Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed 2

Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Tänään ostin tämän pelin. En ole aiemmin pelannut sarjan pelejä, enkä ensimmäistä osaa. Peli oli hieman alkuun outo ja se johtui siitä että en oikein tiennyt mitään pelisarjasta. Pelasin äskein jonkun matkaa peliä ja se oli oikein mukaansa tempaava. Ainut itselle tullut ongelma oli hieman kontrollit mutta kyllä se siitä. Oli komean näköinen kaupunki. Pitää pelailla myöhemmin enemmän. Tuli myös etsittyä hiukan tietoa niin sai pohjustettu peliä hiukan niin olen enemmän perillä tapahtumista.
Ovatko nuo lisä-osat hyviä?

Molemmat DLC:t ovat hyviä ja sen 12e arvoisia, tosin kummatkin läpi pelanneena sanoisin että jälkimmäisestä (Sequence 13, Bonfire of the Vanities) saa paremmin vastinetta rahoilleen, se kun avaa uuden kaupunginosan Firenzestä. DLC:issä on kuitenkin yhteinen juoni, joten kannattaisi ehkä silti ostaa myös se ensimmäinen :D
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Nyt pääsin pois Firenze:stä ja matka jatkuu seuraavaan kaupunkiin. On aivan loistava peli. Tuossa tuli hauska tuo yksityiskohta dialogissa:
"Its a me Mario"
:D
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Pistetään vinkiksi muille pelaajille että kannattaa etsiä ne Codex sivut hyvissä ajoin nimittäin ne joutuu kuitenkin keräämään. Joo eli itse tuli kerättyä ne tuossa jotta pääsen tekemään viimeisen Muisti jakson. Tähän mennessä peli on ollut loistavaa viihdettä. Nuo DLC:t voisi ostaa vaikka hieman myöhemmin.
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Mulla tuli Platinum GOTY alkukesästä Zavvista ja vasta nyt olen noin viikon päivät viettänyt pelin parissa. Ensimmäistä osaa pelasin aikoinaan PC:llä, mutta siitä on jo sen verran aikaa, että Altairin juoneen liittyneet yksityskohdat ovat hieman hämärän peitossa.

Erittäin hyvin on tähän saakka maistunut. Turhaa matkustelua kaupunkien välillä on mukavan vähän. Tekemistä tuntuu muutenkin olevan paljon edellistä enemmän. Pelkästään aarteiden ja sivutehtävien suorittamiseen pystyy kuluttamaan arviolta kymmeniä tunteja. Taistelu on helppoa perusjanttereita vastaan, mutta isommat ja taitavammat vastustajat antavat jo melko reilustikin haastetta, etenkin isommissa ryhmissä. Kuoleminen taisteluissa on silti hyvin epätodennäköistä, jos on muistanut täyttää lääkevarastot. Kuoleminen kohtaakin käytännössä aina putoamalla, kun Ezio ei hypännytkään sinne minne yritit, vaan suoraan kuolemaan. Katoilla hyppiminen on ihan mukavaa puuhaa, mutta välillä hyvinkin turhauttavaa.

Salamurhatehtävissä riittää haastetta, jos ne haluaa suorittaa tyylillä. Itse olen suorastaan huono pysyttelemään näkymättömissä vartijoilta ja välillä homma on mennyt suorastaan surkuhupaisaksi kissa ja hiiri leikiksi, missä minä jahtaan kohdetta ja lauma vartijoita minua. Kaikkea muuta kuin hienovaraista ja tyylikästä. Onneksi tehtävistä ei jaeta mitään pisteitä tai arvosanoja, tulisi vaan paha mieli.

Pääjuonen ympärillä on tosiaan runsaasti lihaa ja olenkin edennyt melko maltillisesti. Välillä on mukava pysähtyä metsästämään aarrekartan paljastamia kohteita ja leikitellä vartijoiden kanssa Codexeja keräillessä. Rahaa ei mitenkään kaadeta syliin, vaan vaikka menossa taitaa olla jo kuudes sequence, niin esim. aseista ja muista varusteista on vasta pieni osa hankittuna. Toisaalta olen sijoittanut aina ison osan tuloista Montennegron kehittämiseen.

Mutta mikäs sen Desmondin rooli tässä pelissä oikein on? Alussa höpistiin jotain, että siitäkin koulutettaisiin joku agentti tai jotain ja oletin, että sille olisi oma juonensa. En ole kuitenkaan kertaakaan poistunut Animuksesta, kuten ensimmäisessä osassa tapahtui melko tiuhaankin.

Niin ja puhuttu kieli tietenkin italia. :cool:
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Mutta mikäs sen Desmondin rooli tässä pelissä oikein on? Alussa höpistiin jotain, että siitäkin koulutettaisiin joku agentti tai jotain ja oletin, että sille olisi oma juonensa. En ole kuitenkaan kertaakaan poistunut Animuksesta, kuten ensimmäisessä osassa tapahtui melko tiuhaankin.

Jos nyt oikein tulkitsin niin Desmont on henkilö joka on laitteessa joka lukee geenien kautta hänen esi-isiensä muistoja.
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Jos nyt oikein tulkitsin niin Desmont on henkilö joka on laitteessa joka lukee geenien kautta hänen esi-isiensä muistoja.
Kyllä kyllä, mutta ensimmäisessä osassa pelattiin myös Desmondina melko taajaan. Ja siinä alussa sen paon jälkeen se tyttö jutteli jotain, että Desmondista aiotiin kouluttaa joku assassin myös, mutta vielä melko pitkänkään pelaamisen jälkeen en ole kertaakaan poistunut animuksesta.

Lueskelin hieman muualta asiaa ja ilmeisesti Desmondina kyllä pelataan jossain välissä, mutta huomattavasti vähemmän, kuin ykkösessä. Ja poiketen ensimmäisestä, niissä kohtauksissa pitäisi olla jotain mielenkiintoakin. No, nähtäväksi jää. Myöhemmin illalla vielä pelin pariin. :)
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Lueskelin hieman muualta asiaa ja ilmeisesti Desmondina kyllä pelataan jossain välissä, mutta huomattavasti vähemmän, kuin ykkösessä. Ja poiketen ensimmäisestä, niissä kohtauksissa pitäisi olla jotain mielenkiintoakin. No, nähtäväksi jää. Myöhemmin illalla vielä pelin pariin. :)

Kyllä pelataan desmondilla pieni osuus, joka oli aika tylsä. Ykkösen desmond osuudet olivat todella hyviä, jos vaan jaksoi lueskella niitä sähköposteja. Ihan älyttömän mielenkiintoista kamaa, esim tiesin jo ykkösen puolivälissä, että:
Lucy on assassiini
, joka selvisi juuri s-posteista. Kakkosen( ja brotherhoodin) desmond osuuksissa ei ole mitään muuta hauskaa kuin Rebeccan ja Shaunin kinastelu.
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Sen verran paljastan että pelissä pelataan yhdessä kohtaa Altairina.
Kun Desmond otetaan pois siitä laiteesta, niin hänen mielensä on hieman sekaisin ja pyörtyy. Unessa seikkaillaan todella lyhyt hetki Altairin roolissa.
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Pelailen tota GOTY versiota niin pitääkös noi dlc memoryt valita erikseen vai tuleeko ne automaattisesti kun vain pelaa?
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Platina tuli taanoin hankittua ja nyt varmaan voisi uudestaan pelata läpi. Pelissä oli muutama bugi: Firenzessä olin jossain kirkon katolla ja putosin siitä läpi ja tipahdin veteen joka oli maanalla (onneksi tallennus ei heittänyt tuonne) ja toinen hieman ärsyttävämpi oli se subject 16:sta puzzlet. Eräässä kohdassa ei millään suostunut aukemaan joten piti sitten mennä valikon kautta onneksi sieltä löytyi se viimeinen arvoitus.

Sellainen kysymys: Ilmeisesti minulla on UK versio (BLES 00670). Toimiiko nuo lisä-osat jos ostan suomi tunnuksilla? Ainakaan storessa ei ollut mainintaa että pitäisi olla tietty BLES.
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Sellainen kysymys: Ilmeisesti minulla on UK versio (BLES 00670). Toimiiko nuo lisä-osat jos ostan suomi tunnuksilla? Ainakaan storessa ei ollut mainintaa että pitäisi olla tietty BLES.

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä nordisk filmiin. Jos tuollainen tietty bles tarvitaan niin siitä kyllä kuuluisi olla erillinen merkintä vrt. call of duty, mutta riskinotto saattaa tulla kalliiksi. Nordisk Film osaa varmasti kertoa asiasta tarkemmin :)
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Ilmeisesti minulla on UK versio (BLES 00670). Toimiiko nuo lisä-osat jos ostan suomi tunnuksilla? Ainakaan storessa ei ollut mainintaa että pitäisi olla tietty BLES.
Jos tuotekuvauksessa ei erikseen tuotekoodia mainita, käy suomalaisella PSN-tunnuksella ostettu lisäsisältö peliisi.
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Alkaa tuo juonikin aukenemaan uudelleen peluu kerralla enemmän kun tällä kertaa luen myös kirjeet. Kyllä tällä pelillä on loistava uudelleen peluu arvo.
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Onko kellään tietoa, että miksi en voi ostaa asssassins creed kakkosta storesta? Lukee vain että "this content cannot be accessed on your account". Account ei ole alitili, ja ikää on tarpeeksi. Edit: ja ihan suomi storesta ostan, ei ole us account.
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Onko kellään tietoa, että miksi en voi ostaa asssassins creed kakkosta storesta? Lukee vain että "this content cannot be accessed on your account". Account ei ole alitili, ja ikää on tarpeeksi. Edit: ja ihan suomi storesta ostan, ei ole us account.

Teki mulla samaa ton BF3 Betan kanssa. Koitappas eri ajankohtaa. Klo 12 jälkeen päivällä pitäs onnistua. :)
 
Vastaus: Assassin's Creed 2 [PS3]

Storesta löytyy kahteen kertaan nuo lataukset. Kokeile laittaa hakuun tuote jota etsit, löytyy listalta kahteen kertaan, Sama juttu brotherhoodin kanssa.

Just eilen nimittäin huomasin kun etsin noita AC pelejä.
 
Ylös Bottom