Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed IV: Black Flag

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilpuri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Tuli itsekin pelattua läpi viime viikonloppuna. Peli oli itselleni juuri sellainen kuin ennakkoarvelinkin. Ihan kiva mutta samalla meh!

Oikeastaan oli kuvaavaa se, että itselleni pelissä hauskinta oli beserkki-nuolten ampuminen ja puskasta katsominen kun vihut alkoivat listimään toisiaan. Asearsenaali oli sama kuin ennenkin, jopa tylsempi. Jossain aiemmassa osassa oli niitä naulapommin tapaisia, tässä oli ainoastaan savupommi. Pistoolilla sentään pystyi tähtäämään vapaasti, jos en väärin muista niin aiemmassa osassa ampui vissiin automaattisesti napista.

Meritaistelut oli ihan jees, laivan kömpelö ohjaus sopi hyvin teemaan ja peliin, olisihan se ollut naurettavaa jos aluksella olisi voinut kääntyillä ketterästi kuin mökkirannan pikku-Busterilla.

Abstergo-juoni jäi jotenkin ulkokohtaiseksi ja se loppui mielestäni kiirehditysti ja kesken.

Jotenkin jäi sellainen fiilis itselle, että olisiko kehittäjä-porukassa tehty vain rutiinilla uusi vuosittainen osa sarjaan. Uudet ideat ja intohimo puuttuu.

Edit: Liikaa tylsiä varjostustehtäviä myös.

Pistoolilla sentään pystyi tähtäämään vapaasti, jos en väärin muista niin aiemmassa osassa ampui vissiin automaattisesti napista.
Mun mielestä aina on pystynyt tähtäämään itse, mutta nopealla pistoolinapin painalluksella Assassiini on ampunut aina valittuun vihulaiseen.

On muuten PS3:lle 12 Deals of Christmas -tarjouksena käsittääkseni vielä huomisen ajan 29,95 (plussat saa vielä halvemmalla: 26,96).

Tulipa askarreltua arvostelu PS4-version pohjalta:
http://www.konsolifin.net/playstation/arvostelut/1080/

Spoilers: melkein annoin viisi tähteä mutta myöhäisillan nuukuus iski. Kieltämättä todella hyvä peli ja yksi vuoden positiivisimpia yllättäjiä surkean kolmosen jälkeen.

On muuten PS3:lle 12 Deals of Christmas -tarjouksena käsittääkseni vielä huomisen ajan 29,95 (plussat saa vielä halvemmalla: 26,96).

Loistava tarjous jonka hyödynsin. Pelin pystyy sen jälkeen vielä ostamaan digitaalisesti 10€:lle PS4:lle. Mutta, peli kyselee heti alkuun jotain Uplayn 12-nuimeroista koodia että pääsee hyödyntämään multiplayeria tai jotain. Mistäs tuon koodin saa? Alustana siis PS4 ja PS3:lla en ole peliä edes käynnistänyt eli mitään koodeja en ole käyttänyt. Myöskään mailiin ei ole kilahtanut mitään koodeja.

Loistava tarjous jonka hyödynsin. Pelin pystyy sen jälkeen vielä ostamaan digitaalisesti 10€:lle PS4:lle. Mutta, peli kyselee heti alkuun jotain Uplayn 12-nuimeroista koodia että pääsee hyödyntämään multiplayeria tai jotain. Mistäs tuon koodin saa? Alustana siis PS4 ja PS3:lla en ole peliä edes käynnistänyt eli mitään koodeja en ole käyttänyt. Myöskään mailiin ei ole kilahtanut mitään koodeja.

Uplay-passin voi imuroida ilmaiseksi Storesta. Itse en tosin saanut koskaan toimimaan sitä minipelinä toimivaa varustamoa. Ilmoitti ettei saa yhteyttä Ubisoftin servereihin.

Tilasin Konsolinetistä tämän PS4:lle ja huomasin, että kotelossa ei lue tuota Pegi hommelia niin pitääkös mun nyt ostaa jenkkistoresta tuo Freedom Cry lisäri vai onko tuo systeemi muuttunut PS3:sen ajoista?

Tilasin Konsolinetistä tämän PS4:lle ja huomasin, että kotelossa ei lue tuota Pegi hommelia niin pitääkös mun nyt ostaa jenkkistoresta tuo Freedom Cry lisäri vai onko tuo systeemi muuttunut PS3:sen ajoista?

Veikkaisin, että pelikotelon takana on edellisen sukupolven malliin se kuvake, jolla on merkattu pelin aluekoodi. Siis se, missä lukee pienessä boksissa numero 1 tai 2. Siitä selvinnee, onko kyseessä euroversio vaiko jenkkiversio, jonka mukaan sitten lisärit oikeasta kaupasta.

Kuudennessa sekvenssissä olen parhaillaan XO-versiossa menossa. Pelisarjan osista olin aiemmin pelannut kakkosen ja kolmosen, ja tämä neljäs olisi kyllä hankkimatta jäänyt, ellei se olisi ollut ainut kunnollisen tarinallisen yksinpelin sisältävä julkaisupeli uusilla konsoleilla. Noh, jos sitten sen seuraavan osan taas jättäisi sinne kaupan hyllyyn, sillä ei tämä neljäskään ole lisäintoa tätä hengetöntä liukuhihnatuotepelisarjaa kohtaan onnistunut herättämään.

En ole kovin pitkiä sessioita jaksanut kerralla pelata, sillä puutuminen iskee kohtuullisen nopeasti. Selkeästi kolmosesta parannellut meritaistelut ovat toki ihan kivoja, vaikka eivät mitään erityisen viihdyttäviä. Maalla ei sitten meno eroakaan mitenkään aiemmista osista muuten kuin maiseman osalta. Sama vanha uskomattoman yksinkertainen ja laiska tappelumekaniikka yhdistettynä laiskasti toteutettuun hiiviskelyyn. Kiipeilyssä ovat sitten tuttuun tapaan tasaisesti ongelmana ne herkät kontrollit, mutta ehkä paras osa-alue näistä maalla harrastettavista toiminnoista se silti on.

Pelimaailma ei herää eloon missään vaiheessa, mikä on tuttu ongelma sarjan aiemmistakin osista ja oikeastaan enemmän tai vähemmän kaikista Ubisoftin peleistä tiettyjen muiden puutteiden ohella. Silmään osuvat väkisin sijoitellut kiipeämistä helpottavat copypaste puunrungot, tolpat, ulokkeet ja muut vastaavat. Pääosin hiljaisina ympäriinsä kävelevät tai looppaavan animaation vankeina olevat ihmiset eivät ainakaan auta paikkoja tuntumaan vähemmän pelkiltä kulisseilta.

Graafisesti ollaan ihan hyvällä tasolla mennyttä konsolisukupolvea ajatellen, ei siinä mitään. Toisin kuin Nisupulla, en kyllä itse kuitenkaan kehtaisi tätä esimerkkinä uuden sukupolven hienoudesta esitellä. Päälimmäisen ajatuksen yleisössä veikkaisin olevan, että "no eipä nuo pelit juuri paremmalta vielä uusilla konsoleilla näytä." Mainittakoon esimerkiksi siitä kehutusta aaltoilevasta vedestä, että omaan silmääni se GTA V:ssä näyttää parhaimmillaan aidommalta kuin tässä.

Veikkaisin, että pelikotelon takana on edellisen sukupolven malliin se kuvake, jolla on merkattu pelin aluekoodi. Siis se, missä lukee pienessä boksissa numero 1 tai 2. Siitä selvinnee, onko kyseessä euroversio vaiko jenkkiversio, jonka mukaan sitten lisärit oikeasta kaupasta.

Lukee näköjään "All" siinä boksissa ja tajusin vasta tänään testata noita mukana tulleita koodeja, niin piti lunastaa jenkkitunnuksella :(

Jos ostan tuon lisärin joskus, niin taidan tehdä sen jenkkitunnuksella ettei mene rahat hukkaan.

Äh, lähtipä tämä tänään Anttilasta mukaan PS4:lle vielä itselle viime hetken joululahjana. Täytyy sanoa että aikas pettynyt olen näin muutaman tunnin perusteella. Kontrollit tehty narusormille jotka on lätkästy mahdollisimman monimutkaisesti eri puolille ohjainta vielä surkeammin kuin GTA V:ssä. Kamerakulmat yhtä hukassa kuin Bubsy 3D:ssä. Tehtävät tappavan (vai pitäisikö sanoa salamurhaavan) tylsiä. Ykkösosaa joskus kokeilin ja samat fiilikset siitäkin jäi. Luulin tämän piraattiteeman uppoavan kun se niin lähellä sydäntä on.. Ei ollut tästä Sid Meier's Pirates!'in päihittäjäksi ei :( Harmi. Ulkonäkö on kyllä komea.

Kontrollit eripuolille ohjainta?? Selitätkö tarkemmin?
Ohjaimessahan sormet on kokoajan lähes joka napilla niin miten tuo on edes mahdollista. Varsinkin kun napit on vastaavissa peleissä aina samalla tavalla.

Onko pelissä suomenkieliset tekstit?

Onko tämä tosiaan kokonaan englanninkielinen? eikös kolmonen ollut tekstitetty suomeksi?

Onko tämä tosiaan kokonaan englanninkielinen? eikös kolmonen ollut tekstitetty suomeksi?

Peli on kauttaaltaan lokalisoitu suomeksi. Lukuunottamatta ääninäyttelyä. Muuten täysin finskiä ja erinomaisesti toteutettuna.

Peli on kauttaaltaan lokalisoitu suomeksi. Lukuunottamatta ääninäyttelyä. Muuten täysin finskiä ja erinomaisesti toteutettuna.

Osaatko neuvoa mitä olen tehnyt väärin, kun minun konsolinetistä tilattu peli on kokonaan englanniksi? :D Subtitles valikossa ei ole kuin espanja, portugali, englanti ja ranska.

Edit: Ei muuten ole pegiversio, Onkohan mahdollista vaihtaa pegiversioon konsolinetin kautta?

Osaatko neuvoa mitä olen tehnyt väärin, kun minun konsolinetistä tilattu peli on kokonaan englanniksi? :D Subtitles valikossa ei ole kuin espanja, portugali, englanti ja ranska.

Edit: Ei muuten ole pegiversio, Onkohan mahdollista vaihtaa pegiversioon konsolinetin kautta?

Konsolinetin kuvassa näkyy kyllä "pegi". Ahvenanmaalta aikonani tilailin pienen alvin aikana, siellä oli selkeästi ilmoitettu suomennetut ja ei suomennetut versiot.

Ylös Bottom