Itse sain viime viikolla pelin läpi, 135h kesti (lisäksi varmaan 20h valikoissa, joita peli ei laske tilastoon mukaan) ja vielä riittäisi sivutehtäviä sekä pitäisi platinatrophy ottaa.
Itse taas pidin tarinasta joka liittyi perheseen, vaikka se veli onkin aika b-luokan "pökkelohahmo". Parasta mitä AC-sarja on toistaiseksi tarjonnut. Cult of Kosmos oli ihan jees ja tuon Atlantistarinan osuuden loppuosa oli aika naurettavaa (ei DLC sisältö, niitä en ole vielä pelannut).
Siinä 20h-30h kohdalla tosiaan itsellekin tuli pahin ähky, kun avattiin uusia alueita vauhdilla tarinassa ja kaikenmaailman tekemistä tuli aivan liikaa. Pitäisi tehdä miljoona asiaa kerralla ja muistaa ehtiä tarinankin kimppuun. Ja sitten, jos on vielä itse seikkailevaa tyyppiä niin siihen itse haahuilemiseenkin saa menemään aikaa kaiken sen pelin tarjoaman sisällön lisäksi.
Rytmi ja tasapaino kuitenkin paranee, kun niitä tekemisiä saa vähän suoritettua pois alta ja pääsee etenemään enemmän tarinan mukaan.
Jos ei pelin tarina, teema ja tuo leppoisa grindaava suorittaminen napostele niin tosiaan ei välttämättä kannata pelin pelaamista jatkaa. Ei se siitä isossa kuvassa mihinkään muutu ja mitään erikoista ei jää kokematta, vaikka kesken jää.