikuntaa lukuunottamatta on ollut aivan älytöntä. Pitääkö parikymppisille miehille todellakin vielä pitää kahden tunnin esitelmiä siitä, että on järkevää pestä kädet ennen ruokailua ja käydä suihkussa rankan ja hikisen marssin jälkeen? Miksi en saa hymyillä jos hymyilyttää? "Imetään se hymy perseeseen! Ja kokeillaan sormella onko se siellä!"
 
Vastaus: Armeijassa

Tän ekan loman jälkeen tulee olemaan vaan rankempaan, kun päästään syöksymään ase kädessä maahan ja kontata sen kanssa, niin voi olla vähän paikat kipeinä, kun on ruhjeita polvissa ja muissa paikoissa sitten.:rolleyes:
 
Vastaus: Armeijassa

Wile sanoi:
Mutta miten helvetissä se, että mun pinkassani ei ole ruudut millilleen suorassa tai jos mun punkkani alalaidasta löytyy yksi ryppy, liittyy yhtään mihinkään. Miten se liittyy kuriin ja sotaan? Lähdin armeijaan oppiakseni sotimaan, en leikkimään aivotonta apinaa joka sokeasti tottelee käskyjä.

Well, katsohan. Sotamiehen on toteuttettava esimiehen käsky aikailematta ja tarkasti. Alokaskaudella auktoriteettien oppiminen on tärkeää, koska siviilielämässä vastaavaa ei ole. Sodassa ryhmä ei yksinkertaisesti toimi, jos joku hankaa vastaan.

Tällaiset "turhat pikku asiat" on vain osattava ottaa tietynlaisella huumorilla ja yritettävänä nähdä osana suurempaa kokonaisuutta.

[FIN]Scorpion sanoi:
Tällä hetkellä oon 2.ItPtri:ssa.

Meillä on tuolla hyvän näkönen nais yliluutnantti kanssa.;)

Ha, elä nyt vain sano, että olet Vekaralla? :D
 
Vastaus: Armeijassa

Wile sanoi:
Noniin, kaksi ekaa viikkoa Niinisalon kakkospatterissa takana, enkä kyllä pahemmin ole viihtynyt. Fyysisesti rankkaa ei ole ollut, ja oikeastaan kaikki kuntoilu on vain hyvä juttu, mutta täällä on vain niin paljon kaikkea naurettavaa pikkupaskaa jossa ei yksinkertaisesti ole mitään ideaa. Ymmärrän kyllä tietynlaisen kurin ym. jotta ihmiset oikeasti esim. siirtyisivät ripeästi käskettyyn paikkaan eivätkä jäisi lorvailemaan jonnekin. Mutta miten helvetissä se, että mun pinkassani ei ole ruudut millilleen suorassa tai jos mun punkkani alalaidasta löytyy yksi ryppy, liittyy yhtään mihinkään. Miten se liittyy kuriin ja sotaan? Lähdin armeijaan oppiakseni sotimaan, en leikkimään aivotonta apinaa joka sokeasti tottelee käskyjä. Aseiden purku/ampuminen sun muu on kyllä ollut hauskaa ja mielenkiintoista ja siinä on ollut järkeäkin, mutta oikeastaan kaikki muu liikuntaa lukuunottamatta on ollut aivan älytöntä. Pitääkö parikymppisille miehille todellakin vielä pitää kahden tunnin esitelmiä siitä, että on järkevää pestä kädet ennen ruokailua ja käydä suihkussa rankan ja hikisen marssin jälkeen? Miksi en saa hymyillä jos hymyilyttää? "Imetään se hymy perseeseen! Ja kokeillaan sormella onko se siellä!"
Tuolla punkalla opetetaan yhdellä tapaa sitä järjestelmällisyyttä ja siisteyttä jota sotilaalta vaaditaan. Aluksihan sen tekeminen saattaa tuntua hiukan turhauttavalta ja aikaa vievältä hommalta mutta kyllä se siitä suttaantuu.

Ja tuo "imetään se hymy perseeseen" juttu on vain sellaista armeijan " omaa huumoria". Siihenkin tottuu. Pidemmän päälle kyseinen juttu alkoi kyllä tuntumaan jollain tavalla huvittavalta eikä siinä tahtonut pokka pitää niin alikessuilla kuin meillä joukkueellakaan.
 
Vastaus: Armeijassa

[FIN]Scorpion sanoi:

Huhhuh. Onnenpekka. Täytyy vinkkinä sanoa, että E-kaudeksi kannattaa pyrkiä Hirvosen ja Raukolan johtamaan jaokseen, jos sellainen mahdollisuus vielä teille suodaan (95-tykkiä käyttävää "modijaostahan" ei enää kouluteta... saatte pelata sillä ikivanhalla ryssänraipalla aka Sergeillä). Ellet sitten aio livistää tykärin hommista esmes spadeksi, lämäriksi tai peräti alikiksi. Tuosta parivaljakosta ei nimittäin yliluutnantit parane, varsinkaan Hirvosen jumppatunneilla ja sauvakävelylenkeillä. :eek:

Btw, ketä alikkeja sulla siinä on? Voit tietysti vastata privallakin, jottei kaikkea pistetä julkiseksi. Ja kysy pois, jos vain on jotain kysyttävää IT-hommista ja erikoiskoulutuskauden valinnoista.
 
Vastaus: Armeijassa

Wile sanoi:
Mutta miten helvetissä se, että mun pinkassani ei ole ruudut millilleen suorassa tai jos mun punkkani alalaidasta löytyy yksi ryppy, liittyy yhtään mihinkään. Miten se liittyy kuriin ja sotaan?
Meillä kävi aika huvittava tilanne kun olin intissä. Siellä oli joku erittäin särmä kokelas juuri pitämässä hirveätä luentoa iltavahvuuslaskennan aikana tuosta pinkan tekemisestä. Paikalle sattui tulemaan joku skappari joka kysyi tuolta kokelaalta jotain tyylillä, että miten h******ssä tuo opettaa ihmisiä sotimaan? Meni kokelas aika hiljaiseksi.:D
 
Vastaus: Armeijassa

Hakkiz sanoi:
Well, katsohan. Sotamiehen on toteuttettava esimiehen käsky aikailematta ja tarkasti. Alokaskaudella auktoriteettien oppiminen on tärkeää, koska siviilielämässä vastaavaa ei ole. Sodassa ryhmä ei yksinkertaisesti toimi, jos joku hankaa vastaan.

Tällaiset "turhat pikku asiat" on vain osattava ottaa tietynlaisella huumorilla ja yritettävänä nähdä osana suurempaa kokonaisuutta.

Juu, tiedän kyllä että tällainen on idea tämän homman takana, mutta miksei näiden juttujen tilalle voisi kehittää jotain hieman järkevämpää? Sitä paitsi uskon kaikkien ymmärtävän nämä auktoriteetit sun muut ihan ilman jotain pinkkojen tekemistäkin, kyllä kaikkien luulisi olevan selvillä kaikenmaailman palvelusrangaistuksista joita seuraa jollei tottele ylempiarvoisiaan.

Ja kyllä minäkin aika pitkälti olen näihin huumorilla suhtautunut (tai ainakin yrittänyt), mutta välillä ei vain oikein jaksa ymmärtää tätä touhua. Kokonaisuutenahan minäkin tätä olen tarkastellut, mutta nimenomaan nämä kaikki pienet jutut tekevät siitä kokonaisuudesta melko sekavan.
 
Vastaus: Armeijassa

Vagrant sanoi:
Ja tuo "imetään se hymy perseeseen" juttu on vain sellaista armeijan " omaa huumoria". Siihenkin tottuu. Pidemmän päälle kyseinen juttu alkoi kyllä tuntumaan jollain tavalla huvittavalta eikä siinä tahtonut pokka pitää niin alikessuilla kuin meillä joukkueellakaan.

Siis tottahan minä sen ymmärsin että tämä on sitä intin huumoria, aluksi se nauratti minuakin. Tämä sutkautus nyt vain sattui jollain tavalla sopimaan tohon mun postaukseni loppuun.
 
Ylös Bottom