Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Brotherhood

Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Nyt uudelleen ykkösen pelanneena huomasin, että nämä olivat todella mielenkiintoisia. Se vaatii vain sen että perehtyy kunnolla Assassins creedin maailmaan. Eli nyt haluaisinkin Brotherhoodiin mahdollisemman paljon taustatietoa abstergosta, piece of edeneistä, subject 16 yms.

Ot: Jos olet oikeasti kiinostunut ac:n maailmasta niin kannattaa pelata ykkös osa kakkosen jälkeen uudestaan. Ykkösen "scifi"-keskustelut aukeavat paljon paremmin kun olet pelannut kakkosen. Ykkösessä kannattaa myös kuunnella kaikki vuoropuhelut ja lukea kaikki s-postit Abstergon koneilta.

En epäile etteikö se taustottaisi tarinaa, mutta itseäni vaan tuo scifi-puoli ei tässä pelissä/pelisarjassa kiinnosta juuri ollenkaan. Pelin parasta antia on se menneisyys, sen maailma ja maisemat. Sinänsä tuo tarina ei edes kauheasti allekirjoittanutta tässä pelissä kiinnosta, vaikka usein hyvä tarina voi kantaa peliä pitkällekkin. Tässä lähesty peliä, itselleni epätyypillisesti, melko puhtaasti ihan visuaalisen ilmeen ja tyypillisemmin sen elämysmaailman kautta mitä peli tuosta menneisyydestä antaa.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Pieni pätkä yksinpelistä, vaikuttaa kyllä lupaavalta.

[video]http://kotaku.com/5623602/assassins-creed-brotherhood-single+player-in-action[/video]
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

V2.fi | Uuden Assassin's Creedin yksinpelitraileri

Traileri pelin yksinpelistä(kerrankin). Näyttää kauniin brutaalilta. Henkeäsalpaava 1500-luvun rooma yhdistettynä realistiseen ja raakaan väkivaltaan(jota ei ole toivon mukaan ylilyöty). En malta odottaa tämän salamurhaaja-veljeskunnan tuomia uusia gameplay-ominaisuuksia. Yksi kädenheilautus, ja pahaa aavistamaton vartija on surmattu, tai joukko vartioita kuolee apureiden nuolisateeseen. Taivas muuten näyttää Brotherhoodissa paljon paremmalta kuin AC 2:sessa, ovat selvästi panostaneet siihen. Tulee mieleen Red Dead Redemption.

Dailymotion - Assassin’s Creed Brotherhood - Developer Diary 2 - a Gaming video

Siinä dev diary. Nähtävästi apurit voivat myös pudotella savupommeja, joka auttaa vihujen murhaamisessa huomattavasti.

Roomaan hiiviskelemään...
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Tää vaikuttaa enemmän Assassin's Creed 2.5:ltä yksinpelin osalta. Siksi moninpeli kiinnostaa eniten, koska se on kuitenkin täysin uutta pelisarjassa. Näyttihän tuo kieltämättä silti ihan hyvältä.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Traileri pelin yksinpelistä(kerrankin). Näyttää kauniin brutaalilta. Henkeäsalpaava 1500-luvun rooma yhdistettynä realistiseen ja raakaan väkivaltaan(jota ei ole toivon mukaan ylilyöty). En malta odottaa tämän salamurhaaja-veljeskunnan tuomia uusia gameplay-ominaisuuksia. Yksi kädenheilautus, ja pahaa aavistamaton vartija on surmattu, tai joukko vartioita kuolee apureiden nuolisateeseen. Taivas muuten näyttää Brotherhoodissa paljon paremmalta kuin AC 2:sessa, ovat selvästi panostaneet siihen. Tulee mieleen Red Dead Redemption.

Hienon näköistä todella, mutta itseäni tuo varsijousi ja muutenkin etätapot häiritsivät. Juuri iholle meneminen teki edellisestä osasta viime vuoden parhaan pelin (imho). Pakko-ostos silti, toivotaan vain että nopea kehitystyö ei näy lopputuloksessa.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Odotan tätä tosi kovasti ja näyttää hyvältä. Ykkösosan peluu jäi kesken, mutta kakkosesta hankein platinan ja hauskaa oli koko ajan. Toivottavasti moninpeli on hyvin tehty ja kenttäsuunnittelu yms. hyvin hiottu :D
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Hienon näköistä todella, mutta itseäni tuo varsijousi ja muutenkin etätapot häiritsivät. Juuri iholle meneminen teki edellisestä osasta viime vuoden parhaan pelin (imho).

Tuo itseänikin vähän häiritsi. Alunperinhän assassiinit eivät edes saaneet tappaa kohteitaan jousipyssy tai mulla sellaisella. Sehän oli assassiinien lakien vastaista niin kuin siivilien tappaminen tai se että ei tottele johtajaa. Tämä kai muuttui sitten ''vapaaehtoiseksi'', kun huomattiin että tuo assassiinien johtaja olikin pahis. Viittaan siis näillä tuohon ykkös-osaan. Mutta kyllä itsekkin haluan silti mahd. paljon käyttää lähitappoja ja tietenkin hiddenbladeja(ei tullut paljon muuta 2:ssa käytettyä).
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

PAN Vision Playground -tapahtumassa tämä oli jo pelattavan kuuden verkotetun PS3:n voimin. Itse en puikkoihin - vai pitäisikö sanoa 'puukkoihin' - tarttunut, vaan tyydyin katselemaan olan takaa ylläpitoveljien edesottamuksia. Varsin kivalta tuo loppujen lopuksi vaikutti, ja muiden assassiinien bongaaminen väkijoukosta oli aika jännää. Mitä rauhallisemmin malttoi liikkua, sitä helpommin sinne ihmisvilinään sulautui. Pelimuodossa jokaiselle ihmispelaajalle oli annettu toinen pelaaja kohteeksi. Kukaan ei tiennyt, kenet on tarkoitus salamurhata taikka kenen uhriksi on itse joutuman. Ruudulla näkyvä pieni "tutka" antoi vain epämääräisen suuntiman, ja vasta tarpeeksi lähelle päästyään varoitettiin tekemästä epäilyttäviä liikkeitä, jottei listittävä huomaisi ja lähtisi karkuun.

XShava osannee antaa tarkempaa palautetta kontrolleista sun muusta, mutta sieltä sivusta seurattuna kaikki pelitti erittäin sujuvasti ja sulavasti. Jostain automaattilukituksesta kuulin hieman nitinää, eli siinä vaiheessa kun tajuaa ihmispelaajan löytäneen sinut, on automaattilukitus ilmeisesti tarttunut päälle, ja tilanteesta pakeneminen oli likipitäen mahdotonta.

Jos nyt munkki kävisi, ja Plus-jäsenenä betakutsu tulisi, pitää tätä ehdottomasti kokeilla. Salamurhailussa kun ei se nopein liipasinsormi ja tarkin pyssykäsi tuntunut olevan ollenkaan tärkein elementti, vaan menestys perustui vaivihkaisuuteen.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Jos nyt munkki kävisi, ja Plus-jäsenenä betakutsu tulisi, pitää tätä ehdottomasti kokeilla. Salamurhailussa kun ei se nopein liipasinsormi ja tarkin pyssykäsi tuntunut olevan ollenkaan tärkein elementti, vaan menestys perustui vaivihkaisuuteen.

Mutta eikö jokainen Plus-jäsen saa kutsun? Jenkeissähän luki "valikoidusti", mutta tämän mukaan kutsu tulee kaikille euroopan Plus-jäsenille.

"I’m not privy to exactly what is planned for US Plus members but I can confirm that every EU Plus member will be able to download the beta from PlayStation Store on the 27th."
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Mutta eikö jokainen Plus-jäsen saa kutsun? Jenkeissähän luki "valikoidusti", mutta tämän mukaan kutsu tulee kaikille euroopan Plus-jäsenille.
Siinä tapauksessa homma pihvi. Takaraivossa oli muisto vain tuosta US-betasta.

PS. Todennäköisesti myös Brotherhood on edeltäjiensä tapaan K18-peli, joten alaikäiset Plus-jäsenet taitavat jäädä ilman koodia.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

XShava osannee antaa tarkempaa palautetta kontrolleista sun muusta, mutta sieltä sivusta seurattuna kaikki pelitti erittäin sujuvasti ja sulavasti.

Itse en ole sarjaa aikaisemmin pelannut, mutta käsitin että ohjaus tapahtuu kuten pelin edellisissä osissa. Eli sarjan faneille ohjauksessa ei sinällään uutta.

Kirjoittelen nyt mitä mieleen tulee:

Hahmoja valittavina taisi olla 6-8 jos oikein muistan, tosin en käsittänyt onko noilla eroja. Mutta perkkejä sai otettua mukaan, eli L2 ja R2 näppäimiin erikoiskykyjä. Kuten sprinttiä karkuun pääsemiseksi, tikareita, savupommeja tai sai ympärille samannäkösiä hahmoja useampia hämäykseksi. Ja jos tappoi väärän, menetti kohteen ja joutui odottelemaan vähän aikaa uutta.

Pisteitä sai sen mukaan, miten huomaamattomasti sai tehtävän tehtyä. Itse tapoin 10 ja kuolin pari kertaa ja pääsin toiseksi. Voittajalla 6 tappoa ja 5 kuolemaa, mutta oli tapot tehnyt huomaamattomasti. Itse juoksin vähän turhan lähelle ja kohde aina huomasi.



Ruudulla näkyvä pieni "tutka" antoi vain epämääräisen suuntiman, ja vasta tarpeeksi lähelle päästyään varoitettiin tekemästä epäilyttäviä liikkeitä, jottei listittävä huomaisi ja lähtisi karkuun.

Tutka oli renkasympyrän muotoinen ja mitä kauempana kohta oli, sen pienempi alua rengaasta oli värjääntyneenä. Kun kohde läheni, renkaan värjätty pinta alkoi laajeta ja kun kohillaan oli koko rengas ympyrä värjääntynyt. Aika tarkasti tällä kohteen löysi ja kertoi myös pitikö siirtyä korkeudessa ylös vai alas päin.


Jostain automaattilukituksesta kuulin hieman nitinää, eli siinä vaiheessa kun tajuaa ihmispelaajan löytäneen sinut, on automaattilukitus ilmeisesti tarttunut päälle, ja tilanteesta pakeneminen oli likipitäen mahdotonta.

Taisi juu napata kiinni kohteeseen tai siis heti kun saa tehtäväkseen jonkun palkkamurhan lukittuu tutka tapaukseen, mutta kyllä kohde pääsee karkuunkin. Eli juoksemalla vaan ja harhautetaan tappaja. Siinä oli jokin mittari minkä avulla toimittiin. Murhaaja piti saada näkymättömiin ja sen jälkeen esim heinäkasaan piiloon kunnes tilanne rauhottuu. Tästä karistamisestakin sai pisteitä.



Jos nyt munkki kävisi, ja Plus-jäsenenä betakutsu tulisi, pitää tätä ehdottomasti kokeilla. Salamurhailussa kun ei se nopein liipasinsormi ja tarkin pyssykäsi tuntunut olevan ollenkaan tärkein elementti, vaan menestys perustui vaivihkaisuuteen.

Nälkä jäi testaamisen jäljiltä ja innolla odottelee lisä testausta. Jos hyvä säkä käy, niin pääsisi jo maanantain jälkeen pelaamaan verkkoon, jos nyt oikein käsitin. Pitäs vissiin tehdä oma ketju, jossa betasta keskustella ja sopia peliaikoja.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Mitä rauhallisemmin malttoi liikkua, sitä helpommin sinne ihmisvilinään sulautui. Pelimuodossa jokaiselle ihmispelaajalle oli annettu toinen pelaaja kohteeksi. Kukaan ei tiennyt, kenet on tarkoitus salamurhata taikka kenen uhriksi on itse joutuman. Ruudulla näkyvä pieni "tutka" antoi vain epämääräisen suuntiman, ja vasta tarpeeksi lähelle päästyään varoitettiin tekemästä epäilyttäviä liikkeitä, jottei listittävä huomaisi ja lähtisi karkuun.

Täytyy oikein tänne pleikkarin puolelle tulla kurkkimaan, kun on vilskettä enemmän betankin takia. ;) Kiva kun saatiin tietoa lisää!

Jostain automaattilukituksesta kuulin hieman nitinää, eli siinä vaiheessa kun tajuaa ihmispelaajan löytäneen sinut, on automaattilukitus ilmeisesti tarttunut päälle, ja tilanteesta pakeneminen oli likipitäen mahdotonta.

Se alkoikin vaikuttaa jo liian hyvältä. Tottakai tuon voi sietää, jos tuo löytäminen on oikeasti hankalaa, eikä sekunnin työn tulosta - poissulkien tietysti tyhmät liikkeet, paljastuminen niistä tjsp.. Eli ehkä tarkoitus onkin palkita tuo saaliin paikantaminen, toivottavasti se on edes haastavaa, koska jahdatessa multiplayerissa varmasti hiiri tekee virheitä ja niistä on helppo rokotella kun juoksentelee vaan perässä rauhassa. Tuo yksinpelissä olikin niin heikkoa viime AC-peleissä, että tietokone ei virheitä tunne.

Salamurhailussa kun ei se nopein liipasinsormi ja tarkin pyssykäsi tuntunut olevan ollenkaan tärkein elementti, vaan menestys perustui vaivihkaisuuteen.

Ehkäpä juuri ekoja multiplayereita konsolille, missä voisin pärjätä. Tosin kärsivällisyys varmasti on kovilla.. :D
Nyt enää vaan odotellaan, että beetat saadaan käyntiin ja saadaan lisäinfoa. Kuullostaa kyllä jo ostettavan hyvältä.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Tais olla avoin beta, eli tästä saa siis puhua betan ulkopuolisillekin? Jos on, niin tulkaahan ihmeessä kertomaan kommenttia. Mitä pelimuotoja löytyy, jne.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

N. tunti betaa tullu nyt testailtua ja täytyy sanoa että olen positiivisesti yllätynyt, moninpeli on sujuvaa ja ympäristöt näyttäviä. Lisää mietteitä luultavasti myöhemmin....
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Jos en väärin muista AC2:n ulkonäköä, niin ovat aika paljon parantaneet grafiikkamoottoria. Ihan kuin tekstuurit olisi paljon tarkempia pidemmälle matkalle, popupia vähemmän, framerate parempi, varjot parempia, ihan kaikki tuntuu paremmalle. Siitä toki lähes vuosi, kun AC2 tuli pelattua, joten voi olla, että muisti pettää..

Mielenkiintoselle vaikuttaa tunnin, parin testailun jälkeen. Muutama juttu tossa vaan risoo. Varmaan tuhat kertaa kävi niin, että huomasin seuraajani hyvissä ajoin, mutta en pystynyt tälle mitään tekemään, vaikka yritin neliötä ja ympyrää hakata. Miten omalle seuraajalle voisi tehdä jotain? Se vaan aina lukittaa tappoanimaation ja hyppää kolmen metrin päästä kimppuun.
Ja toinen on toi lukitus omaan kohteeseen, se ei aina oikein toimi, vaan arpoo liikaa monen eri kohteen välillä.

Mutta idea pelissä on kyllä todella hyvän tuntunen ja koko ajan on vainoharhanen olo, kun tuolla liikuskelee. Ympäristöä joutuu tarkkailemaan ja hyödyntämään ja onneksi noista stealth- ym. kikkailutapoista saa kunnolla pisteitä, pelkkä juokseminen ei paljoa pisteitä tuota.

Potentiaalinen hitti, etenkin niille, jotka haluaa vähän uudenlaista moninpelattavaa.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Tuleeko siviilien tappamisesta mitään sanktiota? Kuten että paljastuisi kartassa vähäksi aikaa jahtaajalle?
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Varmaan tuhat kertaa kävi niin, että huomasin seuraajani hyvissä ajoin, mutta en pystynyt tälle mitään tekemään, vaikka yritin neliötä ja ympyrää hakata.

Käsitin ettei tuossa vaiheessa enään paljoa tehdäkkään, eli ainut mitä pystyy tekemään, on karkuun juoksu heti kun huomaa seuraajan. Menee niitten porttien läpi, jotka perässä sulkeutuu. Tai muuten juoksemalla eksyttää ja sitten vaikka heinäkasaan piiloon että ilmestyvä palkki menee kuntoon. En nyt enään muista, miten se palkki toimi. Jotakin hide siinä luki jne.

Ja jos tuossa onnistuu, tulee pisteitä.

Jos seuraaja on malttavainen ja saa kiinni ilman että huomaat, taitaa olla myöhästä tehdä enään mitään.


Tuleeko siviilien tappamisesta mitään sanktiota? Kuten että paljastuisi kartassa vähäksi aikaa jahtaajalle?

Menettää oman kohteen, jos siviilin nirhaa. Ja joutuu tovin odottaa uutta kohdetta.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3 Hype]

Jos seuraaja on malttavainen ja saa kiinni ilman että huomaat, taitaa olla myöhästä tehdä enään mitään.

Juu eli karkuun se on sitten juostava. Itse monesti kävelin kuin en huomaisi mitään ja yritin tehdä ansaa seuraajalle, mutta perhana eihän siitä mitään hyötyä olisi ollut sitten. Sinänsä sääli, olisi ihan hyvä, että pystyisi omaa seuraajaakin vahingoittamaan/tappamaan ja sitä kautta saamaan pisteitä.
 
Ylös Bottom