Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Brotherhood

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rioichi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Läpi meni ja fiilikset plussalla, vaikkakin monia huonojakin juttuja oli. Rooma itsestään oli pienoinen pettymys. Melko tylsä arkkitehtuuri/miljöö. Rakennukset olivat melko samaa tyyliä ja mitään isoja erityis tapauksia ei oikein tuntunnut olevan. Moni tuntuu tykkäävän tästä enemmän kuin kakkosesta, mutta itselleni 2. osa vie potin. Olihan tässä hieman uusia kikkoja, mutta ei mitenkään mullistavaa.

Ja pieni kysymys lopusta eli suurta spoilia

Olin loppupään tehtävissä melko kovassa humalassa, joten hieman meni asiat ohi. Eli miksi Ezio tappoi tämän blondin. Se hologrammi nainen kyllä puhui jotain mutta meni vähän ohi. Petturi kenties?
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Ja pieni kysymys lopusta eli suurta spoilia

Olin loppupään tehtävissä melko kovassa humalassa, joten hieman meni asiat ohi. Eli miksi Ezio tappoi tämän blondin. Se hologrammi nainen kyllä puhui jotain mutta meni vähän ohi. Petturi kenties?

Jonkinlainen vastaus kysymykseesi: (Spoiler)

Tarkoitit varmaankin Desmondia, etkä Eziota, eikö? ;)
Tuo Eedenin omppu/hologramminainen pakotti Desmondin tappamaan Lucyn, ja en usko että Lucy mikään petturi oli (hän ei olisi kuollut, jos näin olisi :) ) Sikäli kun itse muistan, niin tuo hologramminainen puhui ahkerasti siitä kuinka Lucy tulisi olemaan este Desmondin tehtävälle, ja että Desmond olisi "valmis" kun Lucy on kuollut.

Toisaalta, eiköhän tämä kuulosta tarkoituksella aivan järjettömältä, todennäköisesti Ac3 selittää tämän sitten selkokielellä.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Mikähän update tähän on tänään tullu. ;o Toivottavasti toi trophy bugi ainaki korjautuis..

e. Nopeella goolettamisella ei löytyny mitään infoa tosta pätsistä..
e2. Varmaan joku multiplayer pätsi ku huomenna on vissiin jotain serveri päivittelyä luvassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Pöh peli läpi ja paska maistuu suussa.
Hienoja uudistuksia oli toki mutta kaikki ihan hevonperseestä.
Mihin tarviin kourallisen assassiineja jos niillä ei tee hevonpaskaa koko pelin aikana? Tuntuu että ne oli peliin pistetty vain siksi, että siihen hehkutettuun yli 30h pelikelloon saataisiin tunteja kun niitä kouluttaa heinähatusta assassiiniksi. Yhdessäkään tehtävässä niitä ei tarvinnut avuksi (paitsi se jossa niitä oli pakko käyttää että sai 100% synkin) ja ne harvat kerrat kun niitä käytti oli ihan random arrow stormeja kaupungilla juostessa..
Muutenkin toi peliaika perustuu hyvin pitkälti turhan keräämiseen pitkin Roomaa. Ei olis noita aarteitakaan tullu kerättyä jos niitä ei olis tarvinnu noitten shop questejen suorittamiseen mitkä nyt taitaa jäädä suorittamatta kun ei löytynyt kaikkia tarvittavia rojuja aarearkuista. Saati sitte Borgia towerit. Ryysis borgia captainin luo, kuula otsaan ja kaikki sotilaat lähtee karkuun. Sitte vaan tornin huipulle ja torni tuleen dramaattisen urkumusiikin saattelemana.
Ja ois ollu hienoa jos Roomaa ois alkanu oikeesti kukoistamaan kun avas kauppoja yms. mutta ainut mikä koko Roomassa nousi uudelleen menneiden aikojen loistoonsa oli akveduktit... Isot säkilliset rahaa meni eri historiallisiin kohteisiin, mutta mitä niille tapahtuu? Ei mitään.. Jos kerta historiasta poikkeava Ezio panee jokaista naista italiassa niin voihan historiasta poiketa senkin verran että Colosseum jne. paikat ois niillä rahoilla saanu remontoitua Reiskan johdolla kuntoon. Kakkosessahan näin kävi Monteriggionissa ja rupes Reiskan kädenjälki näkyä joka puolella kun keräs aseita ja korjas bordellit jne. kuntoon.
Chalenget ois voinu yhtä hyvin jättää pois koko pelistä, mutta taas kerran haluttiin lisää tunteja pelikelloon. Suoritat niitä ni saat jonkun hikisen vaakunan ja lopuks vielä jonkun turhan aseen millä ei tee mitään kun ihan morallaki saa pistettyä jokasen vastaantulijan nippuun. Ja kun noi chalenget tulee kuitenkin suurimalla osalla suoritettua vasta tarinan jälkeen, kun ei ole mitään tekemistä, niin mihin niitä aseita sitten enää käyttää. Enemmän niissä oli tavoittelemisen arvosta potentiaalia jos noilla eri aseilla olis suuriaki eroja ja niistä ois oikeesti jotain hyötyä/apua taisteluissa.
Tarinan alku ja loppu olis voitu tehä vitosen lisärinä AC2:een. Se mitä tapahtui Roomassa oli ihan turhaa ravaamista ihmisten perässä ja omia petturiksi epäillessä. Kaikki mitä tässä koitettiin kertoa tyssäs seinään samantien. Kuten noi Romuluksen seuraajat. Nehän harrasti borgian kanssa jotain salaista kirjeenvaihtoa ja sitä piti selvittää sitten noissa niitten piilopaikoissa? Eihän ne ollu muuta kun esteratailua ja avainten hakua samalla kun Ezio uhos parille susimiehelle, että nyt koodinpurkulakana tänne tai tulee turpaan. Suurin juonenkäänne tuolla keskivaiheilla oli se, että Machiavelli ei ollutkaan petturi! Toivottavasti kolmos osa on sitte juoneltaan laadukas. Jos tälle joku arvosana pitää antaa niin 7/10. Sillä tää ei ollut niin hyvä kokonaisuus juonen osalta mitä olisi voinut olla. AC2 oli parempi ja 9/10 arvonen ja jos siinä olis ollu jotain elementtejä tästä brötherhyydistä ni se olis ollu täys kybä. Jospa kolmos osa tulee oleen sit se paras mahdollinen.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Pelasin yhen matsin multiplayeria, sitä perusmoodia.. Sain itse tehtyä viisi tappoa, niin että mua ei tapettu kertaakaan ja sain noin 800 pistettä. Muilla pelaajilla oli suhde jotain esim. 8/13, 7/9 ja 5/7, mutta kaikkien pisteet pitkälti yli 2000 :confused: Kaiken huipuksi näytti siltä, että ne vaan juoksi kuin päättömät kanat, kun itse yritin hiippailla. Niillä oli myös käytössä savupommeja ja muita juttuja, mitkä esti mua pääsemästä lähelle vaikka oisin tullu kävellen selkäpuolelta. Tarkoittaako tää nyt sitä, että kun pelaat enemmän, saat käyttöösi ylitehokkaita aseita, joista saa vielä bonuspisteitä.. Jos näin, niin NOT COOL!
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Moninpelissä rohkaistaan tekemään tappoja jotenkin muuten kuin vain juoksemalla päälle. Tason karttuessa käyttöönsä saa apuvälineitä, mutta niitäkin täytyy tietysti osata käyttää oikein. Lisäksi Manhunt-muodossa pojoja saa kivasti olemalla vain piilossa, joten onneksi pelkkä tappojen määrä ei ratkaise voittajaa. Tempo on lisäksi mukavan rauhallinen, mikä miellyttää suuresti reaktioräiskinnöistä tarpeekseen saaneita.

EDIT: Pelaan siis boksiversiolla ja siitä on tulossa arvostelua tämän kuun aikana. En usko versioiden välillä suuria eroja olevan.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Ihan yleiskäyttöön liuta neuvoja, kun osalla on ongelmia moninpelin kanssa. Itse olen havainnut nämä hyödyllisiksi, mutta älkää tietenkään hylätkö omia (hyviä) taktiikoitanne!




  • Hiipiminen ei ole sitä, että kykkii nurkassa ja toivoo että kohde hyppäisi syliin nurkan takaa.
  • Sinunkin perässäsi on joku, älä todellakaan vitkastele ellet "metsästä metsästäjääsi"
  • Ensimmäisten tasojen aikana ei kannata hirveästi keskittyä mihinkään tiettyyn asiaan, esim. siihen hiippailun jaloon taitoon, vaan tutustua karttoihin ja pelimekaniikkoihin.
  • Hiiviskelyn parhaat avut ovat Wantedissa Morph-taito, ja Manhuntin puolustajilla Morph- sekä Disguise.
  • Nämä voi kuitenkin helposti pilata käyttämällä Firecrackers-taitoa, jota hyödyntää yllättävän harva.
  • Firecrackers myös sokeuttaa pelaajat noin 3-4 sekunniksi, vaikka tätä ei tietääkseni taidon kohdalla lue.
  • Hidden gun ei ole niin ylivoimainen kuin pelaajat jolla sitä ei vielä ole uskovat. Se kestää 60 sekuntia ladata, eikä anna normaalisti kuin 100p. per tappo.
  • Se on kuitenkin hyvä tapa rankaista katolla hyppiviä pelaajia :rolleyes:
  • Joidenkin hahmojen tappoanimaatiot kestävät pidempään kuin muiden, ainakin oman kokemuksen mukaan. Esim. Captainin animaatiot ovat melko hitaita.
  • Stun (Ympyränäppäin) on erittäin hyödyllinen, jos sitä osaa käyttää oikein.
  • Huonoja käyttötapoja ovat esim. Kohdetta päin juokseminen ja ympyrän rämpyttäminen, pakenemisen aikana kulman taakse piiloutuminen ja sitten ympyrän rämpyttäminen (yleensä), kiipeäminen talon katolle, vastustajan odottaminen kulmalla ja sitten ympyrän rämpyttäminen, jne.
  • Hyviä käyttötapoja: Morph-taidolla hämäyksen luominen, sitten vastustajan etsiminen, ja lopulta "yllätyshyökkäys", eli yhtäkkinen kääntyminen ja ympyrän rämpyttäminen. Vastustajan tainnuttaminen kun tämä pakenee omaa vastustajaansa. (Harvinaista, usein vastustajat tekevät sinut nähdessään nopean tapon, ja kuolevat heti sen jälkeen itse.
  • Heinäkasassa/puskassa piileskely < Penkillä kahden kopion vieressä istuminen < Liikkuvan joukon muuntaminen Morph-taidolla.
  • Katoilla hyppiessä kuolee helposti, eikä usein saa läheskään niin paljon pisteitä kuin hiipimällä.
  • Silti esim. Air Assassination kannattaa suorittaa kerran per matsi, sillä tämä edistää "Variety"-bonuksen saamista.
  • Ellei minua joku todista vääräksi, niin Sprint Boost on turha taito, älä käytä sitä ellet aio juosta pakoon kaiken aikaa.
  • Jos perässäsi on 3-4 vastustajaa, hoitele heistä ainakin 2-3 ennenkuin alat jahdata kohdettasi. Tällä tavoin saat "Stun"-bonuksen (200p), helpotat kohteesi jahtaamista, ja voit saada Double-tai Triple Escapen, jos sinun täytyy paeta.
  • Savupommit ovat äärettömän hyödyllisiä, sillä niillä voit saada metsästäjäsi loukkuun, jolloin voit tainnuttaa hänet. Long-lasting Smoke Bombit kestävät juuri niin pitkään, että ehdit tainnuttaa kaksi vastustajaa saman pommin aikana!
  • Pälyile jatkuvasti taaksesi. Usko pois, se kannattaa. Jotkut metsästäjät haluavat "Hidden"-bonuksen, mutta ovat liian kärsimättömiä kävelläkseen. Siispä he etenevät nykien, juosten juuri sen verran etteivät menetä boonustaan. Tällöin heidän päänsä päälle ilmestyy punainen nuoli. Pidä savupommit lähellä :)
  • Itselläni on kaksi settiä, toinen stealthia varten (Smoke Bombs ja Morph), toinen esim. Manhuntin "hyökkäjien" puolta varten (Firecrackers ja Hidden gun).
  • Omasta mielestäni Firecrackers voittaa Templar Visionin, sillä ne latautuvat nopeammin, sokeuttavat vihollisen, ja ne saa aikaisemmin.
  • Toisaalta Templar Vision on huomaamaton, ja sillä näkee myös vastustajat.
  • Nauti pelistä, jos hermostut, lopeta. ;)
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Ihan yleiskäyttöön liuta neuvoja, kun osalla on ongelmia moninpelin kanssa. Itse olen havainnut nämä hyödyllisiksi, mutta älkää tietenkään hylätkö omia (hyviä) taktiikoitanne!

  • Toisaalta Templar Vision on huomaamaton, ja sillä näkee myös vastustajat.

Tohon sen verran että vastustajahan "hohtaa" sitä käyttäessä, eli siitä näkee jos joku sitä käyttää.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Tosi hyviä vinkkejä Heeleriltä, aika samoilla linjoilla ollaan.

Eilen koitin ekan kerran pätsin jälkeen pelata ja eipäs onnannut :confused: Onko se pätsi nyt jotenkin hajottanut/huonontanut tuota matchmaking vai oliko vain jotain huonoa tsägää, tänään en ole vielä kerennyt tesmiin kun olen CODin pauloissa. Ennen pätsiä pääsin kuitenkin aina kohtuu venaamisella matsien makuun. Ja hauskaa on kyllä joka sekunti kun sille asti pääsee, mukavan erilainen moninpeli!
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Onko tämä nyt oikeasti hyvä peli? Jankannut nyt marraskuusta asti ostaako vai ei. Hiippailu ja tuommonen assasinointi houkuttelee mutta jos se kaatuu huonosti suunniteltuun yksinpeliin ja ylihankalaan moninpeliin niin yök.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Onko tämä nyt oikeasti hyvä peli? Jankannut nyt marraskuusta asti ostaako vai ei. Hiippailu ja tuommonen assasinointi houkuttelee mutta jos se kaatuu huonosti suunniteltuun yksinpeliin ja ylihankalaan moninpeliin niin yök.

Se nyt riippuu siitä mistä kukin tykkää, itse en sanoisi peliä huonosti suunnitelluksi koska tekemistä löytyy paljon, pelaaminen on mielekästä (itse istuin käytännössä ensimmäisen viikon naama kiinni ruudussa kun aina oli jotain tehtävää ja löydettävää), tarina ei ehkä vedä vertoja kakkoselle (henk.koht. suosikille sarjasta) mutta kuitenkin ihan hyvä peli ;) Ja moninpeli ei ole hankala, kun keksii niksit ja kikat :rolleyes: Jos hiippailusta pidät niin suosittelen, itse en ole peliin pettynyt :D
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Moninpelissä seuraavanlainen skenaario toistuu aina vain useammin:

1. Huomaan että perässäni on kaksi tai useampi pelaaja.

2. Etsin viiden hengen porukan, menen heidän sekaansa ja käytän Morphia.

3. Vastustaja tulla juoksee aivan rennosti kulman takaa, niin että korkeintaan Discreet-bonus tulee.

4. Odottelen rauhassa että vastustaja tulee lähemmäs.

5. Vastustaja tuleekin vähän nopeammin, ja heittää savupommin klooniporukkani keskelle.

6. Jotenkin -ja tämä toistuu aina- se vastustaja tappaa aina minut, vaikka olisin aivan toisella puolella sitä kloonirypästä.

Epäilen että jotenkin tuosta yskimisanimaatiosta ne vastustajat minut tunnistavat. Kaiken lisäksi monet näistä vastustajista ovat olleet 1-15 tasoisia, eli eivät siis mitään kauhean kokeneita vielä!
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Epäilen että jotenkin tuosta yskimisanimaatiosta ne vastustajat minut tunnistavat.

Siitähän juuri, hahmo joka on ihmisen ohjaama ei yski muistaakseni ollenkaan, tai ainakin eri tavalla. Sen huomaa kyllä selvästi.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Jotenkin -ja tämä toistuu aina- se vastustaja tappaa aina minut, vaikka olisin aivan toisella puolella sitä kloonirypästä.
Mulla tuo kävi aina päinvastoin, tappaessani kohdetta klooniryppäästä oma hahmoni otti harmittavan usein väärän targetin. Smoken jälkeen on parisen sekuntia aikaa tappaa kohteensa ja isoon porukkaan hirveetä arpapeliä saada edes oma kohde lukitukseen..
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Tässä on omasta yksi samanlainen ongelma kuin kakkosessa. Peli vain jatkuu ja jatkuu. Vaikka kuinka luulisi, että olisi pitkällä niin aina jotain tapahtuu. Ei kyllä pitäisi valittaa tälläisestä seikasta mutta kun into alkaa lässähtää. Niiden lippujen (vai olikohan sulkien) suhteen olen heittänyt toivoni kaivoon. Muutamasta luolasta jäi uupumaan joten tuskin jaksan hakea niitä myöhemmin. Varsinkaan kun ei ole mitään muistikuvaa missä ne olivat. Hyvä pelihän tämä on, juu. Mutta tuskin tätä jaksaa ihan 100% vetää läpi.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Tässä on omasta yksi samanlainen ongelma kuin kakkosessa. Peli vain jatkuu ja jatkuu. Vaikka kuinka luulisi, että olisi pitkällä niin aina jotain tapahtuu.

Brotherhood tosiaan jauhaa ja jauhaa samoja asioita (jotka ovat vielä suurimmaksi osaksi turhia) lähes koko pelin ajan, mutta pituudesta en valita missään pelissä. Tämä johtuu siitä että on tullut pelattua niin monia hyviä pelejä, jotka olivat erittäin lyhyitä, eivätkä ikinä saaneet jatko-osia. Mielummin liian pitkä kuin liian lyhyt, kunhan tarina ei siitä kärsi liian paljon. ;)
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Tänään tuli pelattua eittämättä omituisin matsi mitä olen nähnyt. Peli oli normaalissa Wanted-pelimuodossa, ja vastustajat olivat kaikki alle 15-levelisiä. Yhytin kohteeni heittämässä savupommia, ja sitten stunnaamassa toista metsästäjäänsä. Hyppäsin hänen niskaansa katolta, ja mitä ihmettä, kamerakulma oli oikea, mutta hyppäsin ohi?

Tämä ei ollut oudoin juttu, tämän jälkeen kohteeni huomasi minut ja yritti stunnata minut, mutta hypähdin pois edestä. Hakkasin sitten neliötä, ja animaatio tuli taas, mutta taas kerran: kohteeni hypähti pois edestä, aivan samalla animaatiolla kuin metsästähän hutiosuma savupilvessä! Tätä stun, hyps, assassinate, hyps, stun.. jne. tanssia jatkui hetki, mutta sitten kyllästyimme ja jatkoimme matkaa. Silti koko matsin aikana yksikään pelaaja ei pystynyt tappamaan tai stunnaamaan enää ketään. Onnistuin myrkyttämään muita pelaajia, mutta lopetin matsin kesken, sillä tämä ei ollut enää viiden minuutin jälkeen hauskaa :rolleyes:

Kenelläkään muulla sattunut tällaista?
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Multipippeliin tullu ilmanen DLC missä on uus mappi ja pelimuoto advanced alliance. Tammikuussa tulee uus ilmanen DLC..
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Miksi tähän pelisarjaan ei saada selkeämpiä controlleja ? Vaikka molemmat aiemmat on läpi pelattu tuntuu ohjaus vähintäänkin sekavalta, aivan liikaa toimintoja on saman napin takana kontekstista riippuen. Miten ihmeessä taistelusta pääsee irtautumaan jos haluaa paeta ? Katolla juostessa tullessa mille lie puhelinlangalle talojen välillä, pitää olla aivan liian tarkkana osuakseen oikeaan kohtaan, että ukko lähtee lankaa pitkin eikä tiputtaudu roikkumaan räystäälle. Muutenkin kiipeäminen pitäisi olla erillään sprinttaamisesta, nyt kun yrittää paeta ylivoimaista vartija laumaa(kun ei osaa taistelua tarpeeksi hyvin), äijä alkaa kiikkumaan johonkin matalan kaiteen päälle vaikka tarkoitus on sprintata ohi siitä. Nuo ei ole ainoat asiat jotka ovat vialla, tuli vain mieleen avautumista kirjoittaessa.
 
Ylös Bottom