Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Assassin's Creed II tulee siis jouluksi kauppoihin, Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle. Peli sijoittuu 1400-luvun lopun Italiaan, ja mukana on historiallisesti merkittäviä henkilöitä, muun muassa Machiavelli.

MondoXboxilla on joitakin kuvia pelitä: Assassin's Creed II : immagini - MondoXbox

Ensimmäinen osa on minulta vielä tyystin kokematta, mutta luvatut parannukset (mielenkiintoisemmat tehtävät esimerkiksi) ja mielenkiintoiset kulissit kuulostavat lupaavalta.

Vastaus: Assassin's Creed II (Xbox 360)

Historiafaneille ymsyms salateoreetikkoystäville täähän on pelkkää namia ihan juonen kannalta. Ykköstäkin oli mielenkiintoista pelata, kun asia oikeesti liittyi historian tapahtumiin. En paljasta liikaa, mutta se mihin ykkösosa päättyi niin pakottaa jo melkein ostamaan tämän pelin.

Mielenkiinnolla odottelen mitä Ubisoft on saanut aikaan.

Komppaan edellistä viestiä kyllä täysillä. Oli hienosti sidottu juoni ja salaliitot yhteen tuossa ykkösessä. Välistä oli mielestäni jopa hieman Deus Ex -meininkiä. Tuo tehtävätyyppien monimuotoisuus ja turhien tehtävien poisto on varsin loistavaa. Pelillisestihän ensimmänen osa oli jo ihan hyvä. Kontrollit toimi, tunnelmaa riitti, tuotantotaso korkea.

Ainoa mistä olen hieman huolissani on tuo Venetsia. Ekassa osassa oli kumminkin kolme kaupunkia joista jokainen erottui valtavasti toisesta. Kaikki oli vallan erilaista ja se taas teki pelaamisesta mukavaa. Vaikka itse tykkään Venetsiasta ja renessansista, hieman epäilyttää, että jaksaako Venetsia yksinään tukea koko peliä... tasosuunnitelustahan se sitten käy ilmi.

Ainoa mistä olen hieman huolissani on tuo Venetsia. Ekassa osassa oli kumminkin kolme kaupunkia joista jokainen erottui valtavasti toisesta.

En nyt osaa tarkalleen sanoa, enkä tiedä fatkoja, mutta voi olla että Ubilla on otettu opikseen jättämällä muut kaupungit pois ja rakennettu yksi isompi, monipuolisempi ja tehtäviltään syvempi kaupunki.

Helpompihan se olisi ainakin maalaisjärjellä ajateltuna rakentaa yksi iso, perusteellisesti alusta loppuun ajateltu historiallinen kaupunki, kuin kolme, joihin isketään kutakuinkin samantyyppisiä tehtäviä ja luotetaan siihen, että kaupunkien vaihtelevainen ilme antaa tarpeeksi mielenkiintoa jatkaa.

Vastaus: Assassin's Creed II |X360 Hype]

Ykkösessä oli huikeat grafiikat ja mielestäni ihan mukavaa mättöä, hauskaa kiipeilyä, miekkailu ftw ja aivan helvetin suuri mappi! Mutta tehtävät oli samanlaisia... pitää kattoa millanen tästä tulee

Ykkösessä oli huikeat grafiikat ja mielestäni ihan mukavaa mättöä, hauskaa kiipeilyä, miekkailu ftw ja aivan helvetin suuri mappi! Mutta tehtävät oli samanlaisia... pitää kattoa millanen tästä tulee
Jooh, pelintekijät hukkasivat pelin huikean potentiaalin.

Kyllä pysyy odotus listan kärjessä... damn, nättiä. Tulee niin mukavasti tämän tyylin pelejä. Woot.

Paljon ovat asioita korjanneet peliin luojan kiitos tehtävätyypistä pelimekaniikkaan. Tämä on odotuslistalla korkealla. Syksystä tulee taas rahapussin tappaja.

Hyvältä vaikutti tuo pätkä mikä Sonyn pressissä näytettiin. Venetsia tuntuisi sopivan erittäin hyvin tapahatumapaikaksi ja ajanjakso tarjonnee riittävästi mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Pomppasi oikeastaan tyhjästä odotuslistalleni.

Saisikohan valikoista puheet italiaksi ja tekstit englanniksi? Maistuisi.

Ai Venetsia? :D

Tervetuloa ohihyppäyksen jälkeinen kuolema, ellei ne ole opettanu kaveria uimaan sitten ykkösosan, hehheh :p

Kyllä täytyy kompata edellisiä viestejä, että ykkösosa olis voinu olla parempikin, mutta olihan
se tosiaan aivan mahtava.
Onneksi oli niitä hepoisia joilla taivaltaa ne kaupunkien välit. Niistä myös plussat täältä,
mutta vähän luulen että niistä saan sitte luopua kakkosessa..

Voi jehna, mä en malta odottaa!
Voi Alistair.. Saiskohan semmosen kaavun jostain :D

Vastaus: Assassin's Creed II [X360 Hype]

Onko muuten tullut virallista vahvistusta sisältääkö peli muita kaupunkeja kuin Venetsia? Mielestäni pelin ohjaaja lipsautti Gamespotin stage-demossa että Firenze ja joku muu kaupunki olisi vielä pelissä. Mikä ei sinänsä ihmetyttäisi jos 450 hlön kehitystiimi pitää paikkansa. Samalla puhui että Venetsia jakaantuu 5 osaan, entisten 3 sijaan ja monipuolisuutta toki lisätty rutkasti. Lisäksi kaupunkien välissä on tehtäviä, ja yleensäkin tehtävät ovat luonnollisempia kuin ekan "tapa 9 pahista, sitten loppari" meininki. Ykkönen oli mukava peli, puutteistaan huolimatta, joten ihan mielenkiinnolla tätäkin odottaa. Kilpailijoita tälle riittää, sillä Saboteur ja jopa SC: Conviction näyttäisivät saaneen tästä vaikutteita.

Onko muuten tullut virallista vahvistusta sisältääkö peli muita kaupunkeja kuin Venetsia? Mielestäni pelin ohjaaja lipsautti Gamespotin stage-demossa että Firenze ja joku muu kaupunki olisi vielä pelissä.

Mun mielestä ne puhu vaan pelin päähenkilöstä jonka nimi on Ezio Auditore di Firenze

Kyllä siellä mainittiin myös Firenzen kaupunki (eli Florence englanniksi), sen lisäksi puhuttiin Toscanasta (Tuscany), mikä tosin ei ole kaupunki vaan maakunta. Liekö sitten tarkoitettu siirtymäosuuksia kaupunkien välillä tai jotain. Kuuluu täällä vähän yhdeksän minuutin jälkeen.

Sankarimme osaa nyt todellakin uida, kuten E3-esittelyvideosta nähtiin.

Vitsin jehna, mun hitaimmalla mokkulayhteydellä noi pitkät videot kestää kauemmin ladata ku
mä jaksan odottaa, ni jäi katsomatta loppuun asti.

Enivei, huippumuutos se on!

Ja edelleen näin naisnäkökulmasta toivon että komea linja jatkuisi myös päähahmossa.
Toisaalta noi maisemat näyttää niin pirun hienolta että f*ck the shit, sama vaikka Shrekillä pelais :D

Nykyisen videomatskun perusteella ei vaikuta kovin innostavalta - muistuttaa liikaa edeltäjäänsä. Jos tehtävät tarjoavat enemmän vaihtelevuutta niin voisi kiinnostuakin.

Onhan tää kyllä jollain tapaa kiinnostava, mutta ykkösen aiheuttaman pettymyksen takia ei tule kovin helpolla ostettua (enemmän avautumista asiasta löytyy tuolta sigun linkistä..).

Pitää varmaan odottaa, että netistä löytyy joku walkthrough ja katsoa joka tehtävä läpi, ettei ole samaa spedeilyä kun aikaisemmassa. Arvostelut nyt varmasti antaa taas samantien 95-100 pistettä kun on niin mahtavaa että.

Nousi tämä peli odotetuimpien listalle kun vihdoin hankin ensimmäisen osan tuossa viikko sitten.

Tavallaan ymmärrän ensimmäistä osaa kritisoivia mutta itse pidän pelistä paljon. Tosin pelasin tehtävät minimimäärällä sivutehtäviä niin ei tuo alkanut toistaa itseään missään vaiheessa.

Ylös Bottom