Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed IV: Black Flag

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilpuri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Osaatko neuvoa mitä olen tehnyt väärin, kun minun konsolinetistä tilattu peli on kokonaan englanniksi? :D Subtitles valikossa ei ole kuin espanja, portugali, englanti ja ranska.

Edit: Ei muuten ole pegiversio, Onkohan mahdollista vaihtaa pegiversioon konsolinetin kautta?

Konsolinetin kuvassa näkyy kyllä "pegi". Ahvenanmaalta aikonani tilailin pienen alvin aikana, siellä oli selkeästi ilmoitettu suomennetut ja ei suomennetut versiot.
Kannattaahan sieltä kysäistä jos tuntuu että olisi suomiversio pitäny tulla

Kontrollit eripuolille ohjainta?? Selitätkö tarkemmin?
Ohjaimessahan sormet on kokoajan lähes joka napilla niin miten tuo on edes mahdollista. Varsinkin kun napit on vastaavissa peleissä aina samalla tavalla.

Sitä että pelkän rinnankorkuisen aidan ylittämiseen pakotilanteessa tarvitaan kahden napin että tikun suunnan komboa. Ei tämä nyt sentään mikään International Superstar Soccer 98:n kulmapotkutilanne ole. Jos sattuu näppäinyhdistelmät unohtumaan kun juokset vihaista väkijoukkoa karkuun niin siinähän riiput aidalla Spiderman asennossa ja odotat että saat miekkaa peppuun kun äijä on kuin tervassa. Tiedän että tämä on nyt jotain sitä hienoa "parkour" juttua, mutta olen ihme kyllä kaikki Uncharteditkin pelannut läpi ilman vastaavia valituksenaiheita. Jopa Battlefieldissäkin pääsee muurin yli pelkkää X:ää painamalla :eek:

Niin siis näissä pidät liipaisinta käytännössä aina pohjassa kun juokset. Samalla se juoksee ja kiipeää. Ei sitä liipaisinta nosteta missään välissä. En tajua mikä ongelma. Nyt kun juuri ei tarvi mitään tehdä..juoksee vaan niin tekee kaiken itse. Jos täytyisi alkaa jotain äxää painamaan niin ärsytys ois kyllä suunnaton, kun täytyisi miettiä koska painelee. Nyt voi vaan juosta.

Ykkösessähän tuo oli juuri parempi kun täytyi juoksun lisäksi painaa toinen nappi pohjaan jos halusi kiipeillä seiniä pitkin. Silloin hahmo ei koskaan lähtenyt kiipeämään jonkun aidan päälle jos pikkasen sattui vierestä juoksemaan tai jos jahtasi kapealla kujalla jotain niin ei ikinä lähdetty kiipeilemään pitkin seiniä. Sen jälkeen kun nuo toiminnot laitettiin yhden napin taakse niin ongelmat alkoivat.

Tässähän valittaja repisi pelihousunsa jos vielä olisi yksi nappi lisää. :D

Ykkösessähän tuo oli juuri parempi kun täytyi juoksun lisäksi painaa toinen nappi pohjaan jos halusi kiipeillä seiniä pitkin. Silloin hahmo ei koskaan lähtenyt kiipeämään jonkun aidan päälle jos pikkasen sattui vierestä juoksemaan tai jos jahtasi kapealla kujalla jotain niin ei ikinä lähdetty kiipeilemään pitkin seiniä. Sen jälkeen kun nuo toiminnot laitettiin yhden napin taakse niin ongelmat alkoivat.

eihän sitä tarvi ihan täysillä juota niin ei loiki minne sattuu

Niin siis näissä pidät liipaisinta käytännössä aina pohjassa kun juokset. Samalla se juoksee ja kiipeää. Ei sitä liipaisinta nosteta missään välissä. En tajua mikä ongelma. Nyt kun juuri ei tarvi mitään tehdä..juoksee vaan niin tekee kaiken itse. Jos täytyisi alkaa jotain äxää painamaan niin ärsytys ois kyllä suunnaton, kun täytyisi miettiä koska painelee. Nyt voi vaan juosta.

No ainakin minun versiossani tarvitsee liipasimen lisäksi painaa x:ää jos haluaa polvenkorkuiselta aidalta alas. Turha ruveta vinoilemaan pelihousujen repimisestä. Vähän joulumieltä nyt.. ainiin tuotahan se joulumieli juurikin taitaa olla

Siksi siellä olikin hymiö perässä, ei oteta niin vakavasti kaikkea. :)

Siksi siellä olikin hymiö perässä, ei oteta niin vakavasti kaikkea. :)

No se ei muuta kontrolleja kuitenkaan sellaiseksi kuin sanot ne mielestäsi olevan, oli siinä hymiö tai ei. Joten anna minun valittaa oikeista kontrolleista.

Meriosiot ovat kyllä ihan jeesh, mutta aika köykäisiä.

En muista(nut) tuollaista äxän painallusta muuta kuin heinäkasaan hyppäämisessä, mutta miten tuo sitten enää eroaa muista peleistä. Yhdestä juoksee ja yhdestä hyppää? En itse edes muista kontrolleja kunnolla, kun ei ole tarvinnut miettiä ja päätään vaivata ollenkaan niiden kanssa.

eihän sitä tarvi ihan täysillä juota niin ei loiki minne sattuu

No eihän tuossa ole kuin yksi nopeus jos oikein juosta haluaa. Ilman napin pohjassa pitämistä = kevyttä hölkkää joka on hemmetin hidas ja napin kanssa = täysi juoksu + kiipeily.
Ja juurikin silloin kun pitää jotain jahdata niin kyllä aina oli niin kivaa kun connor / edward kiipeää sen aidan tolpan päälle ja sieltä ei tosiaan tulla alas ilman erillisen napin painamista.
Ykkösessä oli hyvä kun pystyi kunnolla juoksemaan ja sitten kun oli tarve kiivetä ja juosta pitkin kattoja niin se toinen nappi pohjaan myös. En muista oliko tuo systeemi vielä kakkosessakin.
Sitten tuo päätettiin jostain syystä tehdä "helpommaksi" ja lopputulos on tämä seinille juokseva hahmo jonka takia on mennyt aika monta kertaa tehtävä vituiksi. Ihme sinänsä, että vitan liberationissa tuo ongelma on paljon pienempi mitä kolmosessa ja nelosessa vaikka luulisi, että vitan tattien pieni liikerata tekee ohjaamisesta vielä pahempaa.

Ubisoft on hakoteillä pakotettujen juonien suhteen tässä uudessakin osassa, Ainoo hyvä puoli on Edward (Hot).

No eihän tuossa ole kuin yksi nopeus jos oikein juosta haluaa. Ilman napin pohjassa pitämistä = kevyttä hölkkää joka on hemmetin hidas ja napin kanssa = täysi juoksu + kiipeily.
Ja juurikin silloin kun pitää jotain jahdata niin kyllä aina oli niin kivaa kun connor / edward kiipeää sen aidan tolpan päälle ja sieltä ei tosiaan tulla alas ilman erillisen napin painamista.
Ykkösessä oli hyvä kun pystyi kunnolla juoksemaan ja sitten kun oli tarve kiivetä ja juosta pitkin kattoja niin se toinen nappi pohjaan myös. En muista oliko tuo systeemi vielä kakkosessakin.
Sitten tuo päätettiin jostain syystä tehdä "helpommaksi" ja lopputulos on tämä seinille juokseva hahmo jonka takia on mennyt aika monta kertaa tehtävä vituiksi. Ihme sinänsä, että vitan liberationissa tuo ongelma on paljon pienempi mitä kolmosessa ja nelosessa vaikka luulisi, että vitan tattien pieni liikerata tekee ohjaamisesta vielä pahempaa.

Juoksua pystyy kuitenki säännöstelemään r2 melkein portaattomasti. mutta joo kyllä kiipeää hiljemmallakin vauhdilla ja välillä melko hankalaa mennä minne pitää.

Kiva että joku uskoo puheitani, eikä vain ota valituksiani henkilökohtaisena loukkauksena :rolleyes:

Mistähän noita kaskelotteja mahtaisi löytyä? Joskus on kartassa näkynyt sinisellä, mutta olen ne silloin ignoorannut.
Kaupasta sain ostettua kaskelotin nahkoja, että sain Edwardin päivitykset 100% mutta itse en ole viellä päässyt pyydystämään, mikä vaadittaisi siihen yhteen Abstergo haasteeseen.

Onkos muilla ollut tällästä ongelmaa: yritän mennä siihen tehtävään mikä tulee sen jälkeen kun on seurattu sitä isoa sotalaivaa, mutta kun yritän mennä siihen tehtävään nii sinne alueelle mennessä se sanoo jotai ei pääse tämän muiston aikana tms..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Onkos muilla ollut tällästä ongelmaa: yritän mennä siihen tehtävään mikä tulee sen jälkeen kun on seurattu sitä isoa sotalaivaa, mutta kun yritän mennä siihen tehtävään nii sinne alueelle mennessä se sanoo jotai ei pääse tämän muiston aikana tms..

Jos nyt en kohdasta erehdy, niin sun pitää tuhota se linnoitus siinä maalla, ennen kuin pääset sinne tehtävään.

Jos nyt en kohdasta erehdy, niin sun pitää tuhota se linnoitus siinä maalla, ennen kuin pääset sinne tehtävään.

Muistaakseni mulla tuli ainakin jossain laivan jahtaamistehtävässä, että alueelle ei pääse, mutta jotenkin sen pääsi kiertämään tms. Ellen sitten ollut jotain linnoitusta siitä tuhonnut jo.

On kyllä pakko vielä kommentoida, että on kyllä todellakin hintansa väärti peli (gigantti 39€). Taitaa olla päälle 40pelituntia takana ja kokonaissynkka taitaa olla 54%. Ja päätarinaa ei ole hirveesti edes tullut vedettyä.

Perhana kun kaikkea pitää aina mennä tutkimaan :) Ja sit etsit yhtä krokotiilia, että saat jonkun päivityksen :)

Mistähän noita kaskelotteja mahtaisi löytyä? Joskus on kartassa näkynyt sinisellä, mutta olen ne silloin ignoorannut.
Kaupasta sain ostettua kaskelotin nahkoja, että sain Edwardin päivitykset 100% mutta itse en ole viellä päässyt pyydystämään, mikä vaadittaisi siihen yhteen Abstergo haasteeseen.
http://www.ign.com/wikis/assassins-creed-4-black-flag/White_Whale

Tuosta X:n painamisesta sen verran että jos on tosissaan kiire niin juokseen liipaisin ja x-nappi pohjassa niin Edward hyppää suoraan aitojen ja puunrunkojen yli tai ali kun kohtaa sellaisen.

Taukovalikossa on kokonaissynkronointiprosentit sekä edistymisen seuranta, että tietokanta kohdissa. Esim. mulla tällä hetkellä edistymisen seuranta kohdassa 23%, ja tietokanta kohdassa 35%. Mikä näiden ero mahtaa olla?

Ylös Bottom