Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

Vastaus: Armeijassa

Selailin tuota kutsuntakirjeessä tullutta Varusmies 2005 -lehteä. Siinä mainittiin uusmedia-alan tehtävissä web-graafikon virka. Luin kuvauksen, ja huomasin että ei perkele, meikähän haluaa tuohon. Tarkoitukseni ei ole mitenkään pulsuilla, vaan ihan oikeasti tuo juttu kiinnostaa. Kuvaus oli juuri sitä mihin käytän vapaa-aikani. Pari kysymystä kuitenkin heräsi.

1. Vaaditaanko tuohon mitään alan koulutusta, vai riittääkö, että osaan asian? En tiedä tarkalleen mitä homma sisältää, mutta käsittääkseni minulla on vaadittava osaaminen.
2. Mitä homma käytännössä on? Liittyykö se mitenkään normaaliin varusmiespalvelukseen? Ajattelin viestiin hakea, onko palvelusaikani kätännössä aivan samanlainen kuin normaalisti, vaikka olisinkin web-graafikko?
3. Onko tämä mitään oikeaa duunia?

Harrastan myös kirjoittelua nettiin ja kovalevylleni, joten kiinnostaisi myös tietää, onko mitään järkeä hakea pelkällä tavallisella lukiokoulutuksella Ruotuväki-lehteen? Onko Ruotuväki-lehdessä mitään järkeä ylipäätään?

EDIT: Miten saan esivallan tietoiseksi osaamisestani ja kiinnostuksen kohteistani? Miten hakeminen mainitsemilleni linjoille tapahtuu?
EDIT2: Eniten siis haluaisin tietää että innostuinko turhasta vai kannattaako noihin lehti-, netti- ja grafiikkajuttuihin hakea?
EDIT3: Oli muuten hemmetin sekava kyselylomake. Tai sitten minä olen vain tyhmä, mutta se nyt on aivan poissuljettu mahdollisuus.
 
Vastaus: Armeijassa

Ensinnäkään missään mikä liittyy armeijaan ei ole järkeä, sielä vaan mennään tukka hulmuten.


Mutta siinä vaiheessahan nuihin "virkoihin" haetaan kun sulta isot jehut alkaa utelemaan, että mistä on kiinnostunut / mihin haluais. Kutsunnoissa myös kannattaa PAINOTTAA mihin / mitä haluaa mennä / tehdä. Alusta loppuun asti painottaa omaa asiaansa, mutta just tommoset lunkit mestat on kovassa huudossa intissä. :)

Sinne on varmaa se tuhat ja yks hakijaa, no okei ei ehkä ihan niin monta... Mutta varmasti löytyy populaa hakemaan sinne.

Miten saada jehut tietoseksi osaamisestas? Jaa-a, uskomattoman hyvä kysymys.
Asiaan vaikuttaa tietysti alan koulutus / työkokemus, mutta jos ei ole kumpaakaan niin voit tietty puskee omaa matskuas nettiin (Sivuja, tekstejä etc.) ja antaa niille vaikka osoitteet mistä käydä katsomassa.

Kutsunnoissa aloittaa jo tosiaan ensimmäisenä tuosta puhuminen, mainitset vain, että tahdot tehdä tuota ja materiaalia löytyy jo millä "todistaa" osaaminen.

Ja mitä tuohon palvelusaikaan tulee, en ainakaan usko sen olevan Web-graafikoilla pitkä, kait ne pääsee sillä 6kk. Ja vaikkeivat pääse niin onko väliä, sä naputat konetta sillä välin kun muut ryynää metsässä täysillä :D
 
Vastaus: Armeijassa

nallet sanoi:
Ensinnäkään missään mikä liittyy armeijaan ei ole järkeä, sielä vaan mennään tukka hulmuten.


Mutta siinä vaiheessahan nuihin "virkoihin" haetaan kun sulta isot jehut alkaa utelemaan, että mistä on kiinnostunut / mihin haluais. Kutsunnoissa myös kannattaa PAINOTTAA mihin / mitä haluaa mennä / tehdä. Alusta loppuun asti painottaa omaa asiaansa, mutta just tommoset lunkit mestat on kovassa huudossa intissä. :)

Sinne on varmaa se tuhat ja yks hakijaa, no okei ei ehkä ihan niin monta... Mutta varmasti löytyy populaa hakemaan sinne.

Miten saada jehut tietoseksi osaamisestas? Jaa-a, uskomattoman hyvä kysymys.
Asiaan vaikuttaa tietysti alan koulutus / työkokemus, mutta jos ei ole kumpaakaan niin voit tietty puskee omaa matskuas nettiin (Sivuja, tekstejä etc.) ja antaa niille vaikka osoitteet mistä käydä katsomassa.

Kutsunnoissa aloittaa jo tosiaan ensimmäisenä tuosta puhuminen, mainitset vain, että tahdot tehdä tuota ja materiaalia löytyy jo millä "todistaa" osaaminen.

Ja mitä tuohon palvelusaikaan tulee, en ainakaan usko sen olevan Web-graafikoilla pitkä, kait ne pääsee sillä 6kk. Ja vaikkeivat pääse niin onko väliä, sä naputat konetta sillä välin kun muut ryynää metsässä täysillä :D

Auttoi, kiitos. Ajattelin vain, että varmaan nekin haluisi minun olevan jotenkin hyödyksi.
 
Vastaus: Armeijassa

Jahas.. Itselläkin tämä aihe rupeaa tulemaan lähemmäksi, eilen napsahti kutsunta paperit kotia, sydän varmaan kerkesi pysähtymään hetkeksi kun postit laatikosta hain. Onneksi nyt ei vielä moneen kuukauteen tilaisuus ole, mutta päivä päivältä se on lähempänä :I
 
Vastaus: Armeijassa

Puollustusvoimat: Teet työtä joka on arvoitus.
 
Vastaus: Armeijassa

Knight sanoi:
Auttoi, kiitos. Ajattelin vain, että varmaan nekin haluisi minun olevan jotenkin hyödyksi.
P-kauden jälkeen valitaan kuka pääsee jatkoon. Melkoista tuuripeliä niiden virkojen arpominen kyllä on. Varusmiestoimikuntaan ja muihin hömppähommiin tahtoo joka ikinen juuri helpon puolivuotisen takia, joten hyvällä portfoliollakin voi tilanteeseen vaikuttaa ainoastaan hyvin vähän.
 
Vastaus: Armeijassa

Jee jee, päiviä siviilissä jäljellä 13, ja kohta alkaa pyssyleikit Mikkelissä, toivottavasti sotilaspoliisin hommissa. Vapaat aamut alkaa olla aika vähissä, mutta parempi suorittaa koko sheisse alta nyt parikymppisenä, ettei tartte sitten kakskasina kirmailla kymmentä vuotta nuorempien kavereiden keskellä.

Hieman ristiriitainen olo on, toisaalta odotan koko sirkusta mielenkiinnolla ja innolla, toisaalta taas ei nappaisi lainkaan. Mutta selkein tunne on silti tämä hiljalleen taustalla paisuva vitutus. Eissaatana.
 
Vastaus: Armeijassa

kaba sanoi:
Hieman ristiriitainen olo on, toisaalta odotan koko sirkusta mielenkiinnolla ja innolla, toisaalta taas ei nappaisi lainkaan. Mutta selkein tunne on silti tämä hiljalleen taustalla paisuva vitutus. Eissaatana.

Aivan samoja ajatuksia pyörii mielessä. Noh, kunhan sitä olis 6.1.2006 takas himassa.

Ai niin, Hyrylän ilmatorjunta kutsuu.
 
Vastaus: Armeijassa

hehhee reserviin siirtymiseen 10 päivää, josta nyt viikko lomalla..2 kassuaamua jäljellä! ei paha :D Santahaminassa asuttu kohta puoli vuotta, mutta eiköhän siviiliaurinko vie voiton siitä..
 
Vastaus: Armeijassa

Itse olin 9kk ja nyt tuntuu, että aika kului nopeasti. Mutta joudutte myös tottumaan siihen, että meiniki vituttaa aika lailla. Joko se on tupakaverit, päivystysnakki, punkan räjähdys, tai viikon leirin jälkeen ruokalassa ruokana kasvispihvejä... You name it. Noita löytyy. ;)
Kaveri lähtee niin ihanaan paikkaan kun Isosaari, missä itsekkin olin. Pitää alkaa soitteleen sille ja kuittailee.
 
Vastaus: Armeijassa

WeePee sanoi:
...tai viikon leirin jälkeen ruokalassa ruokana kasvispihvejä...

Mua rupes ottamaan päähän (jopa) se joka torstainen hernekeitto. Erityisen äklöltä tuntuu ajatus armeijan rokasta johon on sekoitettu monta lusikallista jäistä sipulisilppua ja sinappia! :eek:
 
Vastaus: Armeijassa

Lapatossu sanoi:
Mua rupes ottamaan päähän (jopa) se joka torstainen hernekeitto. Erityisen äklöltä tuntuu ajatus armeijan rokasta johon on sekoitettu monta lusikallista jäistä sipulisilppua ja sinappia! :eek:
Oma ruokasuosikkini oli jäätynyt hernekeitto ja päälle vettä jäätyneestä pullosta (eli eipä juuri mitään). Nykyisin tulisi tuskin syötyä myöskään verilettuja ja kalakeittoa samasta pakista, vaikka se silloin nälkäisenä maistuikin ihan hyvältä yhdistelmältä.
 
Vastaus: Armeijassa

Te ilmeisesti ehditte syödäkin viikon leirienne aikana jotain... viikon leirielämän jälkeen nimittäin sitä syö vaikka mitä. :rolleyes:
 
Vastaus: Armeijassa

Enää 12 aamua ja sotaleikki alkaa, enää pitäis keksiä miten juhlistaa vikoja vapauden päiviä....Eli duunissa istutaan ;)
Vähän samat tuntemukset ku kaballa, toisaalta kiinnostaa nähdä millasta sen on ja toisaalta tekis mieli vaan jäädä kesälomalle. Bonuksena vielä neitikin on väittäny telovansa meikäläiseltä polven tms pitääkseen kotosalla. Todennäköisesti pääsisi Uudenmaan prikaatin hoiviin potemaan sitäkin.

Jotenkin tekisi mieli vaan lomailla rauhassa tänä kesänä mutta kun ei niin ei.

'nakkeja odotellessa'
 
Vastaus: Armeijassa

TJ 10! Siitä portista juoksen helvetin lujaa, vapaana miehenä pitkin kujaa, juhannus joulu ja uusvuosi kiinni kun täältä pääsen kuplii viini! :) Lomille tänään viimeisille.
 
Vastaus: Armeijassa

Minä varmaan pitäisin armeijasta jos se kestäisi jonkun kymmenen päivää. Mutta ei, sitä pitää kärsiä puoli vuotta. Etukäteen se vaikuttaa slelaiselta paikalta, jossa EI auota päätä ja joka näin kovasti paljon haisee meikäläisen silmissä. On se varmaan ihan kiva katsella mistä kaikki miehet (minä en ikinä) jauhavat lopun ikänsä, mutta sitten kun se katselu kestää, kestää ja kestää...
 
Vastaus: Armeijassa

Knight sanoi:
Etukäteen se vaikuttaa slelaiselta paikalta, jossa EI auota päätä ja joka näin kovasti paljon haisee meikäläisen silmissä.
Oiva paikka treenata taktisempaa päänaukomista niin, ettei vastapuoli edes huomaa sitä. Tietysti kiinni jäämisessä voi olla riskinsä.
 
Ylös Bottom