RDR2 on loistava esimerkki siitä miten sen päätarina on todella pitkä. Yksi parhaista peleistä mitä pelannut, mutta jotain yli 100 päätehtävää kaiken muun sivutekemisen ja avoimenmaailman pelaamisen lisäksi on aika paljon. Ei se varsinaisesti peliä huononna, mutta itse päätarina olisi voinut olla aavistuksen lyhyempi. Varsinkin, kun aloitti tarinan pelaamista uudestaan niin aikamoinen savotta pelattavana.
Omasta mielestäni lähes kaikki pelit on liian pitkiä tai väärin keinoin venytettyjä, mutta toisaalta käytänkin aikaa yleensä tuplat mitä muut pelaajat käyttävät esim. how long to beat sivuston perusteella. Days Gonen tarina meni läpi yli 100h jälkeen ja AC Odyssey 140h jälkeen. Odysseyn tapauksessa jäi vielä tekemistä paljon tekemättäkin.
Yksi syy minkä takia Origins on vielä kokematta on se, että pelin läpäisemiseen menisi aika pirusti aikaa ja veisi aikaa muilta peleiltä tai sitten pitäisi muuttaa pelityyliä vain päätehtävien läpijuoksemiseksi, mistä ei taas välttämättä nauttisi.
Se on tietenkin sitten ihan eriasia, jos tarkoitus on tehdä pelistä aivan kaikki ja kerätä mahdollisesti kaikki trophytkin kuten henkka007 tapauksessa.