Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed IV: Black Flag

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilpuri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Tämä on kyllä vienyt niin mukanaan ettei ole tosikaan. GTA V:ssä valitin kun ei ollut tekemistä. Tässä taas tekemistä on kokoajan niin paljon, ettei juoni edisty yhtään. :D

Jostain syystä mulle tullu kauhea pakkomielle käydä koko saaren jutut läpi. Eli tähystyspaikat, kirstut jne. Sit purjehdus kohti seuraavaa tehtävää, niin jos ja kun tulee matkalla uusia saaria, niin jokainen koluttava läpi. :S

Tämä toimii muuten käsittämättömän hyvin Vitalla Remoteplayn yli, kun ovat laittaneet L2/R2 napit liipaisimiin, eikä takakanteen.

Kaikin puolin vuoden ylivoimaisesti paras peli ja pyyhkii juurikin GTA:lla lattiaa oikein huolella.

Tämä on kyllä vienyt niin mukanaan ettei ole tosikaan. GTA V:ssä valitin kun ei ollut tekemistä. Tässä taas tekemistä on kokoajan niin paljon, ettei juoni edisty yhtään. :D
....
Älä väännä puukkoa.. tai oikeastaan miekkaa haavassa. Peli himottaisi enemmän kuin rommi yksi jalkaista piraattia, mutta vuodenaika huomioon ottaen, en uskalla peliä vielä itse hankkia.

Eli reilut pari viikkoa pitäisi vielä jaksaa kärvistellä vanhojen pelien kanssa... YARRRkele!

Upean merirosvoseikkailun lopputekstit valuvat parhaillaan ruudulla. Aikaa tähän meni puolentoista viikon pelitunnit. Etenin päättäväisesti tarinaa eteenpäin, mutta vapaassa maailmassa kun mennään sivupoluille eksyminen käy tuuliviirin lailla.

Peli tarjoaa häkellyttävän hienoja meritaisteluita. Tasoloikkaa Tomb Raiderin hengessä ja hiiippailua salamurhaajan askelin. Yhteen pelisessioon mahtuu monenlaista eikä kyllästymistä tule ihan heti vastaan. Aikakautena 1600-luku tarjoaa uljaat purjeet ja massiiviset linnoitukset. Uuden maailman siirtokunnat ovat kehittyneet jo omiksi siviilisaatioikseen. Vanha mantere vielä yrittää pitää aluetta otteessaan armeijan raskaalla kalustolla. Suomi on osa Ruotsia ja meidän isoisät savupirtin nokeamat. Sivistys on jossain turvallisen välimatkan päässä.

Suosittelen peliä myös sarjan ensikertalaiselle. Itsellä ei varsinaista pelikokemusta aiemmista osista ja siksi niistä vapaa. Peli on helposti lähestyttävä ja tarjoaa hyvin toteutetun lokalisoinnin suomeksi (vain ääninäyttely on englanniksi). Viimeistelty kokonaisuus kaikinpuolin.

9-

Ok pelihän tämä on. Ainoastaan nuo varjostustehtävät on hiukka hanurista ja niitä on jostain syystä suht. paljon..

Toinen ärsytyksen aihe on nuo controllit. Välillä menee tosiaan hermot kun sälli duunaa ihan omiaan, juuri niissä hektisimmissä tilanteissa. (Lähinnä tuo auto freerun aiheuttaa ongelmia itellä) Voi olla tietty myös omaa taitamattomuuttakin. Samaa shittiä ollut sarjan alusta asti, niin vois tuota ohjausmekaniikkaa jotenkin muuttaa pikkuhiljaa.

Graffat on hyvät, ainakin ps4: llä. Ilmeisesti suurta eroa, resoluution lisäksi, ei vanhempiin konsoleihin verratessa kuitenkaan ole.

Tuo second screen appi on kans kiva lisä peliin. Voi aamulla laittaa kenwayn laivaston töihin ja illalla pelaamaan mennessä odottaa kiva summa rahulia kapteenin hytissä.

On tämä paras assassins creedi mielestäni. Mutta jotenkin jäi sellainen maku, että tässä on paljon hukkaan heitettyä potentiaalia. Ehkä olisi sarjan kannalta paras jos ubisoft ei joka vuosi sylkisi uutta versiota pihalle, vaan uudistaisi sarjaa ihan kunnolla, ajan kanssa..

Sid meyersin piratessin ystävät ovat kotonaan tämän kanssa, tai ainakin itse olin. Ac 3 ei oikein miellyttänyt, mutt tämä tempaisi teemansa takia hyvin mukaansa. Varmaan ac3 tulee tämän jälkeen kuitenkin pelattua

Jostain syystä mulle tullu kauhea pakkomielle käydä koko saaren jutut läpi. Eli tähystyspaikat, kirstut jne. Sit purjehdus kohti seuraavaa tehtävää, niin jos ja kun tulee matkalla uusia saaria, niin jokainen koluttava läpi. :S .

Mulla ollut aivan sama homma, tullut kans kerättyä kaikenmaailman kirstut ja merimieslaulut joka saarelta :D

Käytin sen uplay passportin, mutta jostain syystä peli väittää ettei mulla ole sitä? PS4 versio kyseessä.

Käytin sen uplay passportin, mutta jostain syystä peli väittää ettei mulla ole sitä? PS4 versio kyseessä.

Sama, mutta nettipeli kyl toimii. Eli siis käytin koodin ps3 versiossa ja siirryin päivityksellä ps4 versioon, mutta se sanoo aina kun käynnistää pelin et "aktivoi uplay passi" ja ps4 sanoo kun pistää koodin "promokoodi hyvitetty" silti aina kysyy sitä uudelleen.

Sama, mutta nettipeli kyl toimii. Eli siis käytin koodin ps3 versiossa ja siirryin päivityksellä ps4 versioon, mutta se sanoo aina kun käynnistää pelin et "aktivoi uplay passi" ja ps4 sanoo kun pistää koodin "promokoodi hyvitetty" silti aina kysyy sitä uudelleen.

Jep. Sama homma. Ärsyttää vaan kun ei saa iPad sovellusta toimimaan ton passin takia.

Itse sain pelin eilen läpi. Mahtava kokemus.

Upeasti tehty tuo, että Liberation aloitti uuden tarinan kaaren ja nyt jatketaan sitä. Samalla jännästi AC1sen tyyliin avattiin tietoja menneistä jutuista ja markkinatutkimuksen olivat hauskoja katseltavia.

Muuten, mietin tässä sitä, että vaikka jotkut sanovat pelin olevan samanlainen kuin aiemmat, niin on hahmoissa vissi ero.

Altair on Vuorella syntynyt ja elänyt, koko elämänsä ajan ollut tappaja ja koulutettu siihen. Tätä varten taistelutyyli on suoraviivainen ja AINA tähtää nopeaan tappoon. Kun Altair on saanut kaiken kaman käyttöön, niin periaatteessa voit vapaasti lähettää armeijan Altairia vastaan... Samapa tuo. Armeija kuolee. Toisaalta samalla tuo kovuus ja ylimielinen itsevarmuus johtaa siihen, että tapot meinaavat aina mennä tappeluksi. Assassiinit olivat kuitenkin tuohon aikaan tunnettuja.

Ezio on taas Firenzen aatelia ja näin osaa hovin tavat, on itsevarma ja on ehkäpä eniten Roger Mooren Bondi. Käyttää eniten apuvälineitä ja omaa tyylikkyyttä mitä muissa hahmoissa ei ole. On ensin kovilla kaduilla kasvanut tappelija, sitten ammattisotilaat opettivat tappamaan ja taistelemaan. Sen takia Eziolla on peleissä ehkä eniten aikaa näille vastahyökkäyksille ja taistelutyyli on näyttävä.

Hatham on taas ylimystöä. Englannista rikkaat pystyivät ostamaan aatelisarvon, pystyvät vieläkin. Nähtävästi isän puolelta on ollut Assassiinien koulutuksessa ja muutenkin miekkailu on osa ylimyöstön elämää tuohon aikaan. Näin taistelussa ja manerismeissä on hiukan Eziota, mutta silti pidättyväinen ja stiff upper lip Brittityyliin. Go Getter, tavallaan.

Connor taas on oikeastaan minun lempparihahmoni. Jäyhä, uskoo ihmiseen mutta tämä usko vähitellen tuhoutuu. Silti jaksaa toivoa vaikka pelkääkin tulevaisuutta. Lapsesta asti on elänyt luonnossa, tapellut, oppinut aseiden käytöt (puukot, kirveet, jousi) ja samalla koulutettu inkkarien brutaaliin taistelutyyliin. On sarjan parhain kiipeilijä ja nopein taistelija, pystyy jopa kolmea vastaan yhtä aikaa (Edward kaksi). Sittemmin assassiinien kouluttama. Näin ne vastaiskujen ajoitukset ovat taasen helppoja.

Edward taas ainakin PS4llä minulla oli ongelmallinen. Paljon lyhyempi aika vastata ja torjua iskuja. Myös huonoin miekan käyttäjä sarjassa. Laivassa loistava kiipeilijä, mutta maalla ei niinkään. Parempi käyttämään tuliaseita ja niillä assassiinien terillä todella hyvä. Vastaa siis aika hyvin puukkoja Connorilla. Itse oppinut taistelija, olihan se aikanaan vain seilori, ei sotilas. Taistelussa huomaa. Toisaalta hahmo on puoleensa vetävä, varsinkin pelin loppupuolella. Alkuun aikasta luotaan työntävä.

Rihanna.. Ei kun siis Aveline taas omaa Ezion ja Hathamin tyylistä karismaa, hyvä kiipeilijä ja nopea liikkeissään. Lähellä Connoria. Sen takia esimerkiksi Aveline osio AC4ssä on taisteluiltaan naurettavan helppo verrattuna Edwardiin.

Niin sinällään kyllä itse löydän huomattavasti eroavaisuuksia näiden hahmojen välillä.

Asensitko sen storesta? Paina osta uplay passport ja sitten asennat linkistä, ei siellä mitään myydä linkin takana vaan siellä oli sovellus jonka asensin.

Suositteletteko seuraavaksi ps4 peliksi?
itse ei ole pelannut aiempia osia joten ei tiedä onko uusin parhain tähän mennessä.
Onko pelissä turhauttavia hiiviskely tehtäviä jossa tehtävä epäonnistuu jos havaitaan?

On se ihme, ettei tappelu ole vieläkään edennyt mihinkään. AC1:ssä oli oikeastaan jopa parempi. Tässä on edelleen sitä samaa että odotetaan vain counteria, joka ei vaadi lähes minkäänlaista ajoitusta. Jos yrittää mitään muuta, siitä lähinnä rangaistaan. Comboissa on otettu jopa takapakkia. Muistan kuinka ykkösessä suojaaviin vihollisiin piti lyödä monta kertaa juuri sopivalla ajoituksella, jolloin suojauksesta pääsi läpi. Nelosessa ei auta kuin painaa X (A), eikä se(kään) vaadi minkäänlaista taitoa tai ajoitusta. Mahtavaa ja monipuolista huitoa kahta nappia vihollisesta riippuen. Audiovisuaalisesti miekan huitominen on onneksi erittäin mieluisaa ja palkitsevaa hommaa, ei tuota muuten jaksaisi alkuunkaan.

Hiippailussa vähän sama homma. Niin vähäiset eväät on hommaan annettu ja ne vähät mitä on hoitavat homman lähes itsestään. Näkymättömyyspuskat ja idioottivarma vihellys. Ei siinä paljon muuta tarvitakaan.

Kiipeily on edelleen vähän erikoista. Vuoroin parasta ikinä ja välillä taas aivan hirveää kuraa. Eniten tuo kaipaa yhtenäiset säännöt kaikkiin tilanteisiin. Tällä hetkellä homma menee aivan liikaa automaattiohjauksella (toisaalta mikä ei AC:ssä menisi...). Peli haistelee edessä olevat rakenteet ja suunnilleen arpoo mitä pelaaja haluaa tehdä. Tästä johtuen hahmo käyttäytyy eri tavalla riippuen siitä mitä edessä on, vaikka tilanne olisi muuten identtinen. Esimerkiksi katon reunalla Kenway saattaa itsepäisesti jumittua paikoilleen tai loikata järjettömän loikan eteenpäin tasan samoilla napin painalluksilla.

Hyvin toimivaan laivalla seilaamiseen keskittyminen ja loistava silmäkarkki (PS4) pelastaa paljon. Niiden ansiosta AC4 on jopa ostamisen arvoinen tekele. Pitäisi vaan nuo muut osa-alueet saada seuraavassa osassa edes hyvälle tasolla, niin saataisiin yksi sukupolven parhaista peleistä.

itse ei ole pelannut aiempia osia joten ei tiedä onko uusin parhain tähän mennessä.
Onko pelissä turhauttavia hiiviskely tehtäviä jossa tehtävä epäonnistuu jos havaitaan?

Moni tuntuu sanovan että hyvä merirosvo peli, huono assassins creed. Samaa mieltä kyllä olen itsekkin, sillä kauheasti ei AC:n keskeistä juonta käydä vaan juurikin merirosvoilua vaan. Tämä ehkä sopii hyvinkin niille jotka eivät ole aiempia osia pelanneet.
Pelissä on näitä tehtäviä missä ei saa tulla nähdyksi, mutta yleisesti melko simppeleitä tehtäviä kaikki on. Monessa myös ei tehtävä mene pieleen vaan joutuu sitten listimään hetken vihulaisia.

Kyllähän tämä on kannattava ostos kun ei tuo PS4 pelikirjasto mitenkään laaja vielä ole.

Onkos kellään muulla bugannut välivideoiden puheäänet? Kävin tekemässä tuon Havannan kuvernöörin ekan tehtävän, niin videoiden aikana puhe on todella hiljaista muminaa. Itse pelin aikana kaikki äänet toimii normaalisti. Alustana PS4.

Onko tässä PS4:lla maksullinen online-pass vai tarvitseeko passia ollenkaan moninpeliin?

Omenanraato viittasikin jo tuossa aikaisemmin GTA:han ja mullekin tuli mieleen että Black Flag on suunnilleen merirosvoversio siitä. Pelaaja saa vapaasti valita seuraako käsikirjoitettua juonta pisteestä toiseen vai seikkaileeko vapaasti maailmassa. Olin aikaisemmin pelannut sarjan ensimmäistä peliä ja tämä nelonen tarjosi minusta kaiken sen ja mielettömän paljon lisää. Varsinaisessa pakkohiiviskelyä on häviävän vähän ja huomatuksi tulemisesta selviää oikeastaan aina tappelemalla niiden vihollisten kanssa jotka ovat sinut nähneet, myös pääkohteet voi tappaa käymällä suoraan kimppuun. Peli siis antaa mahdollisuuden saavuttaa tavoitteet avoimella tappelulla hiiviskelyn sijaan.

Tekemistä AC:n maailmassa on uskomattoman paljon, varsinaisten tehtävien lisäksi on pienempiä salamurhia, merirosvojen pelastamista, isojen ja pienien aarteiden etsimistä, hylkyjen tutkimista, kalojen harppunointia, metsästystä, sokeriplantaasien ryöstämistä, kuriirien jahtaamista, ynnä muuta. Pelin kartta on valtava ja jokainen satama, kaupunki ja saari on omanlaisensa. Taisteluissa on lukematon määrä erilaisia tappoja, vihollisen käyttämistä kilpenä, heittoja ynnä muuta. Meritaistelut ja laivojen sekä linnakkeiden valtaukset riittäisivät jo sinällään yhden pelin tarpeisiin. Tämän lisäksi hahmoa ja laivaa voi kustomoida, sekä linnakkeita ja laivoja voi valloittaa omaan käyttöönsä. Muuttuva sää, hienot maisemat ja monet yksityiskohdat vetivät ainakin minut mukanaan Karibian maailmaan ja tuohon aikakauteen.

Ainoa harmitus on sarjan ensimmäisestä pelistä lähtien tuttu hahmon liikuttamisen epätarkkuus joka aiheuttaa tahattomia talojen nurkkien kiipeilyjä ja räystäillä riippumisia joita ei tarvitsisi kun perässä juokseen joukkueellinen punatakkeja. Tästä kauneuspilkusta huolimatta arvosana on lähes täys kymppi, ehdottomasti omistamisen arvoinen kokemus.;)

Tuli eilen läpäistyä tarina ja prosentit näyttivät 50% eli pelattavaa riittää vielä pitkäksi aikaa. Tehtävät olivat vähän liian samanlaisia. Mene paikkaan, etsi henkilö, seuraa tai salakuuntele ja lopuksi tapa. Merelle seikkailu onkin mukavaa ja tuli kohdattua yksi legenda laiva eikä vielä ollut mitään jakoa sitä vastaan.

Ylös Bottom